quote:Op zondag 2 januari 2011 23:02 schreef Individual het volgende:
n.a.v.: Recordaantal moorden in Ciudad Juárez
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_Ju%C3%A1rez
Het is al lange tijd hommeles in Juarez, maar vanaf 2008 is het echt gevaarlijk geworden. Zo gevaarlijk zelfs dat een Mexicaans-Amerikaanse vriend 3x nadenkt voordat hij z'n familie er bezoekt tegenwoordig. Als hij ze dan toch bezoekt parkeert hij z'n auto net over de grens in El Paso en laat zich ophalen door familie met een Mexicaanse auto.
In 2006 zijn we met hem meegeweest en de toerist uitgehangen. De centrale winkelstraat was vol met mensen en dat zou tegenwoordig compleet zijn uitgestorven.
2006
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat alle problemen komen door de oorlog tegen drugs, maar gecontroleerde legalisatie zal toch het meerendeel oplossen en vooral de financien van de grote cartels en daarmee het budget van wapens en ammunitie drastisch verminderen.
Een goede omschrijving van de inhoud van je eigen reacties.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je blijft idd bezig met het posten van leugens, propaganda, en idiote redenaties.
Mag van mij op zich dicht.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef PKRChamp het volgende:
Volgens mij is deel 2 inderdaad niet nodig. Ik denk dat we allemaal ons zegje hebben kunnen doen en nog verder over dit onderwerp is alleen maar in herhaling vallen.
Wat begrijp je niet aan het artikel?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:43 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Heb ik gelezen, het enige wat ik eruit heb kunnen halen is dat de tegenstanders het niet zeker weten omdat er geen autopsie is gepleegd.
Maar zodra men op andere manieren kan vaststellen dat het drugsgerelateerd is doormiddel van getuigenverklaringen en andere onderzoeksmethoden dan is een autopsie overbodig.
In 4 van de 8 gevallen zou wel eens sprake kunnen zijn van het gebruik van paddo's.quote:In de antwoorden van 20 januari schrijft Klink dat het paddoverbod is gebaseerd op een aantal incidenten, waarbij wel degelijk sprake was van onvoorspelbaar risicovol gedrag, mede veroorzaakt door paddos. Klinkt verwijst daarmee naar een studie van het CAM naar acht incidenten in Amsterdam. In vier gevallen betrof het gebruik van verschillende drugs in combinatie met alcohol en in twee gevallen bleken er helemaal geen paddos te zijn gebruikt.
Bovendien lijken me dat vooralsnog de meest lachwekkende argumenten om paddo's te verbieden. De incidenten met alcohol zijn talrijker en indrukwekkender.quote:Minister Klink won het kort geding, maar de zaak drijft hem alsnog verder in het nauw. Tijdens de zitting op 28 november 2007 heeft de Staat namelijk bevestigd dat er bij geen van de incidenten een causaal verband is vastgesteld tussen paddogebruik en het incident. Terwijl Klink twee weken geleden nog erkende dat zijn verbod is gebaseerd op diezelfde incidenten.
Je doelt daarmee ook op alcohol?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:23 schreef Eminentie het volgende:
De enige aanpak van de drugsproblematiek is het keihard aanpakken en afrekenen met drugsdealers en drugsgebruikers. Het drugsbeleid en wetgeving in Singapore kunnen andere landen daarbij als voorbeeld dienen.
Drogreden. Een consequent en helder onderscheid kun je daarin niet maken omdat je dan al snel op onderbuikgevoelens stuit. Maar goed, dat is een gewoonte als het gaat om drugs.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:26 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Dat ga ik er niet bij betrekken, dat is alleen maar afleiding.
Waarom/ De lichamelijke, sociale en economische schade is het allergrootst bij alcohol en daar wil je zomaar overheen stappen. Of we verbieden alles, dus ook alcohol, of we verbieden niets.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:26 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Dat ga ik er niet bij betrekken, dat is alleen maar afleiding.
Heel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:36 schreef Eminentie het volgende:
Jullie kunnen wel proberen de aandacht af te leiden van drugs door te beginnen over alcohol, maar dat gaat bij mij niet lukken.
Het is ook een belachelijk iets om alcohol in dit verhaal te betrekken. Ik heb in het vorige topic duidelijk aangegeven dat er verschillen zijn in drugs en dan vooral de werking en de uitwerking op het menselijk lichaam.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:36 schreef Eminentie het volgende:
Jullie kunnen wel proberen de aandacht af te leiden van drugs door te beginnen over alcohol, maar dat gaat bij mij niet lukken.
Waarom wil jij niet inzien dat alcohol ook een drug is, die dan misschien niet op de lijst van verboden middelen terecht is gekomen maar wel zeer grote maatschappelijke schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:36 schreef Eminentie het volgende:
Cijfers en fatsoenlijke bronnen kon je niet noemen, i.t.t. Papierversnipperaar die met onderzoeken van het RIVM op de proppen komt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:39 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het is ook een belachelijk iets om alcohol in dit verhaal te betrekken. Ik heb in het vorige topic duidelijk aangegeven dat er verschillen zijn in drugs en dan vooral de werking en de uitwerking op het menselijk lichaam.
Maar goed, je argumenten zijn kennelijk op.quote:In opdracht van VWS heeft het RIVM een risico-evaluatie uitgevoerd naar de schadelijkheid van 17 drugs plus tabak en alcohol (19 drugs). Deze drugs dienden gerangschikt te worden naar de schadelijkheid op een wijze die vergelijkbaar was met de eerdere beoordeling door de groep van Nutt in Groot-Brittannië.
De feitelijke beoordeling van de stoffen werd uitgevoerd door een panel van 19 experts op basis van eigen expertise en wetenschappelijke informatiedocumenten over de stoffen, die door het RIVM en het Trimbos Instituut samengesteld werden. Op deze wijze werd de transparantie van het beoordelingsproces verhoogd. Het expertpanel bestaande uit 7 toxicologen, 8 clinici en 4 overige experts gaf een beoordeling voor drie categorieën drugs te weten: (1) toxiciteit (acute toxiciteit en chronische toxiciteit), (2) verslavingspotentie en (3) sociale schade (op individueel niveau en op populatieniveau).
Het rapport vergelijkt de onderlinge (relatieve) schadelijkheid van de 19 drugs. De in het rapport
vermelde scores zeggen nauwelijks iets over de absolute intensiteit (of mate) van de schadelijkheid van de beoordeelde middelen. De belangrijkste conclusies van het beoordelingsproces zijn, dat:
(1) alcohol, tabak, heroïne en crack op relatieve schaal van Totale schadelijkheid hoog scoorden,
terwijl paddos, LSD en khat relatief laag scoorden;
(2) de scores van het Nederlandse expert panel goed overeenkomen met de eerdere bevindingen van de Britse experts en eerdere adviezen van het CAM (Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs);
(3) de legale drugs alcohol en tabak als schadelijker worden beoordeeld dan veel van de thans
beoordeelde illegale drugs (behalve heroïne en crack). Dit geldt voor de Totale schadelijkheid op zowel populatieniveau als op individueel niveau;
(4) wat de Totale schadelijkheid op individueel niveau betreft, cannabis en ecstasy in de
middencategorie vallen.
Ik hoef er toch geen onderzoek bij te betrekken dat iemand er erger aan toe is als hij is verslaafd aan de coke/heroine dan aan tabak/alcohol?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Cijfers en fatsoenlijke bronnen kon je niet noemen, i.t.t. Papierversnipperaar die met onderzoeken van het RIVM op de proppen komt.
[..]
Maar goed, je argumenten zijn kennelijk op.
natuurlijk is dat logisch, dat ontken ik ook nergensquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De politie jaagt niet op drugsgebruikers maar op de dealers. Het is een logisch iets dat de politie de wet aan het handhaven is.
dat is een auto ookquote:Nogmaals de gevaren van drugsgebruik zijn al meerdere malen bewezen en ik denk niet dat het nog een discussie waard is om vast te stellen dat drugs en met name coke/heroine een gevaarlijk product is. Gevaarlijker dan alcohol.
Alleen is cannabis lang niet zo verslavend als coke/heroine dus gaat de vergelijking direct mank. Als men dat nou eens wil aannemen als een feit dan snap je ook dat het gevaar veel groter is dan bij alcohol of tabak.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk is dat logisch, dat ontken ik ook nergens
de vraag is, is die wet logisch?
[..]
dat is een auto ook
de vraag is of je er als samenleving genoeg last van hebt om het te verbieden, heeft de politie niet veel betere dingen te doen dan zich hier druk over te moeten maken?
Die paar mensen die ik ken en/of tegenkom die het doen heb je iig weinig last van, minder als van de alcoholgebruikers iig
je kunt je ook afvragen of dit verbod wel heel erg veel zin heeft.
we hebben/hadden hier in Nederland het laagste aantal cannabisgebruikers in de wijde omtrek terwijl het in de rest van de landen verboden was ... dat zet me wel aan het denken
Eh, ja, wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:08 schreef PKRChamp het volgende:
Ik hoef er toch geen onderzoek bij te betrekken dat iemand er erger aan toe is als hij is verslaafd aan de coke/heroine dan aan tabak/alcohol?
Gaan we weer. Genoeg mensen die coke gebruiken en er een prima leven op nahouden. Een oud collega van me (kandidaat-gerechtsdeurwaarder) is daarvan het levende bewijs. De gevallen die escaleren redden het vooral financieel niet. Heroïne is een ander verhaal.quote:Gebruik je verstand nou eens, coke en heroine zijn heus niet verboden puur om het verbieden zelf. Het is bewezen dat de mens niet in staat is om een fatsoenlijk leven te lijden als hij verslaafd is aan een van deze dingen.
Het feit dat je een beroep doet op 'gezond verstand' en gebruik maakt van drogredenen zegt opnieuw genoeg.quote:Hier genoeg informatie en dat in combinatie met je gezond verstand en je eigen waarnemingsvermogen dan moet het kwartje toch wel gaan vallen lijkt mij.
Oh, welke cruciale informatie is daarin m.b.t. de rechtvaardiging voor een verbod op drugs als coke / lsd / mdma / ghb / ketamine / lachgas / etc. naar voren gekomen?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:19 schreef PKRChamp het volgende:
Maar grappig genoeg negeer je wel de wiki en de filmpjes.
Opnieuw: nonsens. Coke is lichamelijk niet verslavend. Het enige verslavende aspect zit hem in je dopamine-systeem (geestelijk). Cannabis daarentegen wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:17 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Alleen is cannabis lang niet zo verslavend als coke/heroine dus gaat de vergelijking direct mank. Als men dat nou eens wil aannemen als een feit dan snap je ook dat het gevaar veel groter is dan bij alcohol of tabak.
Heroïne (C21H23NO5 diacetylmorfine) is een kleurloos, geurloos, bitter smakend opiaat, bereid uit morfine, meestal voorkomend in de vorm van wit poeder of bruine, stugge, kristallen. Straatheroïne is vaak onzuiver en al dan niet opzettelijk vermengd met vulstoffen zoals melksuiker. Zodra heroïne echter verwarmd wordt, verspreidt de stof een sterk prikkelende geur. Heroïne werd ontwikkeld omdat morfine te verslavend was en hier een alternatief voor moest komen. Heroïne bleek echter één van de meest verslavende middelen te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, welke cruciale informatie is daarin m.b.t. de rechtvaardiging voor een verbod op drugs als coke/ lsd / mdma / ghb / ketamine / lachgas / etc. naar voren gekomen?
Crack is de rookbare variant van cocaïne en daarmee een harddrug. Het staat op Lijst I van de Opiumwet, nadat het in 1961 internationaal verboden werd.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Opnieuw: nonsens. Coke is lichamelijk niet verslavend. Het enige verslavende aspect zit hem in je dopamine-systeem (geestelijk). Cannabis daarentegen wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |