quote:
Op maandag 3 januari 2011 00:30 schreef Wanderingwhy het volgende:[..]
Echt Mr.Myst: In jouw situatie is wat CP zegt zo ontzettend waar.
Even open kaart Mr.Myst, ik weet echt wel dat mijn ex heel veel over me nadenkt. Dat weet ik omdat de weinige signalen die ik wel krijg duidelijk afwijkend zijn van haar 'gewone' doen. Daar zitten bakken emotie in.
Er geldt nog een andere 'wet' bij jou Mr.Myst; zolang jij je armen blijft uitstrekken zal zij het tegenovergestelde willen doen. Zie dat in de figuurlijke zin.
Wat CP zegt is alles waar je je op moet richten. En als je haar een keer ziet zorg dan dat je niet 'zielig' bent maar wees juist de vent waar ze verliefd op werd. Je wilt immers haar medelijden niet maar haar liefde

Ik hoop dat ze veel over mij nadenkt. Ik weet het niet, want ik krijg die signalen niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze mij zo maar uit mijn hoofd kan zetten. Niet na alles wat er gebeurd is in die twee jaar, niet na de manier waarop we uit elkaar zijn gegaan en ik mijn ziel aan haar heb blootgelegd. Ik denk tenminste dat mij zoiets niet onberoerd zou laten.
Feit is dat het op dit moment met mij niet goed gaat. Nogmaals zonder zelfmedelijden, maar ik ga hier voorlopig niet uitkomen. Niet door op deze manier verder te gaan.
Misschien is dit íets te openhartig, maar mijn vermoeden (en die van mij omgeving) is dat ik depressief ben. Ik ben door deze situatie depressief geworden.
Een korte schets: 2010 was een rot jaar, in alle opzichten. In januari moest ik tijdens mijn afstudeerfase stoppen met mijn studie. Ik heb mijn diploma nét niet gehaald, en zal de opleiding nooit kunnen voltooien. Daar baal ik ontzettend van.
Daardoor heb ik ook een flinke studieschuld gekregen. Niet onoverkomelijk, maar ook echt niet fijn. In de tijd erna heb ik naar werk gezocht. Twee korte baantjes gehad, tijdelijk werk.
Bij de laatste baan ben ik ontslagen omdat ik voor het uitzendbureau geen dubbele baan wilde nemen, en ik geen vrij kreeg voor de crematie van de oma van mijn vriendin.
Daarna druk op zoek naar werk, zonder resultaat vooralsnog. Mijn vader is werkloos, mijn moeder heeft reuma gekregen, is aan de beterende hand.
Mijn vriendin gaf mij een doel: Ik moet zorgen dat ik werk vind, weer kan gaan studeren, want we moeten samen een toekomst opbouwen.
Dat valt nu weg, en vooral de manier waarop het gegaan is kan ik niet accepteren...
Alles bij elkaar opgeteld denk ik niet dat ik er op dit moment zelf uit kan komen. Ik loop over van emoties, geniet nergens meer van en zie het allemaal niet meer positief in. Dat is de laatste tijd alleen maar erger geworden. Mijn familie ziet me wegglijden en ze maken zich zorgen. Daar ga ik me alleen maar slechter door voelen.
Morgen ga ik naar de dokter. Kijken wat hij er van vindt. Hoewel ik er geen voorstander van ben, hoop ik dat hij me anti-depressiva voorschrijft. Om 'het topje' wat af te schaven. Zodat ik daardoor verder kan met mijn leven. Niet dat het verdriet er minder om zal worden, maar puur vanwege het feit dat ik op dit moment niet verder kan.
Als ik morgen een sollicitatiegesprek heb, word ik afgewezen. Ik kan me niet voor de volle 100% inzetten, hoe graag ik dat ook wil. Vrijdag heb ik een gesprek voor werkervaringstraject. Dat wil ik niet verpesten. Maar als ik daar in deze situatie ga zitten, gaat het mis. Stel dat ik word aangenomen, gaat het nog mis. Dat is niet negatief gedacht, eerder realistisch. Omdat ik absoluut niet goed in mijn vel zit. Door medicijnen te krijgen, hoop ik nogmaals dat het randje er een beetje vanaf gaat, waardoor ik me íets beter ga voelen.
Misschien is dit iets te openhartig, maar goed, zo is de situatie op dit moment.
Ik weet donders goed dat ik niet de enige ben die in een rotsituatie zit, en dat er mensen zijn die veel ergere dingen hebben meegemaakt. Misschien vinden mensen dat ik me aanstel, maar feit is, dat voor mij de emmer vol zit, zo kan ik niet verder.
quote:
Op maandag 3 januari 2011 00:31 schreef Cocktailprikker het volgende:[..]
Ja ik geloofde zelf ook niet toen mij dat gezegd werd hoor. Maar ik deed het wel, en na 3 maanden nam ze contact met me op. Niet dat er genoeg veranderd was om een succesvolle relatie voort te zetten, maar het gebeurde

In de tijd hebben onszelf een stuk beter leren kennen.
Dat is het énige wat je wel kan doen, naar jezelf kijken en voor jezelf stappen vooruit zetten. Waar je niks aan kan doen , is zonde van je tijd om je druk over te maken. Zoals een ander tegen mij zij, energie die je in jezelf steekt is nooit verloren.
Precies, ik moet zorgen dat ik weer energie krijg, en dat ik die dan in mezelf kan gaan steken. Doorgaan met mijn leven/een nieuwe start maken, hoe je het ook wilt noemen.
Wie weet neemt ze contact op. Ik heb het bovenstaande verhaal wel aan een vriendin van haar verteld. Mijn ex mag weten hoe ik me voel, al denk ik niet dat die vriendin het snel doorbrieft aan mijn ex, want zo'n type is het niet. In hetzelfde gesprek kwam echter ook naar voren dat ik wel verder wil met mijn leven, een studie wil gaan doen/wil gaan werken. Dus dat is ook weer positief op te vatten.
quote:
Op maandag 3 januari 2011 00:39 schreef Wanderingwhy het volgende:[..]
Mr.Myst:
Ergens zal dit zo ontzettend goed voor je zijn.Als jij jezelf niet kunt zijn zonder haar is dat iets waar je serieus over na moet gaan denken. Dat is dan geen liefde meer die in balans is, maar een liefde waarin je een enorme afhankelijkheid bent gaan ontwikkelen.
Benut deze periode om jezelf weer te gaan zijn. Om al die plannen die je hebt in jezelf te steken. Stop met denken dat zij dat goed van je zou vinden. Vind het goed van en voor jezelf. Deze periode is daar perfect voor. Want je moet haar die rust en ruimte nu geven en al die energie die je in haar en jouw relatie wilt steken kun je nu voor jezelf gebruiken.
Je zult gaan merken dat door die dingen ook echt te gaan doen je weer meer zelfrespect gaat krijgen en je zult gaan zien dat je lang niet zo afhankelijk van haar hoeft te zijn om gelukkig te zijn. Jouw geluk moet niet afhangen van alleen haar in jouw leven. Jouw geluk moet ook afhangen van dingen en doelen die je voor jezelf weet te bereiken. Ik weet dat je dat kunt. Succes!

Op dit moment kan ik mezelf niet zijn omdat ik de situatie niet kan accepteren. Afhankelijkheid is daarin niet het goede woord, al begrijp ik heel goed wat je ermee bedoelt te zeggen. Onze relatie was zo ontzettend goed. Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven, geen invulling. In deze relatie zaten beide kanten: Doordat het zo'n goede aanvulling was, gaf het invulling aan mijn leven.
Hopelijk gaat dat, door dat kleine beetje hulp wat ik morgen hoop te krijgen, wel lukken om het proces van acceptatie in gang te zetten. Ik verwacht niet dat het meteen gaat werken, of dat het een wondermiddel is. Ik hoop dat het mijn gedachten wat positiever kan stemmen, zodat ik zelf de stap kan maken om verder te gaan.
Nogmaals, de wil is er, maar ik kan de stap niet maken. En zolang ik de stap niet kan maken, blijf ik in die negatieve spiraal hangen, en wordt deze niet doorbroken. Dan zal het alleen maar slechter gaan, en dat is iets wat niemand wil.
Als ik die spiraal kan doorbreken, zal ik mijn eigenwaarde en zelfrespect ook terugkrijgen. Ik was enorm gegroeid als persoon, doordat ik deze relatie had, en dat is nu weg. Dat kan en zal weer terugkomen, als ik die stap kan maken.
En ja, doordat ik dan positiever in het leven sta, kan ik (haar) laten zien wat ik waard ben. Dan heeft het meer kans dat het goed komt, al besef ik me dat dat absoluut geen garantie is.
Nu wordt het tijd om m'n bed in te duiken...
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Myst op 03-01-2011 01:24:41 ]