Ik heb 'm vanmorgen nog een beetje verziekt

Ik probeerde 'm vanaf gisteren te 'ijken' met een digitale thermometer. Bleek dat de buitenthermometer bijna twee graden hoger aangaf (ondanks dat de schaalverdeling en de buis precies op dezelfde plek staan als voor de renovatie). Dus het meetglas moest een stukje naar beneden.
Helaas zit onderaan een verdikking (waar de blauwe vloeistof in zakt) en die bleef aan de onderkant hangen (kon niet verder naar beneden). Ik moest dus een stukje uit het metaal halen om 'm op de juiste plek te krijgen. Best tricky, omdat ik het hele ding net strak gespoten had.

Oplossing van ElisaB: gaatje boren op het randje en daarna met de Dremel uitvijlen. Ging best goed, tot de Dremel uitschoot

Terug naar de schuur en bijspuiten. Dat zag er natuurlijk niet uit

Volgende oplossing van ElisaB; onderste tien cm open laten en de rest afgedekt en toen van een afstand een hele dunne laag grondverf er overheen gespoten. Eigenlijk alleen maar een dun laagje hele kleine druppeltjes. En nu is het net of het zo hoort en hassikke design is

Owkee, dat opgelost, geijkt en meetglas vastgezet met een vuilniszakkendichtbindertje; er restte mij alleen nog het vastlijmen van het meetglas. Dus ik naar PappaElisaB voor een dotje lijm.
En toen ging het weer mis: peutert hij het vuilniszakkendichtbindertje los
Hoe dan ook: hij ligt wéér naast de digitale thermometer om ze beide op dezelfde temperatuur te krijgen. Duurt even, maar morgen ga ik 'm vastplakken en daarna aan de blokhut schroeven.
Pics volgen