Ohw,... ik heb dit jaar niks verdiend maar het is toch echt winst uit onderneming.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Hardrebel het volgende:
als je maar 500 euro hebt verdient is dat gewoon inkomsten uit overige werkzaamheden
Door de te lage tarievenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ohw,... ik heb dit jaar niks verdiend maar het is toch echt winst uit onderneming.
Hoe kan dat nou?
Van de omzetbelasting?quote:
Nieuwe regeling?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Hardrebel het volgende:
als je maar 500 euro hebt verdient is dat gewoon inkomsten uit overige werkzaamheden
We wachten nog even op de link.quote:
Lorrequote:@ TS: hoe ben je aangemerkt door de belastingdienst? Ondernemer (WUO) of resultaat uit overige werkzaamheden (ROW)?
Ik denk het niet. Zoals gezegd is er een marginale omzet en geen winst, als je de kosten van apparatuur eraf haalt (die ik grotendeels betaal middels mijn salaris vanuit loondienst). In de bijlage bij de brief 'vaststelling belastingplicht' die ik kreeg kort na de inschrijving bij de KvK/belastingdienst staat achter belastingmiddel alleen 'omzetbelasting' (per jaar). Ik neem dus aan dat ik geen ondernemer ben voor de inkomstenbelasting?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef ManAtWork het volgende:
Ben je ondernemer voor de inkomstenbelasting? Of heeft de fiscus je het aangemerkt als resultaat uit overige werkzaamheden?
(Los van het feit dat je het voorgaande jaren niet correct hebt aangegeven.)
Resultaat uit overige werkzaamheden dus.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:35 schreef HomerStokes het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zoals gezegd is er een marginale omzet en geen winst, als je de kosten van apparatuur eraf haalt (die ik grotendeels betaal middels mijn salaris vanuit loondienst). In de bijlage bij de brief 'vaststelling belastingplicht' die ik kreeg kort na de inschrijving bij de KvK/belastingdienst staat achter belastingmiddel alleen 'omzetbelasting' (per jaar). Ik neem dus aan dat ik geen ondernemer ben voor de inkomstenbelasting?
Koppiekraaaaaaj!quote:Op maandag 3 januari 2011 20:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
We wachten nog even op de link.
[..]
Lorre
Tsja, Nizno is niet goedkoop in onderhoud.quote:
Jij zegt het.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Koppiekraaaaaaj!
Misschien moet ik eerst meerdere posts lezen voordat ik een reactie plaats
Super! Thanks voor de snelle hulp.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Resultaat uit overige werkzaamheden dus.
Box 1, Andere inkomsten.
3e vakje, Inkomsten uit overig werk
Ja. (Al ligt de grens voor 2011 op ¤ 55.694.)quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef HomerStokes het volgende:
[..]
Super! Thanks voor de snelle hulp.
Nog een vraag als het ff mag: aangezien mijn salaris volgend jaar stijgt en ik ook meer opnameklussen verwacht denk ik dat ik wel meer dan ¤ 54.368 ga ontvangen en dus in schijf 4 terecht kom. Klopt het dat alléén over het bedrag dat boven die ¤ 54.368 ligt 52 % belasting betaald hoeft te worden?
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:44 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja. (Al ligt de grens voor 2011 op ¤ 55.694.)
Als jij in een jaar niks verdiend dan reken je te lage tarievenquote:
Of te hoog. Het is maar van welke kant je het wilt bekijken.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Als jij in een jaar niks verdiend dan reken je te lage tarieven
Ik heb nog nooit een vrouw meegemaakt die dat wel wasquote:Op maandag 3 januari 2011 20:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tsja, Nizno is niet goedkoop in onderhoud.
Dat is de marktwerking hequote:Op maandag 3 januari 2011 20:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Of te hoog. Het is maar van welke kant je het wilt bekijken.
Exact,... (voor DOS, Windows, Globe of onlinequote:Op maandag 3 januari 2011 20:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is de marktwerking heEn door de crisis kijkt iedereen weer op een dubbeltje
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Exact,... (voor DOS, Windows, Globe of online)
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Exact,... (voor DOS, Windows, Globe of online)
Je haalt 13.000 winst uit onderneming. De daarmee corresponderende kosten zijn aftrekbaar (tenzij die in aftrek zijn beperkt). Het overige is loon uit dienstbetrekking (weliswaar ook box 1), maar daar gelden niet (onverkort) de regels van de winstsfeer. Veel kosten zijn daar ook in aftrek beperkt.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:54 schreef Oksel het volgende:
Ik heb hetzelfde.. ben vorig jaar in mei begonnen met werken. Ongeveer 20.000 inkomst uit werk voor 'baas', en 13.000 winst uit eigen onderneming. Mag ik al mijn kosten ook aftrekken van de belasting die ik betaal over die 20.000 euro?
Mja, maar als hij (kort door de bocht) meer dan 13.000 (stel z'n kosten op 21.000; volledig zakelijk) verdient, kan hij deze in box 1 óók in aftrek brengen op die 20.000. Z'n belastbaar inkomen wordt (wederom; kort door de bocht) dan 13.000 - 21.000 (zakelijke kosten) + 20.000 (inkomen uit loon) = 12.000 belastbaar inkomen.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je haalt 13.000 winst uit onderneming. De daarmee corresponderende kosten zijn aftrekbaar (tenzij die in aftrek zijn beperkt). Het overige is loon uit dienstbetrekking (weliswaar ook box 1), maar daar gelden niet (onverkort) de regels van de winstsfeer. Veel kosten zijn daar ook in aftrek beperkt.
Kort: je kunt dus alleen de kosten die verband houden met je onderneming (tenzij in aftrek beperkte) aftrekken.
Zo zou je het kunnen zien. Het enige dat je hier doet is natuurlijk z'n belastbaar inkomen verlagen door een verlies te genereren in het winstgedeelte.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, maar als hij (kort door de bocht) meer dan 13.000 (stel z'n kosten op 21.000; volledig zakelijk) verdient, kan hij deze in box 1 óók in aftrek brengen op die 20.000. Z'n belastbaar inkomen wordt (wederom; kort door de bocht) dan 13.000 - 21.000 (zakelijke kosten) + 20.000 (inkomen uit loon) = 12.000 belastbaar inkomen.
Dat zijn we eensquote:Op maandag 3 januari 2011 22:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien. Het enige dat je hier doet is natuurlijk z'n belastbaar inkomen verlagen door een verlies te genereren in het winstgedeelte.
Doet uiteraard niets af aan het feit dat hij slechts kosten kan aftrekken die betrekking hebben op zijn onderneming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |