Is het een diesel? Dan heeft het misschien met het voorgloeien te maken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:31 schreef ElectricEye het volgende:
Opel Astra uit 2005
Start altijd pas na 2 seconden de sleutel omgedraaid houden, soms zelfs pas na 4 of 5, maar hij start wel ALTIJD. Koud of warm, dat maakt niets uit.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:35 schreef Kwezel het volgende:
Elke auto
Onbedoeld:
- Vrouwelijke politieagent op de bijrijdersstoel die overal commentaar op geeft
En als de zekering er maar niet uit flikkert, toch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
De Lincoln heeft eigenlijk maar één rare makke, en dat is dat hij de deuren nog wel eens wil locken als je uitgestapt bent terwijl de motor draait, op zich geen punt, als je de door unlock code maar uit je hoofd weet zodat hij met de pincode weer open gaat, owja, en de tankmeter gaat bijna altijd veel te snel naar de leeg stand
Oh ja, die ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:50 schreef Marco001 het volgende:
Seat ibiza 1.4 2003
hoort zo:
- geen cupholder
Owja, da's ook minder iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:45 schreef Anne het volgende:
[..]
En als de zekering er maar niet uit flikkert, toch?
en hij wordt dit jaar belastingvrij...quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:52 schreef Je-zus het volgende:
Volkswagen Jetta 1986
- Warme lucht na +/- 4/5 kilometer gereden te hebben
- Verhoogde kans op pech
- Niet te openen achterdeuren
- Ramen beslaan zelfs als ze op een kier staan
- Geen sigarettenaansteker
+ Alle piepjes en kraakjes![]()
+ Geen automatische ruitenwissers na bediening ruitensproeier
+ Geen electronische waarschuwingspiepjes
+ Met 4 versnellingen bij 50+ een automaat
Belangrijkste vergetenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
en hij wordt dit jaar belastingvrij...
Die zitten ook in mijn auto! Vooral die ruitenwisser... Heel herkenbaar. Is je voorraam mooi schoon geveegd. Je kijkt weer blij. En dan gaat ie nog een keer. Zie je weer niks.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef Anne het volgende:
Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.
Dat zijn je draagarmen als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Hugo__Boss het volgende:
Peugeot 206 uit 2003
Paar puntjes:
- Bonkend geluid bij drempels en vooral kuilen/putten
- Kort piepend geluid bij intrappen of loslaten koppeling of intrappen of loslaten gaspedaal (iemand?)
ESP heeft ie niet:')quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:26 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Alfa 156 1.9 jtd ''99
Hoort maar irritant:
-GEEN BEKERHOUDERS
-rechterraam gaat niet automatisch omhoog.
Hoort niet helemaal:
-ABS lampje brand
-Airbag lampje brand
-Handrem lampje brand
-ESP? lampje brand
-ophanging kraak kreunt en piept
Verder wel lekker goedkoop rijden
Toen ik begon met lezen dacht ik meteen aan mijn eigen auto. Heb namelijk ook een Ibiza met exact dezelfde (bedoelde) klachtenquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef Anne het volgende:
Om even te laten zien wat ik bedoel met de TT zal ik beginnen.
Dingen die zo bedoeld zijn, maar welke ik redelijk irritant vind:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Nog zo'n irritante piep, wanneer het zo'n 4 graden of minder is.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.
Dingen die niet zo bedoeld zijn, maar eigenlijk nog gemaakt dienen te worden:
- Stoel die in standje achterover staat.
- ABS + TCS lampjes die blijven branden
* Anne rijdt een Seat Ibiza Cupra (2000).
Ik ben benieuwd naar de mensen met veel elektronica in hun auto. Daar zitten altijd van die heerlijk irritante stomme onbenullige dingen in(denk aan die irritante piep als je je gordels niet omdoet. Of zelfs niet kunnen wegrijden zonder je gordel om te doen. Etc).
Na het lezen van andere reacties nog wat aanvullingen op die van mijquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:26 schreef Palomar het volgende:
Alfa 156 1.6TS uit 1999
Bedoeld:
- Geen bekerhouders idd...
- Geen airco
Onbedoeld:
- Toerental schommelt soms bij stationair lopen
- Krakende voorwielophanging bij temperaturen onder 0 graden
- Ruitensproeiers niet goed af te stellen
Deze 2 dingen heeft mijn Clio III (2007) ook. Elke keer krijg ik weer een hartverzakking als die keiharde piep afgaat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:19 schreef Anne het volgende:
- Die ontzettend irritante hoge piep wanneer het brandstof niveau waarschuwingslampje begint te branden. En dat elke keer weer als ik hem van contact af en op zet. Ik schrik me elke keer weer de tering.
- Als je ruitenvloeistoef sproeit beginnen de wissers netjes te wissen. Nadat ze klaar zijn wist ie nog één keer na nét te lang wachten waardoor mijn ruit juist weer vies wordt.
Ha, Clio-genoot! Die van de ruitenwisser was ik nog vergeten ja, daar kwam ik laatst ook achterquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:21 schreef Koveras het volgende:
Deze 2 dingen heeft mijn Clio III (2007) ook. Elke keer krijg ik weer een hartverzakking als die keiharde piep afgaat.
En die laatste keer wissen is nergens voor nodig.
Verder:
- Handgreep zit te ver naar voren op de (lange) deur (3-deurs). Hierdoor kost het onnodig veel moeite om de deur dicht te doen.
- Ruitenwissers kunnen niet omhoog gezet worden omdat de motorkap te dicht over de wissers heen zit.
- 'In-één-keer-omlaag-functie' zit alleen in het linker elektrische raam. Het rechterraam heeft deze functie niet. Kost dat nou echt teveel om dat standaard in te bouwen?
Een soortgelijke melding geeft onze Mini Cooper AUT (2008) ook als je hem in P zet en uit doet. "Automaat in P zetten, mogelijk minder vermogen" o.i.d. terwijl je hem overduidelijk in de P hebt staanquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:18 schreef draaijer het volgende:
Heel af en toe zegt mij unit de onderstaande 3 meldingen in volgorde :
• Automatic transmission failure reduced gears available
• Air suspension failure
• Engine failure reduced power available
Oplossing : Even uitzetten, op alarm, van alarm en alles is weer ok!
Uit laten lezen en uiteraard niks te zien.. Engelse betrouwbaarheid
Die muffe lucht is op te lossen door je interieurfilter te laten vervangen. Dat heeft niks met de aircodruk te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef HOEAH1980 het volgende:
Avensis 1.6 wagon uit 2000
- Als je de airco aanzet ruik je een muffe lucht, airco moet gevuld worden maar kost me te veel
Onderhoud gaat die ook nog krijgen ( heb hem zo gekocht ),quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:12 schreef lipje het volgende:
[..]
ESP heeft ie niet:')
en de bekerhouder kan er komen (kijk hier eens)
voor de rest pleeg eens onderhoud, zonda van zo'n mooie, en heerlijk rijdende auto
wat betreft mijn eigen auto:
Focus wagon 1.6 2006
irritant
-het relais van de achterruitenwisser hoor je klikken
-schakelen gaat af en toe wat stroever
-kraken van de afdekhoes
te repareren
nog niets
Ik heb jaren in een nog oudere BX 1.4 toulouse uit 1990 gereden, en herken stuk voor stuk alle punten uit je relaasquote:Op donderdag 6 januari 2011 03:16 schreef 2cv het volgende:
Citroën BX 19 TGD Break uit 1993:
Onbedoeld:
- Veel
Bedoeld:
- Veel
Probeer eens als je de auto hebt afgezet, en de sleutel uit het contactslot, de ruitenwisser eens te bedienen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Ha, Clio-genoot! Die van de ruitenwisser was ik nog vergeten ja, daar kwam ik laatst ook achter.
Ik heb zo'n piepje ook bij 4 graden en minder, maar dat is gewoon maar 1x. Daarna is het stil, godzijdank heb ik niet continue een piepquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:18 schreef DragonFire het volgende:
Ford Focus 2008
Bedoeld
Irritant piepje bij temperatuur van 4 en nog een piepje bij 0.
Zwaar irritant wanneer het ongeveer 4 of 0 graden is buiten waardoor je continu een piep te horen krijgt.
Ja bij mij doet hij dus op 2 punten een piep.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n piepje ook bij 4 graden en minder, maar dat is gewoon maar 1x. Daarna is het stil, godzijdank heb ik niet continue een piep
Gelukkig nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Ja bij mij doet hij dus op 2 punten een piep.
Heb jij dan niet dat als het ongeveer 4 graden is en je een stuk rijd dat om de 5 minuten er een piep af gaat?
Nee, als het 4 graden of minder is dan knippert de temperatuur 3x ofzo, en dan doet ie 1x iets van PIINGG, en daarna is het stil. Om de 5 min??? godzijdank niet, ik zou daar helemaal gek van wordenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:47 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Ja bij mij doet hij dus op 2 punten een piep.
Heb jij dan niet dat als het ongeveer 4 graden is en je een stuk rijd dat om de 5 minuten er een piep af gaat?
Goed om te weten, wil een Mazda 3 als volgende autoquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:15 schreef Matel het volgende:
Mazda 3 uit 2007:
Bedoeld:
- De ingebouwde radio/cd-speler kan geen mp3 aan en USB/SD is niet leverbaar. Een andere radio inbouwen kan wel, maar doet afbreuk aan het design. Aftermarket is er wel een oplossing voor waar ik eens naar moet kijken.
- Schakelen van 1 naar 2 (of terug naar 1) bij steenkoude motor iets hakerig. Is normaal bij deze 6-bak.
- Geen echte interval stand, alleen 'auto' waarbij gevoeligheid van de regensensor is te regelen. Wist soms nét te langzaam naar mijn smaak.
Onbedoeld:
- 'Tikje' uit interieur bij rijden over oneffen weg of bij optrekken. Ik denk dat het komt van de gordel.
Ruilen? Die in de Punto van mijn vriendin alleen een continue functie, super irritant juist, veel te snel voor achter.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:
....
-De achterruitenwisser heeft alleen een intervalfunctie, geen continufunctie
...
Je zou gewoon in een vloeiende beweging weg moeten kunnen rijden. Heb met m'n A3 in ieder geval geen last van hetgeen jij aangeeft.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Fer het volgende:
Golf Variant 2010
Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.
Reed laatst in het autootje van mn moeder (Chevrolet Kalos uit 2005) en kwam ook een hele rits van zulk soort ontwerpfouten tegen:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:25 schreef Accordtje het volgende:
Audi A3 SB 2.0 TDI 2007.
1 heel vervelend iets (ontwerp foutje denk ik): als het regent stroomt er water over het raam van het bestuurdersportier. Je kijkt dan dus door het stroompje water heen in de spiegel, waardoor het zicht in die spiegel slecht is. Heel irritant.
Motorkap open doen! Dan kan je ze optillen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:25 schreef Accordtje het volgende:
Audi A3 SB 2.0 TDI 2007.
1 heel vervelend iets (ontwerp foutje denk ik): als het regent stroomt er water over het raam van het bestuurdersportier. Je kijkt dan dus door het stroompje water heen in de spiegel, waardoor het zicht in die spiegel slecht is. Heel irritant.
Verder geen bedoelde of onbedoelde vervelende dingen.
Toch nog 1. Las het toevallig bij medeforummer Fer: "ruitenwissers zitten verstopt onder de motorkap in ruste, kunnen niet handmatig omhoog om bijv. te krabben". Heb ik inderdaad ook. Nu heb ik dat voor het krabben niet nodig, maar als je wat sneeuw wil wegvegen onder de wissers vandaan dan kan je ze maar een klein stukje optillen..
Mijn Fiat Punto ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Motorkap open doen! Dan kan je ze optillen.
Dat met dat voorbijstromende water heeft mijn Golf ook.
-Zet je acherruitverwarming de eerste 10km even aan. Is de auto een beetje sneller warm.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Fer het volgende:
Golf Variant 2010
Hoort zo:
-verwarming is minder snel op tempratuur dan zijn franse diesel voorgangers.
Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.
Hm, dat te laat koppelen bij wegrijden herken ik niet. Een schokje als ie naar 2 schakelt heb ik ook niet, tenzij je veel gas geeft, maar dan moet ik de bak wel in S hebben staan. Weet je zeker dat je in de D zit en niet teveel gas geeft, want dat schokje herken ik dus echt niet, nogmaals, tenzij de bak in S staat, want dan is ie veel venijniger.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Fer het volgende:
Golf Variant 2010
Weet niet of het hoort:
-DSG Automaat koppelt te laat bij wegrijden en naar 2 schakelen. Hierdoor gaat wegrijden altijd met een schokje of gierende banden als je teveel gasgeeft.
Je hebt met schuurpapier in je hand een handrembocht gemaakt en knalde met je uitlaat op een drempel ofzoquote:Op zondag 9 januari 2011 22:47 schreef T42 het volgende:
onbedoeld:
slot bestuurdersdeur reset niet
geen dashbord meer
gescheurde uitlaat*
geschuurde voorruit*
defecte handrem* (* allemaal in 1 keer gebeurd)
bedoeld:
mono radio
race shifter
schuine bumper omdat die niet op de trekhaak frame wou passen
er was niet eens bestrating in de buurt johquote:Op zondag 9 januari 2011 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt met schuurpapier in je hand een handrembocht gemaakt en knalde met je uitlaat op een drempel ofzo
de muffe geur komt inderdaad door de filter! Die kan je overigens zelf vervangen ... dis zit in het handschoonkastje verwerkt!!! Je kan dat open klikken en de filter er uit halen ... vervangen en voor je hem er in steekt kan je er een interieur parfum over spuiten :-) blijft het lekker fris ruikten in de wagen zonder dat je arbre magique effect of hoofdpijn krijgt!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die muffe lucht is op te lossen door je interieurfilter te laten vervangen. Dat heeft niks met de aircodruk te maken.
Dat met die koppeling had ik ook, en werd steeds erger. Bleek mijn druklager te zijn. Nieuwe koppeling + druklager: 800 euro(quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:03 schreef Hugo__Boss het volgende:
Peugeot 206 uit 2003
Paar puntjes:
- Bonkend geluid bij drempels en vooral kuilen/putten
- Kort piepend geluid bij intrappen of loslaten koppeling of intrappen of loslaten gaspedaal (iemand?)
Mag ik onder het clio-3 lijstje ook nog even dat vreselijke handschoenenkastje toevoegen? Hij klepje heeft geen zijrand, er zit alleen het platte klepje zelf dus. Het komt regelmatig voor dat er een pen of een kabel over de rand van het klepje hangt en dan dus ertussen zit als je het dichtdoet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:38 schreef Schild het volgende:
[..]
Probeer eens als je de auto hebt afgezet, en de sleutel uit het contactslot, de ruitenwisser eens te bedienen.
De ruitenwissers gaan dan alleen 'omhoog', maar niet meer 'omlaag'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |