Volgens mij bleek dat brunello verhaal uiteindelijk een storm in een glas water te zijn, toch? Maar goed, in de fabriek van Bertolli staan ook geen Italiaanse mama's liefdevol saus te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:46 schreef devzero het volgende:
Tsja, ik kijk er al niet meer van op. Net zoals die truffelolie die nooit een truffel gezien heeft. Bijna ieder jaar steekt er wel ergens een wijnfraude de kop op, van "onschuldig" mengen van Brunello en andere druiven om een hogere opbrengst te krijgen tot mengen met chemicalien om de wijn zoeter te maken (ik geloof dat het Oostenrijk was in de 80s).
Italianen blijken over het algemeen erg goed in het mengen van wijn, dus geen idee of het een storm in een glas wijn was of in een karaf.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij bleek dat brunello verhaal uiteindelijk een storm in een glas water te zijn, toch? Maar goed, in de fabriek van Bertolli staan ook geen Italiaanse mama's liefdevol saus te maken.
Grappig je restaurant te noemen naar deze man, is daar een reden voor? En een 400 grams ribeye met paddestoelensaus klinkt goed.quote:Op zondag 8 mei 2011 10:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
Gister heerlijk gegeten bij Buster Crabb
Je zou er hetero van wordenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef Z het volgende:
Ik was van het weekend bij een proeverij van Ockhuysen. Dat was leuk, veel wijnen in een nog leuke prijsrange, 80% was tussen 8 en 20 euro denk. Lekkerst waren de wijnen van Dirler uit de Elzas.
inderdaad Piet, deze dame is de zonde waardquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou er hetero van worden
[ afbeelding ]
quote:Dankzij een gouden tip van enkele natuur-, en scheikundeminnende kijkers, is er reden genoeg om een tweede aflevering aan 'wijn-gate' te wijden. Het bleek namelijk dat de huiswijnen te testen zijn op of het wel of niet een aangelengde drank is, terwijl laboratoria die door het programma waren benaderd zeiden dat dat niet mogelijk is.
Michiel Cotterink (researcher bij het NTR-programma): "Het blijkt dat een aantal wijnen wel degelijk gemengd is met gedestilleerd water. Daar stonden we wel van te kijken want de wijnindustrie is een grote en belangrijke industrie en leunt op het feit dat wijn een natuurproduct is. Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die wijn op een koosjere manier maken, maar laat dat de mensen die dat niet doen dat dan op het etiket zetten. Dat is wel zo eerlijk."
Hoewel de tweede aflevering over de vermeende wijnfraude meer duidelijkheid geeft over de stand van zaken in de Nederlandse handel in 'aanlengwijnen', is de onderste steen ook na vanavond nog niet boven. De redactie besteedt daarom volgend seizoen nog een derde aflevering aan het onderwerp.
Mwa, de smaak wordt misschien minder intens door toevoeging van water, maar de smaak zelf blijft natuurlijk behoudenquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:15 schreef Z het volgende:
Het lijkt me ook wel leuk om te weten hoeveel van die 'nepwijnen' een goede recensie krijgen in bijvoorbeeld de supermarktwijngids.
Probeer het eens: open een fles wijn van redelijke kwaliteit. Proef een glas onverdund en verdun het langzaam en kijk hoeveel verschil je proeft.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:25 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mwa, de smaak wordt misschien minder intens door toevoeging van water, maar de smaak zelf blijft natuurlijk behouden
Ja tuurlijk, de fijne smaken kunnen wegvallen als je veel water toevoegt, maar ik neem aan dat ze niet zoveel toevoegen? Anders krijg je bijvoorbeeld ook problemen met je alcoholpercentagequote:Op donderdag 26 mei 2011 19:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Probeer het eens: open een fles wijn van redelijke kwaliteit. Proef een glas onverdund en verdun het langzaam en kijk hoeveel verschil je proeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |