MENSEN DIE MEERDERE MALEN DE ZELFDE LEESTEKENS ACHTER ELKAAR ZETTEN ZOALS: ????? en ???quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:45 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Alleen vandaag al zeker 10 fokkers gezien die "ik word" met DT schrijven!
Wat is me dat toch met die DT regel????? Zijn jullie nooit naar school geweest???
klacht: Mensen die te dom zijn om deftig de dt-regel toe te passen en ook nog eens te lui zijn om hem gewoon te omzeilen.
INDERDAAD DAT IS PAS EEN KL8quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:48 schreef ukga het volgende:
[..]
MENSEN DIE MEERDERE MALEN DE ZELFDE LEESTEKENS ACHTER ELKAAR ZETTEN ZOALS: ????? en ???
mensen die getallen onderde 20 niet volledig uitschrijvenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:45 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Alleen vandaag al zeker 10 fokkers gezien die "ik word" met DT schrijven!
Wat is me dat toch met die DT regel????? Zijn jullie nooit naar school geweest???
klacht: Mensen die te dom zijn om deftig de dt-regel toe te passen en ook nog eens te lui zijn om hem gewoon te omzeilen.
Als je "ik word" nog niet kan onthouden is het al heel erg.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:49 schreef Proletariaat het volgende:
niet iedereen is even slim respektloze vlerk
Welquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:49 schreef Proletariaat het volgende:
niet iedereen is even slim respektloze vlerk
Je hebt een spatie gemist, kameraad.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:50 schreef ukga het volgende:
[..]
mensen die getallen onderde 20 niet volledig uitschrijven
wat een stakker ben je dan, dan ben je ECHT achterlijk, iedereen weet dat je '10' als 'tien' hoort te schrijven
Ga jij nou maar eens fatsoenlijk leren typen voordat je andere mensen loopt te verbeteren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:52 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Je hebt een spatie gemist, kameraad.
Wat heb ik verkeerdelijk getypt?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:53 schreef ukga het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eens fatsoenlijk leren typen voordat je andere mensen loopt te verbeteren.
Jij een s achter essentieel, verrekte taalnazi.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:52 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Je hebt een spatie gemist, kameraad.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:50 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Als je "ik word" nog niet kan onthouden is het al heel erg.
Het is gewoon de stam, zonder nog iets aan toe te voegen.
Normaal gezien erger ik mij altijd aan andere dt-fouten. Maar "ik word", zoiets essentieel.. nee dat kan en mag niet ongestraft blijven
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:54 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Wat heb ik verkeerdelijk getypt?
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:50 schreef ukga het volgende:
[..]
mensen die getallen onderde 20 niet volledig uitschrijven
wat een stakker ben je dan, dan ben je ECHT achterlijk, iedereen weet dat je '10' als 'tien' hoort te schrijven
Bedankt voor het voorbeeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:46 schreef Dhaha het volgende:
tsja somigge mensen kunnen nou eenmaal niet goed spellen
Stomme taal nazi. Waarschijnlijk had jij vroeger veel problemen met de spellen. Na tientallen jaren begrijp je het eindelijk en ga je om andere mensen zeuren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:53 schreef ukga het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eens fatsoenlijk leren typen voordat je andere mensen loopt te verbeteren.
Een s? Lol, ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Jij een s achter essentieel, verrekte taalnazi.
[..]
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:58 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Een s? Lol, ik dacht het niet.
Toch niet. Ik vind het alleen bijzonder jammer dat er zoveel mensen fouten maken tegen dergelijke eenvoudige regeltjes. Ik weet het, we zijn hier maar op een internetforum. Je gaat me echter niet zeggen dat als je hier al constant zulke dingen fout schrijft, je diezelfde fout in het dagelijkse leven nooit gaat maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:57 schreef Appeleter het volgende:
[..]
Stomme taal nazi. Waarschijnlijk had jij vroeger veel problemen met de spellen. Na tientallen jaren begrijp je het eindelijk en ga je om andere mensen zeuren.![]()
*Zucht*
Zo is dat!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:02 schreef BoemBats het volgende:
Waarom gebruik jij trouwens meerdere vraagtekens? Om je standpunt extra kracht bij te zetten
Buiiten de OP eerste zinvolle post in dit topic!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:56 schreef JostiFrosti het volgende:
Is het wordt of word
Veel mensen vinden het moeilijk om te onthouden wanneer je nou word en wanneer je nou wordt gebruikt in zinnen. Ik betrap zelfs af en toe nog leraren dat ze de spellingsregels verkeerd toepassen. Het probleem is dat beide woorden precies hetzelfde klinken dus je kunt deze spellingsregel niet op gevoel toepassen. Ik ken er een mooie manier voor om erachter te komen of je er nou een "t" achter moet plakken of niet.
Wat ik doe bij het kijken of er een "t" achter een werkwoord moet vervang ik het werkwoord door smurfen (als ik het tenminste niet zo kan bedenken, zoals bij lopen --> ik loop, jij loopt). Stel, ik maak schrijf een zin met als tekst: "Sinds de val van de Berlijnse muur wordt/word Berlijn gezien als...". Dan doe je precies hetzelfde, maar dan vervang je word door smurfen/lopen/ een ander woord zonder "d" of "t" aan het einde van het woord, en dan komt je zin er zo uit te zien: "Sinds de val van de Berlijnse muur smurft Berlijn gezien als...". Dan hoor je meteen of er een "t" bij moet of niet. Dus in dit geval moet het "wordt" worden.
Als je smurfen een stom voorbeeld van een woord vindt, kun je, zoals ik al zei, ook een ander woord er voor in de plaats nemen,zolang dat woord maar niet eindigt op een "d" of een "t". Als je deze regel maar vaak genoeg toepast zul je merken dat je er steeds sneller en handiger in wordt. (.. en handiger in smurft). Op een gegeven moment doe je dit, net als ik, bijna zonder er over na te hoeven denken, en maak je dus ook geen fouten meer met "d" / "t" / "dt" .
Gewoon aanelkaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:08 schreef splendor het volgende:
[..]
Kut taalfalers.![]()
Of is het gewoon een kuttaal?
TS is een hij en geen zij. In tegenstelling tot het leeuwendeel van dit forum maakt TS geen fouten tegen het absolute begin van de basis van de inleiding van les één van het Nederlands.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Haha, ts denkd echt dat zij het het beste weet, maar zoals je ziet worden er in haar eigen posts ook lekker veel spelfoutdjes gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |