Klein verslagje van WB..
Het begin al bekend

de eerste dag kon ik het circuit niet verkennen.
De contactsleutel reisde apart.

Iedereen vijf sessies voorsprong op WB.

Dus ook niet even rond het circuit in de omgeving kunnen rijden, nog geen meter kennisgemaakt met de nieuwe aankoop.
De circuitrijder die pas de tweede dag zou komen, en de sleutel had gekregen, kon de weg naar het circuit niet direct vinden, maar een kwartier voor de tracktraining op de tweede dag had ik eindelijk de sleutel in handen!

Een dagje begeleiding op de tweede dag geboekt, dus kon gelijk naar de pitbox van Bach DV productions en Barry Veneman. Wel 100 meter eerste ervaring met de tien! Van pitbox 17 naar pitbox 4.

Na een korte uitleg maar het circuit op achter de voorrijder.

De eerste linkerbocht schrok ik me letterlijk een hoedje.
Korte bocht die naar beneden loopt, daar moet de motor zo invallen.
Giga overstuur, de motor wilde alleen maar rechtdoor.
De eigenaar van de circuitbegeleiding reed die dag als voorrijder bij WB en kwam -op eigen innitiatief- na de sessie gelijk de motor in onze pitbox te bezoeken, hij zag zelfs -zonder mij te spreken- op de baan dat de motor totaal uit balans was, en nam hem mee om af te stellen.
WB blij.
Helaas bleek er, zelfs met alles op de laagste stand, geen zichtbare verbetering aanwezig te zijn.
De voorvork miste gewoon 7 cm veerweg en was knoeihard.
Net die dag dus circuit begeleiding, maar het was knap waardeloos, alle aandacht was nodig voor de baan, en tips of opdrachten uitvoeren van Barry Veneman was er niet bij.
Sessie vier overwoog ik zelfs te stoppen.
Eind van de tweede dag keken ze er in een andere pitbox even naar (Wim ter Braake Motoren) en kreeg WB er 1.5 cm veerweg bij toen ze 40 cc olie eruit hadden gehaald.
Het kon nog 5 cm meer, maar ze waren al aan het overwerken, en adviseerden dunnere olie en vooral een veel grotere luchtkamer.

(wel heel fijn dat ze er even naar wilden kijken

)
Ingaande demping stond nog steeds helemaal uit, en zo moest ik maar dag drie en vier rijden.
Derde dag begon gelijk beter, meer vertrouwen en concentratie.
Dus verbaasde mijzelf, goed druk op de tank(knie) en stepjes, het racegevoel was terug.
Bandjes waren ook al vier jaar oud op een Kwaak van twee jaar

.. derde dag na twee sessies een set Supercorsa's laten monteren, kneeslider ging in twee bochten nu makkelijk aan de grond, motor stuurde minder in als een traktor, maar meer als een ZX10R.

De vierde dag vloog voorbij, wat goede rondes en inhalen afgewisseld met lack of concentration.
Daar moeten we nog aan werken.
Al met al een leuke ervaring om in Spanje te rijden, zeker met dank aan het prettige gezelschap van de andere rijders, iedereen staat voor iedereen klaar.
Ook nog wat hand en spandiensten verricht met motorbokjes, bandenwarmers monteren, motoren aftanken.
Gereedschap en olie opvangbakje uitlenen, vooral het laatste item had gretige aftrek.
Daar denken ze niet bij na om die mee te nemen. Losers.