quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:52 schreef Lijnloos het volgende:Ik moet hier gewoon effe posten! Ik ben voor mijn day-zero bezig met 1000 kraanvogels van origami... ik gebruik geen fancy papier (nog) maar gewoon simpele vouwblaadjes van intertoys of zo. Zal eens een fotootje maken van de verzameling tot nu toe (ong. 40 stuks of zo)....
Ik wilde al vanaf mijn zevende ofzo eens 1000 kraanvogels vouwen, toen ik twee jaar geleden las dat 1000 kraanvogels vouwen in Japan naast voor de vrede soms ook gedaan wordt tijdens de verlovingstijd heb ik ze ook gemaakt tijdens m'n verloving.
Helaas waren de vogels wel af voor m'n trouwdag maar heb ik ze niet aan elkaar geregen. Toen was mijn doel om ze dan voor de 1e verjaardag van ons trouwen aan elkaar te doen maar dat is volgende week zaterdag al

Doos met vogels in de kast; uit-het-oog, uit-het-hart maar gelukkig hadden we Fok! nog, misschien doe ik het nog wel.
Hier was ik net begonnen, dit zijn er een stuk of 100/200 denk ik. Poes ziet het nut er niet zo van in;
![S7308223.jpg]()
Het curver boxje op de foto is normaal helemaal gevuld met allerlei origami papier wat ik al sinds de jaren '90 verzameld heb. De laatste keer dat ik papier heb gekocht was in 2009, via roze.co.uk , dat beviel goed.