http://nl.wikipedia.org/wiki/Cocaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zo'n grote mond hebben, en dan zo weinig weten van de productie van cocaine. Daar heb je inderdaad duizenden planten voor nodig. Het zal wel in Zuid Amerika blijven, net zoals we bv geen sinaasappels in kassen verbouwen omdat het gewoon goedkoper is het in te voeren.
http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=139700quote:Nederlands-Indië werd in die periode de grootste teler van cocaplanten
http://www.oneworld.nl/Nieuws/article/3588/quote:Cocaplanten groeien het beste in een warm klimaat met afwisselend droge en natte perioden, zoals te vinden in Zuid-Amerikaanse landen. De cocaplant (Erythroxylum Coca Coca) wordt normaal gecultiveerd in het wes-ten van Zuid-Amerika, dat is van het noorden van Columbia, de regio van de Cochabamba in Bolivia en Peru, over de Andesbergruggen tot aan de Pacifische Oceaan, waar 200 varieteiten in het wild kunnen groeien. De cocaplant kan van 150 tot 1500 meter boven zeeniveau verbouwd worden en niet alleen op zeer hoge berghellingen, zoals vaak gedacht wordt.
Ik verwacht binnen 10 jaar neder-coke uit kassen. 3 jaar met legalisatie.quote:Colombiaanse drugsbazen gebruiken genetisch gemodificeerde cocaplanten om de productie van het pepmiddel op te voeren. Narcoticabestrijders hebben een nieuw ras ontdekt dat de oogst mogelijk verachtvoudigt. De war on drugs van president Uribe en de Verenigde Staten lijkt weinig effect te sorteren.
Volgens een uitgelekt politiedossier kunnen de genetisch gemodificeerde ‘bomen’ twee meter lang worden en bezitten de bladeren vier keer zoveel van de werkzame stof alkaloide als een gewoon cocablad. De Britse krant Financial Times wist de hand te leggen op het dossier.
De GM coca werd ontdekt in de afgelegen streek Sierra Nevada in het noorden van Colombia. Buitenlandse landbouwkundigen zouden de cocaďneproducenten volgens de Financial Times hebben geholpen bij de ontwikkeling van de gentech soort, die ook beter bestand zou zijn tegen de gangbare pesticiden.
Extra kunstmest
Volgens een Colombiaanse toxicoloog hoeft er geen sprake te zijn van een nieuw gentech ras van cocabladeren. Extra kunstmest zou eveneens tot een excessieve groei kunnen leiden. De Amerikaanse ambassade in Colombia stelt dat een wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van een transgene cocaboom ontbreekt.
Verdelgingsmiddelen
Het nieuws komt president Alvaro Uribe en de Amerikanen zeer ongelegen. Uribe wil af van de status als werelds grootste cocaďne producerend land. Met verdelgingsmiddelen bestoken vliegtuigen de velden met cocaplanten, met alle gevolgen vandien voor de gezondheid van de bewoners.
Officiële cijfers tonen aan dat het areaal aan velden met cocaplanten sinds 2000 is gehalveerd. De productiviteit per hectare is in diezelfde periode echter blijven stijgen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoemeer een junk kan consumeren hoe meer hij het ook zal doen.
Er is geen enkele drug waaraan je na 1 keer gebruiken verslaafd bent, dat is een grote fabel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:46 schreef Individual het volgende:
De prijs van cocaine zit niet in de productie, maar in dat het moelijk en gevaarlijk is om te vervoeren en distribueren. Apotheek vs straatdealer met een pistool op zak in een steegje. Die dealer zal ook eerder meer verslavende dingen de eerste keer gratis aanbieden zoals crystal meth en het spul versnijden met gevaarlijke(r) dingen.
En zuurstof dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Er is geen enkele drug waaraan je na 1 keer gebruiken verslaafd bent,
Dat is geen verslaving, maar meer een noodzakelijk kwaad.quote:
Dat zijn drugs toch ook?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is geen verslaving, maar meer een noodzakelijk kwaad.
Nee drugs zijn lekker. Zuurstof smaakt nergens na en het is ook nog eens voor een groot verantwoordelijk voor het hele verouderingsproces. Het is dat ik niet zonder kan, maar ik zie geen goede kanten aan het gebruik van zuuurstofquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn drugs toch ook?
Probeer eens iets te veel of te weinig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee drugs zijn lekker. Zuurstof smaakt nergens na en het is ook nog eens voor een groot verantwoordelijk voor het hele verouderingsproces. Het is dat ik niet zonder kan, maar ik zie geen goede kanten aan het gebruik van zuuurstof
Waarom een groot risico nemen als ik ook paddestoelen kan halen als ik graag wil hallucineren?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probeer eens iets te veel of te weinig.
Welk risico? Staat zuurstof op de opiumlijst?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom een groot risico nemen als ik ook paddestoelen kan halen als ik graag wil hallucineren?
Er valt maar 1 interessant ding te vertellen over Ciudad Juarez: War on drugs.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:53 schreef Frutsel het volgende:
Gaat het eigenlijk nog over Ciudad Juarez of inmiddels weer over het wellus nietus qua drugs en zijn/haar verslaving? Kunnen we het over de OP hebben voordat het weer een bashtopic wordt?
Ik weet wel een oplossing.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:22 schreef Frutsel het volgende:
Er zijn de afgelopen twee maanden zeker vijf tot tien topics geweest over Mexico en zijn war on drugs. Waarvan jij er meerdere geopend hebt.
Lijkt zon herhaling van zetten.
Wie praat hier over heroďne?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, heerlijk wat een simpelheid.
Jij denkt dus echt dat als heroine een fractie (laten we zeggen 1/10) kost van wat het nou kost, dat dus dan de junk ook 10 keer zoveel gaat gebruiken?![]()
Dan zijn we helemaal binnen no time van de problematiek af. win win dus, meteen legalisaren
Als we het over junks hebben denk ik in eerste instantie aan heroinejunks, omdat die grotendeels de discussie over drugsoverlast beheersen. De meeste andere junks hebben we weinig tot geen last van.quote:
Volgens mij snap je niet echt hoe een junk in elkaar steekt. Ik zal het even uitleggen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als we het over junks hebben denk ik in eerste instantie aan heroinejunks, omdat die grotendeels de discussie over drugsoverlast beheersen. De meeste andere junks hebben we weinig tot geen last van.
Dus junks zitten zichzelf in de weg, met legale drugs heeft de maatschappij als geheel geen probleem.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet echt hoe een junk in elkaar steekt. Ik zal het even uitleggen.
Crack is een upper heroine is een downer, wanneer een junk dus een paar balletjes crack rookt heeft hij vaak weer heroine nodig om z`n eigen te kalmeren. De crash na de flash maakt zo`n crackverslaafde bijna krankzinnig voor nog een hit. Vandaar dat er heroine in het spel komt om de crash na die hit te verzachten en draaglijker te maken voor de junk. Maar je begrijpt wel dat als een junk veel crack kan roken dat hij het niet zal laten en dus langer kan gaan genieten van zijn flash.
Het probleem word juist groter, of jij moet junks die afhankelijk zijn van de maatschappij geen probleem vinden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus junks zitten zichzelf in de weg, met legale drugs heeft de maatschappij als geheel geen probleem.
Hoe word het probleem groter? De junk die nou moet stelen om zijn verslaving te bekostigen, kan dat dan lekker van zijn uitkering doen en hoeft niet meer zo nodig uit stelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:36 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het probleem word juist groter, of jij moet junks die afhankelijk zijn van de maatschappij geen probleem vinden.
Hoeveel hardcore junks hebben we echt die zwaar verslaafd zijn aan een snowball? Volgens mij niet veel , dit soort combinaties is moordend voor het lichaam.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet echt hoe een junk in elkaar steekt. Ik zal het even uitleggen.
Crack is een upper heroine is een downer, wanneer een junk dus een paar balletjes crack rookt heeft hij vaak weer heroine nodig om z`n eigen te kalmeren. De crash na de flash maakt zo`n crackverslaafde bijna krankzinnig voor nog een hit. Vandaar dat er heroine in het spel komt om de crash na die hit te verzachten en draaglijker te maken voor de junk. Maar je begrijpt wel dat als een junk veel crack kan roken dat hij het niet zal laten en dus langer kan gaan genieten van zijn flash.
Maar zodra hij meer kan gaan gebruiken zal de uitkering niet voldoende zijn. Bovendien maak je met legalisatie meer mensen verslaafd omdat de drempel om het niet te doen volledig weg valt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe word het probleem groter? De junk die nou moet stelen om zijn verslaving te bekostigen, kan dat dan lekker van zijn uitkering doen en hoeft niet meer zo nodig uit stelen.
Vergelijk je nu alweer zuurstof met drugs?quote:
Na legalisatie zullen veel meer junks voor zichzelf kunnen zorgen. Logisch aangezien het verbod geen problemen oplost maar creëert.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:36 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het probleem word juist groter, of jij moet junks die afhankelijk zijn van de maatschappij geen probleem vinden.
Elke serieuze crack verslaafde heeft een downer nodig om te kalmeren. Dus een hele hoop mensen die crack gebruiken gebruiken dus ook heroine.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoeveel hardcore junks hebben we echt die zwaar verslaafd zijn aan een snowball? Volgens mij niet veel , dit soort combinaties is moordend voor het lichaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |