Leuk gebaar, maar wanneer reist 80% van de OV-jaarthouders? Precies, in de spits. Goedkope marketing dit, kan je niks meequote:NS-klanten mogen eerste klas reizen
AMSTERDAM - NS-klanten die een OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement voor de tweede klasse hebben, mogen de rest van de maand eerste klas reizen. Dat heeft de NS woensdag bekendgemaakt.
Het ov-bedrijf wil vaste klanten hiermee compenseren voor de overlast van vorige maand.
Het aanbod geldt alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur. Mensen die een OV-jaarkaart of trajectabonnement hebben voor de eerste klas kunnen een gratis winterbrunch bij de Broodzaak op een station halen.
Daarnaast kunnen ze dagelijks buiten de spitsuren gratis een warme drank halen bij Kiosk op het station.
Zoutkaartje
Op oudejaarsdag liet de NS al weten het zogeheten zoutkaartje in januari weer in te voeren. Dat houdt in dat mensen zonder kortingskaart buiten de spits met veertig procent korting kunnen reizen.
Aangezien mensen met een kortingskaart daar sowieso al recht op hebben, eiste reizigersvereniging Rover een aanvullende maatregel voor vaste klanten.
Dag gratis rijden
Vorig jaar speelde hetzelfde probleem ook al. Toen kregen de reizigers die niets aan het zoutkaartje hebben een kaart om een dag gratis te reizen.
Treinen rijden inmiddels weer de normale dienstregeling, maar zijn korter en daardoor drukker. Alle beschikbare treinen worden ingezet en de NS zegt hard bezig te zijn met de reparatie van de treinen die door de winter buiten dienst zijn geraakt.
quote:
Lijkt me niet?quote:OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen
Zoutacties voor vaste klanten
En je moet er ook nog eens moeite voro doen, je kunt niet eens gebruik maken van je ov-chip kaart.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen
Zoutacties voor vaste klanten
LOL! En ik werk veel in het weekend in nachtdiensten en dan zou 2,50 voor mij voordeliger zijn, maar het is alleen maandag t/m vrijdagquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen
Zoutacties voor vaste klanten
Ja, je moet een Railrunnerkaartje halenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En je moet er ook nog eens moeite voro doen, je kunt niet eens gebruik maken van je ov-chip kaart.
Ik moet werkenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:43 schreef remlof het volgende:
Zal ik even langskomen voor 2,50? Moet morgen toch naar Groningen
dan koop je een 2e klas kaartquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:42 schreef LXIV het volgende:
Fijn voor de mensen die 50% meer betalen voor een eerste-klas kaartje. Die hebben dus geen plek meer. Nu al zit je in 20% van de gevallen óf 2e klasse, of moet je gewoon staan!
ja echt belachelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou bedankt NS, ik kàn dus niet eens gebruik maken van hun gulle compensatie
Dat wil niet hè, als je al een abonnement hebtquote:
Ik heb een 1e klas jaarkaart. Dus dat heeft weinig effect.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb een 1e klas jaarkaart. Dus dat heeft weinig effect.
Maar misschien zijn die broodjes wel tijdens de spits. Dat zou wel leuk zijn. Heb nog geen bericht van de NS ontvangen.
Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!quote:op vertoon van uw Jaarabonnement ontvangt u een gratis winterbrunch (broodje, warme drank en een stuk fruit naar keuze) bij de Broodzaak op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur.
Dit is natuurlijk gedaan voor alle lullo's die ambtenaar zijn en wel dicht bij het station werken zodat ze gratis lunch pauzes hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!
Op de twee stations waar ik tussen reis is niet eens een Broodzaakquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:52 schreef Basp1 het volgende:
Dit is natuurlijk gedaan voor alle lullo's die ambtenaar zijn en wel dicht bij het station werken zodat ze gratis lunch pauzes hebben.
Nog geen 2 maanden geleden werkte ik op 5 minuten lopen van het station. Dan was ik echt iedere dag gegaan!quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
[..]
Wanneer iedereen op z'n werk zit dus!!
Wat is er morgen danquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:56 schreef Zwansen het volgende:
Dit is overigens niet de compensatie voor de vertraging. Die komt morgen toch? Dit is gewoon een extra gebaar.
Clowns in alle treinen! Om de mensen op te vrolijken!quote:
Ja en voor een ritje Rotterdam-Den Haag betaal ik iets van 4 euroquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen
Zoutacties voor vaste klanten
Ik dacht dat er namelijk ook iets werd gezegd voor mensen met een maandnetkaart. Die komen nu nergens terug. Ik dacht dus dat dit nog niet alles was.quote:
Precies. Ze raadden af om met de trein te gaan, doet men dit vervolgens toch, gaat men klagen als de compensatie niet goed is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
Ik krijg trouwens iets van 9 euro voor 30 minuten vertraging en 18 euro voor een uur vertraging. Dat vind ik niet eens zo'n slechte deal, meestal zit ik toch lekker te werken achter mijn laptopje.
Eigenlijk ben ik best tevreden over het bedrijf NS, met de auto sta je ook wel eens in de file. Of moet je meehuilen met de wolven in de 2e kamer?
Ik had liever een maand lang eerste klas reizen gehadquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had liever weer een NS dagkaart gehad.
Bji een "goede" vertragings week hark je dus ruim 100 euro binnen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:02 schreef LXIV het volgende:
Ik krijg trouwens iets van 9 euro voor 30 minuten vertraging en 18 euro voor een uur vertraging. Dat vind ik niet eens zo'n slechte deal, meestal zit ik toch lekker te werken achter mijn laptopje.
Ja, wie niet, maar dan is de 1e klas drukker dan de 2equote:Op woensdag 5 januari 2011 21:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had liever een maand lang eerste klas reizen gehad
En aangezien ik alleen 1e klas reis als ik rustig wil zitten lijkt me dat niet ideaalquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, wie niet, maar dan is de 1e klas drukker dan de 2e.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:57 schreef Integrity het volgende:
Nou ja, mocht ik dan toch buiten de spits om reizen, ga ik deze maand lekker 1e klas zitten staan
Ach als je deze maand een middagje vrij neemt, kun je mooi 1e klas terug.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:02 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben een prima tevreden treinreiziger, dus ik hoef niet zo nodig compensatie, maar als ze dan toch met compensatie komen, dan natuurlijk liever een waar ik als forens-om-zeven-uur-'s ochtends ook wat aan heb he!
Het wordt in elk geval een stukje drukker in de 1e klas, als iedereen met een jaarkaart voor 2e klas buiten de spits om 1e klas mag zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Alsof je niet kunt zitten in de 1e klas coupés buiten de spits om.
Klopt, maar er zullen relatief weinig mensen buiten de spits om reizen die een jaarkaart hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het wordt in elk geval een stukje drukker in de 1e klas, als iedereen met een jaarkaart voor 2e klas buiten de spits om 1e klas mag zitten.
Daarom, deze hele NS wiedergutmachung is een farcequote:Op woensdag 5 januari 2011 22:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar er zullen relatief weinig mensen buiten de spits om reizen die een jaarkaart hebben.
Juist wel, dan is er geen winstoogmerk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:13 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dan krijg je al helemaal geen compensatie.
Dan is er geen noodzaak om jou te compenseren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist wel, dan is er geen winstoogmerk.
[definitie-zeikmodus]De Nederlandse Spoorwegen zijn nooit een volledig staatsbedrijf geweest. Eigenlijk heeft er alleen een splitsing plaatsgevonden tussen de netwerkbeheerder (ProRail) en de gebruiker van het netwerk (NS). Hernationaliseren is dus niet mogelijk.[/definitie-zeikmodus]quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom, deze hele NS wiedergutmachung is een farce
Hernationaliseren die hap!
Alsof ik de keus heb om een trein van een andere maatschappij te nemen voor m'n woon-werkverkeerquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:49 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dan is er geen noodzaak om jou te compenseren.
Waar heb je het over man. Jij denkt dat je, als NS bij de overheid zit, wel compensatie krijgt. Waarom zou de overheid dat doen? De NS in de huidige staat compenseert ook niet redelijk (dat zie je nu gebeuren), maar geeft wel iets van compensatie uit marketingredenen. Dat doet een overheidsbedrijf natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Alsof ik de keus heb om een trein van een andere maatschappij te nemen voor m'n woon-werkverkeer
Ik hoef ook geen compensatie (en al helemaal niet zo'n flutcompensatie als de NS nu aanbiedt) maar ik zou wel graag hebben dat de treinen gewoon op tijd rijden en ook op "onrendabele" verbindingen. Dat gaat met een gecommercialiseerd spoorbedrijf nooit lukken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:59 schreef twaalf het volgende:
[..]
Waar heb je het over man. Jij denkt dat je, als NS bij de overheid zit, wel compensatie krijgt. Waarom zou de overheid dat doen? De NS in de huidige staat compenseert ook niet redelijk (dat zie je nu gebeuren), maar geeft wel iets van compensatie uit marketingredenen. Dat doet een overheidsbedrijf natuurlijk niet.
Ik kan deze actie wel goed gebruiken, reis toch pas na 9.00 's ochtendsquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:30 schreef Rookert het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ste-klas-reizen.html
[..]
Leuk gebaar, maar wanneer reist 80% van de OV-jaarthouders? Precies, in de spits. Goedkope marketing dit, kan je niks mee
Met een overheidsbedrijf ook niet. De winter zou hetzelfde verlopen zijn onder staatsspoorwegen. En ook een overheidsbedrijf zou bezuinigd hebben in de laatste tijd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen compensatie (en al helemaal niet zo'n flutcompensatie als de NS nu aanbiedt) maar ik zou wel graag hebben dat de treinen gewoon op tijd rijden en ook op "onrendabele" verbindingen. Dat gaat met een gecommercialiseerd spoorbedrijf nooit lukken.
Dito.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef remlof het volgende:
Ja en ik mag met m'n voordeelurenkaart voor ¤2,50 onbeperkt door Nederland reizen
Maar alleen na 19:00 uur op werkdagen
Zoutacties voor vaste klanten
Ik heb een NS pas. Kan 24/7 met de trein overal in Nederland. Ik gebruik m als forens, maar reken erop dat ik vaker de trein pak ook buiten de spits om. En zo zullen er nog wel meer zijn, zeker als men zich hiervan bewust is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar er zullen relatief weinig mensen buiten de spits om reizen die een jaarkaart hebben.
Ze zijn allang blij dat ze de mensen nu ergens kunnen latenquote:Op donderdag 6 januari 2011 07:58 schreef Metalfreak het volgende:
Lekker makkelijke oplossing van de NS, omdat de treinen korter zijn door veel defect materieel hebben ze die plaatsen in de 1e klas natuurlijk hard nodig om iedereen die trein in te krijgen... En dat dan als "goedmakertje" presenteren
Die krijgen er een hoop "gezelligheid" bij in de 1e klasse.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:10 schreef draaijer het volgende:
Wat krijgen de klanten die 1e klas kaartjes of abonnementen hebben? Als ik een 1e klas abonnement zou hebben, dan zou ik me redelijk genaaid voelen
Een gratis lunch tussen 10 en 15. uur en in januari elke dag gratis koffie tussen 9 en 16.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:10 schreef draaijer het volgende:
Wat krijgen de klanten die 1e klas kaartjes of abonnementen hebben? Als ik een 1e klas abonnement zou hebben, dan zou ik me redelijk genaaid voelen
Ja, iedereen staat vast te springen voor een lunch bij de NS midden op de dag, want we hebben allemaal niks beters te doen dan naar een 3e rangs lunchroom te gaan omdat 't gratisch is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gratis lunch tussen 10 en 15. uur en in januari elke dag gratis koffie tussen 9 en 16.
Ja lekker uren in de file staan en dan uren op zoek naar een parkeerplek. Wat mis je toch allemaal veel lol als treinreiziger.quote:
Dit inderdaad, waar is de service voor de mensen met de eerste klas?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:02 schreef DS4 het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat de NS steeds maar weer (officieel, dan wel niet-officieel) de eerste klasse open stelt voor eenieder.
Als je meer betaalt, wil je niet dat iedere malloot het gratis krijgt.
Nou valt dit an sich nog mee (buiten de spits is het niet druk), maar die conducteurs die omroepen dat bij een drukke trein iedereen ook eerste klasse mag reizen zodat je met een eerste klasse kaartje kan gaan staan omdat er iemand met een tweede klasse kaartje zit...![]()
Toch... als je pech hebt, dan grijp je nu met je eerste klasse kaart ook naast een zitplaats. Maar goed, dan kun je met je eerste klasse kaart vast wel in de tweede klasse terecht.
Nee want het geld voor vaste klanten, niet vaste profiteurs die gratis mogen reizen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:32 schreef June. het volgende:
En het geldt dus niet voor studenten ov
Je mag lekker door de weeks na 19.00 uur voor 2.50 euro overal naar toe gaan reizen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:38 schreef Aphrodyte het volgende:
Maar als je een kortingskaart hebt krijg je dus niks van dat alles
Ik betaal ook gewoon ieder jaar voor mn abonnement hoor
Ik weet niet of je ook de reactie van LVIX hebt gelezen maar ook nog eens 18 euro voor 1 uur vertraging per dag als je het door geeft. Met weken zoals dit kan dit ook aardig aantikken en is het gewoon "zwart" geld aangezien de meeste kaarten toch door de werkgever betaald zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, iedereen staat vast te springen voor een lunch bij de NS midden op de dag, want we hebben allemaal niks beters te doen dan naar een 3e rangs lunchroom te gaan omdat 't gratisch is.
De koffie is dan wel weer leuk, maar wat schiet je er mee op, dat word altijd gratis aangeboden bij 't minste of geringste, aan iedereen.
Ja hoe dan? Op mijn station is een gewone kaartjesautomaat maar geen klantenservice, ik neem aan dat die automaten niet op eens een ''kaartje voor 2.50'' knopje hebben?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je mag lekker door de weeks na 19.00 uur voor 2.50 euro overal naar toe gaan reizen.
Railrunner.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:43 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja hoe dan? Op mijn station is een gewone kaartjesautomaat maar geen klantenservice, ik neem aan dat die automaten niet op eens een ''kaartje voor 2.50'' knopje hebben?
Het is één grote fail.
Ah ok ja daar had ik niet aan gedacht, maar goed na 19.00 reis ik bijna nooit met de trein, en velen met mij denk ik zo. En dat heeft de NS vast ook bedachtquote:
Ja, dat compenseert inderdaad het verlies van arbeid en zaken tijdens dat rondslenteren op een station. Ik denk dat menig persoon die 1e klas rijdt meer waard is dan 18 euro per dag/uur of welke regeling het ook moge zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ook de reactie van LVIX hebt gelezen maar ook nog eens 18 euro voor 1 uur vertraging per dag als je het door geeft. Met weken zoals dit kan dit ook aardig aantikken en is het gewoon "zwart" geld aangezien de meeste kaarten toch door de werkgever betaald zijn.
als ik in de baas z'n tijd in de trein vertraging heb, dan mag hij van mij dat geld terugkrijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ook de reactie van LVIX hebt gelezen maar ook nog eens 18 euro voor 1 uur vertraging per dag als je het door geeft. Met weken zoals dit kan dit ook aardig aantikken en is het gewoon "zwart" geld aangezien de meeste kaarten toch door de werkgever betaald zijn.
Als we het zo gaan vergelijken, ik heb in ieder geval nog nooit mijn file uren bij rijkswaterstaat kunnen declareren.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dat compenseert inderdaad het verlies van arbeid en zaken tijdens dat rondslenteren op een station. Ik denk dat menig persoon die 1e klas rijdt meer waard is dan 18 euro per dag/uur of welke regeling het ook moge zijn.
Ik vind het goed dat ze tenminste "iets" doen, maar om nou 1e klas reizigers weer de dupe te laten zijn hiervan is weer 't andere extreem, doe dan niks zeg.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we het zo gaan vergelijken, ik heb in ieder geval nog nooit mijn file uren bij rijkswaterstaat kunnen declareren.![]()
Maar de NS afzeiken is natuurlijk veel makkelijker.
Ik vind deze extra's als goedmakertje alleen een aanfluiting en niet meer dan een marketing stunt, ik mag hopen dat iedereen er zo over denkt.
Ja, want zoals we allemaal weten reis je OF met de trein OF met de auto...quote:
Tja Rover zal zich ook aan het werk moeten houden. Dus iets positiefs zullen zij nooit brengen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat ze tenminste "iets" doen, maar om nou 1e klas reizigers weer de dupe te laten zijn hiervan is weer 't andere extreem, doe dan niks zeg.
Overigens ben ik wel van mening dat Rover zeikerig over komt, flutbende.
Klinkt als de FNV.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja Rover zal zich ook aan het werk moeten houden. Dus iets positiefs zullen zij nooit brengen.
Ga jij maar eens elke dag met de trein reizen en probeer dan je avondplanning eens te vullen. Dan praten we wel verder.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:18 schreef Ringo het volgende:
Mensen die doen alsof ze in een derdewereldland leven als ze eens een extra kwartiertje op een koud perron hebben moeten wachten.
NS-klagers zou je voor hun eigen bestwil voor de trein moeten gooien. Dan nemen we de acute vertragingen voor lief, op de lange termijn staat opgeruimd netjes!
Dus? Dan hebben wij geen ongemak? Tijdens mij coschappen reis ik ook elke dag met de trein en heb bijna elke dag vertraging gehad. Bovendien is het in het weekend niet gratis en betaal je alsnog blauw aan een kaartje voor je diensten. Vind dan enige compensatie dan ook wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee want het geld voor vaste klanten, niet vaste profiteurs die gratis mogen reizen.
Je kunt natuurlijk keuzes maken. Je zou een baan met diensten kunnen nemen. Dan kun je met de auto mooi doorrijden en heb je geen last van de spits etc etc.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ga jij maar eens elke dag met de trein reizen en probeer dan je avondplanning eens te vullen. Dan praten we wel verder.
Ik ben een vaste klant, heb niet voor niets een voordeelurenabonnement maar toch gelden voor mij niet dezelfde regels als voor andere abonnementhouders. Stel dan tenminste iedereen gelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee want het geld voor vaste klanten, niet vaste profiteurs die gratis mogen reizen.
Vooral als je weer eens lekker op je aansluiting staat te wachten op een stationnetje in de regen... of als je weer eens als vee moet staan in de trein wanneer de vorige weer eens is uitgevallen. Jup, je hebt ontzettend veel lol in die zug. Dan zit ik toch lekker met een dak boven mijn hoofd, warm, zonder stinkende medepassagiers naar mijn eigen muziek te luisteren in de file...quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja lekker uren in de file staan en dan uren op zoek naar een parkeerplek. Wat mis je toch allemaal veel lol als treinreiziger.
Vieze paupers inderdaadquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gezellig voor de mensen met een eerste klas abonnement, krijg je al dat volk ook de tweede klas nog eens over de vloer, en het is soms al zo druk in de eerste klas.
Dus?quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:27 schreef June. het volgende:
[..]
Dus? Dan hebben wij geen ongemak? Tijdens mij coschappen reis ik ook elke dag met de trein en heb bijna elke dag vertraging gehad. Bovendien is het in het weekend niet gratis en betaal je alsnog blauw aan een kaartje voor je diensten. Vind dan enige compensatie dan ook wel op zijn plaats.
Je vindt het vast niet leuk, maar je typeert het spreekwoord: "de beste scheepslui staan aan wal". Is je empathische vermogen nog op een dermate laag niveau, dat je niet in staat bent verder te kijken dan je eigen neus lang is? Of moet ik je uitleggen dat ieder individu in deze maatschappij een eigen individuele situatie is waarin hij of zij verkeerd, wat maakt dat je keuze's maakt binnen dat stramien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk keuzes maken. Je zou een baan met diensten kunnen nemen. Dan kun je met de auto mooi doorrijden en heb je geen last van de spits etc etc.
Wil je van alle gezeur afkomen zal je iedereen met diensten moeten laten werken om zo het handeltje te spreiden. Anders komt er nooit een oplossing voor files, overvolle treinen, vertragingen etc etc.
En ik ben er bang voor dat dit ook in de verre toekomst gaat gebeuren.
Ook voor jouquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:52 schreef Dagonet het volgende:
Waarom überhaupt compensatie? Krijgen de mensen die op die sneeuwvrijdag vier uur in de file zaten compensatie van de wegbeheerder omdat die zo incompetent waren? Die tientallen ongelukken vannacht, worden die door de wegbeheerder gecompenseerd omdat het zo glad was? Wie compenseert de files omdat er weer eens een vrachtwagen geschaard is wegens de gladheid?
Maar nee, treinreizigers vinden het terecht dat de NS blijkbaar nog normaal moet kunnen functioneren als ze (net als compleet Europa) overvallen worden door een extreme winter.
Het zijn net vliegreizigers, die eisen ook compensatie omdat de vliegtuigen blijkbaar niet mogen vliegen omdat de vleugels bevroren zijn of omdat er een vulkaanuitbarsting is.
Ga lekker thuiswerken of neem een dag vrij ofzo, of lees een boek terwijl je op een trein wacht maar ga niet lopen zeiken.
Heb ik een jaar lang gedaan, drie uur per dag, en nu?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:17 schreef Integrity het volgende:
Ook voor jou. Ga jij eerst elke dag met de trein reizen en dan mag jij je mond opentrekken. Vrijheid van meningsuiting ligt in dit geval niet verder weg dan gebakken lucht.
Je hebt geen recht op een zitplaats in de trein. In mijn auto welquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat een idiote actie. Ik zou me als 1e klas reiziger flink genaait voelen als je extra betaalt om een zitplaats te hebben en er dan achter komt dat alsnog de hele boel vol zit met 2e klas reizigers
Nee, maar het feit dat er in de 1e klas vrijwel altijd plaats is, is wel één van de voordelen van een 1e klas ticket. In stoptreinen zelfs het enige voordeel want daar zijn de stoeltjes en beenruimte gewoon precies het zelfde, alleen een andere kleur.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je hebt geen recht op een zitplaats in de trein. In mijn auto wel
In jouw auto wel?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je hebt geen recht op een zitplaats in de trein. In mijn auto wel
Mooi dat je uit ervaring spreektquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb ik een jaar lang gedaan, drie uur per dag, en nu?
Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat er belachelijk veel sneeuw valt en het keihard vriest?
Ik heb het niet over een normale wisselstoring waardoor vertraging komt, ik heb het ook niet over een brand in een controlecentrum waarbij ze zo stom zijn om geen deugdelijke uitwijksituatie te hebben.
Miljoenen aan schade aan auto's en nog meer aan schade doordat mensen langer dan normaal in de file staan, vrachtvervoer dat later of niet uitgevoerd wordt. Omdat de wegen te glad zijn, in jouw optiek moet de wegbeheerder mij dus compenseren? Ze hadden eerder kunnen gaan strooien, en meer ook. De voorbereiding was dus ondeugdelijk.
Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat een idiote actie. Ik zou me als 1e klas reiziger flink genaait voelen als je extra betaalt om een zitplaats te hebben en er dan achter komt dat alsnog de hele boel vol zit met 2e klas reizigers
Als Jantje de 1e keer een ruit intrapt, is dat een foutje. Kan gebeuren. Doet hij het een 2e keer. Dan mag zijn papa dokken, want ik heb m gewaarschuwd. Hoe moeilijk is dat?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef Maja het volgende:
[..]
Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.
Verder hoeft zo'n compensatie van mij ook niet. Veel abonnementhouders reizen in de spits en schiet het zijn doel sowieso voorbij.
Bovendien, als je alle vertragingen bij elkaar optelt, valt het allemaal wel mee. Paar keer 5/10/15 minuten, enkele keer langer. Ik praat dan over traject Enkhuizen-Amsterdam. Andere trajecten kan dat erger zijn natuurlijk.
Mensen klagen veel te veel over de trein. Alsof het met de auto allemaal lekker snel gaat .
Je krijgt toch al een paar jaar geld terug bij vertraging van meer dan een half uur...?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:45 schreef Integrity het volgende:
[..]
Als Jantje de 1e keer een ruit intrapt, is dat een foutje. Kan gebeuren. Doet hij het een 2e keer. Dan mag zijn papa dokken, want ik heb m gewaarschuwd. Hoe moeilijk is dat?
Ja dat maakt het ook nog idioter inderdaad. De dagelijkse reizigers hebben niets aan ditsoort compensaties. Die gratis koffie/thee acties zijn dan veel leuker.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef Maja het volgende:
[..]
Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.
Verder hoeft zo'n compensatie van mij ook niet. Veel abonnementhouders reizen in de spits en schiet het zijn doel sowieso voorbij.
Bovendien, als je alle vertragingen bij elkaar optelt, valt het allemaal wel mee. Paar keer 5/10/15 minuten, enkele keer langer. Ik praat dan over traject Enkhuizen-Amsterdam. Andere trajecten kan dat erger zijn natuurlijk.
Mensen klagen veel te veel over de trein. Alsof het met de auto allemaal lekker snel gaat .
Ik heb het meegemaakt dat er op Amersfoort zo'n drukte was op het perron dat je over de hoofden kon lopen. Ik ben daar weggegaan, vond het niet verantwoord en daarbij kwam je toch de trein niet in, zo'n afweging kan iedereen natuurlijk maken: het is te druk, hier ga ik niet naartoe.quote:En wat denk je van de gevaren op een perron? Met zoveel mensen en een naderende trein? Op een spoor dat half afgebroken is vanwege werkzaamheden. Die moeten natuurlijk gebeuren, maar veiligheid is ver te zoeken in zo'n situatie.
Als je 3 uur later thuis komt dan gepland, heb je daar geen boodschap aan. Als dat vaker in een maand gebeurd, al helemaal niet meer. Ik krijg per uur meer betaald dan ik gecompenseerd word.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef Maja het volgende:
[..]
Je krijgt toch al een paar jaar geld terug bij vertraging van meer dan een half uur...?
Het zit bij veel mensen in de aard om altijd maar te zeuren en te mopperen. Maak je niet zo druk om die vertragingen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mensen die schreeuwen dat reizigers gecompenseerd moeten worden moeten ook gewoon niet zo janken. Het kan nou eenmaal wel eens sneeuwen, en dan krijg je vertragingen. Niet alleen met de trein, maar ook met de auto en de fiets en zelfs lopend. Als we dat nou gewoon eens accepteren met zijn allen in plaats van altijd maar een schuldige aan te moeten wijzen...
Sinds de 2e kamer hier vragen over stelt, is het niet alleen maar de BF. Het gaat om beleid.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Vorig jaar was het een bende op de weg, dit jaar weer. Kan ik ergens de schade claimen omdat ik vier uur in de file stond omdat er een vrachtwagen de boel blokkeerde?
Als ik op straat uitglij en m'n schouder breek, kan ik dan gecompenseerd worden door de gemeente omdat zij niet strooien in de wijk? Omdat ze wederom te weinig zout hebben aangekocht?
[..]
Ik heb het meegemaakt dat er op Amersfoort zo'n drukte was op het perron dat je over de hoofden kon lopen. Ik ben daar weggegaan, vond het niet verantwoord en daarbij kwam je toch de trein niet in, zo'n afweging kan iedereen natuurlijk maken: het is te druk, hier ga ik niet naartoe.
En verder heb je het voornamelijk over structurele problemen bij de NS en Prorail. Daar gaat het hier niet om, het gaat nu om compensatie vanwege grote hoeveelheden sneeuw en ijs waar ze niet op berekend waren (zoals half europa in de problemen zat vanwege de Big Freeze).
Hoe vaak is het gebeurd dat jij in 2010 3 uur later thuis bent gekomen door vertragingen...? Dat is toch echt incidenteel?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:50 schreef Integrity het volgende:
[..]
Als je 3 uur later thuis komt dan gepland, heb je daar geen boodschap aan. Als dat vaker in een maand gebeurd, al helemaal niet meer. Ik krijg per uur meer betaald dan ik gecompenseerd word.
Alle betalende passagiers gegarandeerdquote:
Maar deze specifieke compensatie gaat over de BF en níet over het beleid, daar zijn allang compensatieregelingen voor.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:51 schreef Integrity het volgende:
[..]
Sinds de 2e kamer hier vragen over stelt, is het niet alleen maar de BF. Het gaat om beleid.
LOL. Wat mooi. Juist degenen die mij altijd dit soort opmerkingen toespeelde geven nu op mij af als ik degene confronteer met een probleem waar ik dan toevallig geen last van heb. Wat is de wereld toch mooi.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:15 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je vindt het vast niet leuk, maar je typeert het spreekwoord: "de beste scheepslui staan aan wal". Is je empathische vermogen nog op een dermate laag niveau, dat je niet in staat bent verder te kijken dan je eigen neus lang is? Of moet ik je uitleggen dat ieder individu in deze maatschappij een eigen individuele situatie is waarin hij of zij verkeerd, wat maakt dat je keuze's maakt binnen dat stramien.
Ik zal je nog een paar uitspraken geven, zelfde laken een pak.
"Maar dan zoek je toch een baan dichterbij of verhuis je gewoon"
"Anders ga je toch gewoon meer thuiswerken" (wordt helemaal hot!)
"Dan begin je toch gewoon een uurtje later"
En voor de studenten onder ons. Je krijgt een OV gratis. De rest van het geld krijg je ook gratis. Ik dok 360 Euro per maand voor een pasje voor 10 maanden om een jaar te kunnen reizen. Het wordt grootendeels gecompenceerd in mijn geval en anders kun je het aftrekken van de belasting tot iets minder dan 2000.
Voor de 1e klassers is het helemaal bagger. Die betalen meer voor hetzelfde deze maand en krijgen dat gecompenseerd met een broodje. Ze lopen wel ff dik 150 euro mis die maand. Eigenlijk gewoon gejat.
tuurlijk kan je met sneeuw vertraging hebben, maar deze compensatie is ook voor het feit dat er nu kortere treinen rijden en het daardoor drukker is, wat overlast veroorzaakt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat maakt het ook nog idioter inderdaad. De dagelijkse reizigers hebben niets aan ditsoort compensaties. Die gratis koffie/thee acties zijn dan veel leuker.
Mensen die schreeuwen dat reizigers gecompenseerd moeten worden moeten ook gewoon niet zo janken. Het kan nou eenmaal wel eens sneeuwen, en dan krijg je vertragingen. Niet alleen met de trein, maar ook met de auto en de fiets en zelfs lopend. Als we dat nou gewoon eens accepteren met zijn allen in plaats van altijd maar een schuldige aan te moeten wijzen...
NS is weer afhankelijk van de fabrikant. Die levert blijkbaar rommel, terwijl de fabrikant het wel getest zou hebben bij extreme omstandigheden... Lastig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:44 schreef macca728 het volgende:
En dat komt door aanschaf verkeerde treinen (of liever gezegd verkeerde keuzes in plaatsing electronica). Waarbij ook nog komt dat de NS zelf gezgd heeft winterklaar te zijn, daar zelfs mee geadverteerd heeft.
Ja dan kan NS de schade verhalen bij de fabrikant indien mogelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef Maja het volgende:
[..]
NS is weer afhankelijk van de fabrikant. Die levert blijkbaar rommel, terwijl de fabrikant het wel getest zou hebben bij extreme omstandigheden... Lastig.
En toch was dat niet het punt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:47 schreef Maja het volgende:
[..]
Je krijgt toch al een paar jaar geld terug bij vertraging van meer dan een half uur...?
Ik heb je woordfoutje even aangepast. Zo klopt het binnen de context.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
LOL. Wat mooi. Juist degenen die mij altijd dit soort opmerkingen toespeelde geven nu op mij af als ik degene confronteer met een probleem waar ik dan toevallig geen last van heb. Wat is mijn wereld toch mooi.
Het gaat de meeste toch om het maken van keuzes anders ben je het zelf schuld of heb je niet genoeg gestudeerd of bent dom etc etc.
Bedankt dat je het hebt aangepast. Maar ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je toevallig de klos bent van mijn opmerking. Dat had ik inderdaad niet moeten doen. Maar ik vond het geinig dat iemand nu een repley aan mij gaf waarvan ik altijd precies dezelfde opmerking kreeg dat ik maar keuzes moest maken. En och nu kwam het mij toevallig een keer goed uit dat ik een keer niet eens zelf een probleem had. Maar sorry ik begrijp wel degelijk je probleem en het was inderdaad een flauwe opmerkingquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:02 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb je woordfoutje even aangepast. Zo klopt het binnen de context.
Ik had het over een falende NS (Prorail) top dankzij falende communicatie en slechte anticipatie. En jij hebt het over studeren. Volgens mij zit er ergens ruis in de communicatie.
Goede regeling, goedkoper dan een taxi hoop ik echter?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:01 schreef kawotski het volgende:
[..]
Alle betalende passagiers gegarandeerd
Ik ben emotioneel niet beschadigd door je opmerking. De NS heeft mij zwaarder beschadigd. Ik zal nooit meer dezelfde persoon zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bedankt dat je het hebt aangepast. Maar ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je toevallig de klos bent van mijn opmerking. Dat had ik inderdaad niet moeten doen. Maar ik vond het geinig dat iemand nu een repley aan mij gaf waarvan ik altijd precies dezelfde opmerking kreeg dat ik maar keuzes moest maken. En och nu kwam het mij toevallig een keer goed uit dat ik een keer niet eens zelf een probleem had. Maar sorry ik begrijp wel degelijk je probleem en het was inderdaad een flauwe opmerking
Compensatieregeling? Het is gewoon een goedkope marketing stunt die zo min mogelijk mag kosten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:57 schreef Zwansen het volgende:
Klagende Nederlanders...
Zolang we klagen over de compensatieregeling van de NS zit het nog wel snor in dit land.
Ze noemen het zelf ook geen compensatieregeling:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Compensatieregeling? Het is gewoon een goedkope marketing stunt die zo min mogelijk mag kosten.
Smoesjes, ze weten dondersgoed dat de overgrote hoeveelheid mensen moeten reizen tijdens de spitsen. Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:42 schreef Maja het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf ook geen compensatieregeling:
"Om drukte in de spits te beperken, introduceren wij diverse ‘zoutacties’. Hiermee stimuleren wij reizigers zoveel mogelijk buiten de ochtend- en avondspits te reizen."
Valt wel mee lijkt mij:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:40 schreef zoalshetis het volgende:
lijkt me behoorlijk kut om tussen tokkies te zitten als je juist meer betaalt om dat soort mensen te ontlopen. dus ik neem aan dat de ns de komende maanden hun eerste klas klanten gratis laat rijden?
wat is dit voor sp-idee?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:43 schreef Maja het volgende:
Alsof er zoveel 2e klassers met een abonnement na 9 uur (gaan) reizen... 1e klassers in de spits merken er sowieso niets van en dat zal zeker 80/90% van de 1e klas-abonnementhouders zijn.
