quote:
Dawut
Oh en crosspost, vorige was dicht
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 13:05 schreef ferrari_rood het volgende:Wij willen het geslacht niet weten. En telkens hij/zij zij/hij typen duurt zolang
@senes hoe was je gesprek op school gegaan?
Ja was heftig, was een drukke "gesprek" week trouwens geworden

Maandag had ik een gesprek met het hoofd van de school (wilde Samara inschijven op andere school maar scholen hebben daar onderling afspraken over, mag dus alleen overstappen als je een poging hebt gedaan om dingen op te lossen...), dinsdag had ik een gesprek met de lerares, woensdag had Samara een gesprek met een schoolhulpverlener en donderdag had zij een gesprek met de lerares. Vrijdags hadden manlief en ik samen een gesprek met de lerares en de hulpverlener samen.
Er is heel veel uitgekomen. Een paar punten:
Er zitten wat lastige kinderen in de klas waar regelmatig tegen geschreeuwd schijnt te worden en daar word mijn dochtertje dus erg nerveus van. Daarnaast maakt ze zich ook erg veel zorgen om de kinderen waar tegen geschreeuwd word, ze probeert dan steeds te sussen en vrede stichten maar dat legt wel heel veel druk op haar schouders. Ze voelt zich daardoor dus ook niet veilig in de klas.
Ze ervaart ook erg veel druk met de toetsen, als ze één foutje heeft dan ziet ze dat als falen. Er hebben meer kinderen in de klas last van die druk dus dat is ook iets waar ze in de klas misschien iets mee kunnen.
Ze hadden gevraagd wat ze dan wel leuk vond op school, ze had gezegd dat ze eten en drinken en de pauze leuk vond...verder niets. En dat ze buikpijn had als ze naar school moet.
School was het met me eens dat er wel snel iets moest veranderen en ze gaan dus wel aan de gang daarmee. Er zijn wat afspraken gemaakt voor aankomende tijd en we hebben over drie weken weer een afspraak en dan kijken we even hoe het dan gaat.