Goed, dat versta ik dus onder een warming-up, ik zou zelf ook nog stretchen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:40 schreef Neelix het volgende:
Ik bouw inderdaad wel wat rustig op. Maar ik zie het nut niet zo van in om eerst een 5-10 minuten apart te gaan warmlopen voordat ik ga hardlopen. Ik bouw mijn eigen tempo gewoon rustig op.
Omdat je het fout kan doen moet je het maar niet doen is een beetje een non-argument.quote:en de discussie over stretchen ging ook verder dan alleen dynamisch vs statisch. Dat ligt voor een groot deel aan de sport en belasting die je doet. En daarnaast is het zo dat het grootste deel van de mensen verkeerd of op verkeerde momenten rekt en dan kan je het beter gewoon niet doen.
Als je het fout doet beschadig je je spieren al voor je begint met sporten. Dus dat vind ik bepaald geen non-argument.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Omdat je het fout kan doen moet je het maar niet doen is een beetje een non-argument.
Hoe lang ben je daar zoet mee geweest?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:29 schreef travelman het volgende:
Vorig jaar ben ik begonnen met hardlopen (heb altijd wel gesport nog nooit echt serieus aan hardlopen gedaan), maar kreeg na 2-3 maanden last van mijn hielspoor. Deze week heb ik eindelijk het rennen weer op kunnen pakken (met schema). Doel is om binnen 7-8 weken een mooie 5K te lopen.
Ik ben 32, wil 3-4 keer in de week gaan rennen met als doel mijn conditie te verbeteren, als er wat kilo's vanaf gaan, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:20 schreef Yrck het volgende:
Net toch gelopen! Les 1 van evy. De eerste helft ging goed maar de tweede helft bleef mijn muziek hangen dus heb de training iets aangepast.. Jullie hadden toch gelijk: sta te popelen om weer te gaan!
Lees ik nu verkeerd of begin je meteen met 4x5?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:56 schreef ClearOdds het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben deze week ook begonnen met hardlopen. Eerder al wel een tijdje gedaan, zonder schema en even met Evy. Nooit afgemaakt, kon me niet genoeg motiveren.
Deze keer met dit schema van http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners/Beginnersschema-2.htm.
Heb nu 2 keer gelopen deze week, gaat heerlijk en smaakt naar meer !
Heeft hij waarschijnlijk voor gekozen omdat hij al wat ervaring/conditie heeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lees ik nu verkeerd of begin je meteen met 4x5?. Dat is wel erg zwaar voor een absolute beginneling! (was voor mij onmogelijk geweest). En loop je per week elke les dezelfde tijd? (als je snapt wat ik bedoel, voor mij was elke les anders).
Ah, ik zie het jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Heeft hij waarschijnlijk voor gekozen omdat hij al wat ervaring/conditie heeftAls je kijkt naar beginnersschema 1, is dat het echte beginnersschema
Ik ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah, ik zie het ja.
Lijkt mij suf trouwens: 3, 4 keer dezelfde les lopen. Ik wil altijd een beetje vooruit komen.
Toch wel 4-5 maanden, als ik zo terugdenk. Ben een paar keer bij de fysio geweest voor 'shockwave'. Maar het duurde wel lang voordat ik weer pijnvrij kon gaan rennen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe lang ben je daar zoet mee geweest?
Ja klopt, het schema begint met 4x5. Beetje pittig wel maar zoals ik al zei evy is niks voor mij. En dat eerste beginnersschema van die site is gebaseerd op 15 min lopen aan het eind van de rit..quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lees ik nu verkeerd of begin je meteen met 4x5?. Dat is wel erg zwaar voor een absolute beginneling! (was voor mij onmogelijk geweest). En loop je per week elke les dezelfde tijd? (als je snapt wat ik bedoel, voor mij was elke les anders).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |