abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90933043
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet tussen een raket die gelanceerd wordt en dieren die dood gaan? Wat kan een raket waarom er dieren dood gaan? Hoezo gaan er dieren dood van HAARP? (als dat zou bestaan). Is het niet logischer dat bepaalde gevolgen in het weer voor dode dieren zorgt?

We weten namelijk dat (extreme) warmte en kou fataal kan zijn voor dieren en weer is wereldwijd 'aanwezig' En we weten dat dit veel vaker is voorgekomen in het verleden. Ik zie niet hoe een raket fataal kan zijn voor duizenden vogels overal ter wereld. Ik kan ook aan jou vragen waarom koeien niet paars worden door expirimenten met CERN.
Anders verdiep je je even in de stof voor je domme vragen gaat stellen.
pi_90941175
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet tussen een raket die gelanceerd wordt en dieren die dood gaan? Wat kan een raket waarom er dieren dood gaan? Hoezo gaan er dieren dood van HAARP? (als dat zou bestaan). Is het niet logischer dat bepaalde gevolgen in het weer voor dode dieren zorgt?

We weten namelijk dat (extreme) warmte en kou fataal kan zijn voor dieren en weer is wereldwijd 'aanwezig' En we weten dat dit veel vaker is voorgekomen in het verleden. Ik zie niet hoe een raket fataal kan zijn voor duizenden vogels overal ter wereld. Ik kan ook aan jou vragen waarom koeien niet paars worden door expirimenten met CERN.
Haarp bestaat, daar is geen twijfel over. De Amerikanen ontkennen dat ook niet. Wat Haarp doet, dat staat der discussie.

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk, me dunkt dat er sinds die 'raket lancering' enkele maanden terug honderden andere oorzaken kunnen zijn geweest. Die twee kun je niet linken.

Dan zou je net zo goed kunnen zeggen de vogelgriep komt door de atoombom want die is in Azië begonnen. Onzin dus totdat er bewijzen voor zijn.
pi_90941244
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:33 schreef Vengerr het volgende:
Je kan er donder op zeggen dat dit soort gebeurtenissen wereldwijd met regelmaat voorkomen en gewoon een natuurlijke verklaring hebben.
Dankzij het internet kunnen de complotdenkers en bible thumpers tegenwoordig lekker gaan speurneuzen en de puntjes verbinden.
Hetzelfde zie je met met andere zaken.
Het is heel normaal dat dat er jaarlijks wereldwijd tientallen aardbevingen, tornado's, conflicten en overstromingen voorkomen maar met die 1012 flauwekul is het ineens uitzonderlijk en een teken dat het einde nabij is.
Daarom komt het nu opeens massaal in het nieuws omdat complot denkers er aandacht aan geven? Nee er moet wel een oorzaak zijn. Als het echt vaker gebeurde hadden echt wel meer mensen er van gehoord.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:20:27 #79
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90942199
Ik denk dat HAARP er goed mee te maken kan hebben. De vogels zijn geraakt door een trauma. En met HAARP wordt er veel energie door de lucht gepompt. Betekent nog niet dat ik wat heb met 2012 doemdenken of aliens....
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90942489
Ow en voor de mensen die HAARP en vage raketten als zekere oorzaak aanwijzen: Think again please. Of doe op z'n minst niet alsof alleen dát en niks anders de oorzaak kan zijn. Dank u.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nemephis op 06-01-2011 18:27:37 (typo) ]
pi_90943010
Laat ik ook een duit in 't zakje doen, ik denk dat het met massa-hysterie te maken heeft. Een niet te onderschatten verschijnsel dat mens en dier zich zwaar ziek kan laten voelen zonder dat ze het zijn.

Wie zegt dat dat onder dieren niet kan gebeuren? Zoals ze al vermoedden idd een stressreactie, een trauma. Maar dan ten gevolge van massahysterie.. het allereerste wat de aanzet is tot een massahysterie, dat is echt een lastige, daar zou je een vogel voor moeten zijn vrees ik..

Wij kunnen ons niet voorstellen hoe die beesten communiceren, bijv op wat voor tempo dat gaat en hoeveel tjilpjes er nodig zijn om 1 ding duidelijk te maken.. dat moet wel hoog moeten liggen als je die zwermen ziet kolken en die ruis van gekwetter, als daar paniek uitbreekt dan zal dat zeer rap gaan gok ik.. en waarom zou het niet op andere diersoorten kunnen overslaan, zelfs dat sluit ik niet uit.. het heeft alles te maken met spiegelen, en dat doen vogels en vissen in een zwerm als de beste.
http://mens-en-samenlevin(...)s-massahysterie.html

Als de autopties niks uitwijzen, zullen ze het daar wel op gooien.. zo ging het in de verhalen uit het artikel hierboven uiteindelijk ook.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sander_K op 06-01-2011 19:07:27 ]
pi_90943279
quote:
Weer vogels neergestort in VS

WASHINGTON - Nog geen week nadat ongeveer vijfduizend vogels door nog onbekende oorzaak dood uit de lucht vielen in de Amerikaanse staat Arkansas, zijn er ook in de naastgelegen staat Louisiana massaal dode vogels neergestort. Dat gebeurde de afgelopen dagen bij de plaats Pointe Coupee Parish, meldden Amerikaanse autoriteiten dinsdag. Het gaat om circa vijfhonderd exemplaren.

Nog geen week geleden vielen in Arkansas ook al duizenden vogels uit de lucht.
Foto: Warren Watkins/The Daily Citizen, Searcy, Arkansas
Een aantal lijkjes is voor onderzoek naar een laboratorium gestuurd. De oorzaak van de mysterieuze vogelsterfte in Arkansas is in ieder geval niet een ziekte of een virus. Alle organen zijn nog intact, zei een dierenarts in overheidsdienst vooruitlopend op laboratoriumuitslagen tegen nieuwszender CNN.
Ondertussen wordt ook onderzocht waarom meer dan 80.000 vissen in dezelfde staat opeens dood in de rivier dreven.
De wildste geruchten doen in de VS de ronde over de mysterieuze massale dood van de vogels en de vissen. Zowel Bijbelse tekens voor het einde der tijden, chemische complottheorieën als een connectie met ufo's worden genoemd.
Biologen denken dat de vissen wel door een ziekte zijn omgekomen, omdat maar een soort getroffen lijkt te zijn. De vogel- en vissterfte zouden geen verband met elkaar houden.
Bijbelse tekens?
Weet iemand welke?
Twiddel
pi_90943387
Vandaag kunnen we ook nog 40.000 krabben in Engeland aan het lijstje toevoegen:
http://www.dailymail.co.u(...)ons-hypothermia.html

Maar, vorig jaar gebeurde daar precies hetzelfde:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/kent/8456514.stm

Sterker nog, dit is het 3e jaar op rij dat daar in grote aantallen dode krabben aanspoelen:
http://www.livescience.co(...)-beaches-110106.html
pi_90943899
Ik weet niet of het al genoemd is maar hier is een kaartje met de stefte tot nu:
klik

En hier is de bron:
klik
Twiddel
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:55:29 #86
273119 BeSimple
or die trying!
pi_90943924
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:42 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Bijbelse tekens?
Weet iemand welke?
De verlosser kwam toch ooit weer terug. Trouwens van alle feitjes pak je nou precies het feitje dat ik als eerste zou afschieten ;-)
Laat me met rust!
pi_90944059
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:55 schreef BeSimple het volgende:

[..]

De verlosser kwam toch ooit weer terug. Trouwens van alle feitjes pak je nou precies het feitje dat ik als eerste zou afschieten ;-)
Ik vroeg mij gewoon af hoe iemand de bijbel hierbij kan betrekken.
Volgens mij staat er nergens in dat er een heleboel dieren zouden sterven.
Dus dat is volgens mij niet eens een feit.
Maar ik kan altijd fout zitten natuurlijk :P
Twiddel
pi_90944223
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:26 schreef Nemephis het volgende:
Ow en voor de mensen die HAARP en vage raketten als zekere oorzaak aanwijzen: Think again please. Of doe op z'n minst niet alsof alleen dát en niks anders de oorzaak kan zijn. Dank u.
Ik zeg overigens nergens dat dát en niks anders de oorzaak kan zijn. Echter zeg ik ook niet definitief dat het níet zo is, zoals sommigen wel doen.
pi_90944404
quote:
99s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg overigens nergens dat dát en niks anders de oorzaak kan zijn. Echter zeg ik ook niet definitief dat het níet zo is, zoals sommigen wel doen.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, my bad.
  Redactie Frontpage donderdag 6 januari 2011 @ 19:24:46 #90
145738 superworm
is erbij
pi_90945379
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:42 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Bijbelse tekens?
Weet iemand welke?
Uit mijn hoofd Openbaring 8, maar er zijn er een zwik meer met dit soort 'eindtijd-fenomena'.

quote:
1 En toen Het het zevende zegel geopend had, werd er een stilzwijgen in den hemel, omtrent van een half uur.

2 En ik zag de zeven engelen, die voor God stonden; en hun werden zeven bazuinen gegeven.

3 En er kwam een andere engel, en stond aan het altaar, hebbende een gouden wierookvat; en hem werd veel reukwerks gegeven, opdat hij het met de gebeden aller heiligen zou leggen op het gouden altaar, dat voor den troon is.

4 En de rook des reukwerks, met de gebeden der heiligen, ging op van de hand des engels voor God.

5 En de engel nam het wierookvat, en vulde dat met het vuur des altaars, en wierp het op de aarde; en er geschiedden stemmen, en donderslagen, en bliksemen, en aardbeving.

6 En de zeven engelen, die de zeven bazuinen hadden, bereidden zich om te bazuinen.

7 En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

9 En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.

12 En de vierde engel heeft gebazuind, en het derde deel der zon werd geslagen, en het derde deel der maan, en het derde deel der sterren; opdat het derde deel derzelve zou verduisterd worden, en dat het derde deel van den dag niet zou lichten; en van den nacht desgelijks.

13 En ik zag, en ik hoorde een engel vliegen in het midden des hemels, zeggende met grote stem: Wee, wee, wee, dengenen, die op de aarde wonen, van de overige stemmen der bazuin der drie engelen, die nog bazuinen zullen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:09:40 #91
273119 BeSimple
or die trying!
pi_90947580
Okeej van het bijbelse gedoe terug naar de werkelijkheid. Kan iemand die vissen verklaren? De krabben waren al verklaard.
Laat me met rust!
pi_90947963
Ik denk dat het vanuit de wateren komt, dus vanuit de vissen naar de vogels. Ook niet zo gek wanneer je de longen van de aarde om kapt, daarmee de moessons ontregeld en de Amazone dus opdroogt.
pi_90948088
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:09 schreef BeSimple het volgende:
Okeej van het bijbelse gedoe terug naar de werkelijkheid. Kan iemand die vissen verklaren? De krabben waren al verklaard.
Vorig jaar en het jaar daarvoor, vielen de black birds dood uit de lucht omdat ze opzettelijk door de overheid waren vergiftigd om overpopulatie tegen te gaan. Dit jaar, zal de reden vast niet anders zijn.

Voor de vissen is oa geopperd dat er sprake kan zijn van een "geboortegolf" in scholen vissen, waardoor een tekort aan voedsel ontstaat en wanneer het kouder wordt, hun weerstand daardoor vermindert, en vervolgens massale sterfte als gevolg heeft.

quote:
He explained, "A group of fish will go into a population boom, and then they're competing for food, so they may not be in really good condition. Then during a cold snap the environment changes with the temperature and their immune systems are compromised and can't always fight infection."
http://www.petside.com/pe(...)lanations-abound.php
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:48:13 #94
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90949554
Ik ben maar een leek hoor, maar zou het niet iets te maken kunnen hebben met het omkeren van het aardmagnetisch veld? Vogels raken de coördinatie kwijt (= paniek).

Zijn er overigens coördinaten bekend van alle HAARP-onderzoekscentra? Misschien dat er toevallig een overeenkomst is tussen beide locaties.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:09:11 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90950678
misschien komt het hier door?

Bacteriën aten methaan snel op na olieramp
Uitgegeven: 6 januari 2011 20:13
Laatst gewijzigd: 6 januari 2011 20:12

WASHINGTON - Het methaan dat door het olielek in de Golf van Mexico afgelopen jaar in zee is terechtgekomen, is in vier maanden tijd door bacteriën opgegeten. Dat blijkt uit onderzoek dat donderdag is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

© AFPOngeveer 20 procent van de gigantische vlek ruwe olie bestond uit het broeikasgas methaan. Het lek, dat de grootste olieramp in de Amerikaanse geschiedenis veroorzaakte, ontstond eind april en werd pas half juli gedicht.

''Het methaan was compleet geconsumeerd in september. Het gebeurde erg snel en het was een verrassing voor ons'', aldus onderzoeker David Valentine van de Universiteit van Californië.

Volgens Valentine toont de snelle ''vertering'' van methaan door bacteriën aan hoe belangrijk micro-organismen zijn. ''Ze spelen een belangrijke rol en we zien dat bacteriën onder bepaalde omstandigheden zeer effectief kunnen zijn om te voorkomen dat het methaan in de atmosfeer terechtkomt.''

Andere soorten bacterie

Uit eerder onderzoek van Valentine was al gebleken dat andere soorten bacteriën zich op het propaan en ethaan gestort hadden. Ook een deel van de ruwe olie is door bacteriën opgeruimd.

Dat werd mede mogelijk gemaakt door de chemicaliën die op de olie werden gespoten, om te zorgen dat de olie in kleinere deeltjes uiteenviel.

Vier miljoen vaten

De olielekkage ontstond na een ontploffing op een boorplatform in de Golf van Mexico. De gevolgen waren enorm: in 87 dagen tijd liep een hoeveelheid olie van circa vier miljoen vaten de zee in.

De stranden van Amerikaanse kuststaten raakten vervuild en ook op zee dreven grote vlekken olie. Daarnaast kwamen verschillende soorten gassen vrij, zoals methaan, die slecht waren voor het zuurstofgehalte van het water.

© ANP
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90954622
Er bestond onder al deze vogels het geloof dat de wereld 1 uur voor 2011 zou eindigen. Toen dit niet gebeurde hebben ze allemaal zelfmoord gepleegd.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:25:41 #97
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:02:19 #98
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_90957379
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:48 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik ben maar een leek hoor, maar zou het niet iets te maken kunnen hebben met het omkeren van het aardmagnetisch veld? Vogels raken de coördinatie kwijt (= paniek).

Zijn er overigens coördinaten bekend van alle HAARP-onderzoekscentra? Misschien dat er toevallig een overeenkomst is tussen beide locaties.
Ik vraag mij meer af als de Aarde geen magnetosfeer meer heeft of dat deze ernstig verzwakt is door god mag weten wat. Zoiets werkt toch als schild tegen allerlei kosmische straling en zonnestraling?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:08:41 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90957690
quote:
De mysterieuze sterfte van duizenden vogels en vissen beperkt zich niet langer tot de Verenigde Staten.
Op dinsdag zijn tussen de 50 en 100 vogels gevonden op een snelweg in Zweden. Wetenschappers staan voor een raadsel hoe het incident heeft kunnen gebeuren.
Momenteel worden de vogels naar een laboratorium in Uppsala gebracht, alwaar ze onderzocht gaan worden.
De Braziliaanse site Paraná-Online meldt dat sinds dinsdag meer dan 100 ton vis is aangespoeld aan de kust van Paraná.
Vanaf donderdag zagen we de vissen aanspoelen, zei Edmir Manoel Ferreira, voorzitter van de lokale federatie voor vissers. Eén gemeenschap heeft ongeveer 15 ton vis moeten begraven.
De incidenten volgen op eerdere gevallen van massale sterfte in bijvoorbeeld Arkansas, waar op maandag over een gebied van 2,4 vierkante kilometer tenminste 5.000 vogels werden aangetroffen.
Tot nu toe zijn nog geen verbanden gevonden tussen de afzonderlijke voorvallen en vooralsnog wordt alleen nog gespeculeerd over mogelijke oorzaken.
Bron: Rawstory.com
* UPDATE *
Op woensdag meldde The Star dat meer dan 40.000 krabben waren aangespoeld aan de kust bij Thanet, Groot-Brittannië. Ook andere zeedieren werden aangetroffen.
Tevens zijn op dezelfde dag enkele honderden duiven uit de lucht gevallen bij het Italiaanse Faenza. Inmiddels zijn meer dan 300 dieren verzameld, waarvan sommige door het lokale natuurbeheer zijn opgestuurd naar het Istituto Zooprofilattico della Lombardia voor analyse.
In Italië ging het fenomeen ook gepaard met enorme vissterfte. Op 28 december jongstleden zijn langs een kuststrook van 2 kilometer bij Scarlino dode vissen en krabben aangetroffen. Naar verluid gaat het om honderdduizenden dieren.
Ook in Haïti zijn abnormale hoeveelheden dode vis gevonden langs de kust van het Azueimeer.
In Vietnam is in de week voor oud en nieuw al met al zon 150 ton aan tilapia gevonden in het Cao Lanh District, in de zuidelijke provincie Dong Thap.
In Nieuw-Zeeland zijn functionarissen van visserijen een onderzoek gestart naar honderden vissen die zijn aangespoeld aan de kust van Coromandel.
Om uiteindelijk weer terug te keren naar Amerika wordt er een onderzoek ingesteld naar de uitzonderlijke hoge sterfte onder pelikanen in de staat North-Carolina.
Gebeurt dit nu altijd al, en komt het nu in de media of is er iets aan de hand? Dieren gaan toch niet zomaar dood. Een virus lijkt me onwaarschijnlijk, dan vallen ze niet bij bosjes neer maar eerder verspreid. Hagel zou kunnen voor de vogels, maar waarom opeens nu dan zoveel hagelbuien en dat verklaart de vissen ook nog niet.

Het testen van een wapen lijkt me ook eerder onwaarschijnlijk. Dat zou eerder op een afgesloten militair terrein gebeuren en zeker niet wereldwijd.

Ufo's? Ja, laten we 30 lichtjaren reizen naar de planeet aarde, daar willekeurig een aantal dieren doden en stilletjes weer terugvliegen naar huis. Dat die aardbewoners er helemaal niks van snappen hoe dat nu kwam!!

Logische verklaringen zijn er niet, dus er is waarschijnlijk iets bovennatuurlijks aan de hand. Of het is een media-hype.
The End Times are wild
pi_90959625
quote:
Lol, er staan flink wat gevallen van enkele honderden dieren tussen. Dat komt zo vaak voor, maar nu gaat iedereen er op letten en lijkt het heel wat. Wacht nog een week dan komt de volgende hype weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')