abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90888582
Zin om vandaag weer te gaan lopen. Klote dag gehad dus even afleiding.. Alleen ik denk dat een dag rust beter is dan het over belasten en straks helemaal niks meer kunnen.. :(

Wat raden jullie mij aan: lopen met of zonder hartslagmeter? Of is dit iets voor de ervaren lopers?
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:12:44 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90888669
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef Yrck het volgende:
Zin om vandaag weer te gaan lopen. Klote dag gehad dus even afleiding.. Alleen ik denk dat een dag rust beter is dan het over belasten en straks helemaal niks meer kunnen.. :(

Wat raden jullie mij aan: lopen met of zonder hartslagmeter? Of is dit iets voor de ervaren lopers?
Ik zou in het begin niet teveel uitgeven aan hardlopen. Koop goeie schoenen en kijk verder eerst of het echt wat voor je is :).

Ik heb overigens wel een hartslagmeter, maar gebruik hem eigenlijk niet. Ben ook vergeten waar 'ie precies nuttig voor is trouwens :'). Ik geloof het allemaal wel :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_90888763
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef Yrck het volgende:

Niet doen. :) de rustdagen hebben doel, als je die overslaat belast je jezelf teveel zelfs als t allemaal lekker voelt op dat moment.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_90894088
15 km gelopen vandaag in iets minder dan 1 uur en 15 minuten. *O*
Hoor ik dan nog wel thuis hier? })
pi_90894324
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zou in het begin niet teveel uitgeven aan hardlopen. Koop goeie schoenen en kijk verder eerst of het echt wat voor je is :).

Ik heb overigens wel een hartslagmeter, maar gebruik hem eigenlijk niet. Ben ook vergeten waar 'ie precies nuttig voor is trouwens :'). Ik geloof het allemaal wel :P.
Heb goede schoenen, sport sokken en sport kleding. Vind voorlopig wel even genoeg :P

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Niet doen. :) de rustdagen hebben doel, als je die overslaat belast je jezelf teveel zelfs als t allemaal lekker voelt op dat moment.
Ja zoiets had ik al gelezen hier. De verleiding was groot om toch te gaan. Morgen dan maar! :)
pi_90899745
Rust werkt ook sowieso beter. De laatste week voor een duurloop ren ik ook nooit. Werkt voor mij het beste.
pi_90923000
Ik heb vandaag ook een rustdag gepland. Maar het kriebelt toch weer :). Morgen weer een dag. Alleen dan loop ik na het werk. Ben overdag constant aan het lopen, is toch minder prettig daarna..
II 'Who runs in circles never gets far' II
pi_90923041
2e loopje na blessureweken; 20 min duurloopje, 2.92 km dus 8.8 km gem. Das zeker langzamer dan begin november maar goed, ik ben allang blij dat alles goed voelt, snelheid en meer afstand komt wel als ik weer meer opgebouwd heb :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_90924985
Vandaag weer zolen laten aanpassen.
Vanavond (of morgen?) weer lopen. Ben benieuwd. Heb al 4wkn niet meer gelopen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:46:08 #135
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_90943436
Bedankt voor de tip van RunKeeper Pro, kwam dat in dit topic tegen. Erg fijne applicatie :) Gebruik hem alleen voor de totale afstand en tijd, bliepjes en dergelijke niet nodig.

Maar ehm, waarom zijn er eigenlijk 2 topics? Ik kwam een topic tegen in LIF maar hier is ook weer een topic, beide dezelfde naam. :P Bepaalde reden?

Zelf net begonnen met hardlopen, 3 weken geleden al een keer en afgelopen dinsdag weer opgepakt. Vandaag weer gelopen. 6km in 32 minuten, 11km/u :) Wel met een kort stukje lopen tussendoor, verder prima.

Nu alleen nog goede schoenen kopen, iemand nog aanraders? Loop eigenlijk alleen maar op wegen/stoep, heel soms in het bos op harde zandgrond.
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:36:59 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90945992
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:46 schreef Slickk het volgende:
Bedankt voor de tip van RunKeeper Pro, kwam dat in dit topic tegen. Erg fijne applicatie :) Gebruik hem alleen voor de totale afstand en tijd, bliepjes en dergelijke niet nodig.

Maar ehm, waarom zijn er eigenlijk 2 topics? Ik kwam een topic tegen in LIF maar hier is ook weer een topic, beide dezelfde naam. :P Bepaalde reden?

Zelf net begonnen met hardlopen, 3 weken geleden al een keer en afgelopen dinsdag weer opgepakt. Vandaag weer gelopen. 6km in 32 minuten, 11km/u :) Wel met een kort stukje lopen tussendoor, verder prima.

Nu alleen nog goede schoenen kopen, iemand nog aanraders? Loop eigenlijk alleen maar op wegen/stoep, heel soms in het bos op harde zandgrond.
2 topics: Tsja, die discussie is al een hele tijd bezig, maar sommige mods willen graag ook een topic in LIF voor hardlopers.

Schoenen: Ga naar een hardloopwinkel en laat je daar adviseren. Flap en ik zijn naar De Hardloopwinkel gegaan, voor een camera gelopen en met die beelden hebben de medewerkers schoenen voor ons geadviseerd. Beste wat je kan doen imo, en niet duurder daardoor. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:41:58 #137
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_90946241
quote:
17s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:36 schreef GotC het volgende:

[..]

2 topics: Tsja, die discussie is al een hele tijd bezig, maar sommige mods willen graag ook een topic in LIF voor hardlopers.

Schoenen: Ga naar een hardloopwinkel en laat je daar adviseren. Flap en ik zijn naar De Hardloopwinkel gegaan, voor een camera gelopen en met die beelden hebben de medewerkers schoenen voor ons geadviseerd. Beste wat je kan doen imo, en niet duurder daardoor. :)
Ah oké, maakt mij verder ook niet uit maar kon niet uit de OPs afleiden waarom het zo was.

Hmm oké, hoeveel was je toen ongeveer kwijt voor schoenen? :) Ik heb er wel vaker over gehoord, wil het zelf ook liever dan zomaar een paar schoenen aanschaffen. Hardlopen op asfalt komt veel meer op m'n spieren aan dan ik gewend was met voetbal op gras.
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:45:29 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90946411
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:41 schreef Slickk het volgende:

[..]

Ah oké, maakt mij verder ook niet uit maar kon niet uit de OPs afleiden waarom het zo was.

Hmm oké, hoeveel was je toen ongeveer kwijt voor schoenen? :) Ik heb er wel vaker over gehoord, wil het zelf ook liever dan zomaar een paar schoenen aanschaffen. Hardlopen op asfalt komt veel meer op m'n spieren aan dan ik gewend was met voetbal op gras.
Mmm kosten kunnen erg verschillen. Tussen de 80-130 kan je wel verwachten, maar dan heb je wel de service+juiste schoenen. Bv: Ik kwam er na een tijd achter dat mijn schoenen kraakten (heb een extra zooltje erin). Schoenen mee naar winkel, nieuwe zooltjes gekregen. Ook zeiden ze dat als ze bleven kraken, ik vrijblijvend nieuwe schoenen zou krijgen. Schoenen waren al zeker een jaar oud.

En idd onduidelijk over die 2 topics, maar zal er maar niet teveel over zeggen. Heb al een keer een note daardoor gekregen :P.
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:50:24 #139
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_90946627
quote:
17s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef GotC het volgende:

[..]

Mmm kosten kunnen erg verschillen. Tussen de 80-130 kan je wel verwachten, maar dan heb je wel de service+juiste schoenen. Bv: Ik kwam er na een tijd achter dat mijn schoenen kraakten (heb een extra zooltje erin). Schoenen mee naar winkel, nieuwe zooltjes gekregen. Ook zeiden ze dat als ze bleven kraken, ik vrijblijvend nieuwe schoenen zou krijgen. Schoenen waren al zeker een jaar oud.

En idd onduidelijk over die 2 topics, maar zal er maar niet teveel over zeggen. Heb al een keer een note daardoor gekregen :P.
Haha oké, dan hou ik me er ook maar stil over, vroeg het me alleen af. :P

Ooh, dat is nog wel prima. Als je Asics bij de Actiesport haalt zit je ook al op 70 en dan heb je niet eens service (ja, alleen even 'voelen' of het de juiste maat is ;)). Volgende week maar even kijken voor nieuwe schoenen dus, zie net dat ik bij de 'grootste hardloopwinkel van Noord-Nederland' woon dus dat moet wel goedkomen. :) Had er ook nog kortingsbonnen van liggen ergens...
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:11:58 #140
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90954441
quote:
17s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef GotC het volgende:
Een note krijgen is heul niet erg. Das gewoon een standaard handeling, een ban krijgen, das pas wat bereiken ;)
/offtopic
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90966873
Zojuist weer gelopen. 5km in 33 min. Loop lekker op schema zo! Was lekker, alleen veel te warm aangekleed waardoor ik mezelf toch iets opblies als het ware..

Ben wel benieuwd eigenlijk waarin de meeste hier lopen met deze temperaturen. Ik had een (dikke) trui en een t shirt aan met een trainingsbroek. Vooral die trui was veel te warm.

Runkeeper is trouwens wel een hele prettige app zeg, daar heb ik erg veel plezier van! Bedankt nog voor de tips daarover in het topic!
II 'Who runs in circles never gets far' II
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:38:27 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90967519
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:15 schreef ClearOdds het volgende:
Zojuist weer gelopen. 5km in 33 min. Loop lekker op schema zo! Was lekker, alleen veel te warm aangekleed waardoor ik mezelf toch iets opblies als het ware..

Ben wel benieuwd eigenlijk waarin de meeste hier lopen met deze temperaturen. Ik had een (dikke) trui en een t shirt aan met een trainingsbroek. Vooral die trui was veel te warm.

Runkeeper is trouwens wel een hele prettige app zeg, daar heb ik erg veel plezier van! Bedankt nog voor de tips daarover in het topic!
Goed bezig! *O*

Ik heb m'n wintertight aan (net eff wat dikker), shirtje met korte mouwen en hardloopjack erover :Y. Als t erg koud is, doe ik een dun vestje over m'n hardloopjack. Heb dit jaar ook gelopen met een muts op, dat is wel erg fijn! O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:41:16 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90967631
Ik ga zo weer!

Ik heb op dit moment een t-shirt aan met een hoodie en een trainingsbroek.
Als het iets kouder wordt, doe ik een long-sleeve onder m'n hoodie en een dunne katoenen sjaal om (zo'n Benneton-achtig streepjesgeval).

Als er weer eens wat meer geld is, ga ik investeren in echte hardloopkleding ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_90967687
Gisteren had ik een hardloopshirt met korte mouwen aan en een jasjes erover en dikke tight.

als t kouder wordt doe ik een longsleeve eronder en als het echt koud is een thermoshirt en een thsirt onder dat jasje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:43:32 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90967711
Ik ga zo ook maar effe :Y is goed weer ervoor. Alleen m'n eten nog effe laten zakken..
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:15:26 #146
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90968742
Net weer gelopen, 25 minuten en rond de 3km (evy 0-5km, les 3)

http://www.endomondo.com/workouts/mFu6h0Ad22U
http://www.worksmartlabs.(...)f19850f20e756cb2a1f5
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90969782
Kom me ff melden vanuit het amateurhardlopers topic.

Goed om te zien dat jullie zo lekker bezig zijn. Ik las even kort de discussie over nut en noodzaak van rust. Neem aub je rust na een dag training. Doe je dit namelijk niet, dan heeft het lichaam geen tijd om het effect van supercompensatie te krijgen. Elke trainingsprikkel is namelijk goed, maar pak je te weinig rust dan maak je deze prikkels ongedaan en boek je weinig tot geen vooruitgang.

Hou vol allemaal! Ben benieuwd naar jullie toekomstige tijden in ons topic. :)
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:14:53 #148
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_90989044
Morgen maar eens kijken of ik het voor elkaar krijg om 10km aan één stuk door te lopen :)
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:18:51 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90989240
Ik heb ook gelopen vandaag. Ging niet zo lekker, liep het rondje met moeite uit.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:52:45 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_90998713
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook gelopen vandaag. Ging niet zo lekker, liep het rondje met moeite uit.
Soms moet je door op karakter, dat heeft iedereen. Volgende keer gewoon weer in flow. :)
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')