Vorige deelquote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
Heb net even zitten kijken, die vrouw, wat een dramaquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:06 schreef Psy-freak het volgende:
Volgens rampen-info.nl is rtv rijnmond al rampenzender
Ze blussen ook niet met water..quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:07 schreef made het volgende:
Wie zei zwavelzuur ??
Dat Moet je vooral NIET blussen met water.
Bron
Dat zal ook wel niet gebeuren. De verslaggevers worden duidelijk niet geremd door enige kennis....quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:07 schreef made het volgende:
Wie zei zwavelzuur ??
Bron
Net of mensen nu de OP lezenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:08 schreef Crazy-M het volgende:
Zet ff deze link nog in de op:
http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/61542/fotos
Ik ga er van uit dat de mensen die staan te blussen op de hoogte zijn van deze informatiequote:Op woensdag 5 januari 2011 17:07 schreef made het volgende:
Wie zei zwavelzuur ??
Bron
Ze roepen gewoon alles wat ze binnen krijgen, weten zij veel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zal ook wel niet gebeuren. De verslaggevers worden duidelijk niet geremd door enige kennis....
Misschien leest die commandant wel mee hier, je weet het niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:09 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat de mensen die staan te blussen op de hoogte zijn van deze informatie
Jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Klopt het dat ze in de omgeving de sirene gaan laten afgaan?
Rikkert en Gerrie zitten al klaar op hun witte kampstoeltjes en een knoepert in de hand.quote:
Ze zijn onderweg op de Sitaquote:
Oke.quote:
quote:In de wolk zelf zijn giftige stoffen gemeten, maar op de grond niet. Bron zijn politie en milieudienst
Volcanoquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef Me_Wesley het volgende:
Het wordt donker, gaat er steeds spectaculairder uitzien.
Heb toch liever een paasvuurquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef Stephan1237 het volgende:
Ze hoeven geen licht daar aan te doen
Ja om 15:00 al.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Klopt het dat ze in de omgeving de sirene gaan laten afgaan?
"We gaan allemaal dood!"quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef byah het volgende:
Die presentator op RTLZ wat een sensatiezoeker
"Ik ben geen expert, maar hier is niets meer aan te redden"
Ze moeten hem eerst nog ff onder controle krijgen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoelang zullen ze nablussen!? Tot morgenavond?
Ja hallo, over een uurtje staat moeders klaar met het eten!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef henkde_j het volgende:
Het is nog maar net 17.00 geweest en ze zijn al van plan om het uit te laten branden
Kijk voor de grap eens naar RTL7 en kijk eens naar de straaltjes van de brandweer.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef henkde_j het volgende:
Het is nog maar net 17.00 geweest en ze zijn al van plan om het uit te laten branden
Nee, de wereld vergaat pas in 2012quote:
Een andere conclusie is niet mogelijk.. Blussen heeft weinig zin.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef henkde_j het volgende:
Jullie hadden 2 week geleden nog een fik in die zoutzuurbadenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef RacerDKB het volgende:
Richting IJmuiden?Zei hij dat nou
Komt die rook serieus zo ver, ik woon daar dichtbij, krijg al genoeg kankerdampen binnen van Tata
Ja maar dat was niks vergeleken met dit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jullie hadden 2 week geleden nog een fik in die zoutzuurbaden
Ze mogen hopen dat het inderdaad niet overslaat, meer kun je bijna niet doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Een andere conclusie is niet mogelijk.. Blussen heeft weinig zin.
Waarschijnlijk richting het noordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Frankz0rz het volgende:
Als die rook maar niet verder naar het Westen trekt
Ik denk je je daar iets in vergist.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Tware het volgende:
Dit wordt weer zo opgeblazen. Weinig aan de hand
En dan zeggen we:quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Een andere conclusie is niet mogelijk.. Blussen heeft weinig zin.
Ga jij eens daar snel staan !quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Tware het volgende:
Kan kloppen, de avond valt in......quote:
Net op RTL7; het koerst richting Amsterdam en IJmuidenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk richting het noorden
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Tware het volgende:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:13 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan kloppen, de avond valt in......
En dat ligt in het Noorden /Noordwestenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Net op RTL7; het koerst richting Amsterdam en IJmuiden
Een medewerker weet het wel maar is niet bevestigdquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef RacerDKB het volgende:
Ik begrijp écht niet hoe er na 2,5 uur nog niet definitief bekend is welke stoffen het om gaat.
Ik werk dus bij een soort gelijk, en als het om 235.000 liter gaat dan weet elke medewerker wel welke stof het precies is.
Denk eerder dat het al lang bekend is maar ze mensen niet onnodig bang willen maken.
Ah, waar zit jij? Ze komen hier over mn huis #Sterrenburg 1quote:
Mensen zijn nu ook al bang, zal niet veel verschillen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef RacerDKB het volgende:
Ik begrijp écht niet hoe er na 2,5 uur nog niet definitief bekend is welke stoffen het om gaat.
Ik werk dus bij een soort gelijk, en als het om 235.000 liter gaat dan weet elke medewerker wel welke stof het precies is.
Denk eerder dat het al lang bekend is maar ze mensen niet onnodig bang willen maken.
Dat denk ik ook.. alsof ze niet weten wat ze daar hebben staanquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef RacerDKB het volgende:
Maak jij dan eens nieuwequote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef kikoooooo het volgende:
Omroep Brabant komt nog met beelden van 2 uur geleden. Wat een amateurtv is dat
Ja, maar iedereen ziet dat dat hele bedrijf in de fik staat. Dan weet je ook wat in de fik staat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef RacerDKB het volgende:
Nee "onze"rampenzender danquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef kikoooooo het volgende:
Omroep Brabant komt nog met beelden van 2 uur geleden. Wat een amateurtv is dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |