Bio wapens? Het zou mogelijk maar ik denk dat zowel jij als ik niet weten in hoeverre dat niet zou kunnen ontsnappen uit een biolab dinges.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:
Het testen van een wapen lijkt me ook eerder onwaarschijnlijk. Dat zou eerder op een afgesloten militair terrein gebeuren en zeker niet wereldwijd.
Nemen die geen bacterieen mee waar toevallig dieren niet tegen kunnen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:
Ufo's? Ja, laten we 30 lichtjaren reizen naar de planeet aarde, daar willekeurig een aantal dieren doden en stilletjes weer terugvliegen naar huis. Dat die aardbewoners er helemaal niks van snappen hoe dat nu kwam!!
Ik ga voor media-hype. Bovennatuurlijk is een verzinsel van de mensheid.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:
Logische verklaringen zijn er niet, dus er is waarschijnlijk iets bovennatuurlijks aan de hand. Of het is een media-hype.
Klopt, ik denk ook niet dat we dat lang zullen overleven.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik vraag mij meer af als de Aarde geen magnetosfeer meer heeft of dat deze ernstig verzwakt is door god mag weten wat. Zoiets werkt toch als schild tegen allerlei kosmische straling en zonnestraling?
Volgens mij staat de vogelsterfte los van de vissterfte. Ze kunnen dus allebei een andere oorzaak hebben. Bijvoorbeeld een hagelbui voor de vogels en zuurstoftekort voor de vissen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gebeurt dit nu altijd al, en komt het nu in de media of is er iets aan de hand? Dieren gaan toch niet zomaar dood. Een virus lijkt me onwaarschijnlijk, dan vallen ze niet bij bosjes neer maar eerder verspreid. Hagel zou kunnen voor de vogels, maar waarom opeens nu dan zoveel hagelbuien en dat verklaart de vissen ook nog niet.
Hehe, wie weet.quote:Het testen van een wapen lijkt me ook eerder onwaarschijnlijk. Dat zou eerder op een afgesloten militair terrein gebeuren en zeker niet wereldwijd.
Ufo's? Ja, laten we 30 lichtjaren reizen naar de planeet aarde, daar willekeurig een aantal dieren doden en stilletjes weer terugvliegen naar huis. Dat die aardbewoners er helemaal niks van snappen hoe dat nu kwam!!
Logische verklaringen zijn er (nog) niet.quote:Logische verklaringen zijn er niet, dus er is waarschijnlijk iets bovennatuurlijks aan de hand. Of het is een media-hype.
De meeste vogels trekken natuurlijk niet voor niks naar warmere gebieden als het kouder wordt. Tevens moet je vogels in je voliere ook 's winters naar binnen halen, dat zal niet voor niks zijn..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:26 schreef Nemephis het volgende:
Ik vind je theorie geloofwaardig overkomen Gutz. Maar dan is de vraag: Zijn er bij eerdere koudegolven ook vogels en vissen op dergelijke wijze om het leven gekomen?
Blijft nog steeds de vraag staan: Zijn er bij eerdere koudegolven ook vogels en vissen op dergelijke wijze om het leven gekomen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:39 schreef Gutz het volgende:
[..]
De meeste vogels trekken natuurlijk niet voor niks naar warmere gebieden als het kouder wordt. Tevens moet je vogels in je voliere ook 's winters naar binnen halen, dat zal niet voor niks zijn..
Betreffende de vissen, mja. Bij ons in de vijver gaan de goudvissen dieper zwemmen naarmate het kouder wordt. Het zuurstofniveau onderin een waterplas/vijver/rivier is altijd lager, dit door de bacterien/ organismen in de modder die meer zuurstof verbruiken. De ijle koude stroom zal hier ook niet bij helpen.
Sorry, niet helemaal wakker meer.Lees ff volledig over de vraag heen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Blijft nog steeds de vraag staan: Zijn er bij eerdere koudegolven ook vogels en vissen op dergelijke wijze om het leven gekomen?
LOLquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:49 schreef Gutz het volgende:
[..]
Sorry, niet helemaal wakker meer.Lees ff volledig over de vraag heen.
Opgelost, slotjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:13 schreef barthol het volgende:
(Associated Press) FACT CHECK: Mass bird, fish deaths occur regularly
Bizar!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef w8jij17 het volgende:
Massale sterfte tortelduiven Italië:
http://www.huffingtonpost(...)y-thou_n_805541.html
Nu zou ik Geapress niet echt als serieuze bron willen aanmerken...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef w8jij17 het volgende:
Waarom? Omdat je niet begrijpt dat dit heel normaal is in de natuur?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:52 schreef sharr het volgende:
Ik vind het echt een bizarre en enge situatie..
Precies, media media media en nog eens media. Er staat dus dat oa in de jaren 70 dat ze er zich mee bezig hadden gehouden, echter toen was er nog geen internet en de mobiele telefoon (althans niet voor de particulier). Door onze moderne samenleving verbinden wij steeds meer de punten aan elkaar, wat bijvoorbeeld in de jaren 70 nog niet mogelijk was. Kortom dit gebeurd al door de gehele geschiedenis heen, alleen zijn we ons nu veel bewuster van dit gegeven en maken we er zelf een horror verhaal van wat doodnormaal blijkt te zijn. Jammer dat mensen dan gelijk goddelijke eigenschappen, maya onzin oid er aan toe gaan kennen. Dat heet kortzichtigheid, vroeger konden we ook niet onweer verklaren, dachten we ook dat het goden waren die met hamers op wolken aan het beuken waren. Dus wanneer kortzichtige mensen niet inzien wat het kan zijn, wordt het gelijk op een creepy geloofachtig spoor gegooid. Wanneer wordt de mens nou eens cumulatief volwassen en intelligenter?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:13 schreef barthol het volgende:
(Associated Press) FACT CHECK: Mass bird, fish deaths occur regularly
Toch lijkt ook dat een geval van (opzettelijke?) vergiftiging te zijn:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:23 schreef w8jij17 het volgende:
quote:GeaPress suggests that the blue stains found in mouths of the dead and dying birds in Italy could be the result of poisoning or possibly signs of hypoxia.
Ik moest denken aan Nils Holgerzon. is die echt, zou hetquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:07 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Laten we blij zijn dat de ganzen niet uit de lucht flikkeren. Dan hebben we een hoop schade.
quote:Roemeense vogels 'drinken' zich dood BOEKAREST - Bewoners van de Roemeense stad Constanta hebben tientallen dode spreeuwen gevonden. De vogels bleken te zijn bezweken aan alcoholvergiftiging. Zij hadden druivenresten gegeten die waren overgebleven bij de productie van wijn. Dat meldden de lokale autoriteiten dinsdag.
Foto: ANP De dode vogels werden zaterdag gevonden aan de rand van de stad. De vrees bestond dat zij zouden zijn overleden aan vogelgriep. De echte doodsoorzaak kwam vast te staan na analyse van de maaginhoud van de spreeuwen.
De afgelopen week doken her en der berichten op over massale sterfte van vissen en vogels, onder meer in de Verenigde Staten, Zweden en Italië. Volgens sommige doemdenkers is dat een teken dat het einde der tijden nabij is. Deskundigen houden het op stom toeval.
En voor de 4e maal de vraag : wat zijn voor jou zoal wel goede nieuwskanalen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu zou ik Geapress niet echt als serieuze bron willen aanmerken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |