Haha ja is het inderdaad ook! Alleen dan wat langwerpiger.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:01 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Das toch zon pudding? Wat is hier grappig aan?
Ik moest meteen hieraan denken.
Sorry, ik vond pudding alleen opeens zo grappig eruit zienquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:02 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Haha ja is het inderdaad ook! Alleen dan wat langwerpiger.
Ghehe, no problemo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Sorry, ik vond pudding alleen opeens zo grappig eruit zien
Wat een humor, ongelooflijk. Lachen om pudding.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Sorry, ik vond pudding alleen opeens zo grappig eruit zien
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:05 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Wat een humor, ongelooflijk. Lachen om pudding.![]()
Das leuk jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:31 schreef Pisces29 het volgende:
Ik wil ook gaan vilten. Ik zag bij iemand bloemen gemaakt van vilt, waarbij je vilt met water en zeep (dacht ik?) moet bewerken.
Is er misschien iemand hier die dat ook gedaan heeft?
Absoluut, maar tussen wolvilt en syntetisch vilt zit ook een enorm verschil om mee te werken. Ik vind wolvilt veel fijner werken. Het blijft mooi en kleurvast.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Vilten en met lapjes vilt werken vind ik toch echt heel verschillende dingen. Om te vilten heb je wol nodig en daar ben ik allergisch voor. Op de Lapjesmarkt in Utrecht kun je vrij goedkoop lapjes synthetisch vilt aanschaffen, ik wil ze gaan gebruiken om applicaties en tashangers te gaan maken.
Dan splitsen we tochquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Vilten en met lapjes vilt werken vind ik toch echt heel verschillende dingen. Om te vilten heb je wol nodig en daar ben ik allergisch voor. Op de Lapjesmarkt in Utrecht kun je vrij goedkoop lapjes synthetisch vilt aanschaffen, ik wil ze gaan gebruiken om applicaties en tashangers te gaan maken.
Leukquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:31 schreef Doedezemaar het volgende:
ik wil ze gaan gebruiken om applicaties en tashangers te gaan maken.
Die boterham is onderdeel van een free patternquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:26 schreef Herfstblad het volgende:
Die boterham is leuk!
Dat brengt me op leuke ideeen, dus ik ga dit topic volgen
Ik vind wolvilt trouwens ook veel fijner dan synthetisch vilt. Ik heb wel wat synthetisch vilt, maar als dat op is, koop ik alleen nog maar wolvilt.
Volgens mij kost het bij de jan Sikkes ¤1,- per lapje (of het is ¤0,50, maar iig minder dan die ¤2,-)quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:52 schreef lady-wrb het volgende:
wat betaal jij voor een lapje? ik was voor een lapje 2 euro kwijt. dat vind ik best veel voor een klein rotstukkie
Is dat wolvilt of syntetisch vilt?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:22 schreef Stiemie het volgende:
Bij de knopenshop 80 cent en bij jan de kvm is het weer goedkoper als je meer lapjes koopt.
http://www.deknopenshop.nl/c-244139/vilt/
Uh geen ideequote:Op woensdag 5 januari 2011 23:39 schreef loezzie het volgende:
[..]
Is dat wolvilt of syntetisch vilt?
Hier betaal ik voor wolvilt (normaal) ¤ 1,50 en voor sprookjesvilt ¤ 3,00 per lapje van 20 x 30 cm..
Wat een slechte winkelquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:22 schreef Stiemie het volgende:
Bij de knopenshop 80 cent en bij jan de kvm is het weer goedkoper als je meer lapjes koopt.
http://www.deknopenshop.nl/c-244139/vilt/
Die sinaasappelpartjesquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:24 schreef Nijna het volgende:
Ik haal mn vilt meestal op de markt, euro per A4 formaat meestal.
[ afbeelding ]
Ik neem jouw quote even mee naar het andere vilttopic.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Das leuk jaIk heb een cursus gehad van een paar weken, en een tasje, muts, shawl etc gemaakt
Echt een aanrader
Ik betaal voor wolvilt bij winkel 1: 1,50 e. en winkel 2: 1,45 e.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:39 schreef loezzie het volgende:
[..]
Hier betaal ik voor wolvilt (normaal) ¤ 1,50 en voor sprookjesvilt ¤ 3,00 per lapje van 20 x 30 cm..
Dank je wel, die sinaasappelpartjes waren naar de aardbeien mn eerst dingetjes, maar eigenlijk wil ik die steek langs de randjes (nu gewoon steekjes gemaakt) net zo doen als bij het vliegtuig. Maar ik heb nog niet de tijd en zin gevonden om het uit te halen en opnieuw te doen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die sinaasappelpartjesWat een mooie 'fruitjes' allemaal
ik bestel zo'n beetje alles bij holgersson (http://www.catalogusnielsholgersson.nl/index.php), daar betaal je 1.35 voor de wolvilt en 2.75 voor de sprookjesvilt en ze hebben zo nu en dan leuke aanbiedingen dat je bv 5=4. ook hebben ze grotere afmetingen. en nog meer keus natuurlijk dan alleen maar vilt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:39 schreef loezzie het volgende:
[..]
Ik ben bijzonder benieuwd naar die links!quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dank je wel, die sinaasappelpartjes waren naar de aardbeien mn eerst dingetjes, maar eigenlijk wil ik die steek langs de randjes (nu gewoon steekjes gemaakt) net zo doen als bij het vliegtuig. Maar ik heb nog niet de tijd en zin gevonden om het uit te halen en opnieuw te doen.
Tutorial ergens van het net geplukt trouwens. Ik zal wel eens wat linkjes opzoeken binnenkort.
Ja, bedankt alvast voor de verslaving!quote:
Oh, mooiquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:08 schreef Stiemie het volgende:
Oh ik heb zoiets leuks gezienMaar ben nog met een ander project (quilt) bezig dus mag van mezelf deze nog niet gaan maken
![]()
Bloesems van vilt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die kaas is zo leukquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]
Eieren en kaas voor in mn kinderkeukenMet dank aan dit topic
eitjes zijn echt simpelquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:26 schreef Nijna het volgende:
Eitjes wil ik ook nog maken, plakje kaas had ik al
Wat voor voedsel komt er nog meer in je keukentje? Vind het zelf maken van zo'n keuken echt een tof idee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]
Zodra ik een kartelschaar heb komt er ravioli en farfallequote:Op woensdag 19 januari 2011 20:31 schreef moneyfornothing het volgende:
Leuke dingen maken jullie allemaal!
[..]
Wat voor voedsel komt er nog meer in je keukentje? Vind het zelf maken van zo'n keuken echt een tof idee.
Leuk! Ik heb ze ook gemaakt en er word driftig mee gespeeld.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]
Eigeel is vastgestikt ja (en een pietsie opgevuld) en de twee eiwitten zijn gefestoneerdquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:24 schreef Jore het volgende:
Tombolafan, wat heb je gefestoneerd aan de eitjes? Heb je een dubbele laag vilt gebruikt of heb je gewoon een steekjesrandje gemaakt? Ik neem aan dat je het eigeel gewoon vastgestikt hebt.
Ze zijn zo leuk geworden!
Superleukquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, ja, ik heb ze dubbel gedaan, zodat je de steekjes van het eigeel niet meer zietquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:18 schreef Jore het volgende:
Cute, die aardbeitjes!
Wat ik trouwens bedoelde te vragen is of je het eiwit per ei dubbel hebt gemaakt of dat je het voor de sier hebt afgewerkt met een steekjesrandje.
Er zijn al wel wat linkjes gepost, ik weet niet of je iets specifieks zoekt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:52 schreef NicoleM het volgende:
Oke, jullie hebben me aangestoken. Jullie creaties zien er zo leuk en mooi uit!
Ik had gisteren vilt en garen besteld en vandaag is het binnen gekomen. Ik ga voor het eerst dus iets met vilt maken. Jullie hebben vast nog wel leuke site's met patronen voor mij, toch?
Wauw, mooi zeg! Ik denk dat ik ook met zoiets begin.quote:Lunch:
P1210249.jpg
Tot nu toe gemaakt:
P1210250.jpg
Oh wat mooi geworden zegquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:30 schreef tombolafan het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
Tot nu toe gemaakt:
[ afbeelding ]
Ja, alleen de tutorial die ik gebruikte:quote:Op maandag 24 januari 2011 16:17 schreef Nijna het volgende:
Is dat broccoli, een reep maken, dubbel vouwen, inknippen en dan oprollen zeg maar?
Heb nog veel groen vilt liggen (mn moeder vond bij sikkens lappenland veel vilt voor weinig).
Je moet een schaar nemen die je ALLEEN voor vilt/stof gebruikt, door papier wordt hij botquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:36 schreef kirsten. het volgende:
Wow wat een leuke dingen
Ik heb een soort van hartjes aan een touwtje gemaakt, ik zal ze later wel plaatsen.
Maar nu heb ik een vraagje; waarmee knippen/snijden jullie vilt? Ik gebruik een gewone keukenschaar (die toch redelijk scherp is) maar het blijft lastig gaan. Hebben jullie tips? Want om een papieren patroontje heen knippen is ook niet handig daarmee!
Ik vind ze geslaagd Barquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:02 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
Geen hoogstaande creatieve uitspatting, komt ook omdat kinderen dit ook gaan maken.
Jeumig wat maak je veel mooisquote:
Wat schattig geworden!quote:Op maandag 7 februari 2011 19:22 schreef ry4life het volgende:
Wat het geworden is
Voor- en achterkant
[ afbeelding ]
Leuk gedaan en vindingrijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:21 schreef tombolafan het volgende:
Ja, alleen de tutorial die ik gebruikte:
Deed eerst dubbelvouwen en inknippen, dan eerst de zijkanten naar het midden
vouwen en dan oprollen (zodat je niet met de "open kant" eindigt)
Wortel:
Bij Jan Sikkes verkopen ze ook vilt op rol (50 cm breed ofzo). Wel iets minder kleuren dan de losse lapjes. Maar wel het juiste formaat iig.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef Keroppi het volgende:
Hoi ik heb jullie expertise even nodig, in het andere topic werd m'n vraag namelijk niet echt beantwoord.
Ik wil het volgende namaken:
[ afbeelding ]
Omdat ze in de winkel minimaal 28 euro kosten en ik dat goedkoper denk te kunnen. Maar nu ben ik op zoek naar mooi vilt. Echter, het formaat is dusdanig dat er ook bijvoorbeeld tijdschriften in moeten kunnen, dus die kant-en-klare lapjes van 20x30 zijn niet geschikt.
Kunnen jullie me helpen met een (liefst online, anders omgeving Utrecht of Leiden) winkel waar ik grotere stukken vilt in mooie kleuren kan aanschaffen. Liefst ook een beetje dik om te zorgen dat de zakjes wel stevig zijn (ik kan er ook vliseline tussendoen, maar dat is natuurlijk weer extra werk).
Heel erg bedankt alvast
Ik heb het gekocht op een forniturenkraam op de lapjesmarkt, maar ik denk dat het ook in forniturenwinkels te krijgen is.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:26 schreef RenRen- het volgende:
Mijn radar ging af op een offtopic woord, maar ik moet het wetenWaar is vlieseline te koop (Behalve online)? Mijn moeder is flink gevallen en haar broek is kapot, en ik kan nergens iets vinden.
Misschien heeft de pipoos wel wat, bedenk ik me net..quote:Op maandag 21 februari 2011 16:49 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb het gekocht op een forniturenkraam op de lapjesmarkt, maar ik denk dat het ook in forniturenwinkels te krijgen is.
Oh wat te gek!quote:Op zondag 13 maart 2011 22:47 schreef mariyette het volgende:
Even een schopje met een plaatje van de vogeltjes die ik heb gemaakt uit een pakket van de Kruidvat. Ik vond ze zo grappig dat het thema voor onze babykamer geworden is
Daarvoor ben ik ook nog met een naambordjes project bezig met drie uilen (eigen creatie) maar daar heb ik nog geen foto's van. En het is ook nog niet af, de naam van onze kleine man moet er nog onder gehangen worden.
[ afbeelding ]
Oeh volgens mij hebben wij ook een Euroland in de stad zitten, dank voor de tip! Ik ga kijken of het hier ook ligtquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij Euroland hebben ze flinke vellen dik vilt, 30x42cm voor ¤1,50 per stuk, en 4 vellen voor ¤5. Het is echt heel dik spul, dus meer om mee te knutselen dan om mee te naaien. Ik heb roze, paars, grasgroen en ecru gekocht.
Je kan natuurlijk ook om dit anders lachen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:05 schreef honkeytonk het volgende:
Wat een humor, ongelooflijk. Lachen om pudding.![]()
ECHT heel erg mooi!!!Geweldig!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:08 schreef Stiemie het volgende:
Oh ik heb zoiets leuks gezienMaar ben nog met een ander project (quilt) bezig dus mag van mezelf deze nog niet gaan maken
![]()
Bloesems van vilt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het idee ook schaamteloos van jou gejatquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:13 schreef Nijna het volgende:
Leuk die aardbei en sinaasappel heb ik ook gemaakt. Alleen momenteel niet zo actief met vilt.
Leukquote:Op zondag 18 maart 2012 22:11 schreef Muck het volgende:
Ik ben inmiddels ook bezig met een paasslinger:
[ afbeelding ]
Ja, mijn klok staat stil en ja, we hadden pas een verjaardag
Ik wil er hier en daar nog paashaasjes, eitjes en kuikentjes aanhangen
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op maandag 26 maart 2012 21:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
LeukEn dat telefoonhoesje is ook geweldig
In Delft zit het wol- en vilthuis, die hebben grote lappen.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef Keroppi het volgende:
Hoi ik heb jullie expertise even nodig, in het andere topic werd m'n vraag namelijk niet echt beantwoord.
Ik wil het volgende namaken:
[ afbeelding ]
Omdat ze in de winkel minimaal 28 euro kosten en ik dat goedkoper denk te kunnen. Maar nu ben ik op zoek naar mooi vilt. Echter, het formaat is dusdanig dat er ook bijvoorbeeld tijdschriften in moeten kunnen, dus die kant-en-klare lapjes van 20x30 zijn niet geschikt.
Kunnen jullie me helpen met een (liefst online, anders omgeving Utrecht of Leiden) winkel waar ik grotere stukken vilt in mooie kleuren kan aanschaffen. Liefst ook een beetje dik om te zorgen dat de zakjes wel stevig zijn (ik kan er ook vliseline tussendoen, maar dat is natuurlijk weer extra werk).
Heel erg bedankt alvast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |