abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:13:05 #1
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90837441
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex: Deel 141.

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zon fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

GELUKKIG 2011 IEDEREEN! En succes in de liefde ;)

If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:14:07 #2
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90837478
en we gaan hier weer gewoon vrolijk verder :)
Laatste post:

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:02 schreef Octagon het volgende:

[..]

Ik weet het niet - ik vraag mezelf soms wel eens af of ik weet wat "verliefdheid" is en of ik "het houden van"-gevoel ken... al kan ik me wel goed voelen bij iemand, dat zeker en vast.
Het is zelfs zo dat ik tot-nu-toe bijna altijd een relatie ben begonnen met vrouwen die ik al 1,5 jaar of langer kende... dat ik pas na geruime tijd de pluspunten van die vrouwen zag.
Alleen bij mijn laatste relatie : vanaf het moment dat ik haar ontmoette, voelde ik me onmiddellijk op mijn gemak bij haar. En ook : na die eerste ontmoeting, wist ik dat ik haar opnieuw ging zien... (ook al had ik haar naam niet verstaan :) )... een gevoel dat ik nog nooit eerder had gevoeld. En net die relatie loopt dan na een paar maanden mis...

Denk dat relaties/gevoelens/... niet in statistieken te vatten zijn.
Ik vraag me dat ook vaker af... bedoel ben vaak best wel op mezelf.. kan ook heel sociaal doen maar heb er absoluut geen problemen mee alleen te zijn en trek me vaak weinig tot niks aan van mijn omgeving. Dat vinden veel mensen nog wel eens bot en geven ook vaker aan dat zel lastig contact met me krijgen...
Ik vraag mezelf dan ook wel af wat dat dan is houden van etc... ken ik dat uberhaupt... en dan komen jou laatste woorden ook weer terug.. dit was de eerste meid bij wie ik meteen die klik had, wel meteen goed mee kon praten etc... waarbij ik het idee had mezelf te kunnen zijn en niet mijn "social face" hoefde op te zetten...
Het is vooral de twijfel aan of je zoiets nog een keer vind denk ik... zeker als je sowieso al sociaal onzeker bent
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:24:13 #3
189961 ex
aperture science
pi_90837854
Haha, wat gaan jullie sneeeeeeeeeeeeel.

Zo, het gaat lekker met me goede voornemens, net gereageerd op een paar huisjes :P.
The cake is a lie!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:26:07 #4
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90837927
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:24 schreef ex het volgende:
Haha, wat gaan jullie sneeeeeeeeeeeeel.

Zo, het gaat lekker met me goede voornemens, net gereageerd op een paar huisjes :P.
Sommige mensen hebben niks te doen op het werk O-)
pi_90839744
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen thuis! (heerlijk als je voor de files uit kunt vluchten!)

Tja, sommige mensen hebben niets te doen op het werk en sommige mensen moeten een hele horde kids achter hun reet (eh...bips) aanrennen, anderen debuggen voor anderen, dan zijn er die woeste plannen hebben met het UWV en weer anderen eten hele koektrommels leeg en doen alsof ze "ff druk waren" ;)
(en dan is er die Belg die - Be-uitdrukking - "uit de lucht valt" er er ineens ook achter hem langs mails vliegen....)

Het mini-dipje is weer weg (het was ook eigenlijk geen dipje maar een stil moment).

Weer eens gaan bedenken wat we vanavond gaan eten en hier in het draadje vragen of er nog wat fatsoenlijks te kijken is op tv of dat we het draadje vanavond maar eens een SC moeten laten worden :)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:16:13 #6
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_90839857
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:13 schreef Wanderingwhy het volgende:
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen thuis! (heerlijk als je voor de files uit kunt vluchten!)

Tja, sommige mensen hebben niets te doen op het werk en sommige mensen moeten een hele horde kids achter hun reet (eh...bips) aanrennen, anderen debuggen voor anderen, dan zijn er die woeste plannen hebben met het UWV en weer anderen eten hele koektrommels leeg en doen alsof ze "ff druk waren" ;)
(en dan is er die Belg die - Be-uitdrukking - "uit de lucht valt" er er ineens ook achter hem langs mails vliegen....)

Het mini-dipje is weer weg (het was ook eigenlijk geen dipje maar een stil moment).

Weer eens gaan bedenken wat we vanavond gaan eten en hier in het draadje vragen of er nog wat fatsoenlijks te kijken is op tv of dat we het draadje vanavond maar eens een SC moeten laten worden :)
Was toevallig echt druk hoor met mijn koektrommel :)
Ga er zo ook maar weer vandoor.... met het OV... altijd spannend :)
pi_90841905
Ik wil het weten! Ex waarom post je weer?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_90842004
Is het vreemd als je na 4 jaar weer naar iemand verlangd?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_90842177
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:08 schreef FireFox1 het volgende:
Heb het zelf nooit gehad, maar ik zou het me voor kunnen stellen. Is niet per definitie vreemd. Eerder een teken dat degene waarmee je destijds iets had heel speciaal voor je is geweest.
pi_90842415
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:08 schreef FireFox1 het volgende:
Had jij het uitgemaakt of de ander? En hoe lang had je een relatie met die persoon?
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_90842595
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:17 schreef Faerie het volgende:

[..]

Had jij het uitgemaakt of de ander? En hoe lang had je een relatie met die persoon?
2 jaar. En zij heeft het uitgemaakt.

Ja, zij is vrij speciaal voor me... het is de moeder van mijn kinderen
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_90842726
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

2 jaar. En zij heeft het uitgemaakt.

Ja, zij is vrij speciaal voor me... het is de moeder van mijn kinderen
Denk niet dat dat dan vreemd is.. Heb je toch een band met elkaar die nooit weg gaat.
pi_90842876
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:25 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Denk niet dat dat dan vreemd is.. Heb je toch een band met elkaar die nooit weg gaat.
Echt balen... Eens in de 2 weken zie ik haar als ik de kinderen ophaal. En dan heb ik echt zoiets van: waren we maar een gezin :'(

Nu zit er elke dag een andere gozer met MIJN kinderen daar. Na 4 jaar doet het nog steeds pijn... pffff
pi_90842993
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:28 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Echt balen... Eens in de 2 weken zie ik haar als ik de kinderen ophaal. En dan heb ik echt zoiets van: waren we maar een gezin :'(

Nu zit er elke dag een andere gozer met MIJN kinderen daar. Na 4 jaar doet het nog steeds pijn... pffff
Weet je dat wel zeker dat je haar mist? En niet het plaatje van een gezin? Dat is ook nog iets dat je kunt missen namelijk :) En waarnaar je kunt verlangen.

Is het serieus zo dat daar elke dag een andere man in huis is? Of heeft ze voor vast iemand anders.. Dat eerste zou echt ontzettend sneu zijn voor jou kinderen, en heel slecht van haar..
pi_90843847
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:31 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker dat je haar mist? En niet het plaatje van een gezin? Dat is ook nog iets dat je kunt missen namelijk :) En waarnaar je kunt verlangen.

Is het serieus zo dat daar elke dag een andere man in huis is? Of heeft ze voor vast iemand anders.. Dat eerste zou echt ontzettend sneu zijn voor jou kinderen, en heel slecht van haar..
Ik weet niet of ik vooral haar mis, of de warmte van een gezin. Ik denk vooral het 2e. Maar toch, ik denk nog iedere dag aan mijn kinderen en ex.

Ze heeft al 3 jaar een andere, dat bedoelde ik ;) Wel die jongen een keer van afstand gezien, maar als ik de kinderen kom halen of brengen is hij niet in de buurt. Maar goed ook, want ze noemen hem ook Papa. En daar ben ik op z'n zachts gezegd niet zo blij mee. :X
pi_90844733
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik vooral haar mis, of de warmte van een gezin. Ik denk vooral het 2e. Maar toch, ik denk nog iedere dag aan mijn kinderen en ex.

Ze heeft al 3 jaar een andere, dat bedoelde ik ;) Wel die jongen een keer van afstand gezien, maar als ik de kinderen kom halen of brengen is hij niet in de buurt. Maar goed ook, want ze noemen hem ook Papa. En daar ben ik op z'n zachts gezegd niet zo blij mee. :X
Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is ja.. Maar ik weet niet in welke leeftijd jou kinderen zijn, maar het is misschien wel "normaal" dat ze hem papa gaan noemen. Ik denk niet dat jij dat persoonlijk op moet vatten, misschien moet je proberen om het postief te zien en te denken aan je kinderen zie zijn wel veilig voelen bij de nieuwe vriend van hun moeder. Je kinderen hadden het slechter kunnen treffen denk ik.

Wel een lastige situatie hoor! Daar ben ik me bewust van, en ik bedoel het echt niet rot, als dat misschien zo overkwam :)
pi_90845052
Ha die JOycie88; hoe is het met jou, je ex en de vriendin van je ex? ;)
Strek je eens uit !
pi_90845057
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:13 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is ja.. Maar ik weet niet in welke leeftijd jou kinderen zijn, maar het is misschien wel "normaal" dat ze hem papa gaan noemen. Ik denk niet dat jij dat persoonlijk op moet vatten, misschien moet je proberen om het postief te zien en te denken aan je kinderen zie zijn wel veilig voelen bij de nieuwe vriend van hun moeder. Je kinderen hadden het slechter kunnen treffen denk ik.

Wel een lastige situatie hoor! Daar ben ik me bewust van, en ik bedoel het echt niet rot, als dat misschien zo overkwam :)
Daar heb je ook gelijk in, en ben het me ook bewust van ;) Mijn kinderen zijn nu 4,5

Maar toch... hij zit nu ergens waar ik had willen zijn. Ik heb nogal een niet zo makkelijke jeugd in een gebroken gezin gehad, en hoopte rust en genegenheid te vinden in mijn eigen gezin.
pi_90845102
oefff Firefox, alle respect voor je, maar kunnen we ontopic blijven na een reeks van off-topic posts van je? Wellicht anders even zelf een draadje openen? :)
Strek je eens uit !
pi_90845138
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:21 schreef Wanderingwhy het volgende:
oefff Firefox, alle respect voor je, maar kunnen we ontopic blijven na een reeks van off-topic posts van je? Wellicht anders even zelf een draadje openen? :)
Dit is toch vrij ontopic als je het mij vraagt ;)
pi_90845232
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:20 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in, en ben het me ook bewust van ;) Mijn kinderen zijn nu 4,5

Maar toch... hij zit nu ergens waar ik had willen zijn. Ik heb nogal een niet zo makkelijke jeugd in een gebroken gezin gehad, en hoopte rust en genegenheid te vinden in mijn eigen gezin.
Need I say more?
Strek je eens uit !
pi_90845528
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:25 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Need I say more?
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:13 schreef Wanderingwhy het volgende:

Ahum.. :{
pi_90845588
Het gaat je niet om je ex zei je. Need I say more?
Strek je eens uit !
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:35:17 #24
328555 backgammon
All that Jazz
pi_90845649
Alleen luisteren met kwaliteits speakers/koptelefoon uiteraart in een kamer met een amber gloed en en smoooth drankje.
Doe je oogjes toe, en relax :p

oohhhh
hey sexy, ooohhh you already know!
pi_90845683
Zijn ex heeft zijn kinderen dus dan vind het wel degelijk ontopic hoor. Bij hem heeft het loslaten ook te maken met het feit dat zij zijn kinderen heeft.
Het is een andere situatie dan anderen maar wel degelijk exgerelateerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')