abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90775746
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:40 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zal een voorbeeld geven van hoe scheef het soms kan zijn. niet emmeren over offtopic dan he! ik probeer een punt te maken.

zwangerschap is geen ziekte. dus vallen alle zwangerschapsgerelateerde medische dingen buiten het eigen risico (zoals bv ook de huisarts).als je zwanger bent kom je als eerste bij de verloskundige. die gaat bloed prikken. en daar gaan we al. de ene verzekering beschout dat wel als zwangerschapsgerelateerd en de andere niet.
Er zijn diverse onderzoeken tijdens een zwangerschap die gewoon binnen de basisverzekering vallen. Dus je verhaal dat 'alle zwangerschapsgerelateerde dingen' erbuiten zouden vallen is bullshit.
pi_90775810
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:44 schreef novel het volgende:

[..]

Dat eerst de uitkering wordt afgepakt/verslechterd, omdat het heet dat ze gewoon werk zouden moeten krijgen. Nobel streven, maar dat werk blijkt er dus niet te komen.
Werk moet je ook zoeken, dat komt niet vanzelf naar je toe. Verder zijn de eisen omtrent uitkeringen inderdaad hier en daar aangescherpt, maar dat was noodzakelijk. Dus je punt is?
pi_90776147
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:12 schreef Cherna het volgende:
Laten we een voorbeeld nemen dan. En ik doe dit want als ik op de werkvloer zo peil hoe iedereen denkt dan ontstaan de volgende gedachtes.

Je komt van school en begint met werken vanaf je 20e jaar in de zware arbeid met diensten. Je wordt 25 en gaat pensioen betalen. De overheid belooft je op dat moment met pensioen te kunnen gaan op je 65e. Op 60 jarige leeftijd snak je al naar je pensioen, want lichamelijk lukt het allemaal niet meer zo. Om 3 uur nachts je nest uit op die leeftijd begint zijn tol te eisen. Studeren lukt niet vanwege je IQ of door het werken met diensten en je gezin lukt het allemaal niet. Mijn baas heeft tevens geen administratief baantje van 8 tot 5 .Dan hoor je plots dat je tot 67 moet doorgaan. Wat denk je dat er zal gebeuren. Ongemotiveerd want je gaat ook minder verdienen omdat je ouder bent ga je aan de slag. Tja met 65 jaar meld je je maar dus ziek of laat je ontslaan waardoor je dus nog 1 of 2 jaar ww vangt. Het levert dus uiteindelijk niets op.
Je bovenstaande betoog gaat al op 1 punt de mist in: Er is een verhoging van de pensioenleeftijd (overigens een logische stap), maar de huidige 60'ers hebben daar geen last meer van. Het is behoorlijk vooruit geschoven.

Punt 2: je kunt altijd nog een baan zoeken die fysiek minder veeleisend is. Een enigszins slim persoon doet dat rond zijn / haar 45e al.

quote:
Loskoppelen van het pensioen zou betekenen. Ik werk op 62-63 jarige leeftijd minder veel uren in een zwaar beroep of ga desnoods papier prikken dus veel minder salaris dat ik dan mooi kan compenseren met mijn pensioen. Het betekend dat ik minder hard hoef te werken en meer rust heb en tevens ben ik instaat langer door te gaan. Dit zou het moeten worden en niet anders.
Degene die wel willen doorgaan tot 67 en dit kunnen hebben dan uiteindelijk meer pensioen omdat zij niet gecompenseerd hebben.
Een aanpassing van het loonmodel kan een soortgelijk effect sorteren. Als je ouder wordt doe je het wat rustiger aan, je verdient minder, maar je hebt een potje opgebouwd om dat te kunnen opvangen.
pi_90776197
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee want denk jij dat je iemand op 60 jarige leeftijd nog kunt laten omscholen tot buschauffeur etc. Natuurlijk omscholen kan. Dat kost ook geld en dan onderschat je ook nog eens het werk van een buschauffeur etc. Je zult maar buschauffeur worden op 60 jarige leeftijd. Mag je met vroege dienst op 60 jarige leeftijd nog om 4 uur je nest uit en mag je nog laten bespugen slaan etc op die leeftijd na 40 jaar zware arbeid.
Jeez een buschauffeur etc zit vaak al overspannen ziek thuis op een veel jongere leeftijd.
Dat omscholen kun je ook eerder doen. Als je fysiek echt zwaar werk doet (stratenmaker, bouwvakker, enzovoorts) is dat sowieso aan te raden. En die vroege dienst valt dan ook nog wel te ondervangen.
  maandag 3 januari 2011 @ 01:02:38 #105
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90777384
quote:
Je bovenstaande betoog gaat al op 1 punt de mist in: Er is een verhoging van de pensioenleeftijd (overigens een logische stap), maar de huidige 60'ers hebben daar geen last meer van. Het is behoorlijk vooruit geschoven.
Wat is er logisch aan. Je verwart volgens mij AOW met Pensioen zoals de meeste dit hier doen.

quote:
Punt 2: je kunt altijd nog een baan zoeken die fysiek minder veeleisend is. Een enigszins slim persoon doet dat rond zijn / haar 45e al.
Tuurlijk, maar blijft het feit dat dit ook weer zwaar werk is dat je op 62 jarige leeftijd uitvoert ondanks de omscholing met 45 jaar. En ontslag op 62 jarige leeftijd blijft dus een punt waarbij omscholing dan wel een onhaalbare kaart wordt. En het opvangen van bv vroege diensten werkt ook niet. Er zullen conflicten op de werkvloer ontstaan omdat dan de jongste de shit diensten moeten opknappen. En dat wil je dan ook weer niet. Nog maar te zwijgen over de indeling van de diensten dat een werkgever zal haten.

quote:
Een aanpassing van het loonmodel kan een soortgelijk effect sorteren. Als je ouder wordt doe je het wat rustiger aan, je verdient minder, maar je hebt een potje opgebouwd om dat te kunnen opvangen.
Ja een potje dat jezelf gespaard hebt waar je dus geen gebruik van kunt maken. Juist door die verhoging van de pensioen leeftijd.
De verhoging waar jij zo voor bent blokkeert dus de oudere om met minder salaris aan de slag te komen. Dat zie je misschien niet maar dit is nu juist waar alles om draait.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90777725
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:24 schreef justanick het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen?

Feit is dat de babyboomers massaal hebben gestemd op personen die hun belangen vertegenwoordigen en daarbij het algemene belang uit het oog zijn verloren. De staatsschuld is gierend uit de klauwen gelopen en er liggen nog wat rekeningen op de plank die nog betaald moeten worden (dus buiten de staatsschuld om). Dat probleem had aanmerkelijk minder ernstig kunnen zijn als er eerder was ingegrepen.
Ook de jongeren van toen hebben gestemd op de neo-liberale bb beleidsmakers. Duidelijker kan ik het toch niet zeggen lijkt me.
pi_90777957
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wat is er logisch aan. Je verwart volgens mij AOW met Pensioen zoals de meeste dit hier doen.
Want?

quote:
Tuurlijk, maar blijft het feit dat dit ook weer zwaar werk is dat je op 62 jarige leeftijd uitvoert ondanks de omscholing met 45 jaar. En ontslag op 62 jarige leeftijd blijft dus een punt waarbij omscholing dan wel een onhaalbare kaart wordt. En het opvangen van bv vroege diensten werkt ook niet. Er zullen conflicten op de werkvloer ontstaan omdat dan de jongste de shit diensten moeten opknappen. En dat wil je dan ook weer niet. Nog maar te zwijgen over de indeling van de diensten dat een werkgever zal haten.
Overdrijven is ook een vak. Er zijn zat banen te vinden die voor een 62-jarige makkelijk te doen zijn; je doet nu net alsof iemand van 62 per definitie bijna dood is.

quote:
Ja een potje dat jezelf gespaard hebt waar je dus geen gebruik van kunt maken. Juist door die verhoging van de pensioen leeftijd.
De verhoging waar jij zo voor bent blokkeert dus de oudere om met minder salaris aan de slag te komen. Dat zie je misschien niet maar dit is nu juist waar alles om draait.
Daar kun je gewoon rekening mee houden in je financiële planning.
pi_90778004
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:13 schreef novel het volgende:

[..]

Ook de jongeren van toen hebben gestemd op de neo-liberale bb beleidsmakers. Duidelijker kan ik het toch niet zeggen lijkt me.
Waren de beleidsmakers in de jaren 70 en 80 neo-liberaal? Ik weet niet welke definitie van neo-liberaal je hanteert, maar volgens mij heb je niet helemaal door wat dat begrip precies inhoudt.
  maandag 3 januari 2011 @ 01:35:26 #109
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90778401
quote:
Want?
Omdat je er vanuit gaat dat jij mijn pensioen betaalt en dat je denkt dat het pensioen door de staat betaalt wordt aan iedereen die de 65 bereikt. Dat is de AOW ja die geldt voor een ieder en betaal je ook aan mee. Althans deze indruk wek je op.

quote:
Overdrijven is ook een vak. Er zijn zat banen te vinden die voor een 62-jarige makkelijk te doen zijn; je doet nu net alsof iemand van 62 per definitie bijna dood is.
Natuurlijk papier prikken, de post rondbrengen etc kan iemand van 62 jaar ook als hij gezond is.
Maar je denkt toch niet als ik nu 1900 euro netto verdien dat ik dan voor een grijpstuiver 40 uur ga werken als ik al meer dan 40 jaar een leven heb opgebouwd gebaseerd op een inkomen waar ik nu vrede mee heb en dan een gigantisch inkomensverlies heb. Dan heb ik wel een andere oplossing. Klinkt negatief maar dan ga ik maar de bijstand in. Ik laat me niet meer op die leeftijd behandelen als een slaaf.

quote:
Daar kun je gewoon rekening mee houden in je financiële planning.
Ja die is goed. Dat doe ik door pensioen te betalen. Dacht je dat je met een middeninkomen op middelbare leeftijd met een gezin met kinderen ook nog dubbel kunt sparen voor je oude dag.
Als mij vertelt wordt dat het pensioen mijn sparen is dan is dat waar ik rekening mee houdt. Als dan de regering jaren later aankomt met een verandering kan ik daar op 50 jarige leeftijd niet meer op anticiperen. Zo simpel is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 03-01-2011 01:46:37 ]
pi_90781527
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Omdat je er vanuit gaat dat jij mijn pensioen betaalt en dat je denkt dat het pensioen door de staat betaalt wordt aan iedereen die de 65 bereikt. Dat is de AOW ja die geldt voor een ieder en betaal je ook aan mee. Althans deze indruk wek je op.

Wek ik die indruk op? Dat is niet de bedoeling, want ik weet hoe het pensioenstelsel in elkaar zit. Wat niet wegneemt dat ik daar ook nog wel vraagtekens bij plaats.

quote:
Natuurlijk papier prikken, de post rondbrengen etc kan iemand van 62 jaar ook als hij gezond is.
Maar je denkt toch niet als ik nu 1900 euro netto verdien dat ik dan voor een grijpstuiver 40 uur ga werken als ik al meer dan 40 jaar een leven heb opgebouwd gebaseerd op een inkomen waar ik nu vrede mee heb en dan een gigantisch inkomensverlies heb. Dan heb ik wel een andere oplossing. Klinkt negatief maar dan ga ik maar de bijstand in. Ik laat me niet meer op die leeftijd behandelen als een slaaf.
Waarom denk je dat iedere andere baan een grijpstuiver betaald?

quote:
Ja die is goed. Dat doe ik door pensioen te betalen. Dacht je dat je met een middeninkomen op middelbare leeftijd met een gezin met kinderen ook nog dubbel kunt sparen voor je oude dag.
Als mij vertelt wordt dat het pensioen mijn sparen is dan is dat waar ik rekening mee houdt. Als dan de regering jaren later aankomt met een verandering kan ik daar op 50 jarige leeftijd niet meer op anticiperen. Zo simpel is dat.
Het inkomensmodel zal veranderen. Logisch gevolg van het aanpassen van het loonmodel is dat je op middelbare leeftijd iets meer zal verdienen.
pi_90782767
Geen jaarlijkse inkomensverhogingen meer nadat je 40 bent.
pi_90783768
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:22 schreef justanick het volgende:

[..]

Waren de beleidsmakers in de jaren 70 en 80 neo-liberaal? Ik weet niet welke definitie van neo-liberaal je hanteert, maar volgens mij heb je niet helemaal door wat dat begrip precies inhoudt.
Je haalt de groepen door elkaar.

Heb even de term voor je opgezocht bij Wkipedia(had je zelf ook even kunnen doen):

"Babyboom (term)Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Aantal levendgeborenen in Nederland (bron: CBS) Babyboom is een demografische term, waarmee verwezen wordt naar de geboortegolf die in veel West-Europese landen en de Verenigde Staten optrad vlak na de Tweede Wereldoorlog. Ook in België en Nederland trad een geboortegolf op: met name in 1946 en 1947"

Die mensen waren dus 40 in 1987. Tijd van het neoliberalisme was toen begonnen.
Maar je 'verwijt' treft blijkbaar de veronderstelde verspilling van de jaren 70. Het is inderdaad een veelvoorkomend misverstand dat de regering den Uyl en omstreken de begrotingstekorten hebben veroorzaakt. Maar die zijn pas later gekomen.

Ik heb zelf niet zoveel behoefte gehele generaties verantwoordelijk te stellen, maar als je dat zou willen, kun je wel zeggen dat ze een neo-liberaal beleid hebben uitgevoerd.
Maar je kunt niet het beleid van de jaren 70 dat (foutief) als oorzaak van onze problemen wordt opgevoerd, aan ze toeschrijven.

En nu ga ik wat anders doen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door novel op 03-01-2011 11:46:44 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 11:22:19 #113
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90784702
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Lijkt mij een goede start
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 3 januari 2011 @ 12:04:01 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90786326
quote:
Waarom denk je dat iedere andere baan een grijpstuiver betaald?
Het werk dat een 65 jarige nog kan doen als hij al 40 jaar zwaar werk heeft uitgevoerd zijn meestal de banen die nu door een student en jongere ook al uitgevoerd worden. Zoals mijn dochter dit nu ook doet nl werken in een winkel voor 2,98 euro bruto per uur. Voor haar is dat genoeg om te kunnen stappen, haar kleding te kunnen kopen.
Let wel ik heb het hier over een arbeider die niet hoog geschoold is en waar 75% van de bevolking mee te maken heeft die nu 40-50 jaar is
Juist de zware beroepen waarbij je ook met diensten werkt zijn de goed betaalde banen voor minder hoog opgeleiden. Tja en als je die dus niet meer kunt uitvoeren op 65 jarige leeftijd dan val je dus terug in een baan die veelal het minimum oplevert.
En dan dacht jij dus dat ik een minimum loon zal accepteren als ik 65 ben. Je lijkt wel gek.
Dat zal dus niemand accepteren. Loop eens rond op de werkvloer en vraag het de lasser, conducteur, politieagent, bakker etc.

quote:
Het inkomensmodel zal veranderen. Logisch gevolg van het aanpassen van het loonmodel is dat je op middelbare leeftijd iets meer zal verdienen.
Een wazig verhaal want hoe je het aanpast is lucht en leg je niet uit.
Het voorstel dat ik heb waar ik nota bene wel degelijk rekening houd met de jongste generatie en mezelf tekort doe sla je volledig af terwijl dit juist het meeste zal opbrengen. En dat kan ik uitleggen.

Stel ik word met 62 jaar afgekeurd in mijn functie en mijn baas heeft geen ander werk. Dan wil ik rustig papier gaan prikken tot mijn 67e als ik niet in mijn bestaan achteruit ga(iets dat trouwens niemand zal accepteren). Ik zal met papier prikken stukken minder verdienen dan mijn huidige functie omdat ik met diensten werk. Dan zou ik dus gebruik moeten kunnen maken van mijn zelf gespaard pensioen om dat gat te kunnen opvangen als ik dat zelf wil.
Het grote voordeel is dan dat ik AOW premie tot mijn 67 blijf betalen dus heb je geen last van mij en ben aan het werk tot mijn 67 en ik verlies niet een gigantisch inkomen.
Dit is de enigste manier om ouderen nog warm te krijgen voor het werken tot 67. Al het andere is gedoemd tot mislukken omdat je een complete chaos krijgt tussen generaties.
Daarbij komt dat de 67 jaar regel pas ingevoerd wordt als de grote generatie die nu oud is er al niet meer is.

Daarom loskoppelen van het pensioen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 03-01-2011 12:32:34 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 12:56:40 #115
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90788104
quote:
Dan begrijp je het niet. Voor de meeste beroepen geldt dat je al aan je max. zit met je 35e. voor de functie die je uitvoerd. Je krijgt dan nog puur de loonsverhoging erbij die iedereen ontvangt volgens de CAO dat niet leeftijdsgebonden is.
Mijn vrouw zit al vanaf haar 30e aan haar max in de functie als verzorgende. Zij krijgt nog puur de jaarlijkse CAO verhogingen die uitkeringsgerechtigen ook krijgen. Tja het leven wordt ook steeds duurder.

Je hebt het schijnbaar over de beroepen die buiten categorie vallen, beroepen voor hoogopgeleiden.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:58:05 #116
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90788162
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan begrijp je het niet. Voor de meeste beroepen geldt dat je al aan je max. zit met je 35e. voor de functie die je uitvoerd. Je krijgt dan nog puur de loonsverhoging erbij die iedereen ontvangt volgens de CAO dat niet leeftijdsgebonden is.
Mijn vrouw zit al vanaf haar 30e aan haar max in de functie als verzorgende. Zij krijgt nog puur de jaarlijkse CAO verhogingen die uitkeringsgerechtigen ook krijgen. Tja het leven wordt ook steeds duurder.

Je hebt het schijnbaar over de beroepen die buiten categorie vallen, beroepen voor hoogopgeleiden.
Zoals je gezegd als je voor je 35ste al aan je max zit dan doe je echt iets verkeerd. Ik word over een paar weken 35. Als ik aan de top van mijn schaal zit maak ik een afspraak met de baas en gaan we kijken wat er mogelijk is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90788338
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ze kan toch ook voor een andere functie gaan? Als er gebrek aan ambitie zou zijn (wat ik niet zeg) dan moet je ook accepteren dan de enige verhoging waarschijnlijk een CAO verhoging is. Keuze
  maandag 3 januari 2011 @ 13:07:06 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90788518
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zoals je gezegd als je voor je 35ste al aan je max zit dan doe je echt iets verkeerd. Ik word over een paar weken 35. Als ik aan de top van mijn schaal zit maak ik een afspraak met de baas en gaan we kijken wat er mogelijk is.
Waarom doe je iets verkeerd als je voor een beroep kiest dat je voldoening geeft en dat je met liefde uitvoerd. Niet iedereen gaat alleen maar voor het geld. Het misverstand dat ontstaat is dat ouderen massa's meer geld verdienen in dezelfde functie. Ik zeg uitdrukkelijk dezelfde functie, die is vastgelegd in de CAO.
Hetzelfde misverstand is ook ontstaan dat ouderen ook maar lui worden. Geloof mij maar als ik mijn functie kan uitvoeren als ik 65 ben dan ben ik er nog steeds. Maar als dat niet meer kan dan wil ik natuurlijk niet gigantisch in mijn leven achteruit gaan(zie mijn vorige posten). Dat is alles wat ik stel en bedoel. Meer vraag ik niet van de maatschappij.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:10:19 #119
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90788630
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ze kan toch ook voor een andere functie gaan? Als er gebrek aan ambitie zou zijn (wat ik niet zeg) dan moet je ook accepteren dan de enige verhoging waarschijnlijk een CAO verhoging is. Keuze
Natuurlijk kan dat maar als zij dat zelf niet wilt omdat het werk dat zij nu uitvoert haar uitstekend bevalt en tevreden is met haar salaris. Ik heb hier nooit gezegd dat ik te weinig verdien of mijn vrouw te weinig verdient en hier ontevreden over zijn. Het enige dat ik altijd stel is dat je op oudere leeftijd niet in een gigantisch gat moet vallen als je het werk dat je zo graag uitvoerd niet meer kan uitvoeren om welke reden dan ook. En daar had ik voor mijn gevoel een mooie oplossing voor.
pi_90789166
quote:
Ik kreeg al jaren geen jaarlijks inkomstenverhoging, ook niet voor me 40e.
Als je in een functiegroep zit krijg je nog 7x een jaarlijkse verhoging, de zogenaamde functiejaren.

Ik zit nu in een andere functie met een hogere functiegroep, ik krijg dus een aantal jaar nog een periodieke verhoging, daarna alleen nog maar de CAO verhoging.

En trouwens gaat dit dan ook gelden voor heren en dames in de top van het bedrijf?
Ik moet de eerste directie nog meemaken die dit goedkeurd.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_90789286
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:07 schreef Cherna het volgende:

Meer vraag ik niet van de maatschappij.
Waarom zou je a: hard achteruit gaan en b: waarom (als dat al zo is) moet 'de maatschappij' daar dan voor opdraaien?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 3 januari 2011 @ 13:35:28 #122
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90789742
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom zou je a: hard achteruit gaan en b: waarom (als dat al zo is) moet 'de maatschappij' daar dan voor opdraaien?
je moet de post van 12.04 eens doorlezen.
Nou de maatschappij gaat er voor opdraaien.Wat denk je als je op 62-65 jarige leeftijd afgekeurd wordt en ander werk moet zoeken dat je het minimum loon gaat opleveren. Dan blijf je dus thuis zitten want het verschil tussen bijstand en minimum loon is nihil. Daarbij komt ik zal dus 1-3 jaar ww trekken dat dus nog gunstiger zal zijn dan dat ik weer ga werken tegen een veel lager loon.
Daarom alleen het loskoppelen kan dit voorkomen, tenzij de regering de ww en bijstand totaal gaat afschaffen maar dan zijn we een derde wereld land.
pi_90790015
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:35 schreef Cherna het volgende:

[..]
. Dan blijf je dus thuis zitten want het verschil tussen bijstand en minimum loon is nihil. Daarbij komt ik zal dus 1-3 jaar ww trekken dat dus nog gunstiger zal zijn dan dat ik weer ga werken tegen een veel lager loon.
Daarom alleen het loskoppelen kan dit voorkomen, tenzij de regering de ww en bijstand totaal gaat afschaffen maar dan zitten zijun we een derde wereld land.
Thuis zitten en in de bijstand is er niet bij, in elk geval. Je wordt gedwongen om te gaan werken.

Daarnaast is er bij afkeur geen WW, maar WIA. Verder mogen al die regelingen per direct versoberd worden (vangnetregeling) en na een jaar moet je alles accepteren dat je aangeboden wordt. De WW is 70% van het maximum dagloon (en dus niet het laatst verdiende salaris....), dus je wordt wel degelijk gedwongen te gaan werken.

Verder: is 10% "hard achteruit gaan"? Als dat zo is, dan heb je het inderdaad niet goed gedaan in je leven. Het is geen récht om veel te verdienen, hoor. De laatste vijf jaar van je werkzame leven zijn je lasten drastisch lager dan de middelste tien jaar.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:45:56 #124
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90790315
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Thuis zitten en in de bijstand is er niet bij, in elk geval. Je wordt gedwongen om te gaan werken.

Daarnaast is er bij afkeur geen WW, maar WIA. Verder mogen al die regelingen per direct versoberd worden (vangnetregeling) en na een jaar moet je alles accepteren dat je aangeboden wordt. De WW is 70% van het maximum dagloon (en dus niet het laatst verdiende salaris....), dus je wordt wel degelijk gedwongen te gaan werken.
Lol. Oke ik word gedwongen op 62-67 jarige leeftijd. Och prima lekker gemotiveerd ga ik wel aan het werk en wat aanmodderen. Leuk voor mijn collega,s. Je meldt je vaak ziek etc
Niet mijn karakter maar wel de situatie die je gaat creëren.
pi_90790519
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lol. Oke ik word gedwongen op 62-67 jarige leeftijd. Och prima lekker gemotiveerd ga ik wel aan het werk en wat aanmodderen. Leuk voor mijn collega,s. Je meldt je vaak ziek etc
Niet mijn karakter maar wel de situatie die je gaat creëren.
Je bent compleet arbeidsongeschikt als je 62-67 bent? :D

Dan ben je dat ook als je 57 bent. Je plettert niet ineens uit elkaar, hoor. De ouderen van nu (die al veel langer kunnen doorwerken dan men nu doet) zijn niet de ouderen van over dertig jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')