Vorige deelquote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
En de sensationele tekstenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:00 schreef byah het volgende:
Als echte rampsupporter kijk ik uiteraard naar RTL4 voor de meest spectaculaire ontploffingen
Wat moet het leger hier aan doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:01 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe lang zal het nog duren totdat de civiele autoriteiten zich terugtrekken en het overlaten aan het leger?
Schijnt dat de brandweer zich al terugtrekt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:01 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe lang zal het nog duren totdat de civiele autoriteiten zich terugtrekken en het overlaten aan het leger?
Zijn we eindelijk van Brabant en Limboland verlostquote:
Jaaquote:
Even quoten voor de faalquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Zijn we eindelijk van Brabant en Limboland verlost
Huh. Zuid Holland.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
wat een faalquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
Hoe weten jullie dat hij Sjaak heet?
Sjaak zoom even in als je wil!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
Oh sorry, in de snelheid ''heel het zuiden'' gelezenquote:
Beter oplettenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
waarom weet je dat nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
Antoine opende met "IK STA HIER NU MET SJAAK"quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
Sjaak naar links!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben ook overgestapt op de stream van de NOS. Weet niet wat de fuck ze bij RTL aan het doen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:04 schreef LoggedIn het volgende:
Is iedereen dood?Waarom een testbeeld op de stream?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:04 schreef Berlitz het volgende:
Wegstaan anders knalt ie mischien wel!
Oehoehoeh wat mooi he!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:04 schreef Berlitz het volgende:
Wegstaan anders knalt ie mischien wel!
Ja met blushelicopters en tanks die water spuiten ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wat moet het leger hier aan doen.
Jah dat moeten we vaker hebbenquote:
Blussen met water werkt niet vriendquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja met blushelicopters en tanks die water spuiten ofzo.
Hier, Antoin zegt het zelf, voertuigen van het leger komen al opdagen.
Het leger is aanwezig om de mensen die straks muteren vast af te knallenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gekquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Lol omg ik dacht dat men op fok wel tegen een cynisch grapje kon maar nee hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:05 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Je wenst duizenden mensen deaudt en gaat nu jammeren?
RTLquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een domme NOS-muts. Natuurlijk is die brand niet onder controle. Je bent toch niet blind?
Waarom kijk je niet naar Antoin dan???????quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een domme NOS-muts. Natuurlijk is die brand niet onder controle. Je bent toch niet blind?
Je moet er niet eens op in gaan joh, triest ventje is het..quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:05 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Zozo, wat een taal. Meneer kan niet tegen een grapje?
Op Rtl 7 zijn ze dan ook veel beter bezigquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik loop hier alleen, in een te stille stad...quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:04 schreef LoggedIn het volgende:
Is iedereen dood?Waarom een testbeeld op de stream?
RTL 4.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Starm het volgende:
[..]
Op Rtl 7 zijn ze dan ook veel beter bezig
Idd een muts.... Vlammen blijven onwijs groot en dan vragen of de brand onder controle is....quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iig lekker aan het scoren als nieuwzender.. Hebben ze een keer wat uit te zenden dat mensen willen zien, gooien ze m op zwartquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik ben ook overgestapt op de stream van de NOS. Weet niet wat de fuck ze bij RTL aan het doen zijn.
Ik ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Susi het volgende:
Toch zijn al die vlammen wel heel mooi om te zien
Hij redirect nu in ieder geval naar een andere URL...ff F5'en nogquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ja hoor. Crisis.nl is kapot.
ICT en de overheid!!
Zal ik je erin gooienquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Susi het volgende:
Toch zijn al die vlammen wel heel mooi om te zien
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:07 schreef Me_Wesley het volgende:
"Er zitten veel brandbare stoffen bij"
Oh, oké!
quote:De productieafdelingen en opslagplaatsen zijn verdiept uitgevoerd, zodat bij een eventuele calamiteit product en bluswater worden opgevangen.
quote:Chemie-Pack beschikt daarnaast over een automatisch werkend branddetectie- en schuimblussysteem.
Bedankt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:07 schreef Thieske het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insa.xml
Mja, bij zo'n omvang werkt dat niet echt meerquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:07 schreef ß het volgende:
http://www.chemiepack.nl/nederlands/kwaliteit.html
[..]
Cultheld!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Guanabana het volgende:
Hier op FOK zijn we wel goed in het hypen van personen he
RTL zendt het uit op 4quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Psy-freak het volgende:
rtl7 geeft prioriteit aan the a-team?
RTL4 moet je zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Psy-freak het volgende:
RTL4 sukkelquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Psy-freak het volgende:
Wilde ff kijken hoe de NOS het deed. Ik zap weer snelquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Waarom kijk je niet naar Antoin dan???????
Rtl 4 is er toch ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Psy-freak het volgende:
Bedankt.quote:
Maar we willen explosies zien, fuck informatie.. we zijn tenslotte mannen hequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Toad het volgende:
Ik vind de NOS wel wat informatiever op dit moment.
Jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef MeGusta het volgende:
[..]
Maar we willen explosies zien, fuck informatie.. we zijn tenslotte mannen he
Ik ook hoor, en ik ben vrouw!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef MeGusta het volgende:
[..]
Maar we willen explosies zien, fuck informatie.. we zijn tenslotte mannen he
Ja die stellen de meest domste vragenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef Toad het volgende:
Ik vind de NOS wel wat informatiever op dit moment.
Inderdaad jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Een kwart miljoen liter aan euh, spul!
Zelfs de brandweer kan niets meer beginnen, dus dan moet het leger wel komen, gewoon omdat ze de laatste strohalm zijn waar de autoriteiten zich aan vast kunnen klampen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Gek
De brandweer heeft hier veel beter spul voor. Het enige wat het leger heeft zijn die crashtenders, en die zijn al ingezet.
inderdaad :LDquote:
echt he! Ideaal!quote:
Heb liever dat IBP komt, of de Civiele Bescherming uit België, die hebben veel vetter spulquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs de brandweer kan niets meer beginnen, dus dan moet het leger wel komen, gewoon omdat ze de laatste strohalm zijn waar de autoriteiten zich aan vast kunnen klampen.
Dat ze niks kunnen beginnen ja, das dan hun probleem, maar het klinkt zo lekker fatalistisch. En zoals hierboven al werd gesteld, dan kan het leger komen om de mutanten af te schieten.
Ben benieuwd hoe het er "28 days later" in Nederland uitziet.
In verband met een grote brand in Moerdijk zijn op drie plaatsen in de Hoekse Waard en de zuidpunt van het Eiland van Dordrecht de sirenes af gegaan. Als u de sirene hoort, sluit dan ramen en deuren en luister/kijk naar RTV Rijnmond (93.4 FM).quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:08 schreef SevD het volgende:
RTL moet de mensen in Dordt vertellen dat ramen en deuren dicht moeten, want nog steeds geen alarm
U hier?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat wisten we toch allang van SR?
Leg mij even uit wat die zwarte wolken boven mn hoofd warendanquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
In verband met een grote brand in Moerdijk zijn op drie plaatsen in de Hoekse Waard en de zuidpunt van het Eiland van Dordrecht de sirenes af gegaan. Als u de sirene hoort, sluit dan ramen en deuren en luister/kijk naar RTV Rijnmond (93.4 FM).
De sirenes zijn niet in andere delen van Dordrecht afgegaan omdat de rook die bij de brand vrijkomt alleen over de zuidpunt van Dordrecht drijft.
Misschien dat die nog wel ingeschakeld wordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb liever dat IBP komt, of de Civiele Bescherming uit België, die hebben veel vetter spul
quote:
Zit er iemand in de buurt die even een afhaaltje naar Antoin kan brengen? Die held zal ondertussen honger hebben.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
Dude.quote:
BAMquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:11 schreef Pino112 het volgende:
"GROTE VUURBAL JONGUH" is Trending Topic nummer 1 in Nederland![]()
Rtl4quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:13 schreef Blistering het volgende:
Dat mens van de NOS bakt er weinig van
Ook geen plasticquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:13 schreef Watashiwa het volgende:
Dat wordt een jaar geen andijvie eten..
Ze is ook maar een mensquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:12 schreef RacerDKB het volgende:
Jezus wat is NOS nu zelfs amateuristisch
Lachende presentatrice.
Liever dat dan chemische meuk in je huis.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Is het trouwens gevaarlijk nu ik alle ramen, deuren en ventilatieroosters in mijn huis heb gesloten? Huis is nog geen jaar oud en de huizen van tegenwoordig zijn behoorlijk dicht...
Je gaat dood.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Is het trouwens gevaarlijk nu ik alle ramen, deuren en ventilatieroosters in mijn huis heb gesloten? Huis is nog geen jaar oud en de huizen van tegenwoordig zijn behoorlijk dicht...
De enige pro is nu; Antoine Peters.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:12 schreef RacerDKB het volgende:
Jezus wat is NOS nu zelfs amateuristisch
Lachende presentatrice.
Nee, zuurstof zat. Geen zorgen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Waar woon je?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat dusquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:15 schreef Aalbers het volgende:
Het wordt door RTL groter gemaakt dan het daadwerkelijk is. Alsof je ook echt naar de reclames kan gaan anders
Die blussen met water, alle chemikalien lekker in het grondwater zeker....quote:
Als jou huis nog zo jong is hoef je je geen zorgen te maken. Maar toch is het niet onverstandig wat ventilatieroosters open te laten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Vlakbij Oud-Beijerland in de Hoeksche Waardquote:
Ja.. ze schalen voor de grap op naar grip 4quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:15 schreef Aalbers het volgende:
Het wordt door RTL groter gemaakt dan het daadwerkelijk is. Alsof je ook echt naar de reclames kan gaan anders
Net met dat interview van die afvalverwerkingsvent. "fijn voor u" over het feit dat het niet oversloegquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Er zitten allemaal giftige stoffen in
Dat is niet fijn
wat een doos
Net of er schokkende dingen gebeurd zijn het afgelopen uur?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:15 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Kom op zeg, reclame bij dit soort nieuws
quote:Geen Gezeur Geen Gezeik Alle Joden Naar De Moerdijk !!!!!
Nee juist niet slaat de rook neer.quote:
maar rampen-info.nl wel online, toffe sitequote:Op woensdag 5 januari 2011 18:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Crisis.nl is down inderdaad
Nou, dat systeem mag ook weer op de schop.
Jij blijquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:16 schreef Golden_Pauper het volgende:
gelukkig kunnen we zelfs bij de dikste chemische rampen van reclame genieten
Het gaat zo regenen volgens de NOSquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Liever niet.. Dan slaat het neer (de rook)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |