abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91313506
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

Harry Potter.
Welk boek?
pi_91313521
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vrijmetselarij is gewoon de geheime leer van paganisme, welke teruggaat tot het vereren van fallussen en heilige moedergodinnen, rituelen van kinderen verbranden, ijzeren en houten idolen, en al dat soort ongein, in een notendop.
Jep, heb mijn nichtje pas meegenomen.. Ze had er zin in! ^O^
pi_91313558
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jep, heb mijn nichtje pas meegenomen.. Ze had er zin in! ^O^
Vrouwen kunnen zich niet bij een normale loge aansluiten wel?

Bij de ster van het oosten?

Waarom ben je eigenlijk zelf lid geworden? Wat trekt jou aan deze organisatie?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:41:53 #79
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91313580
:|W zo eindigt ieder topic tegenwoordig.
geen respect meer voor elkaar op bnw
pi_91313610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik bedoelde het als ''grap'' over dat kinderen verbranden.. Zo kun je elke van alles in een notendop wel wat leuks maken.
pi_91313651
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Staat inderdaad op wikipedia ja. Ja dat boek heb ik gelezen,
Dat boek?
pi_91313699
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik bedoelde het als ''grap'' over dat kinderen verbranden.. Zo kun je elke van alles in een notendop wel wat leuks maken.
Oke. Maar volgens mij is dat het toch wel echt... een paar duizend jaar geleden waren dat normale praktijkten onder de heidenen. Kinderen werden aan Moloch geofferd bijv. Moloch is Baal. Baal is een fallisch God. En vrijmetselarij is zo'n beetjde fallische kant van de mysteries. Daarom draag je ook een schort voor je mannelijke orgaan. De 'G' staat voor generatief principe. De passer en winkelhaak idd voor geest en stof, waarbij geest fallisch is en stof feminien. Vrouw + man maakt nieuwe generaties, nieuw leven. De god van de vrijmetselarij werd met allerlei interessante rituelen vereerd en aanbeden in het verleden.
pi_91313773
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke. Maar volgens mij is dat het toch wel echt... een paar duizend jaar geleden waren dat normale praktijkten onder de heidenen. Kinderen werden aan Moloch geofferd bijv. Moloch is Baal. Baal is een fallisch God. En vrijmetselarij is zo'n beetjde fallische kant van de mysteries. Daarom draag je ook een schort voor je mannelijke orgaan.
Probeer je mij nu uit de tent te lokken zodat ik misschien een foutje maak? Aan al deze praat heb ik in ieder geval niks, ik weet waarom, wat en hoe en dat hoef jij me niet te vertellen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:46:36 #84
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91313833
quote:
Die Tau is, zoals zoveel symbolen, een fallussymbool.

de Templar gedachten erachter"is dat het symbolisch staat voor "The gateway from the temple"
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91313846
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:45 schreef Typisch het volgende:

[..]

Probeer je mij nu uit de tent te lokken zodat ik misschien een foutje maak? Aan al deze praat heb ik in ieder geval niks, ik weet waarom, wat en hoe en dat hoef jij me niet te vertellen.
Nee, maar ik ben wel benieuwd of je op de hoogte bent van de zaken die ik zeg. Of je dat ook is verteld. Je kan het zelf nalezen in de boeken van de grote vrijmetselaars van de laatste 200 jaar.
pi_91313961
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:46 schreef DeMolay het volgende:

[..]

de Templar gedachten erachter"is dat het symbolisch staat voor "The gateway from the temple"
The heraldic term is Crux Commissa, which means a cross made by joining or attaching pieces together. With the cross bar used as a carrying handle, it is called Crux Ansata and represents a symbol of divinity on Egyptian and Assyro-Babylonian sculptures, such as Isis and Osiris. (See also the Ankh Cross.)

An emblem of immortality, life in general, sometimes a phallic symbol, and a pagan sign of the mystic Tau of the Chaldeans and the Egyptians, where it represented the Roman god Mithras, the Greek Attis and their forerunner Tammuz, the Sumerian dying and rising god, consort of the goddess Ishtar. Conveniently, the original form of the letter 'T' was the initial letter of the god of Tammuz. During baptism ceremonies, this cross was marked on the foreheads by the pagan priest.

A tilak marked on a girl's forehead
Today in India and elsewhere, marking the forehead (at the point of the Ajna Chakra - the location of one's third eye, or conscience) with a sacred tilak mark, is a custom practiced by Hindus and others, signifying that they follow Brahma, Vishnu, Shiva, Devi or Shakti.

Dus een fallisch symbool voor de zonnemessias, tevens een symbool voor verlichting (derde oog). Komt uit babylon.

De gevallen en herrijzende god. Zoals de fallus rjist, en valt. Het zijn interessante symbolen.

Iedere mysticus waant zich een reincarnatie van god, een god op aarde door de verlichting die hij ondergaat, het ontvangen van de geheime kennis. Dit is blasfemie, satanisme. Wij zijn schepsels en geen goden. Indien iemand zich een god waant, maak voor mij dan eens een universum.

En hier zijn we weer terug bij het begin van het topic, illuminaten willen als goden heersen op aarde, met 1 man in het bijzonder, zoals de pharaoh vroeger, of caesar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2011 13:54:23 ]
pi_91313970
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk zelf lid geworden? Wat trekt jou aan deze organisatie?
Er zijn gemengde loges.
pi_91314271
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben wel benieuwd of je op de hoogte bent van de zaken die ik zeg. Of je dat ook is verteld. Je kan het zelf nalezen in de boeken van de grote vrijmetselaars van de laatste 200 jaar.
Wat je nu verteld wist ik al voor dat ik überhaupt dacht aan toetreden.. Ik heb mij 10 jaar voor ik ook maar naar een opendag van de loge geweest was ingelezen en verdiept in de Vrijmetselarij. Tel daarbij op de tijd dat ik nu Vrijmetselaar ben en je komt op een redelijke tijd aan (intensief) onderzoek, als je het mij vraagt.

De reden dat ik hier redelijk oppervlakkig post is onder andere dat ik mensen niet wil dood gooien met dingen termen waarvan ze nog nooit gehoord hebben.. Om het simpel te zeggen; ik heb geen zin in een ''Bankfurt scenario'' (wohoo, niewue FOK!term) waarbij straks zo goed als iedereen komt trollen en mij belachelijk maken na elke post die ik maak.
En last but not least, weet ik van mezelf dat ik teveel kan vertellen over dingen die daar niet voor bedoeld zijn.. Dus sorry daarvoor.
pi_91314488
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:55 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat je nu verteld wist ik al voor dat ik überhaupt dacht aan toetreden.. Ik heb mij 10 jaar voor ik ook maar naar een opendag van de loge geweest was ingelezen en verdiept in de Vrijmetselarij. Tel daarbij op de tijd dat ik nu Vrijmetselaar ben en je komt op een redelijke tijd aan (intensief) onderzoek, als je het mij vraagt.

De reden dat ik hier redelijk oppervlakkig post is onder andere dat ik mensen niet wil dood gooien met dingen termen waarvan ze nog nooit gehoord hebben.. Om het simpel te zeggen; ik heb geen zin in een ''Bankfurt scenario'' (wohoo, niewue FOK!term) waarbij straks zo goed als iedereen komt trollen en mij belachelijk maken na elke post die ik maak.
En last but not least, weet ik van mezelf dat ik teveel kan vertellen over dingen die daar niet voor bedoeld zijn.. Dus sorry daarvoor.
Wil je de blijdschap die je hebt door het ontvangen van al die kennis niet delen met je medemens door hen ook in te lichten dan?

Ik kan niet anders dan steeds wanneer ik wat nieuws leer dat delen met anderen, omdat hen dat wellicht een stapje verder naar begrip van de wereld helpt, en een betere leven, zoals dat bij mij het geval is. Ik begrijp niet hoe iemand zich bij een elitair gezelschap aan wil sluiten, de grote geheimen van de wereld leren en die voor zichzelf houden, of een worst voorhouden zoals je nu zelf doet.

En nogmaals, welke boeken van Manly Hall heb je dan gelezen? Als je zegt 'dat boek heb ik gelezen' en bij verduidelijking "harry potter' antwoord, is dat toch raar? Hij heeft er meerdere geschreven, je hoeft slechts de titel te geven dan degene die je gelezen hebt, dan weet ik een beetje wat je zelf aan informatie vergaard hebt.
pi_91314686
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wil je de blijdschap die je hebt door het ontvangen van al die kennis niet delen met je medemens door hen ook in te lichten dan?
Random mensen op een forum niet persé nee.. Ik kwam hier meer om over andere dingen te discussiëren (de Vrijmetselarij komt al minstens 1x per week in het echie ter spraken) maar tot nu toe komen er niet echt onderwerpen voorbij waarin ik mij verdiept heb om iets zinnigs over te zeggen ik kandaar hooguit een paar vraagjes stellen.
pi_91314729
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Random mensen op een forum niet persé nee.. Ik kwam hier meer om over andere dingen te discussiëren (de Vrijmetselarij komt al minstens 1x per week in het echie ter spraken) maar tot nu toe komen er niet echt onderwerpen voorbij waarin ik mij verdiept heb om iets zinnigs over te zeggen ik kandaar hooguit een paar vraagjes stellen.
Maar wat verwacht je dan met zo'n avatar en posts in BNW :)

Je bent toch op de hoogte dat de VM continu aan NWO gelinkt wordt?

'Random mensen' hebben net zo goed recht op de waarheid.
pi_91314854
Ali, true.. Binnekort maar een nieuwe start maken zonder deze avatar denk ik. :D
Ja dat ben ik zeker.
En jawel, maar iedereen heeft zijn eigen waarheid.
pi_91314884
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:07 schreef Typisch het volgende:
Ali, true.. Binnekort maar een nieuwe start maken zonder deze avatar denk ik. :D
Ja dat ben ik zeker.
Er is daarentegen maar één realiteit.
pi_91314895
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:07 schreef Typisch het volgende:
Ja dat ben ik zeker.
Zijn eigen wereldbeeld. Maar informatie is voor iedereen gelijk.
pi_91314930
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zijn eigen wereldbeeld. Maar informatie is voor iedereen gelijk.
Ben ik het niet mee eens, bronnen zijn ook voor iedereen anders. Zie discussie Bankfurt met andere over bronnen.
pi_91315070
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, bronnen zijn ook voor iedereen anders. Zie discussie Bankfurt met andere over bronnen.
Als ik een boek lees en jij leest een kopie van hetzelfde boek, kunnen we exact dezelfde informatie tot ons nemen. We kunnen het dan met elkaar eens zijn dat de waarheid is dat in dat boek zus en zo qua informatie staat. Dus geen verschillende waarheden. De waarheid mbt dat boek is openbaar en duidelijk en onveranderbaar, die staat geschreven in dat boek.

Wat de waarheid over vrijmetselarij is, is uit te vinden door de boeken erover te lezen, evenals ooggetuigen verklaringen, enz. Daar hoef je niet vaag over te blijven, of in termen van 'ieder zijn eigen waarheid' te denken.
pi_91315188
Je kan de realiteit wel op meerdere manieren benaderen, dat veranderd daarentegen niets aan de realiteit. Het symbolisme alleen al zegt al genoeg over de werkelijke intenties van de metselaars, althans, op hoog niveau. Kijk maar naar de dollar, het boegbeeld van fractioneel bankieren. Je gaat mij niet vertellen dat die intenties puur zijn.
pi_91315324
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:14 schreef HyperViper het volgende:
Je kan de realiteit wel op meerdere manieren benaderen, dat veranderd daarentegen niets aan de realiteit. Het symbolisme alleen al zegt al genoeg over de werkelijke intenties van de metselaars, althans, op hoog niveau. Kijk maar naar de dollar, het boegbeeld van fractioneel bankieren. Je gaat mij niet vertellen dat die intenties puur zijn.
Wat versta je onder puur? En dat op de dollar is geen toeval nee ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:20:04 #99
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91315408
Typisch kun jij uitwijden over wat je over de "Shamir" hebt geleerd ?.

quote:
According to the book of Chronicles, this son of Dan, Hiram, was a cunning man, endued with understanding and skilful in the work of gold, silver, brass, stone and timber. He was also credited with certain tools, which could pierce stone. According to the book of Kings the Temple was prepared in stone before it was brought to the site - being something like a ready-made or prefabricated building. It was said that neither hammer nor axe, nor any tool of iron was used in the building. So how was it built? At least, symbolically?

Well, in Exodus, Moses is told to build an altar to the Lord without tools, lest he should pollute it, and it seems the same symbolism was utilized here in the building of the Temple. According to Rabbinical teaching the prefabrication was performed by the Shamir, a giant worm or serpent that could cut stones. Not dissimilar to Norse and Celtic beliefs where Valhalla and Camelot were built with the fire of the dragon. According to the Islamic accounts of Rashi and Maimonides, the Shamir was a living creature. This is hardly likely, unless we understand this creature to be ourselves. Indeed what is more likely is that the idea of the wisdom of the "worm" (which evolved from the word orm for serpent anyway) or snake, Shamir, was used in the construction of the symbolic Temple of man - a Gnostic belief. [3]

Shamir was een "stonecutter" en Tyre betekend steen of rots , dus vind je mijn vergelijking dat we het over dezelfde persoon (Hiram of Tyre en Hiram Abiff) hout snijden ?.

Het worm verhaal is wel prachtig natuutlijk :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91315508
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:18 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat versta je onder puur? En dat op de dollar is geen toeval nee ;)
Dat het de planeet positief beïnvloed, wat overduidelijk niet het geval is. Dat zegt voor mij genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')