De NS mag de eisen stellen en die kiest dan voor het goedkoopste.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:48 schreef Maja het volgende:
NS is weer afhankelijk van de fabrikant. Die levert blijkbaar rommel, terwijl de fabrikant het wel getest zou hebben bij extreme omstandigheden... Lastig.
Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De NS mag de eisen stellen en die kiest dan voor het goedkoopste.
ik rijd al een tijd geen trein, maar ik geloof niet dat tokkies zich prima gaan gedragen in de eerste klasse, zoals de eerste klasse bedoeld is. gewoon lekker rustig en gezellig. en je ontmoet er bijzondere personen. mensen die iets weten en iets nuttigs te vertellen hebben.quote:
Daarom zal deze 'zout-actie' niet succesvol worden...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Smoesjes, ze weten dondersgoed dat de overgrote hoeveelheid mensen moeten reizen tijdens de spitsen. Dat dan weer wel.
De zoutactie geldt niet in de spits, dus zal dit niet veel voorkomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik rijd al een tijd geen trein, maar ik geloof niet dat tokkies zich prima gaan gedragen in de eerste klasse, zoals de eerste klasse bedoeld is. gewoon lekker rustig en gezellig. en je ontmoet er bijzondere personen. mensen die iets weten en iets nuttigs te vertellen hebben.
ik rijd juist graag buiten de spits, als ik al de trein pak. heb geen zin dat 2e klasse mensen mijn rust in de 1e klasse verstoren. daar betaal ik immers voor. of moet ik nu gewoon 2e klasse kaartjes gaan kopen en in de 1e klasse gaan zitten? of krijg ik dan een boete als ik de tijd niet zo in de gaten heb en ook vóór 9 uur instap?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:49 schreef Maja het volgende:
[..]
De zoutactie geldt niet in de spits, dus zal dit niet veel voorkomen.
Verre weg de meeste 2e klasse-abonnementhouders reizen in de spits, dus zal het niet veel voorkomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik rijd juist graag buiten de spits, als ik al de trein pak. heb geen zin dat 2e klasse mensen mijn rust in de 1e klasse verstoren.
Was dat vorige week niet in het RTL nieuws?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Maja het volgende:
[..]
Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?
ok, maar waarom mogen 2e klassers in de 1e klasse überhaupt een zetel nemen? wat is dit voor kannibalisme van de ns. ik denk dat de 1e klasse reiziger er langzaam aan uit gaat en ze meer 2e klasse mensen gaan vervoeren.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:53 schreef Maja het volgende:
[..]
Verre weg de meeste 2e klasse-abonnementhouders reizen in de spits, dus zal het niet veel voorkomen.
Natuurlijk, kop boven het maaiveld, dit is Nederland.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar waarom mogen 2e klassers in de 1e klasse überhaupt een zetel nemen? wat is dit voor kannibalisme van de ns. ik denk dat de 1e klasse reiziger er langzaam aan uit gaat en ze meer 2e klasse mensen gaan vervoeren.
dit is de eerste aanzet om mensen met net zoveel kennis als macht te kleineren. en dat werkt prima, hebben we van zimbabwe geleerd. en van sp, pvda en gl.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk, kop boven het maaiveld, dit is Nederland.
Ik zie daar nog geen enkel signaal van dat de NS dat van plan te is te gaan doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de 1e klasse reiziger er langzaam aan uit gaat en ze meer 2e klasse mensen gaan vervoeren.
Het valt me wel op, ik reis enorm veel en woon voornamelijk in het buitenland, maar Nederland is een van de weinige landen in de wereld waarin je als je meer betaald minder behandeld word en schuin aangekeken word. Het is wel lekker sociaal enzo, maar als business reiziger is 't enorm ruk om zoveel neer te tellen en dan behandeld te worden als rotzooi door een of andere SP'er die 't niet kan hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is de eerste aanzet om mensen met net zoveel kennis als macht te kleineren. en dat werkt prima, hebben we van zimbabwe geleerd. en van sp, pvda en gl.
Wat bedoel je met 'minder behandeld'...?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het valt me wel op, ik reis enorm veel en woon voornamelijk in het buitenland, maar Nederland is een van de weinige landen in de wereld waarin je als je meer betaald minder behandeld word en schuin aangekeken word. Het is wel lekker sociaal enzo, maar als business reiziger is 't enorm ruk om zoveel neer te tellen en dan behandeld te worden als rotzooi door een of andere SP'er die 't niet kan hebben.
M.u.v. de vliegmaatschappijen moet je niet rekenen op al te veel vriendelijkheid van den gemiddelde Nederlander wanneer je boven het maaiveld uit komt met reizen of diensten gebruiken. Nou weet ik wel dat het in andere landen vaak schijnvriendelijkheid is, maar ik heb nog altijd liever iemand die niet overloopt van overduidelijke afgunst.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:54 schreef Maja het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'minder behandeld'...?
In de 1e klasse van de trein heb je toch weinig last van de gemiddelde Nederlander...? Je kan daar toch heerlijk rustig zitten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
M.u.v. de vliegmaatschappijen moet je niet rekenen op al te veel vriendelijkheid van den gemiddelde Nederlander wanneer je boven het maaiveld uit komt met reizen of diensten gebruiken. Nou weet ik wel dat het in andere landen vaak schijnvriendelijkheid is, maar ik heb nog altijd liever iemand die niet overloopt van overduidelijke afgunst.
Dat blijkt maar weer, kijk eens naar de TT?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Maja het volgende:
[..]
In de 1e klasse van de trein heb je toch weinig last van de gemiddelde Nederlander...? Je kan daar toch heerlijk rustig zitten?
Ok, dat is niet netjes tov de 1e klas-reizigers. Maar nogmaals in de praktijk zal dat niet veel voorkomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat blijkt maar weer, kijk eens naar de TT?
Ja maar je betaald geen honderden euro's voor een klasse om comfort en rust om bij 't minste of geringste vertraging (door de aanbieder nota bene!) aan de kant te worden gezet om 2e klasse reizigers te appeasen, iets waar je juist voor hebt betaald om niet mee te worden geconfronteerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:02 schreef Maja het volgende:
[..]
Ok, dat is niet netjes tov de 1e klas-reizigers. Maar nogmaals in de praktijk zal dat niet veel voorkomen.
Wordt op jouw traject bij elke vertraging de 1e klasse bestormd door 2e klassers...?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar je betaald geen honderden euro's voor een klasse om comfort en rust om bij 't minste of geringste vertraging (door de aanbieder nota bene!) aan de kant te worden gezet om 2e klasse reizigers te appeasen, iets waar je juist voor hebt betaald om niet mee te worden geconfronteerd.
Het is nogal onbeleefd en respectloos deze compensatie.
Ik woon niet meer in Nederland, maar ik kan me nog wel herinneren dat zelfs bij "oh, 2e klas zit wat vol en ik wil een stoel, kom we gaan naar de 1e en dan klagen bij de conducteur als hij er wat van zegt."quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:12 schreef Maja het volgende:
[..]
Wordt op jouw traject bij elke vertraging de 1e klasse bestormd door 2e klassers...?
Dat zijn slechts incidenten en is niet aan de orde van de dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik woon niet meer in Nederland, maar ik kan me nog wel herinneren dat zelfs bij "oh, 2e klas zit wat vol en ik wil een stoel, kom we gaan naar de 1e en dan klagen bij de conducteur als hij er wat van zegt."
Het antwoord op je vraag is dus ook ja; en nog een schepje er bovenop zelfs.
Bij mijn weten is de spits nog altijd 2 keer per dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:15 schreef Maja het volgende:
[..]
Dat zijn slechts incidenten en is niet aan de orde van de dag.
Op mijn traject kan altijd iedereen zitten. Ik weet niet wat mensen doen op trajecten, waar men vaak moet staan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij mijn weten is de spits nog altijd 2 keer per dag.
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef Maja het volgende:
[..]
Op mijn traject kan altijd iedereen zitten. Ik weet niet wat mensen doen op trajecten, waar men vaak moet staan.
Dat zou met het huidige probleem van de NS te maken kunnen hebben dat veel aangekochte Sprinters stuk zijn, waardoor ze nu minder materieel hebben om in te zetten en er dus kortere treinen rijden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Omdat je voor een dienst betaalt die je vervolgens niet krijgt. Door de NS is belooft dat er geen problemen zouden zijn en dat men winterklaar zou zijn. Achteraf klopte daar dus helemaal niks van en daarom is klagen volledig terecht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat er belachelijk veel sneeuw valt en het keihard vriest?
Dus wat je eigenlijk zegt is dat 'volk' in de tweede kans een stelletje paupers zijn? Goed bezig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gezellig voor de mensen met een eerste klas abonnement, krijg je al dat volk ook de tweede klas nog eens over de vloer, en het is soms al zo druk in de eerste klas.
Die beloftes waren natuurlijk niet zo handig. Als de treinen in Zwitserland en Duitsland zelfs al problemen hebben met de sneeuw, is het naief om te denken dat Nederland alles vlekkeloos zal rijden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:56 schreef GayMania het volgende:
[..]
Omdat je voor een dienst betaalt die je vervolgens niet krijgt. Door de NS is belooft dat er geen problemen zouden zijn en dat men winterklaar zou zijn. Achteraf klopte daar dus helemaal niks van en daarom is klagen volledig terecht.
2/3 staat/stond stil.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Maja het volgende:
Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?
Onzin. Er zijn nooit treinen gekocht zonder naar de kosten te kijken. Dát zou pas idioot zijn. Dat oude treinen geen kinderziektes meer hebben heeft niets met de aanschafprijs te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
2/3 staat/stond stil.
Dat is kiezen voor het goedkoopste want oude treinen die ooit gekocht waren zonder te kijken naar de kosten deden het nog wel en die moesten die 2/3 treinen vervangen.
Maar de bonussen waren binnen en daar gaat het tegenwoordig om.
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Die kan hij nog steeds gebruiken hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
Als hij het kaartje niet meer heeft wordt dat lastig natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die kan hij nog steeds gebruiken hoor.
Inderdaad, echt lekker over nagedacht weer. Je betaalt niet voor niks zo belachelijk veel voor een treinkaartje. Ik kan al vaak genoeg niet zitten in de 1e klas zonder dat de NS daar extra aan meehelpt. Nu geldt de regeling officieel wel alleen buiten de spits, maar ik denk dat veel mensen zich daar weinig van aan gaan trekken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:02 schreef DS4 het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat de NS steeds maar weer (officieel, dan wel niet-officieel) de eerste klasse open stelt voor eenieder.
Als je meer betaalt, wil je niet dat iedere malloot het gratis krijgt.
Nou valt dit an sich nog mee (buiten de spits is het niet druk), maar die conducteurs die omroepen dat bij een drukke trein iedereen ook eerste klasse mag reizen zodat je met een eerste klasse kaartje kan gaan staan omdat er iemand met een tweede klasse kaartje zit...![]()
Toch... als je pech hebt, dan grijp je nu met je eerste klasse kaart ook naast een zitplaats. Maar goed, dan kun je met je eerste klasse kaart vast wel in de tweede klasse terecht.
Ah had ik geen idee van, merci!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
Maar zo is het wel! Want waarom zou je 13,80 terug willen als je en uur vertraging hebt. Ik snap dat ook niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
als niemand dat doet dan denkt de NS ook van "ja, fuck 'm, ze pikken die vertragingen toch wel"quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Dit is exact de kern van de boodschap. Heel goed.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:07 schreef Tokus het volgende:
[..]
als niemand dat doet dan denkt de NS ook van "ja, fuck 'm, ze pikken die vertragingen toch wel"
Goed onderbouwd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Het is Fok!quote:
quote:Update
In een reactie in de krant Metro laat een NS-woordvoerder weten het goed te maken met de vaste klanten door de komende weken (!) zo op tijd mogelijk te rijden. Rover betreurt het dat NS het op tijd rijden als een vorm van compensatie ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |