Mooie map ja. Met biomes nog spectaculaiderquote:
Was van de week nog een docu over op TV. Was ook bizar mooi om te zienquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tijd terug had je die grot in Mexico met die gigantische kristallen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bizar wat voor prachtige locaties er zo verborgen zijn.
Nice!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met dino's en shit!quote:Op woensdag 5 januari 2011 02:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
damn, zou daar een serie van komen op tv?
Dat dusquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Supervet! Dat zou ik wel eens in het echt willen zien. Dat lijkt me pas bizar.
Maandag was er een documentaire over die grot op National Geographicquote:Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens het artikel in de National Geographic gaan de architecten ervan uit dat er nog veel meer grotten zijn in het stelsel!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Spectaculaire grotten ontdekt in Vietnam
Geologen weten al enkele decennia dat Vietnam sommige van ’s werelds meest spectaculaire grotten herbergt, waarvan de meeste nog niet verkend zijn.
Misschien wel ’s werelds grootste grot is nu gedocumenteerd. Het betreft Hang Son Doong, op plaatsen groot genoeg om de wolkenkrabbers van New York te bevatten.
De grot in de Annamese bergketen bevat een rivier, een jungle (de naam betekent letterlijk ‘berg rivier grot’) en het einde is nog niet in zicht. Het is onderdeel van een netwerk van zo’n 150 grotten in Centraal-Vietnam, nabij de grens met Laos.
De Britten Howard en Deb Limbert leidden in 2009 de eerste expeditie naar Hang Son Doong, maar werden na een paar kilometer gestopt door een muur van kalksteen.
Het team kwam recentelijk terug om deze muur te beklimmen, metingen te doen en het einde van de grot te ontdekken.
De nieuw ontdekte grotten zijn gepubliceerd in het januarinummer van National Geographic. Op de website zijn meer foto’s te vinden, alsmede een interactieve plattegrond van de grot.
Bron: News.yahoo.com
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer foto's: http://ngm.nationalgeogra(...)ve/peter-photography
Wat wil ik met dit topic? Helemaal niks... gewoon mooie foto's. Als iemand betere kan vinden... graag.
Ik kan de documentaire niet op internet vinden iemand een link?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Maandag was er een documentaire over die grot op National Geographic
Ja, ben ook wel benieuwd.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:28 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
Ik kan de documentaire niet op internet vinden iemand een link?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |