quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:33 schreef Sorbootje het volgende:
Zo, dat was een mooie topickiller gisteravond
Sabine, bedankt voor je visie. Ik ben met je eens dat ik niet te veel een issue moet maken van d'r haren. Ik probeer het ook niet of nauwelijks te benoemen bij Isabeau. Ook wanneer ik de sokjes om haar handen doe zeg ik niet dat ik dat doe vanwege haar haartjes. Ze begrijpt zo veel dat het me niet zou verbazen als het daardoor anders nu al een beladen onderwerp zou worden. Uiteindelijk maakt dat het alleen maar aantrekkelijker om aan d'r haartjes te draaien.
De nacht ging verder prima. Ze heeft geen kik meer gegeven.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:34 schreef Estrys het volgende:
Vanmorgen mocht seb weer naar het Kdv. Alsof ik met een speenvarken naar de slachtbank ging. Krijsen de hele weg, daar klampte hij zich wanhopig aan de fietsstoel vast. Vervolgens aan mij, zijn jas mocht niet uit en ik mocht al helemaal niet weggaan. Ze kwamen van de andere groepen kijken wat er te doen was. Hartverscheurend was het. Zo erg heb ik het nog niet gezien bij hem. Misschien omdat het een week vakantie is geweest ofzo. Kan het anders niet verklaren.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:37 schreef Sorbootje het volgende:
Oh wat afgrijselijk. Dan ga je met buikpijn daar weg hè? Ik vind het al erg als Isabeau een beetje huilt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:38 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja hè? Mijn moeder heeft hem gemaakt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:43 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm, uit die quotes kun je vooral afleiden dat ik te veel lul
Dat ja.... heel herkenbaar!quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:04 schreef mefke79 het volgende:
twinkly ja! En bij de 4 luiers nemen ze dan te weinig op. Driekus slaapt meestal op z'n knieën dus dan redt ie een nacht maar net en als ie nat is, is het z'n buik. Dan zakt door het gewicht die luier wat te ver naar onder.
Ik begin zelf wat minder gevoelig te worden voor dramatisch gedoe op zulke overgangsmomenten. Dat wil zeggen, ik merk bij Ivan dat er niet een Groot Lijden aan ten grondslag ligt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:27 schreef miss_sly het volgende:
He oeke, wat naar. Maar die tweestrijd herken ik wel een beetje van Senna, hoor. Toen ik vanmorgen zei dat we naar het kdv gingen vandaag, zei ze "Nee, nee". Toen we er aankwamen, wees ze naar de deur en moest ze lachen. In eerste instantie was ze niet blij binnen te zijn en in tweede instantie had ze dus niet eens oog voor mijn vertrek. Ik kan me wel voorstellen dat het je geen fijn gevoel geeft
quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, die Niels!Het is een verwarrende wereld.
Ivan heeft de dierengeluiden nog niet zo onder de knie. Hij heeft een washandje met een koe erop en als dat in de badkamer hangt dan wijst hij ernaar en zegt hij "boe". Tot zover de dierengeluiden.
Fijn!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:42 schreef Estrys het volgende:
Seb is ook een buikslaper, al heel lang, volgens mij was hij een half jaar ofzo
Het gaat goed met Seb. Hij was nog wel wat boos vanmorgen nadat ik weg was. Heeft nog even op de bank zitten mokken maar al snel kwam een van zijn vriendjes naar hem toen en zei 'stop huilen seppie'en toen is hij toch maar gewoon met zijn vriendjes gaan spelen. Hij heeft twee vriendjes en die waren er allebei. Het is een stel boefjes die drie samen
Allemaal dezelfde leeftijd ongeveer, geloof een maand verschil. Dus ze zullen de komende jaren nog wel samen zijn, samen in de klas
dat doe ik ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
Amélie doet helemaal niets met dierengeluiden nog.
Ze trekt wel haar neusje op als ik een varken na doe maar het knorren zelf is nog te lastigen ze trekt ook haar neusje op bij een konijntje. Ik zeg vaak wat doet een konijntje? En dan snuffel ik in dr nekje haha, vindt ze leuk
![]()
Ik ook hoor. En sinds zijn vriendje hem zo noemt zegt Seb ook steeds Seppiequote:Op woensdag 5 januari 2011 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
'Stop huilen, Seppie.' Dat is echt té schattig.Als ik zoiets zou horen zou ik denk ik spontaan in huilen uitbarsten. (Van ontroering, he?)
het is nóg makkelijker als hij zelf eten kan kokenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Soms vergeet ik ook even dat Ivan een woordje beheerst. Ik laat hem wel eens in de badkamer spelen als ikzelf in bad ga (hij vindt het leuk om badbeestjes bij mij in het water te gooien, kiekeboe met me te spelen en aan mijn tenen te zitten). Eergister zei ik zonder me ervan bewust te zijn "een, twee..." toen ik in bad stapte - dat is nogal een opgave tegenwoordig- en toen hoorde ik ineens "drie!". Ohja, dat kende hij ook nog.
En man, wat is het leven makkelijker nu hij 'ja' en 'nee' kan zeggen! Vanochtend had hij weer een ontzettend groot verdriet. Het leek alsof de wereld verging, maar toen ik aan hem vroeg "wil je nog eten?" verscheen er ineens een grote lach op zijn gezicht en zei hij "ja!". Dat doet hij steeds vaker, eerst even heel dramatisch en dan ineens zo'n grote opleving. Bizar hoe snel dat gaat.
En straks kan hij gewoon zelf "eten" zeggen, nóg makkelijker!
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:11 schreef Memmel het volgende:
Morris kijkt wel heel veel af van zijn grote zus hoor. En die heeft er ook bijzonder veel schik in om hem vaardigheden (goed én slecht) bij te brengen! "Kijk, Morissie, dáár klim je op de tafel! Ja! Toe maar!"
Hier gaat het precies hetzelfde. Douchen vindt hij niks - is hij ook niet gewend - en het haar uitspoelen met de douchekop vindt hij eng. Maar ik blijf ermee oefenen. Mijn vriend denkt dat hij het geluid raar vindt, maar ik denk dat het vooral vervelend voor hem is dat er soms water in zijn gezicht/ogen komt. Ik probeer dus altijd een washandje op zijn voorhoofd te houden om te voorkomen dat dat gebeurt. En ik leid hem tussendoor af met eten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Over douchen gesproken. Isabeau gaat nóóit onder de douche. Ze gaat alleen in bad. En ik probeerde laatst de shampoo uit te spoelen mbv de douchekop. Ze werd hysterisch. Wat denken jullie, alvast oefenen? Zou toch wel fijn zijn als ik haar kan douchen als ze wat groter is.
je kan d'r ook de douchekop geven terwijl ie aanstaat of idd de kraan aan zetten en d'r met de straal laten "spelen" en dan langzaamaan naar de douchekop gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:25 schreef Sorbootje het volgende:
Vicky, dat klinkt wel goed! Ik kan ook gewoon de douchekop boven het bad aanzetten (ong. 50 cm boven het water). Kan ze aan het geluid wennen en misschien gaat ze er wel mee spelen. Ze vindt de kraan namelijk leuk speelgoed. Wie weet!
heel herkenbaar! en daar heb ik er 2 vanquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:00 schreef Sorbootje het volgende:
Onze badkamer is altijd koud. Dus ik vervoer haar met handdoek en al naar haar kamer en dan is ze al over de zeik.
Oh echt, best leuk hoor, een kindje met temperament, maar soms kan ik er zó intens moe van worden.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
heel herkenbaar! en daar heb ik er 2 van
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik droog Senna altijd af in de badkamer, daar staat gewoon de verwarming aan. En dat doe ik staand, scheelt drama. Ze helpt ook steeds beter mee door een arm uit te steken of een beentje op te tillen. Als ze dan klaar is zeg ik "ga maar naar je kamertje, dan kleed ik je aan". Dan glipt ze 'stiekem' rechtsaf naar de woonkamer ipv linksaf naar haar kamer. Daar doet ze een blote-billendansjeen dan vang ik haar en gooi haar over mijn schouder om haar mee te nemen naar de commode. Het kost wat tijd, maar scheelt wel veel drama en gedoe :
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |