je kan ook vormen natvilten, maar denk dat het minder secuur is. bij natvilten vilt je door wrijving van het water/zeep en je handen de vezels van de wol in elkaar, als je oortjes van een konijntje wil natvilten zal het heel moeilijk zijn denk ik om ze gedetailleerd toch stevig gevilt te krijgen omdat de manieren waarop je kan wrijven beperkt raken zodra er een vorm in is. (ff lekker stevig kneden kan bv niet meer omdat je dan kop uit model duwt bv)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:19 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Aha! Thnx voor de uitlegMaar is het ook mogelijk om dit met natvilten te bereiken of is dat alleen mogelijk bij het gebruik van een naald?
Ahhh ik snapte het al niet. Duidelijk! Thnx!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:22 schreef knorretje het volgende:
[..]
je kan ook vormen natvilten, maar denk dat het minder secuur is. bij natvilten vilt je door wrijving van het water/zeep en je handen de vezels van de wol in elkaar, als je oortjes van een konijntje wil natvilten zal het heel moeilijk zijn denk ik om ze gedetailleerd toch stevig gevilt te krijgen omdat de manieren waarop je kan wrijven beperkt raken zodra er een vorm in is. (ff lekker stevig kneden kan bv niet meer omdat je dan kop uit model duwt bv)
edit: voorbeeld, mijn kip en kuiken hierboven zijn genatvilt in de basis. dus puur de maanvorm. De hanenkam etc zijn geprikt. (en de vorm van het vleugeltje is er ook achteraf ingepikt
Ik denk dat ik ook maar eens een poging ga wagen wat het ziet er zo leuk uit! Ook dat schaapje hierbovenquote:Op zondag 9 januari 2011 13:00 schreef Macka66 het volgende:
Audreyoot, je bereikt ook vorm door op de basisvorm extra stukjes wol aan te brengen en vast te prikken. Zo kan je met naaldvilten bijvoorbeeld heupen op dieren- en mensenfiguren maken.
Wij kunnen niet met posts gaan wandelen van het ene naar het andere topic, daarom heb ik gisteren in beide topics een topicpointer gezet en vanaf nu gaan we gewoon editten en mensen naar het andere topic verwijzen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:43 schreef trui het volgende:
smeej, ik denk dat dat dan weer beter hier past: Vilt
Oh Tombo, ik lees het nu pas. Wat enorm liefquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb ergens ook nog een boek liggen met voorbeelden enzo
Nooit iets uit gedaan natuurlijk
Als je wilt kan ik hem opsturen? Mocht ik het ineens weer op mn heupen krijgen dan kan ik hem altijd weer terugsturen
In Delft heb je een winkel die gewoon losse plukken verkoopt. En bij de Pipoos hebben ze ook wel wat, maar tegen de hoofdprijs natuurlijk...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:37 schreef bietel het volgende:
Even nieuw leven in blazen met een vraag:
Waar halen jullie je wol vandaan?
Ik heb een tijd geleden wel gevilt en wij haalden onze vilt bij iemand in de buurt. Die verkocht dat thuis en gaf ook workshops. Erg leuk, maar ze is er helaas mee gestopt
Wat een schatjequote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:42 schreef Serinde het volgende:
Ik heb op de handwerkbeurs in Den Bosch voor het eerst iets gevilt: een kuikentje!
[ link | afbeelding ]
Piep by Sas--kia, on Flickr
Ik vond het erg leuk om te doen maar heb verder niks gekocht want er waren meer dingen die ik mee wilde nemen. Heb al wel bij Hobbydoos zitten kijken naar zo'n startpakket met een boekje om diertjes te maken met vilt. Zijn hier nog mensen die daarmee bezig zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |