Zo zat ik dus net ook al te tellen. Opeens bedacht ik me: De lijst boven mij valt eigenlijk best meequote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:11 schreef twentemeisje het volgende:
Volgende week mag ik weer op de weegschaal, benieuwd... Geen idee hoeveel ik ben gegroeid. Zullen sowieso wat vochtpondjes zijn.
Tally nog een paar nachtjes slapen en dan zien jullie jullie meisje!
Over 3 babietjes sta ik in de top 10 en over 12 babietjes sta ik op nummer 1.
Uiteraard!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:10 schreef Vanyel het volgende:
Om ook maar even met kilo's te gooien: ik zit met 36 weken op +16.
Huup wat hou je t scherp in de gaten
Maarmaar, het bed moet nog omhoog en ik moet nog uitzoeken wat mee moet naar het ziekenhuis en ik ben vooral nog niet helemaal klaar voor het kindje en vooral alle bezoek wat daarmee samenhangt!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:28 schreef ik80lll het volgende:
Gek he vanyel, ik vanaf zaterdag.
Nog maar een paar dagen
Bij ons word bij de laatste afspraak op het kaartje meteen een nieuwe gemaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:06 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen nieuwe afspraak staan eigenlijk. De echo's worden wel op de praktijk gemaakt, maar niet door een van de vk's. Vraag me af of ze me zelf gaan bellen.
Het lijkt me dat we ook de bloeduitlagen moeten bespreken, ik heb 3 wk geleden al geprikt. Beetje vaag.
Vandaag precies 13 weken!
De echoscopistes maken bij ons inderdaad ook geen afspraak. Wij krijgen bij de verloskundige dan een afspraak voor de volgende keer. En ook zij maakt de afspraken voor de echo's.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:15 schreef Aventura het volgende:
Bij mij werd er dus geen afspraak gemaakt omdat de echoscopiste niet exclusief bij dat vk-centrum hoort.
Vreemd, mss moet ik zelf even bellen. Vooral bij mij zijn controles belangrijk (nou ja voor wie niet) vanwege mijn aanleg voor een hoge bloeddruk.
Neen nee! Ik wil ook het zusje van Ivan zien! Doe maar gauw!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ga je nu mijn stelligheid onderuit halen, oeke?
Wanneer had je een positieve test? Het kan natuurlijk zo zijn dat je eisprong wat later was en dan is de eerste dag van je laatste menstruatie niet zo betrouwbaar. Dat wordt dan gecorrigeerd door de termijnecho. Je moet maar gewoon van die 7 weken uitgaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:48 schreef PurpleDaisy het volgende:
Spannend Claudia. Ik ben benieuwd
Wij hebben gisteren een termijnecho gehad. Wij hadden zelf uitgerekend dat, als 1 november de eerste dag van m'n laatste menstruatie is, we nu 9 weken zouden zijn. En technisch gezien ben je dan eigenlijk 7 weken zwanger. Toch? Uit de echo bleek gisteren dus ook 7 weken zwanger.
Nu weet ik alleen niet wat ik aanmoet met die zogenaamde rekenmethode vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie.
Ja, dat kan ik me voorstellen! Dan ben je ook een stuk sneller uit die eerste onzekere periode.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:04 schreef PurpleDaisy het volgende:
De positieve test was op 10 december.
Ik wil die 7 weken ook gerust accepteren hoor, maar ik vond 9 leuker.
.
Ja precies, nu moet ik nóg 5 weken wachten tot ik het aan de grote klok mag hangen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat kan ik me voorstellen! Dan ben je ook een stuk sneller uit die eerste onzekere periode.
Zoiets zal het bij mij ook wel zijn. M'n cyclus was niet echt regelmatig en duurde ook lang. Ik vertrouw maar op de echo en de kundigheid van m'n vk.quote:Ik had ook een lange cyclus met een late eisprong. Het is heel lastig om te reconstrueren wanneer nu de bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik heb voor mezelf de dag van de positieve test minus 2 weken aangehouden, en daar nog 2 weken bij opgeteld voor de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Die termijn kwam ook redelijk overeen met de termijnecho, al heb ik waarschijnlijk vrij vroeg positief getest.
stoel in/onder de douche zetten?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Een bad maakt een hoop goed!
Ik wil ook graag in bad, maar ik durf niet omdat Poppedein laatst schreef dat het de weeen kan remmen.En ik voel me te gammel voor de douche.
Dat klinkt heerlijk, ik hoop met je mee!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lig in bed metmijn nieuwe sprei
. Heeft mijn schoonmoeder van het weekeinde voor me bij de Bijenkorf gescoord. Dat was het laatste wat ik nog heel graag voor de kraamweek wilde.
Het lijkt me zo ideaal, vandaag wat eerste gerommel en morgen bevallen. Ivan gaat toch vandaag en morgen naar zijn opa en oma, dus dan kan 'ie meteen blijven logeren. Ik doe vandaag wasjes die de kraamhulp morgen mag vouwen.En de kleine wordt net na middernacht geboren zodat ze jarig is op dezelfde dag als mijn vader.
Tof he, tis echt een heel mensje al, wat in onze buiken zit. En bewegen joh, met benen en armen en draaien. Ik had al het idee dat ik dat voelde 's avonds, maar ze liet het ook even zien gisteravond.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zie hier eigenlijk bijna nooit iemand anders tegelijk wachten, maar er zit bij ons ook maar 1 verloskundige.
Mefke, dan ga je ook op tijd met verlof toch? Ik ga pas eind week 18 met verlof denk ik. (dan kan ik precies mijn examenklassen afleveren), en mocht het allemaal moeilijker worden, dan moet er al eerder vervanging voor andere klassen gezocht worden..
Juud, mooi zeg, die echo! Kan al bijna niet wachten tot wij weer gaan kijken..
Ik voel ook wel regelmatig wat schuiven, en heb het idee dat de trapjes nu ook harder/beter te voelen zijn. Mijnquote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:58 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Tof he, tis echt een heel mensje al, wat in onze buiken zit. En bewegen joh, met benen en armen en draaien. Ik had al het idee dat ik dat voelde 's avonds, maar ze liet het ook even zien gisteravond.
Nu zit ik de hele dag naar meidenkleding, omslagdoeken, draagdoeken, slofjes ed te kijken, maar ik kan absoluut geen keuze maken. Maar samen met manlief wat dingen uitzoeken het weekend....
Had ik tot nu toe bij alle andere spullen totaal geen moeite meer overigens, raar.....
Wacht maar totdat je baby een keer de hik heeft of als je billen e.d. gaat voelen of zelfs zien schuiven. Dat is me toch een party!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik voel ook wel regelmatig wat schuiven, en heb het idee dat de trapjes nu ook harder/beter te voelen zijn. Mijnvoelt ook elke avond nog wel even, en die zegt dat het soms lijkt alsof er een houseparty in mijn buik gegeven wordt...
Wow, dat ziet er goed uit zeg, mooi scherp...een boksertjequote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:19 schreef Aventura het volgende:
Ons kleintje bokste de hele tijd ook:
[ afbeelding ]
Check die knuistjesWe kregen ook een filmpje en daar zie je het erg duidelijk. Hij of zij beukte lekker tegen de navelstreng aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |