Leuk gebaar, maar wanneer reist 80% van de OV-jaarthouders? Precies, in de spits. Goedkope marketing dit, kan je niks meequote:NS-klanten mogen eerste klas reizen
AMSTERDAM - NS-klanten die een OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement voor de tweede klasse hebben, mogen de rest van de maand eerste klas reizen. Dat heeft de NS woensdag bekendgemaakt.
Het ov-bedrijf wil vaste klanten hiermee compenseren voor de overlast van vorige maand.
Het aanbod geldt alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur. Mensen die een OV-jaarkaart of trajectabonnement hebben voor de eerste klas kunnen een gratis winterbrunch bij de Broodzaak op een station halen.
Daarnaast kunnen ze dagelijks buiten de spitsuren gratis een warme drank halen bij Kiosk op het station.
Zoutkaartje
Op oudejaarsdag liet de NS al weten het zogeheten zoutkaartje in januari weer in te voeren. Dat houdt in dat mensen zonder kortingskaart buiten de spits met veertig procent korting kunnen reizen.
Aangezien mensen met een kortingskaart daar sowieso al recht op hebben, eiste reizigersvereniging Rover een aanvullende maatregel voor vaste klanten.
Dag gratis rijden
Vorig jaar speelde hetzelfde probleem ook al. Toen kregen de reizigers die niets aan het zoutkaartje hebben een kaart om een dag gratis te reizen.
Treinen rijden inmiddels weer de normale dienstregeling, maar zijn korter en daardoor drukker. Alle beschikbare treinen worden ingezet en de NS zegt hard bezig te zijn met de reparatie van de treinen die door de winter buiten dienst zijn geraakt.
quote:
Lijkt me niet?quote:OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen
Zoutacties voor vaste klanten
En je moet er ook nog eens moeite voro doen, je kunt niet eens gebruik maken van je ov-chip kaart.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
LOL! En ik werk veel in het weekend in nachtdiensten en dan zou 2,50 voor mij voordeliger zijn, maar het is alleen maandag t/m vrijdagquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja, je moet een Railrunnerkaartje halenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En je moet er ook nog eens moeite voro doen, je kunt niet eens gebruik maken van je ov-chip kaart.
Ik moet werkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:43 schreef remlof het volgende:
Zal ik even langskomen voor 2,50? Moet morgen toch naar Groningen
dan koop je een 2e klas kaartquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:42 schreef LXIV het volgende:
Fijn voor de mensen die 50% meer betalen voor een eerste-klas kaartje. Die hebben dus geen plek meer. Nu al zit je in 20% van de gevallen óf 2e klasse, of moet je gewoon staan!
ja echt belachelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou bedankt NS, ik kàn dus niet eens gebruik maken van hun gulle compensatie
Dat wil niet hè, als je al een abonnement hebtquote:
Ik heb een 1e klas jaarkaart. Dus dat heeft weinig effect.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb een 1e klas jaarkaart. Dus dat heeft weinig effect.
Maar misschien zijn die broodjes wel tijdens de spits. Dat zou wel leuk zijn. Heb nog geen bericht van de NS ontvangen.
Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!quote:op vertoon van uw Jaarabonnement ontvangt u een gratis winterbrunch (broodje, warme drank en een stuk fruit naar keuze) bij de Broodzaak op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur.
Dit is natuurlijk gedaan voor alle lullo's die ambtenaar zijn en wel dicht bij het station werken zodat ze gratis lunch pauzes hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |