abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 augustus 2000 @ 23:48:08 #1
862 Arcee
Look closer
pi_289205
Ik weet dat er zat mensen zijn die niet van Top 40 muziek houden, maar er zullen toch ook mensen zijn die er wèl van houden? Of posten die hier gewoon niet? Ik ben gewend artiesten tegen te komen die me weinig zeggen, maar hier doe ik bijna niet anders. De meest wilde namen waar ik echt nog NOOIT zelfs maar VAAG van gehoord heb. Dat zullen die mensen wel mooi vinden, geloof ik best. Toch proef ik ook vaak een "lekker Top 40 muziek afzeiken omdat dat zo interessant staat" houding. Alsof dat minderwaardig is ofzo.

Zijn er ook nog mensen die wèl van All Saints, Lene Marlin, Celine Dion, Aaliyah, Destiny's Child, etc. houden?

Of zelfs groepen als Red Hot Chili Peppers, R.E.M., K's Choice, noem ze maar op, lijken al weer te commercieel voor sommigen. Als er meer dan 5 mensen van gehoord hebben dan is het al weer te popie.

Vind ik echt één van de meest opvallende dingen hier op Fok!Muziek dat er ongelofelijk veel artiesten/bands genoemd worden die ik niet ken.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 03-08-2000 23:51]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 3 augustus 2000 @ 23:58:44 #2
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_289215
Dat zie je verkeerd denk ik Je zult mij ongetwijfeld onder je vakje 'vaag' stoppen, maar mijn aversie tegen top40 komt gewoon neer op het feit dat het mijn ding niet is.

Ik ben niet uit op Britney-bashing bijvoorbeeld. Maar de manier waarop die circussen van vreemdheid als mtv en tmf en top40 muziek aan me voorbij trekken, dat vind ik vaag!

Ik hou er niet van, maar het is iets op zichzelf staands, en leuk om te bestuderen. Die hele cultuur. Tuurlijk zijn er popnummers die ik wel ok vind hoor, maar niet meer dan dat. Ik krijg er geen diepere gevoelens bij. Dat komt voor een groot deel ook door de geldmachine die vaak achter die artiesten draait. Maar de vent die Britney Spears' muziek maakt, dus de muziek op zich, verdient een pluim want hij doet zijn werk erg goed. Dat is ook een kunst, maar het raakt me niet.

Misschien wordt er hier in jouw ogen meer over 'vage' muziek gepraat, omdat er overal al over populaire muziek gepraat wordt.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:01:35 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_289216
Ik ben ook geen grote Top-40 liefhebber, en maak me ook vaak schuldig aan het 'namechecken' van relatief onbekende artiesten. Maar wat voor de ene persoon 'vaag' en 'onbekend' is, is bijv. in het clubcircuit of in mijn vriendenkring weer een 'household name'.

En ik ben het met Bogus eens: respect voor degene die de nummers van Britney of de Backstreet Boys schrijft. Deze mensen hebben wel een gouden formule te pakken, ook al hou ik er misschien niet van.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 04-08-2000 00:05]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_289223
TOP 40 muziek is volgens mij niet een begrip dat zomaar gebruikt kan worden. In die lijst staan goeie en minder goeie nummers, en iedereen zal daar anders van mening over zijn. Ik vind het meeste maar niks, maar da's dan weer mijn mening. Natuurlijk zitten er wel goeie nummers tussen, zoals je al zei, Red Hot Chili Peppers, R.E.M. en nog wat van dat soort dingen, maar het grootste deel is meer van het Britney type.

Let wel op, die lijst geeft wel aan wat er het meest aan singles in Nederland wordt verkocht. Nou kan ik zelf niet begrijpen waarom je ooit een single zou kopen, maar da's dan weer een ander verhaal...

For millions of years mankind lived just like the animals,
Then something happened which unleashed the power of our imagination.
We learned to talk...
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:16:15 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_289228
En ik vind een artiest niet automatisch slecht als hij/zij veel platen verkoopt. Ik ben bijv. best wel een Beatles-fan, terwijl zij een van de bestverkopende bands aller tijden zijn. R.E.M. en de Peppers vind ik ook goed.

Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof radio en televisie helemaal geen risico meer durven te nemen. Een nieuwe boyband wordt vaak vanaf hun ontstaan al door TMF de hemel ingehyped, terwijl een 'underground'-band zich eerst moet bewijzen en op Pinkpop moet staan voordat de televisie er eens aandacht aan besteedt.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_289241
Ik hou WEL van top40-muziek. Ook niet alles natuurlijk, maar gewoon de lekkere nummers en het kan me niet schelen of het commercieel is of niet. Het schijnt bijvoorbeeld heel erg fout te zijn om de Vengaboys lekkere muziek te noemen. Nou pech. Als ik dat wil luisteren doe ik dat.

Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat hier op FOK! heel vaak wordt afgegeven op de commercielere muziek. Dan is het alsof je muziek niet leuk mag vinden alleen omdat het gemaakt is om leuk te vinden en te verkopen. Vage redenering. Het gaat er toch om wat je prettig in je gehoor vindt liggen? En iedereen heeft een andere smaak.

Ik zelf luister van alles. Best een brede smaak, maar ik hou niet zo van extremen. En aan hypes van het ontzettend goed vinden van onbekende rock-bands doe ik niet zo mee... misschien als ik ze hoor en ik ze leuk vind wel hoor

vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:38:28 #7
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_289243
quote:
Op 04 augustus 2000 00:33 schreef Dixidito het volgende:

Ik zelf luister van alles. Best een brede smaak, maar ik hou niet zo van extremen. En aan hypes van het ontzettend goed vinden van onbekende rock-bands doe ik niet zo mee... misschien als ik ze hoor en ik ze leuk vind wel hoor

Dit is toch een klinkend voorbeeld van waar 'jullie' 'ons' van beschuldigen? Een hype van het ontzettend goed vinden van een onbekende band? Ik krijg die zin nauwelijks uit mijn toetsenbord!

Point being, ieder zijn ding, en het begint de mensen die top40-muziek goed vinden (heb ik dus geen probleem mee, popmuziek fascineert me, maar is niet mijn ding) blijkbaar te irriteren dat er over andere dingen gepraat wordt.

Wie zeikt wie nou af?

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:41:55 #8
862 Arcee
Look closer
pi_289246
bogus,

quote:
Dat zie je verkeerd denk ik Je zult mij ongetwijfeld onder je vakje 'vaag' stoppen

Mwoah, nee, jou bedoelde ik nog geeneens Oh, je gebruikt het woord VAAG heel vaak. Ik bedoelde dat alleen in de zin van "de artiesten komen me niet eens VAAG bekend voor". Dus niet dat ik ze vaag vind, want ik ken ze dus uberhaupt niet. Dit ff voor dat VAAG een eigen leven gaat leiden.

quote:
Maar de manier waarop die circussen van vreemdheid als mtv en tmf en top40 muziek aan me voorbij trekken, dat vind ik vaag!

Tja, maar dat is natuurlijk wel primair op de (jonge) jeugd gericht. Vind ik niet meer dan logisch dat 't allemaal net ff wat meer cirusachtig is dan 2 Meter de Lucht in of Leidsche Kade Live (om maar 's een poging te wagen iets te noemen wat de anti-Top 40 peopletjes wel goedvinden).

quote:
maar het raakt me niet.

En DAAR gaat 't inderdaad precies om. Da's inderdaad voor mij ook de enige graadmeter. Ik houd van muziek die me raakt (per definitie dus). En daar zit dus heel veel Top 40 muziek bij. Of beter gezegd: gewoon wat er dagelijks op zenders als Radio 3 en Radio 538 te horen is.

quote:
Misschien wordt er hier in jouw ogen meer over 'vage' muziek gepraat, omdat er overal al over populaire muziek gepraat wordt.

Nee, vergeet dat woordje 'vaag' alsjeblieft

Sjtienkert,

quote:
TOP 40 muziek is volgens mij niet een begrip dat zomaar gebruikt kan worden. In die lijst staan goeie en minder goeie nummers, en iedereen zal daar anders van mening over zijn.

Precies, ik vind ook dat men veel te kort door de bocht is door het over "die klote Top 40 muziek" te hebben. Er staat namelijk heel veel muziek in die Top 40 en ook muziek die zij goedvinden. Echter, het grootste deel is inderdaad wel de typische Back Street Boys, N'Sync, Britney Spears-achtige muziek. Maar er is zéker meer dan dat.

quote:
Natuurlijk zitten er wel goeie nummers tussen, zoals je al zei, Red Hot Chili Peppers, R.E.M. en nog wat van dat soort dingen

Jaha, maar die noemde ik juist als zijnde artiesten die ook al weer te popie zijn. Zelfs dat soort namen kom ik al niet meer tegen. Als ik naar m'n eigen favoos van dit jaar kijk vind ik Eels, Air en Counting Crows toch behoorlijk NON-Top 40, maar ook dat zijn geen namen die ik in 't anti-Top 40 kamp tegenkom.

quote:
Nou kan ik zelf niet begrijpen waarom je ooit een single zou kopen, maar da's dan weer een ander verhaal...

Net zo als ik niet kan begrijpen waarom iemand een hele CD van een artiest zou kopen, mar da's ook weer een ander verhaal.... (en geen verhaal over kopieëren van CDs)

Zanderrr,

quote:
Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof radio en televisie helemaal geen risico meer durven te nemen. Een nieuwe boyband wordt vaak vanaf hun ontstaan al door TMF de hemel ingehyped, terwijl een 'underground'-band zich eerst moet bewijzen en op Pinkpop moet staan voordat de televisie er eens aandacht aan besteedt.

Kijk, dat is dus niets nieuws. Ik heb nog oude Hitkranten en dan lees je ook hoe iedereen vroeg een ontzettende hekel had aan ABBA. Nu is het ineens weer in ABBA goed te vinden (nee, ik zeg niet N'Sync over 20 jaar hetzelfde staat te wachten )

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_289248
Ik vind top 40 muziek vaak wel leuk Ookal verveelt veel van de Top 40 muziek al snel, maar in het begin vind ik het wel leuk.

Maar ik denk dat je als je een beetje de doorsnee van een Nederlander zoekt je beter in de Album Top 100 kan kijken. Singles worden toch meestal gekocht door jongere tieners die niet genoeg geld hebben voor het hele album, of die gewoon zo geobsedeerd zijn van die artiest dat ze de singles ook moeten kopen (heb ik ook met Janet). En de Top 40 kijkt ook naar airplay op de radio, waardoor de lijst al iets eerlijker wordt vind ik (in tegenoverstelling tot de Mega Top 100 (top 50 eigenlijk)).

vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:43:51 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_289249
Ik hou van Top 40...hier hou ik het voorlopig bij
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:48:11 #11
862 Arcee
Look closer
pi_289253
quote:
Op 04 augustus 2000 00:33 schreef Dixidito het volgende:
Ik hou WEL van top40-muziek. Ook niet alles natuurlijk, maar gewoon de lekkere nummers en het kan me niet schelen of het commercieel is of niet. Het schijnt bijvoorbeeld heel erg fout te zijn om de Vengaboys lekkere muziek te noemen. Nou pech. Als ik dat wil luisteren doe ik dat.

Precies, heb ik ook. Ik houd er van de meest foute artiesten. Zo vind ik The Party Animals GEWELDIG. Daar kunnen we in Nederland trots op zijn. Zo maken ze ze nergens! ("ja, gelukkig", zullen ze dan wel zeggen)

quote:

Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat hier op FOK! heel vaak wordt afgegeven op de commercielere muziek. Dan is het alsof je muziek niet leuk mag vinden alleen omdat het gemaakt is om leuk te vinden en te verkopen. Vage redenering. Het gaat er toch om wat je prettig in je gehoor vindt liggen? En iedereen heeft een andere smaak.

Helemaal mee eens.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:53:23 #12
862 Arcee
Look closer
pi_289257
quote:
Op 04 augustus 2000 00:38 schreef bogus het volgende:
blijkbaar te irriteren dat er over andere dingen gepraat wordt.

Zeker niet. Ik vind het alleen maar interessant en startte daarom dit topic. Verder is het wel zo dat sommigen erg minderwaardig doen als mensen populair muziek noemen, ja. Die vinden zichzelf wel heel interessant dan (als het om muziek gaat dus).

Overall beste user 2022 vrijdag 4 augustus 2000 @ 10:02:51 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_289419
mij maakt het weinig uit of iets in de top40 komt of niet. Goeie muziek is goeie muziek, slechte muziek is slechte muziek

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_289428
Top 40 muziek vind ik een slechte benaming

de top 40 is tijdsgebonde, kijk maar naar de top 40 van 10 jaar geleden, toen zag de hitlijst er heel anders uit, ik refereer daarom liever aan de muziek PERIODE of het tijdsbestek

de top 40 van nu is gewoon jaren 90 muziek
zelf hou ik meer van de jaren 70 en 80 muziek en en beetje jaren 60

de top 40 is gebasseerd op verkoopcijfers van singles, en logischerwijs komen oudere nummers (die ook heel goed zijn) daar niet meer in voor, want of die heeft iedereen al (gekocht toen het numer wel in de lijst stond) of het is een muziek genre wat niet op single uit komt, maar alleen op de CD zelf, (of wel op single uit komt maar wat maar door een selecte groep op single wordt gekocht, omdat die mensen liever meteen de CD volledig kopen) zoals Blues of echt zware metal om maar iets te noemen. daarom komt het dat veel namen niet bij het grote publiek bekent zijn, of dat wel zijn, maar al dusdanige naamsbekendheid hebben dat ze bijna geen singles uit brengen.

als ik over de top 40 praat, praat ik dan ook meestal over de "Top 40 van NU" en daar staan momenteel weinig nummers in die mij echt boeien. Tijden veranderen, en daarmee ook de mensen en dus ook de smaak, gelukkig maar, anders zou het maar een saaue bedoening zijn op de aarde

just my 2 cents

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 11:28:05 #15
862 Arcee
Look closer
pi_289513
quote:
Op 04 augustus 2000 10:12 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
[quote]als ik over de top 40 praat, praat ik dan ook meestal over de "Top 40 van NU"

En zo bedoelde ik het dus ook. Top 40 muziek is gewoon een gangbare term voor populaire muziek van het moment. Of commerciele muziek, zo je wilt. Of wat er op zenders als Radio 538 en Radio 3 te horen is.

De tegenhanger hiervan zijn de groepen/artiesten die door aan bepaalde groep mensen hier genoemd worden. Bands dus waar ik nog NOOIT van gehoord heb.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 11:34:24 #16
862 Arcee
Look closer
pi_289520
quote:
Op 04 augustus 2000 00:43 schreef TuuT het volgende:
Ookal verveelt veel van de Top 40 muziek al snel, maar in het begin vind ik het wel leuk.

En dat heb je met andere muziek niet? Ja, sommige muziek verveelt snel, maar 't lijkt mij niet dat dat typisch voor Top 40 muziek geldt. Tis maar net wat je mooi vindt natuurlijk.

quote:
Singles worden toch meestal gekocht door jongere tieners die niet genoeg geld hebben voor het hele album

Dat is waar, ja, hoewel het voor mij zeer zeker niet geldt. Ik koop uitsluitend singles en ben al ruim 10 jaar geen jongere tiener meer. Ik geef niks om hele albums. Als ik van een groep een nummer mooi vind, dan hoef ik echt niet meteen de hele CD te hebben. Vaak valt dat enorm tegen. Dan staan er 1 of 2 leuke nummer op, maar de rest is eigenlijk niks. Heb ik al veel te vaak gehad. Ik koop al jaren geen hele albums meer. Alleen CD-singles en verzamelalbums.

pi_289539
leuk is dat .. 3 versies van een nummer en soms zelfs 6 .. en dan soms niet eens langer dan 15 minuten .. kan je WEER cd gaan wisselen ..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 12:18:21 #18
862 Arcee
Look closer
pi_289557
quote:
Op 04 augustus 2000 12:04 schreef kermy het volgende:
leuk is dat .. 3 versies van een nummer en soms zelfs 6 .. en dan soms niet eens langer dan 15 minuten .. kan je WEER cd gaan wisselen ..

Niet als je ze op een CD fikt, of als je ze op je harde schijf ript, of als je een CD-wisselaar hebt.

En met een hele CD waar toch maar 2 goeie nummers opstaan zou je hetzelfde probleem hebben.

vrijdag 4 augustus 2000 @ 12:30:31 #19
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_289570
Ik vind sommige top40 muziek wel lachen.. Ik houd alleen van non(of minder)commerciele muziek..
Die is nog moeilijk te vinden, zelfs OP en CH zijn commercieel gegaan...
Keroppi houd wel van non-commerciele muziek
[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_289775
ik wil nog een stapje verder gaan dan top 40 muziek. ik hou van muziek waar in mijn omgeving helemaal niemand van houdt en wellicht veruit de meeste fokkers ook niet.de artiesten die hier vaak genoemd waren vind ik echt afschuwelijk. ik hou wel van top 40 muziek maar er staat bijna geen happy muziek meer in. alleen de vengaboys zijn nog leuk en verder vind ik "sunshine reaggae2000" en "the bomb" leuke nummers.
waar ik echt van houd zijn de gouwe ouwen.
dat wil zeggen dance classics(earthwind and fire,sister sledge,villagepeople,chic enzenz).verder vind ik ook bijna alle jaren 80 muziek leuk.
maar waar ik nog het meest van houd is het hollandse reportoire: andre hazes, marianne weber, frans bauer, rob de nijs, benny neyman.. smullen!!! ik ben ook gek op julio iglesias. ook de engelstalige hollandse groepjes uit het verleden zoals de dolly dots ben ik gek op en niet te vergeten abba en boney m natuurlijk. de meesten van jullei zullen dit wellicht allemaal verafschuwen. ik vraag me gewoon af of ik nu echt de enige ben die hier van houd. ik heb mn radio ookmde hele dag op radio nationaal staan daar draaien ze dit allemaal de hele dag en dat is dan ook een waar feest. misschien is het mn leeftijd; ik ben 31. aan de andere kant weet ik zeker dat als ik nu 21 was ik ook van deze muziek zou houden.
pi_289784
maw, je houd van onvervalste ouderwetse disco

cool, dat kan ik wel waarderen, vind ik ook wel leuk namelijk

pi_289992
quote:
Op 04 augustus 2000 10:02 schreef Ulx het volgende:
Goeie muziek is goeie muziek, slechte muziek is slechte muziek

Beste uitspraak van de dag!!!!!!
* MuadDib is het roerend met Ulx eens

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_290002
Sommige TOP 40 muziek van nu vind ik best leuk. Bijv. It's my life van Bon Jovi vind ik een goed nummer, of I would stay van Krezip. The one van de BSB vind ik trouwens ook wel aardig. Ik hou alleen niet zo van Britney Spears-achtige muziek en R&B vind ik ook niet echt geweldig. En over dat nummer wat al weken op 1 staat, que si que no, ben ik ook niet echt enthousiast.
Meestal vind ik zo'n 10 nummers uit de top 40 leuk. Iedereen heeft zo z'n eigen smaak he?
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2000 @ 22:14:54 #24
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_290125
Piratenhits zijn altijd wel cool... Ben nu trouwens een paar 'gouwe ouwe' aan het downloaden,altijd leuk! De Pietereuliekarre, altijd lachen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 22:28:08 #25
862 Arcee
Look closer
pi_290135
quote:
Op 04 augustus 2000 19:23 schreef Fannetje het volgende:
Sommige TOP 40 muziek van nu vind ik best leuk. Bijv. It's my life van Bon Jovi vind ik een goed nummer, of I would stay van Krezip. The one van de BSB vind ik trouwens ook wel aardig. Ik hou alleen niet zo van Britney Spears-achtige muziek en R&B vind ik ook niet echt geweldig. En over dat nummer wat al weken op 1 staat, que si que no, ben ik ook niet echt enthousiast.
Meestal vind ik zo'n 10 nummers uit de top 40 leuk. Iedereen heeft zo z'n eigen smaak he?

Fannetjeeeeeeeeeeeeee!! Je bent 'r weer! (al een tijdje, weet ik ) Welkom trug

quote:
Meestal vind ik zo'n 10 nummers uit de top 40 leuk

Kep ff geteld en van de laatste Top 40 vind ik er 8 echt goed. Hmm... ben jij misschien nog wel een grotere Top 40 fan dan ik dus..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')