Van of voor? Maakt nogal verschil me dunktquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef Sorbootje het volgende:
Goed, wat ik zeggen wilde.
Wat vinden jullie? Zal ik een standbeeld kleien van B.? Hij heeft gisteren spontaan de Lush voor me geplunderd in zijn lunchpauze. <3
quote:
datquote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Van of voor? Maakt nogal verschil me dunkt
Nee, dat hoeft het ook niet... het is alleen even kijken hoe het dan gaat als Twan over tig jaar naar voortgezet onderwijs/studeren gaat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:38 schreef Ticootje het volgende:
Diaan, ik zou toch voorzichtig alimentatie voorstellen, het hoeft toch geen wereld bedrag te zijn? Maar gewoon een bijdrage per maand wat je nu echt kwijt bent.
Hij had het er alleen over dat ik dan de hele kinderbijslag zou krijgen en dat we de grote kosten (blijven) delen. Over alimentatie hebben we het niet gehad. Ik denk dat we binnenkort nog maar eens gesprek moeten hebben over het financiële gedeelte.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:41 schreef Saffier het volgende:
Misschien heeft je ex hier zelf al over nagedacht Diaan, hij stelde dit ook voor natuurlijk.
Nee in de loop van de komende 2 maanden denk ik... zodra het praktische is geregeld, kan wat mij betreft Twan hier blijven wonen. Het financiële gedeelte komt wel dan denk ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Kan er niet iemand uit de buurt van zo'n winkel wat lush deze kant op sturen
Het officieel vastleggen van die afspraken is wel nuttig. Hebben jullie al een idee per wanneer hij dan helemaal bij jullie zou zijn? Niet alles hoeft perfect geregeld te zijn, neem ik aan?
Nee maar ik ben zo iemand die de discussie aangaat, maar heb besloten het niet meer te doen. Bij haar is alles biologisch, natuurlijk, verantwoord, macrobiotisch weet ik ut. Ze breit nog net niet haar eigen sokkenquote:
Goed excuus om naar mijn zus te gaan dit jaarquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:29 schreef Sorbootje het volgende:
Sorry Vlindur... Den HaagDa's dan weer het voordeel van die onmogelijke werkplekken van B.
Oh vreselijk. Hoelang moet je nog?quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee maar ik ben zo iemand die de discussie aangaat, maar heb besloten het niet meer te doen. Bij haar is alles biologisch, natuurlijk, verantwoord, macrobiotisch weet ik ut. Ze breit nog net niet haar eigen sokken
Ook als ik niet zwanger ben. Als ik in de winkelstraat langs een Lush loop moet ik mijn neus dichtdrukken om kokhalsneigingen te onderdrukken! De meeste spullen voor in bad vind ik ook te sterk ruiken, maar er zijn wel uitzonderingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:41 schreef Sorbootje het volgende:
Alleen nu Claudia, of ook als je niet zwanger bent?
Dat wilde ik nog zeggen, maar dat had ze denk ik niet kunnen waarderen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:52 schreef k_i_m het volgende:
Liever dat chinese kindertjes iets bijverdienen door iets voor de Action te maken, dan dat ze de prostitutie inmoeten.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:52 schreef k_i_m het volgende:
Liever dat chinese kindertjes iets bijverdienen door iets voor de Action te maken, dan dat ze de prostitutie inmoeten.
de trein van Duploquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:00 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, wat irritant zeg!! Ik zou daar ook kriebelig van worden...
Wat gaan jullie Seb geven voor zn verjaardag? Ik ben aan het denken wat we Lennon moeten geven, maar ik heb (nog) geen idee..
Ow dat is misschien wel leuk inderdaad. Ik ga eens rondneuzen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
de trein van DuploMaar ik denk eigenlijk dat het nog vooral papa is die daar erg blij mee is
![]()
Ik vond eigenlijk dat Seb daar nog wat klein voor is, maar zijn vader wilde het perse, hij was ook in de aanbieding trouwens.
Maand of drie? Nou ja het is best te doen verder. En best goed voor mij om me eens aan te passen. Misschien leer ik er nog wat vanquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:59 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh vreselijk. Hoelang moet je nog?
Ja, maar dat is natuurlijk van tropisch waaibomenhout zonder FSC keurmerk gemaaktquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat wilde ik nog zeggen, maar dat had ze denk ik niet kunnen waarderen.![]()
Ik had meer zoiets van mens, ik heb een paar kleurpootloodjes gekocht. SO SHOOT ME
Ah is dat hetquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:35 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk van tropisch waaibomenhout zonder FSC keurmerk gemaakt. Dat je nog kan slapen 's nachts!
.
hey, wat hipquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:51 schreef amaranta het volgende:
Spannend MissSly, het stond toevallig op mn foktodolist om vandaag aan je te vragen hoe het zat met die nieuwbouwwoning.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:42 schreef _Bar_ het volgende:
Spannend miss_sly
Goede morgen trouwens, zo ik heb lekker geslapen vannacht schoot wel om 10 uur ineens wakker, wat bleek toen ik naar het ziekenhuis belde is het infuus weer in error geslagen bij Roy![]()
Hopelijk niet nog meer geprik bij m'n kleine ventje
ja, balen heh. Van de vijf ouderparen waren er maar twee komen opdagen dus ik was niet de enigequote:Op woensdag 5 januari 2011 10:52 schreef amaranta het volgende:
Bah Lily. Dat is ff vervelend. Ik merk ook dat als ik iets niet opschrijf, ik het gewoon vergeet.
Jammer dat ze de kosten in rekening brengt
Jajoh, Lush is zelfs veganistisch verantwoord!quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:53 schreef Estrys het volgende:
dat lush spul he, dat is toch niet gemaakt door kindjes in bangladesh of daar ergens he? En is het wel biologisch geteelde zeep? Anders mag ik er niet mee thuiskomen
Ja, en ze schrapen het met hun melktanden eraf ( van de boom dus) , tot bloedenstoe. En denk maar niet dat ze verzekerd zijn voor tandenkosten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:53 schreef Estrys het volgende:
dat lush spul he, dat is toch niet gemaakt door kindjes in bangladesh of daar ergens he? En is het wel biologisch geteelde zeep? Anders mag ik er niet mee thuiskomen
dan hoef ik het nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jajoh, Lush is zelfs veganistisch verantwoord!
B's motorquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:31 schreef Sorbootje het volgende:
Oh dat is echt spannend Miss!
Wij gaan onze motor en cabrio verkopen. Dat vind ik al spannendOns huis maar even nog niet...
Willen jullie in dezelfde buurt blijven?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:01 schreef Estrys het volgende:
Jammer van nieuwbouw is dat het zo gruwelijk lang kan duren. Achteraf gezien, met de kennis van nu... Maar ja achteraf kijk je een koe in zijn kont
Wij hebben van de zomer wel een tuinbelangrijker nog een huis en dan ga ik de hele zomer barbequen, hele varkens
En dan haal ik bordjes en bestek en bekers bij de Action. HA zo. DAT ga ik doen
maar daar zitten batterijen in! Je moet die hebben die je met een fiets in de tuin aan kunt drijvenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:06 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb laatst bij de Action 10 (. ) pakken van die plastic waxinelichtjes -met batterij en aan-/uitknop- gehaald. Helemaal in mijn sas was ik ermee, alvast voor volgende kerst
.
ah! Daarom stond de macaroniwortel zo te schuimbekken!quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jajoh, Lush is zelfs veganistisch verantwoord!
Op niet gerecycled (hier ik kan het woord niet eens schrijven) duur kartonpapier.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:05 schreef Sorbootje het volgende:
En natuurlijk teken je de menukaartjes voor de bbq dan met potloodjes van de action
Ons huis kan nooit kil worden, ik woon erquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik me altijd over verbaas is dat mensen steevast hetzelfde lijken te willen: een oud huis met 'karakter' dat van binnen alle gemakken heeft van een nieuwbouwwoning, namelijk veel licht, ruimte en goed werkende dingen. Je kunt niet alles hebben.
Ik vind onze woning overigens helemaal niet kil, maar gewoon gezellig én van moderne gemakken voorzien.
Hmm wij hebben straks een oud huis met ruimte en lichtquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik me altijd over verbaas is dat mensen steevast hetzelfde lijken te willen: een oud huis met 'karakter' dat van binnen alle gemakken heeft van een nieuwbouwwoning, namelijk veel licht, ruimte en goed werkende dingen. Je kunt niet alles hebben.
Ik vind onze woning overigens helemaal niet kil, maar gewoon gezellig én van moderne gemakken voorzien.
weet je hoeveel licht!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:15 schreef Estrys het volgende:
Ik vond een tuin op het zuiden sowieso al niet grappig. Man man wat was dat WARM
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:15 schreef Estrys het volgende:
Ik vond een tuin op het zuiden sowieso al niet grappig. Man man wat was dat WARM
Maar jouw huis was pak-em-beet 15 jaar geleden ook nieuwbouw toch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
B's motor
[..]
![]()
Ik ben gewoon zo blij met ons tweedehandshuis. Ik hoef ook echt geen nieuwbouw. Dit is prima. Ruim, aangebouwd, al groen volop en metershogebomenIk snap nieuwbouwhuizen niet. Vind ze zo kil altijd en zo strak en bleh
Doe mij maar huizen met ervaring
![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:17 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben nu bewust gekozen voor een tuin op het noorden. Nou ja bewust. Dat was het enige huis wat nog te koop was. En de makkelaar heel voorzichtig: ja euhm wel een tuin op het noorden. En zeg ik: mooi anders zie je niks op je laptop scherm
Dat is wel bij ons de doorslaggevende reden geweest dat we niet vor nieuwbouw zijn gegaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef Estrys het volgende:
Dat paste daar echt niet op die postzegel Lily
Wij hadden een huis uit 1982. Een doorzon rijtjeswoning, niks mis mee maar je kan niet spreken van een huis met karakter. Hoge plafonds met ornamenten, of een mooie erker, mooie granitovloeren dat is karakter. Enkel glas en standaard opdekdeuren vallen daar bij mij niet onderquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar jouw huis was pak-em-beet 15 jaar geleden ook nieuwbouw toch?
Ik snap het wel, zeker als je dan zelf de hele aankleding (keuken/badkamer) en meer/minder opties zelf kunt bepalen.
Huis met karakter snap ik ookik woonde in Leiden vlakbij zo'n enorm leuk straatje
die huizen zijn way te klein voor ons, nu al, het zijn van die wevershuisjes, maar oh wat zijn ze leuk
B. en ik zouden heel graag een huis kopen en een tuin hebben maar t zit er niet in op 1 salaris. Niet in deze regio in elk geval. Zelfs een appartement met ruimte voor 3 kinderen en een tuin is al lastig op enkel B.'s salaris.
En door die aanpassingen in de wet voor sociale woningbouw denk ik dat we hier voorlopig nog wel even zittenOp zich zitten we hier okay, maar we willen zo graag ook een derde kindje en een tuin zou erg fijn zijn.
Dat bedoel ik er ook mee hoor!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij hadden een huis uit 1982. Een doorzon rijtjeswoning, niks mis mee maar je kan niet spreken van een huis met karakter. Hoge plafonds met ornamenten, of een mooie erker, mooie granitovloeren dat is karakter.
Weet niet. Ik kan er niet zo goed tegen. In dit huis zat een prachtige blauwe regen + klimop tegen de muur, de blauwe regen was zo groot dat de tuin voor de helft verdween. De andere helft was vijver.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:21 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben ook een oud huis en zou het nooit willen inruilen voor nieuwbouw... maar dat is ook een kwestie van persoonlijke smaak. Een iets groter huis met iets grotere tuin zou wel fijn zijn, maar dan wel op soortgelijke plek als nu. We zitten op zich gewoon goed. Enne Amaranta wat is er mis met klimop? Ik vind het mooi, helemaal bij oudere huizen.
De luxe natuurlijk, ik geef mijn kind toch geen 'gewone' trein zeg, wat denk jij nouquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
4 auto's???![]()
![]()
Ow Estrys, heb je de luxe trein of de gewone trein gekocht? En waar?
Help, mijn man heeft een hobby.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:22 schreef Diaan73 het volgende:
4 auto's???![]()
![]()
Ow Estrys, heb je de luxe trein of de gewone trein gekocht? En waar?
Onze tuin is ook "helemaal" betegeld, maar wel een border met klimop en planten en een groente heg en groene achterkant. Moet wel een beetje groen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Weet niet. Ik kan er niet zo goed tegen. In dit huis zat een prachtige blauwe regen + klimop tegen de muur, de blauwe regen was zo groot dat de tuin voor de helft verdween. De andere helft was vijver.
Blauwe regen eruit, vijver eruit, enorm grote tuin ineens!
Ik ben niet zo van het groen, eerlijk gezegd. En ook niet van de dieren. Ik zou best wel een geasfalteerde tuin willen![]()
![]()
Just asking...quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
De luxe natuurlijk, ik geef mijn kind toch geen 'gewone' trein zeg, wat denk jij nou![]()
![]()
bij Bart smit, maar hij staat al maanden op zolder.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Help, mijn man heeft een hobby.
Er staat 1 mazda mx5 in de garage en 1 mx5 voor de garage. Verder nog de gezinsauto voor de deur en mijn koekblik.
Vroeger, had mijn man weleens cursus in het buitenland (Belgie) met overnachting.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Onze tuin is ook "helemaal" betegeld, maar wel een border met klimop en planten en een groente heg en groene achterkant. Moet wel een beetje groen zijn.
Eigenlijk nooit last van dieren...
Ik snap het ook heel goed, een huis 'met karakter' willen. (Ik vind het wat suf om 'oud' gelijk te stellen aan 'karakter', want er zijn lelijke oude huizen en er zijn fraaie nieuwbouwwoningen. Helaas is het wel zo dat nieuwbouwwoningen over het algemeen erg veel op elkaar lijken en niet echt iets 'eigens' hebben.)quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:18 schreef huuphuup het volgende:
Huis met karakter snap ik ookik woonde in Leiden vlakbij zo'n enorm leuk straatje
die huizen zijn way te klein voor ons, nu al, het zijn van die wevershuisjes, maar oh wat zijn ze leuk
wij hadden een jaren 30 woning met glas in lood en stucplafond. Brr. Veel karakter maar ook veel tocht en een septictank nooit meer een huis met houten vloeren! En idd, voordat de vorige eigenaren 'weg' waren...quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:22 schreef k_i_m het volgende:
Ik hou wel van nieuwbouw. In echt oude huizen hangt vaak "het karakter" van de vorige bewoners nog ergens rond, als je daar gevoelig voor bent kan het vrij lang duren voordat je je daar prettig voelt.
Hij beweert dat de auto's allebei verkocht zijn. Dat de rode ergens in januari wordt opgehaald, omdat die kerel in Afrika zit ofzoiets.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
gelukkig heeft mijn man die hobby niet...
Ik ben zo'n figuur wat eerst met een pak wierrook door het hele huis rent voordat de spullen naar binnen mogenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij hadden een jaren 30 woning met glas in lood en stucplafond. Brr. Veel karakter maar ook veel tocht en een septictank nooit meer een huis met houten vloeren! En idd, voordat de vorige eigenaren 'weg' waren...
scheve muren,open/dicht vallende deuren en een scheve vloerquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef lily het volgende:
Ons huis is uit 1938. Een vestibule en dan een gang. Glas in lood, hoge plafonds en zeer ruime kamers.
Maar wel lekkages en scheven muren!
Zit wel vlees aan!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben straks deze in onze 'achtertuin'![]()
[ afbeelding ]
overigens is het not done om die dingen op de BBQ te leggen
+1 !quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het ook heel goed, een huis 'met karakter' willen. (Ik vind het wat suf om 'oud' gelijk te stellen aan 'karakter', want er zijn lelijke oude huizen en er zijn fraaie nieuwbouwwoningen. Helaas is het wel zo dat nieuwbouwwoningen over het algemeen erg veel op elkaar lijken en niet echt iets 'eigens' hebben.)
Maar het is wel echt een compromis. Als je hier leuk wilt wonen, zit je met onhandige trappen, krappe ruimtes, weinig licht, slechte waterdruk, lekkages. Ideaal is een oude woning die je van binnen renoveert, maar je blijft het karkas van een oud huis houden met alle bijbehorende problemen.
En laten we het beestje vooral bij de naam noemen: als je een oud huis van binnen renoveert om meer licht en ruimte te krijgen dan ben je juist bezig om van het oude iets moderns te maken. Dat neerkijken op het 'moderne' en zogenaamd 'kille' vind ik dus vaak wat hypocriet.
Tot zover mijn huizenjachtprogrammaergernissen.
Oh, en waar ik me echt om bescheur: mensen die een nieuw huis bouwen in een oude stijl en dat 'authentiek' noemen.
ja, en kieren onder de deuren enzo en niks past goedquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
scheve muren,open/dicht vallende deuren en een scheve vloer![]()
ja inderdaad en omdat het hoge plafonds zijn moet je gordijnen helemaal speciaal laten maken....quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:32 schreef lily het volgende:
[..]
ja, en kieren onder de deuren enzo en niks past goed
Welkom in het noorden! Dit was nog geen 2tonquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:33 schreef amaranta het volgende:
Vlinder.
Maar dat kun je hier in het zuiden niet kopen voor 3ton.
ik wil jouw huis!!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:34 schreef Memmel het volgende:
Ik ben ook erg blij met mijn tuin! Toen we nog in ons appartement zaten, misten we het niet, maar nu zou ik echt niet meer zonder willen.
En ik ben blij dat mijn man van tuinieren houdt. Ik vind het nl alleen maar leuk om in te zitten. Maar voor hem is het echt therapie om na een lange dag op kantoor op zijn knieën onkuid te wieden.
Dat wil ik ook, later als ik groot ben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Memmel het volgende:
Ik ben wel heel blij met mijn nieuwbouw woning! Maar we hebben dan ook, via de architect natuurlijk, elke centimeter zelf bedacht. En dat brengt voor mij ook wel heel veel sfeer en karakter. ('oja, weet je nog toen we de baksteen gingen uitzoeken...')
En dat is wat wij hopelijk gaan doen, want ik wilde juist wel een nieuwbouwwoning. wij hopen straks tegen een bestaand huis aan te lopen dat een aradige prijs heeft, zodat we nieuwe keuken, badkamer en vloer erin kunnen zetten. Eventueel een dakkapel of uitbouw ofzo indien nodig en financieel haalbaar en de muren stuccen. En dan dus een nieuwe bestaande woningquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het ook heel goed, een huis 'met karakter' willen. (Ik vind het wat suf om 'oud' gelijk te stellen aan 'karakter', want er zijn lelijke oude huizen en er zijn fraaie nieuwbouwwoningen. Helaas is het wel zo dat nieuwbouwwoningen over het algemeen erg veel op elkaar lijken en niet echt iets 'eigens' hebben.)
Maar het is wel echt een compromis. Als je hier leuk wilt wonen, zit je met onhandige trappen, krappe ruimtes, weinig licht, slechte waterdruk, lekkages. Ideaal is een oude woning die je van binnen renoveert, maar je blijft het karkas van een oud huis houden met alle bijbehorende problemen.
En laten we het beestje vooral bij de naam noemen: als je een oud huis van binnen renoveert om meer licht en ruimte te krijgen dan ben je juist bezig om van het oude iets moderns te maken. Dat neerkijken op het 'moderne' en zogenaamd 'kille' vind ik dus vaak wat hypocriet.
Tot zover mijn huizenjachtprogrammaergernissen.
Oh, en waar ik me echt om bescheur: mensen die een nieuw huis bouwen in een oude stijl en dat 'authentiek' noemen.
Wat een verschil he, in prijs en wat je er voor krijgt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Welkom in het noorden! Dit was nog geen 2ton![]()
Inmiddels is de oprit een stuk schoner trouwensEen hoge drukspuit doet wonderen
Het bouwen van een eigen huis is niet goed voor je huwelijk, je humeur en je portomonnee.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, later als ik groot ben.
Ik wilde het NIET zeggen maarquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
Het bouwen van een eigen huis is niet goed voor je huwelijk, je humeur en je portomonnee.
Ik doe het echt nooit nooit nooit meer.
Wát een ellende.
jij hoeft toch nooit meer te verhuizen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
Het bouwen van een eigen huis is niet goed voor je huwelijk, je humeur en je portomonnee.
Wát een ellende.
nee hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:38 schreef Memmel het volgende:
Ah, ja, ik dacht al...ik wil nog wel eens mensen en nicks vergeten, snappu...
Ja, dat wil ik ook.quote:
Maar het was vast - achteraf - allemaal de moeite waard?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
Wát een ellende.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:43 schreef Memmel het volgende:
Nee, we hebben zeker geen plannen om te gaan verhuizen. Als ik tegen J. zeg: oeh, als we ooit nog eens een huis bouwen..., dan krijgt hij spontaan vlekken in de nek.
Ik hoor de architect nog zeggen: ja, maar, dan staat het huis dus 40 cm te laag!!
uhhh geen idee.. volgens mij nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:43 schreef oeke het volgende:
[..]
Vicks, dat glas in lood heb je toch wel voor een mooi prijsje verkocht he?
Jammergenoeg kost dat een fortuin. Dat is alleen weggelegd voor miljonairs.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:43 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook.![]()
Maar het liefst zou ik een oud fabriekje oid in Amsterdam vinden, en dan zelf verbouwen/verknutselen. Tot een soort loft achtig iets. En dat mijn atelier er ook in kan.![]()
Wensen wensen...
had ik dat geweten!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:40 schreef Sorbootje het volgende:
Wij wonen ook in een nieuw huis en wij willen juist het dorp uit en in het centrum van LWD wonen in een oud huis. Wel met een klein tuintje.
Maar ik vind ons nieuwe huis hartstikke sfeervol. Ondanks de strakke inrichting.
Dat gezeik over stelposten enzo. bah!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik wilde het NIET zeggen maarEn wij hebben dat al bij projectbouw
Alhoewel mijn huis nog niet verder is gekomen dan de fundering ben ik het nu al met je eens. Keukens uitzoeken, badkamers, meerwerk, zeikbedrijven die je bedelven onder post omdat de aannemer je adres heeft doorgegevenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
Wát een ellende.
Ik hoop stiekem nog een beetje op atelierwoningen via de sociale woningbouw, die hebben heel soms zoiets. Maar goed, dan moet je zoveel mazzel hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
Jammergenoeg kost dat een fortuin. Dat is alleen weggelegd voor miljonairs.
Oeh, zonde, mensen betalen er veel voor.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:49 schreef miss_sly het volgende:
Deze dus:
http://www.funda.nl/koop/zaandam/huis-47994037-westzanerdijk-226/
Prijs valt relatief gezien ook mee hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:46 schreef miss_sly het volgende:
Ow huup, zoiets wil ik ook eigenlijk
Ik vind ze nog best goed te betalen, alleen is het voor mijn werk niet handig in Leiden te wonen. Voor schaap maakt het niet uit waar hij woont.
Zoiets is in Amsterdam neit te etalen.
Ik zag laatst een leuke op funda, in Amsterdam (volgens de advertentie). ikw as op slag verliefd. Blijkt het in Zaandam aan het water te liggen
Het is dat het onhandig wonen is, voor mijn ouders onbereikbaar ivm het oppassen en het aan een drukke weg ligt, maar anders...zoiets in Amsterdam of Amstelveen voor die prijs als ons huis verkocht is, en dan is het voor onsquote:
Ik heb in zo'n huis gewoond in Haarlem Centrum. Het was te klein voor een kinderkamer én werkkamer. Er was geen ruimte voor een toilet op de eerste verdieping. De badkamer bestond uit een douche en een wastafel. De tuin was net groot genoeg voor een tafel en twee stoelen. We hebben jaren in de clinch gelegen met de gemeente over funderingsproblematiek. Als er een bus voorbij reed ging het huis op en neer en heen en weer. Er ontstonden scheuren in de zijmuur en het huis verzakte door het verkeer dat erlangs reed. We hadden elk regenseizoen weer lekkages (met als dieptepunt dat het ging regenen in onze woonkamer en we uit pure wanhoop maar de stad ingingen om koffie te drinken, de kop in het zand te steken en maar te zien wat de schade was). De waterdruk was altijd slecht, geen muur was recht en het tochtte als een gek.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:38 schreef huuphuup het volgende:
Memmel heeft een soort villa voltageweldig je huis
alleen de voordeur al
Ik wil zulke huisjes
klik
klikklik
nog een
laatste
Maar mn kinderwens past er niet in
Is dat zo, 20 minuten met de trein?quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Prijs valt relatief gezien ook mee hoor![]()
Alleen op enkel B.'s salaris is voor ons met moeite de helft van zo'n huisje te koop![]()
Als ik 1 kind had en het blijf daar bij dan wist ik het wel![]()
Die straatjes daar zijn zo leuken op loopafstand van het centrum.
Amsterdam - Leiden is maar 20 mins met de trein toch?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb in zo'n huis gewoond in Haarlem Centrum. Het was te klein voor een kinderkamer én werkkamer. Er was geen ruimte voor een toilet op de eerste verdieping. De badkamer bestond uit een douche en een wastafel. De tuin was net groot genoeg voor een tafel en twee stoelen. We hebben jaren in de clinch gelegen met de gemeente over funderingsproblematiek. Als er een bus voorbij reed ging het huis op en neer en heen en weer. Er ontstonden scheuren in de zijmuur en het huis verzakte door het verkeer dat erlangs reed. We hadden elk regenseizoen weer lekkages (met als dieptepunt dat het ging regenen in onze woonkamer en we uit pure wanhoop maar de stad ingingen om koffie te drinken, de kop in het zand te steken en maar te zien wat de schade was). De waterdruk was altijd slecht, geen muur was recht en het tochtte als een gek.
Maar 't was wel heel charmant, hoor.
Vind ik eng met een klein kind dat nog lang niet kan zwemmenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:55 schreef Sorbootje het volgende:
Miss dat huisje aan het water! <3 Wil je niet aan het water wonen?
we hebben nog 1 glas in lood raam in de benedenste voordeur en die gaat er ook uit over een tijdje. Ik zal aan je denken als ie eruit gaatquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:55 schreef oeke het volgende:
Jammer Vicks. Ik ga weleens naar Schijf, dat is een bouwhandel in 'tweedehands' materialen en die verkopen hun glas in lood duur. Ze halen het uit oude huizen die gesloopt worden of verbouwd.
Fijn Memmel, zo'n zoete inval.
Is goed!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:58 schreef Vicky het volgende:
we hebben nog 1 glas in lood raam in de benedenste voordeur en die gaat er ook uit over een tijdje. Ik zal aan je denken als ie eruit gaat
Misschien is dat wel zo, maar het feit dat het voor mijn ouders niet te doen is, is een belangrijkere afweging, hoor. Dus Zaandam enzo gaat het neit worden. Leiden ga ik op bereikbaarheid bekijken, want ik vind die huisjes die huup post echt geweldigquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Gewoon goed afschermen. Ik vind het veel enger dat wij voor ons huis water hebben Dat kan ik niet afschermen en Isabeau kan hier dus ook de eerstkomende jaren niet alleen buitenspelen. Woon je in een dorp, in een straat waar nauwelijks verkeer komt... zit je daar weer mee.
Even voor de beeldvorming; Dit project is gelijk begonnen, en daar staan al 3 van deze torensquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:58 schreef Memmel het volgende:
Kim, ineens staat er straks een huis, dat zul je zien!
Ontzettend leuk ja dat huisjequote:Op woensdag 5 januari 2011 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dat het onhandig wonen is, voor mijn ouders onbereikbaar ivm het oppassen en het aan een drukke weg ligt, maar anders...zoiets in Amsterdam of Amstelveen voor die prijs als ons huis verkocht is, en dan is het voor ons
Nou... hier was de wc een project op zichquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
In woon in een houten unit. Leek van binnen op een finse sauna toen we de sleutel kregen. Beat that
ja sorryquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nou... hier was de wc een project op zich![]()
![]()
Tegen die torens heeft heel Hilversum geprotesteerd, en tegen ons bouwproject slechts een man of 5. Maarja, project toren wordt gesponserd door de woningbouw en de gemeente, dus dan weet je het welquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:04 schreef Memmel het volgende:
Mmm. Da's kut ja.
Het bouwproct van Kim, tht is. Niet de houten keet van TF. Die is leuk!
jawel. Maar hij doet zo zijn best op de koolraapquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gadver EstrysHejje geen McD in de buurt ofzo?
dat dusquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:42 schreef Sorbootje het volgende:
Estrys.. volgens mij lepel ik nog liever een potje olvarit leeg
dat heb ik nou nog nooit gegeten.quote:
whahah is het lekker dan?? ik ben zo'n slechte groente-eter!quote:
dat doe ik, twee dagen zelfs. Maar moet vegetarisch, best lastig als je dat nooit doet. Nou ja moet niet maar ja, ook zo lullig anders.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:07 schreef mikoxx het volgende:
Estrys. Kan je niet afspreken dat jij een dag in de week gaat koken oid?
bezint eer ge begintquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:06 schreef mikoxx het volgende:
Oeh huizen. Kreeg ik van mijn ss nog een nieuwe keuken, nu zijn de plannen van de baan. Erg jammer aan de ene kant, maar aan de andere kant hebben we besloten om op termijn toch te gaan verhuizen naar een vrijstaand huis (hebben nu een twee-onder-een-kap) en die willen we dan zelf (laten) bouwen. Al vraag ik me af na het lezen van dit topic, of dát wel zo verstandig is
. En die prijzen joh, OMG, die zijn echt niet te vergelijken met de prijzen hier in Drenthe. Maar ja, wie wil er ook in Drenthe wonen
met al die rust en ruimte om je heen
Naja, lullig of niet, voeden jullie Seb vegatarisch op? Anders kook je toch twee dingen, een met en eentje zonder vlees. En ik zou idd ook lekker twee dagen (of meerquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
dat doe ik, twee dagen zelfs. Maar moet vegetarisch, best lastig als je dat nooit doet. Nou ja moet niet maar ja, ook zo lullig anders.
Ow, dat is leuk! En dat voor die prijsquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:12 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oh dat zijn wel hele leuke huisjes Huup!!
Wij hebben laatst besloten dat we hier in de omgeving blijven wonen, ik vind dit huis zo leuk en in de buurt, maar als ik het zo van buiten zie (we zijn er even langs geweest) dan denk ik dat het aardig aan het verzakken is. De tuin is trouwens echt geweldig groot!
Wij waren deze middag toevallig bezig over wat we zouden anders doen als we nog eens zouden bouwenquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
Wát een ellende.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:19 schreef mikoxx het volgende:
Maar binnen 17 jaar kan al heel snel zijn Leonieke! Haha!
Venkelrisottoquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
whahah is het lekker dan?? ik ben zo'n slechte groente-eter!
(Groene) Koolschotel uit de ovenquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
jawel. Maar hij doet zo zijn best op de koolraap![]()
Deze week in de groentetas: Broccoli, Butternut pompoen (met recept voor pompoenpannenkoekjes), Groene kool, Koolraap, Witlof
en de huisregel is: alles moet op en je mag er niks bij kopen![]()
Wij hebben met één aannemer echt heel veel last gehad. Zoveel last zelfs dat ik dacht dat mijn water ging breken tijdens onze laatste discussiequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:39 schreef Memmel het volgende:
Ok, nee ik snap het
Dus niet van de grond af aan opgebouwd, maar in eigen beheer volledig gerenoveerd.
Nou. Ik ben gewoon geen vrienden met aannemers, zeg maar. Ik vond echt alles wat ik in dat jaar heb langs zien komen van een botheid en horkeringheid....
Heb je dat hier ooit verteld? Ik kan me namelijk herinneren dat ik ergens gelezen had over iemand waarbij het huis omhoog moest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:46 schreef Memmel het volgende:
Uiteindelijk is dus ons huis door een meetfout in zijn geheel opgevijzeld. Toen werd het pas echt naar, in verband met het juridisch gezeik over en weer. Dat we uiteindelijk wel gewonnen hebben. Maarja, vrolijk word je er niet van.
Klopt er is wat gewijzigd, maar voor dakopbouwen blijven wel behoorlijk wat regels bestaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:51 schreef mikoxx het volgende:
Miss, de vergunningentoestand is wel vereenvoudigd volgens mij. Voor onze aanbouw hoefden we zelfs niet eens een vergunning aan te vragen. Maar daar weet jij vast meer van dan ik.
Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Geen idee hoe ze zoiets doen. Kan me voorstellen dat je veel bekijks had daarmee.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Memmel het volgende:
Leonieke, ik weet niet of ik dat ooit verteld heb (vast wel, mij kennende). Maar het was in ieder geval een week lang de toeristische trekpleister van Den Haag, met al die draden enzo. Mijn man en ik zaten echt op een stapel stenen voor het huis te kijken hoe het ging en of het huis niet zo omdonderen.
Over 40 cm doen ze overigens 4 dagen hoor. Het gaat zo langzaam dat je het niet ziet. Je zou zelfs gewoon in het huis kunnen wonen.
Omg die keukenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:09 schreef Sorbootje het volgende:
Dit is een betere link (en een andere prijs)
Volgens mij betaal je daar hier in het zuiden minimaal 1 ton meer voorquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:12 schreef Sorbootje het volgende:
Hij is wel prijzig voor een huis in Friesland, maar formaat, uitstraling en grond zijn er ook naar. Wij zouden het kunnen betalen, maar zou het nu ook niet meer doen. Toen we het wilde kopen was ik nog niet zwanger en wist ik nog niet hoezeer kinderopvang in ons budget zou hakken.
Wat een karweiquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Memmel het volgende:
Leonieke, ik weet niet of ik dat ooit verteld heb (vast wel, mij kennende). Maar het was in ieder geval een week lang de toeristische trekpleister van Den Haag, met al die draden enzo. Mijn man en ik zaten echt op een stapel stenen voor het huis te kijken hoe het ging en of het huis niet zo omdonderen.
Over 40 cm doen ze overigens 4 dagen hoor. Het gaat zo langzaam dat je het niet ziet. Je zou zelfs gewoon in het huis kunnen wonen.
Zulke werkzaamheden doen we hier in Amsterdam dus ook regelmatig bij oude panden die aan het verzakken zijn. Om te kunnen splitsen moet je een bepaalde code hebben op je fundering, maar die heerlijke houten palen uit het liedje, die beginnen soms na 100 jaar wel een beetje te rotten en te verzakken. Erg interessant wel, hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef Memmel het volgende:
Sorbo, echt een heel heel leuk huis! Daar hoef je voor dat geld in Den Haag niet om te komen hoor. Wij hebben 700 m2 en ook dat woonoppervlak, maar hebben heul wat meer betaald!
Het opkrikken van het huis is eigenlijk kinderlijk eenvoudig: ze graven het uit, zagen de palen net onder de fundering af, stutten de boel, leggen overal stevige luchtbedden onder (1x1 meter ong) en vullen ze dan continue met lucht, heel langzaam. Dan stutten ze de boel weer. En als het hoog genoeg staat, bekisten ze de palen en storten ze ze weer aan.
In een notendop, het hele proces en de voorbereiding is ong vier weken.
Damn, bij de buren zou ik het ook wel eens graag zien gebeurenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef Memmel het volgende:
Sorbo, echt een heel heel leuk huis! Daar hoef je voor dat geld in Den Haag niet om te komen hoor. Wij hebben 700 m2 en ook dat woonoppervlak, maar hebben heul wat meer betaald!
Het opkrikken van het huis is eigenlijk kinderlijk eenvoudig: ze graven het uit, zagen de palen net onder de fundering af, stutten de boel, leggen overal stevige luchtbedden onder (1x1 meter ong) en vullen ze dan continue met lucht, heel langzaam. Dan stutten ze de boel weer. En als het hoog genoeg staat, bekisten ze de palen en storten ze ze weer aan.
In een notendop, het hele proces en de voorbereiding is ong vier weken.
Aannemers zijn mensen waarbij je na het handen geven je vingers moet natellen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef Memmel het volgende:
Ik vond met name het hele contractuele gebeuren en de aanvragen voor de voorzieningen dramatisch.
En het verschil van interpretatie van de tekeningen door de architect en de uitvoerder.
Ook nog een mooie: de gemeente moest vanuit de vergunning een certificaat hebben dat de muren gewapend beton waren. Dat certificaat kon de bouwer niet geven. Dus zou de gemeente langskomen om gaten in de muren te maken om te bekijken of er wapening in zat. Echt. Wtf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |