"Wil je een review schrijven over een waxbeurt bij Delete?" Dat is met afstand de meest aparte vraag die me ooit gesteld is. Ik moest er over nadenken; wilde ik dat? Wilde ik überhaupt gewaxed worden, en wilde ik daar ook nog een review over schrijven? Het grootste nadeel vond ik het laten groeien van de betreffende haren. Je moet namelijk haren tussen de 0,5 en 1,5 centimeter hebben voor een geslaagde waxbeurt. Na er uitvoerig over gesproken te hebben met vriendinnen, zusje en moeder, besloot ik het te doen. Het was een kans die ik nooit meer zou krijgen; een gratis behandeling en dan ook nog mijn ongezouten mening geven.
Uiteraard kwamen, naarmate de datum van de afspraak naderde, de opmerkingen op het forum. Iedereen wist dat ik heen ging, en wist dus ook dat ik mn scheermes al een week of twee niet gebruikt had. En, eerlijk is eerlijk, ik voelde de zenuwen ook steeds meer. Niet eens alleen voor de pijn (ok, óók voor de pijn), maar ik kon me niet voorstellen hoe je moest liggen om alles gedaan te krijgen. En ook al zag die mevrouw elke dag blote mensen, ze had mij nog niet gezien!
Ik was ruim op tijd voor de afspraak, maar ik besloot alvast naar Delete te gaan. Bij het naar binnen gaan werd ik begroet door de Wax-Angels: "Jij bent zeker Tombolafan (ze zeiden mijn echte naam natuurlijk

), welkom! We hebben al bijgelezen op het forum!" Mijn Angel, Anne, bood me een flesje water aan, waarna ze me uitleg gaf over wat er zou gaan gebeuren. Patrick, de eigenaar van Delete, kwam ook nog even met me praten over de review en over FOK!.
Twee van de Wax Angels van Delete. Rechts mijn AnneEn toen was het moment aangebroken. We gingen de behandelruimte in. Een knus kamertje, waar een soort massagetafel stond, en een stoel en materialen voor de Angel. Anne legde me uit dat zij de ruimte zou verlaten, waarna ik me van onder uit moest kleden, me op kon frissen met een Lactacyd-doekje en op mijn rug op de behandeltafel kon gaan liggen. Eventueel mocht ik een handdoek over mijn onderkant leggen als ik dat fijn vond. Ik kreeg ook een boekje met daarin de DOs en DONTs na het deleten.
De behandelruimteGoed, dan lig je daar. En die handdoek heb ik niet neergelegd, dat leek me een beetje nutteloos aangezien ze toch die onderste regionen moet gaan behandelen.

Eerst maakte Anne mijn huid vetvrij (voor als je bijvoorbeeld bodylotion hebt gebruikt, die resten zijn niet handig in combinatie met de wax). De opmerking: "je hebt het keurig laten groeien!" maakte me lacherig; dat vond ik immers het enige nadeel van de hele behandeling. Daarna werd de warme wax aangebracht op verschillende plekken van de schaamstreek.
En dan het moment suprême: De eerste was ging eraf. Bij Delete werken ze niet met wasstrips waar bijvoorbeeld een reep stof op zit; de was zelf wordt eraf getrokken. Anne zei me dat ik moest ontspannen, en door mijn buik moest blijven ademen. Het hielp wel dat ik steeds smsjes van FOK!kers kreeg terwijl ik daar lag; dan is je aandacht een beetje afgeleid. Het viel me verschrikkelijk mee. Natuurlijk, je voelt het, en het is geen fijn gevoel ofzo, maar het is echt geen foltering ook. Het ligt er ook aan welk deel gewaxt wordt; de eerste strip zat redelijk aan de buitenkant en voelde ik maar heel even. Natuurlijk komen de strips steeds dichter bij je intieme zone, en dat is wel iets pijnlijker, maar nog steeds te doen. Op een gegeven moment zei Anne: "zo, de voorkant is bijna af!". Dat was sneller dan verwacht!
Toen was de achterkant aan de beurt. Op je buik liggen en met je handen je billen vasthouden. Ik moest er weer van lachen, maar ik was ook wel een beetje zenuwachtig; dit leek me een pijnlijker gebied dan de voorkant. Gelukkig was daar niks van waar; ze doen express de achterkant als laatst omdat die minder gevoelig is dan de voorkant. Sterker nog; voor ik er erg in had was het klaar!

Zowel de voor- als de achterkant werden met nazorgcrème behandeld, en dat was dat.
Anne liep alvast naar voren, terwijl ik me aankleedde. Ik was krap 25 minuten behandeld, ik had echt verwacht dat het langer zou duren! Het ging zowel heel professioneel als klantvriendelijk; Anne beantwoordde al mijn vragen; hoe lang ze zelf al gewaxed wordt, hoelang ze dit werk al doet, of ze het niet vreemd vindt om de hele dag blote vrouwen te zien En ze vroeg steeds of het nog ging, of de wax niet te heet was, legde duidelijk uit wat er ging gebeuren. Echt top!
Na de behandeling heb ik nog even staan praten met Patrick en Anne. Om echt een goede basis te leggen voor het waxen heb je eigenlijk 3 behandelingen binnen 10 weken nodig; dan zijn alle stadia van de haren verwijderd en gaat het puur nog over het bijhouden. Ook werd me aangeraden een after care cool crème te gebruiken, om zoveel mogelijk profijt te hebben van de behandeling. Dat is namelijk één van de grote verschillen tussen Delete en andere hars-/waxsalons; er wordt veel aandacht besteed aan voor- en nazorg bij het waxen. Ik kreeg ook nog een verrassingspakketje mee naar huis, met een heuse Delete-string

Het verrassingspakket en het flesje water en mijn cool-cremeAl met al; het was een geslaagde ervaring. En hoewel je gedelete-deel eerst nog wel een beetje warm aanvoelt, heb ik er echt totaal geen last van. Ik smeer braaf de cool-creme, en als de haargroei lang genoeg uit blijft dan is dit zeker voor herhaling vatbaar!