abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:19:32 #126
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91305222
Kan iemand mij misschien vertellen waarom zelfs de meest recente vacatures op de website van uitzendbureaus al vergeven zijn of al diverse sollicitatierondes hebben gehad? Zo pis je gvd altijd naast de pot. En dat terwijl ze claimen dat die vacatures allemaal openstaand zijn en nog personeel zoeken. Dit is nu al de zoveelste keer in een maand dat ik te horen krijg dat ik niet meer in aanmerking kom voor die leuke interessante vacature (waar ik meteen bovenop ben gesprongen toen ie op de site werd geplaatst) omdat ze al sollicitatierondes hebben lopen... kutzooi. Om moedeloos van te worden dit. :{
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:22:17 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91305310
Ik begrijp serieus niet waarom uitzendbureaus nog bestaan en waar ze eigenlijk hun geld vandaan halen, want ik heb vrijwel alleen maar negatieve ervaringen met UZB's.
Niet meer actief op Fok!
pi_91305331
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:19 schreef goofy_goober het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen waarom zelfs de meest recente vacatures op de website van uitzendbureaus al vergeven zijn of al diverse sollicitatierondes hebben gehad? Zo pis je gvd altijd naast de pot. En dat terwijl ze claimen dat die vacatures allemaal openstaand zijn en nog personeel zoeken. Dit is nu al de zoveelste keer in een maand dat ik te horen krijg dat ik niet meer in aanmerking kom voor die leuke interessante vacature (waar ik meteen bovenop ben gesprongen toen ie op de site werd geplaatst) omdat ze al sollicitatierondes hebben lopen... kutzooi. Om moedeloos van te worden dit. :{
Kijk, ik heb precies datzelfde...ik stuur altijd direct een online sollicitatie naar ze toe.

Daarnaast ben ik in die 5 maanden dat ik nu zoekende ben, maar drie keer via een uitzendbureau op gesprek geweest, waarvan 1 maal een totaal verkeerde functie die geen zin had, 1 maal een functie waarbij het bedrijf vreesde dat ik te snel weg zou gaan, en slechts 1 maal een echte baan die bij mijn opleiding paste waar ik het net niet voor geworden was.

Mag ik vragen hoe je reageert? Doe je dat per mail of telefonisch?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:23:07 #129
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91305337
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik begrijp serieus niet waarom uitzendbureaus nog bestaan en waar ze eigenlijk hun geld vandaan halen, want ik heb vrijwel alleen maar negatieve ervaringen met UZB's.
Vertel. :)
pi_91305358
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:22 schreef Viking84 het volgende:
Omdat het voor bedrijven nog steeds een dermate handig middel is om snel een blik medewerkers open te trekken die maar tijdelijk nodig zijn, zonder al te veel rompslomp
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:25:10 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91305417
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat het voor bedrijven nog steeds een dermate handig middel is om snel een blik medewerkers open te trekken die maar tijdelijk nodig zijn, zonder al te veel rompslomp
Kennelijk ben ik dan gewoon niet interessant voor UZB's (en toegegeven, ik heb geen ervaring met typische UZB-baantjes)
Niet meer actief op Fok!
pi_91305439
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat wilde ik net zeggen. Zeker in deze nog steeds ongunstige economische tijd willen bedrijven niet iemand aan zich binden. Als ze maar snel van je af zijn. En de snelste manier in dit geval, zijn medewerkers die op uitzendbasis werkzaam zijn.

Wat ik persoonlijk het meest "jammere" vind, zijn al die schoolverlaters op HBO en WO niveau die geen werk of alleen van die banen ver onder hun niveau (callcenter werk) kunnen vinden.
Waarom zijn er niet meer starters en/of trainee functies voor hun?
Nee, werkgevers hebben liever iemand van 20jaar, universiteit af en al 6 jaar werkervaring.

:(
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:25:53 #133
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91305450
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:23 schreef JL... het volgende:

[..]

Kijk, ik heb precies datzelfde...ik stuur altijd direct een online sollicitatie naar ze toe.

Daarnaast ben ik in die 5 maanden dat ik nu zoekende ben, maar drie keer via een uitzendbureau op gesprek geweest, waarvan 1 maal een totaal verkeerde functie die geen zin had, 1 maal een functie waarbij het bedrijf vreesde dat ik te snel weg zou gaan, en slechts 1 maal een echte baan die bij mijn opleiding paste waar ik het net niet voor geworden was.

Mag ik vragen hoe je reageert? Doe je dat per mail of telefonisch?
Altijd telefonisch. Je cv opsturen via zo'n sollicitatie via de website werkt niet; dan hoor je er nooit meer wat van. Ik heb altijd wel wat vragen die ik kan stellen over de vacature en dat doe ik liever direct dan dat ik ga zitten afwachten.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:27:38 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91305495
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:23 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Vertel. :)
Het is al even geleden dat ik er voor het laatst was (vanwege de negatieve ervaringen), maar ik heb altijd met omhooggevallen tutjes te maken daar en ik word ook nooit fatsoenlijk geholpen, want tegenwoordig moet je zelfs voor de functie toiletjuffrouw bij de McD al een HBO-diploma hebben :').

Ik heb een auditieve beperking en ik mis gewoon klantvriendelijkheid van de UZB's, de bereidheid om iemand een beetje op weg te helpen.
Niet meer actief op Fok!
pi_91305537
Wat ik persoonlijk het meest "jammere" vind, zijn al die schoolverlaters op HBO en WO niveau die geen werk of alleen van die banen ver onder hun niveau (callcenter werk) kunnen vinden.
Waarom zijn er niet meer starters en/of trainee functies voor hun?
Nee, werkgevers hebben liever iemand van 20jaar, universiteit af en al 6 jaar werkervaring.

:(
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:30:45 #136
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91305595
Het ligt er ook een beetje aan bij welk uzb je naar binnen stapt. Van de grote uzb's hoef je niet zoveel te verwachten qua klantvriendelijkheid. Dat zijn echt van die goed geoliede machines. Je wordt vaak persoonlijk geholpen door de wat kleinere jongens in de uitzendbranche, is mijn ervaring. Ook omdat ze een kleiner personeelsbestand hebben dan bv een Randstad, Manpower of Unique.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:29:35 #137
197394 tha_one
podjandikkie
pi_91307647
Om de negatieve spiraal te doorbreken wil ik even melden dat ik vandaag via een middelgroot W&S bureau op gesprek ben geweest bij een bedrijf met een functie die perfect bij mij past.

Ik had eigenlijk een gesprek met een manager en de gast wiens baan het origineel was (Hij maakte na drie jaar promotie). Bleek die manager in vergadering te zijn, nu dus lekker relaxed gesprek gehad met die jongen. Heb er dus wel een goed gevoel over. :)
pi_91309172
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:36 schreef JL... het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws.

Wat je hier vooral ook merkt, is dat ze je voor simpele banen of voor iets onder je niveau al niet aannemen. Ze zijn dan te bang dat je zo weg bent als je iets anders kan krijgen wat wel je niveau is.

En bij de banen die wel je niveau zijn, wordt veelal werkervaring gevraagd. Die kan ik als schoolverlater niet aantonen.

Daarnaast zien uitzendbureaus mij volgens mij eerder als een last dan als iemand die iets voor ze kan doen. Ik reageer veel op hun vacature-aanbod (vooral Manpower, Tempoteam en Unique), maar er gebeurt echt niks.

Tsja, daar zit je dan...goede opleiding af, maar niks te doen...
En dan de reacties van mensen om je heen "oh dan moet je ff naar het uitzendbureau gaan, dan heb je zo wat! En je moet ook dingen onder je niveau accepteren hoor!"

Net alsof ik dat maanden geleden al niet verzonnen had :P
pi_91313163
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:19 schreef goofy_goober het volgende:
Ze moeten ook bepaalde associaties bij je gaan krijgen, zodat je in het hoofd van die intercedenten op komt als ze bepaalde termen zien. Zo had ik bijv dat als er van een bepaalde organisatie een functie binnen kwam, ze direct aan mij dachten. En dan nemen ze juist contact op met jou. En wat sommigen intercedenten wel fijn vinden is als je ze bijv de beste wensen wenst (ok die kan dus niet meer nu), ze beterschap wenst als ze ziek zijn, gewoon vraagt hoe het gaat, een compliment geeft voor hun inzet (ook als dat geen resultaat heeft) en dat soort dingen. Kortom, dat je betrokken bent. Intercedent zijn is een aardig stressvol baantje heb ik de indruk, want het verloop bij uzb's is hoog en ziekteverlof komt er volgens mij ook vrij vaak voor.
pi_91314724
Ik ben vandaag maar eens 3 uitzendbureaus langsgegaan...verschrikkelijk die intercedentes die zich helemaal geweldig voelen aldaar, maar goed.

Wat blijkt...al die uitzendbureaus hebben steeds overal precies dezelfde vacatures lopen bij precies dezelfde bedrijven. Waarom kunnen ze dan niet gewoon 1 uitzendbureau hebben?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:48:17 #141
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_91319702
Verloop bij intercedenten is ook hoog omdat het relatief slecht betaalt en er veel jonge mensen aangenomen worden. Doorgroeien is lang niet altijd mogelijk bij een uitzendbureau, dus dan maar weer vertrekken. En dat meerdere UZB's dezelfde vacatures hebben bij dezelfde bedrijven heeft te maken met 'tenders', contracten waarin wordt afgesproken hoeveel procent elk UZB voor zijn rekening neemt.
Intercedentes zetten het liefst snel mensen weg in zo'n tender, dat is weinig werk voor ze en levert dus veel op. Als ze uitgebreid voor je moeten zoeken kost dat veel te veel tijd. Deel van het inkomen van intercedenten bestaat ook uit bonus, dus het levert ze meer op als ze iemand snel kunnen plaatsen.

Ik ben overigens ook zoekende, na 2,5 jaar uitzendwerk gedaan te hebben bij dezelfde organisatie (naar volle tevredenheid), gedumpt omdat ze 'niet konden garanderen dat er voor de komende 3 maanden werk is'. Het inlenen van uitzendkrachten maakt bedrijven lui, zoveel is duidelijk. Gelukkig in die tijd veel geleerd, ook door zitting te hebben in de OR van het uitzendbureau. En ik heb al die tijd met grote matigheid geleefd, zodat ik mijn studieschuld heb afgelost en een redelijk kapitaaltje heb opgebouwd. Bovendien kan ik daarom met weinig toe (net iets meer dan bijstand).

Ben nu bezig via een vriendin te netwerken bij een organisatie die aan schuldhulpverlening doet (een functie waarvan veel mensen zeiden dat die bij me past).

Opleiding is trouwens bachelor in de biologie en bachelor/master in psychologie.
Nicht ärgern, nur wundern!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:10:04 #142
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91320798
Ze mogen bij die uzb's wel wat alerter worden met ingevulde vacatures. Als je weet dat er iemand is aangenomen op een vacature haal die zooi dan ook gelijk van de site, want zo creeer je alleen maar valse hoop bij de werkzoekende wanneer er een mooie vacature staat die al lang is ingevuld.

Er zijn vandaag weer twee uzb's vertrokken uit mijn woonplaats, zag ik vanochtend. Adecco en nog ééntje. Blijft weinig over hier. Kennelijk gaat het toch niet zo goed met de uitzendbusiness.
pi_91322431
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:10 schreef goofy_goober het volgende:
Ze mogen bij die uzb's wel wat alerter worden met ingevulde vacatures. Als je weet dat er iemand is aangenomen op een vacature haal die zooi dan ook gelijk van de site, want zo creeer je alleen maar valse hoop bij de werkzoekende wanneer er een mooie vacature staat die al lang is ingevuld.

Er zijn vandaag weer twee uzb's vertrokken uit mijn woonplaats, zag ik vanochtend. Adecco en nog ééntje. Blijft weinig over hier. Kennelijk gaat het toch niet zo goed met de uitzendbusiness.
Dat gaat het toch ook niet? Kan me nog herinneren van 5 jaren geleden dat er zoveel meer keuze was in vacatures. Het enige wat je nu vindt is callcenterwerk. :')
pi_91329110
quote:
Beste Karin,

Bedankt voor je sollicitatie op de functie van administratief medewerker. Op dit moment zijn er reeds kandidaten in procedure.
Dubbel :')

Ik heet niet eens Karin........................
pi_91416180
Nou, ik heb net een "tweede" gesprek achter de rug. Ik heb een goed beeld van mezelf gegeven, compleet met verkooppunten en punten die beter konden. Ze vonden dat ik anders overkwam dan de gemiddelde sollicitant, maar dat maakte me juist ook wel interessant. Dat verklaart misschien ook wel dat het vorige gesprek maar liefst 90 minuten duurde, waarbij echt alles gevraagd werd. Verder vond ik het een leuk gesprek en zij vonden het ook leuk. Soms heb ik de neiging wat negatief over mezelf te worden of mezelf niet voldoende recht aan te doen, ik hoop dat dit geen roet in het eten gaat gooien.

Ik werd ontvangen door de beveiliging, waar ze toch wel nieuwsgierig werden naar mijn sollicitatieprocedure. Ook leuk als ze daar interesse tonen.

Ik ben er nu in totaal 3 keer geweest (inc intake bij een inhouse uzb) en heb de hele procedure tot nu toe als heel positief ervaren, ik ben echt heel benieuwd!
  zondag 16 januari 2011 @ 18:00:41 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91420512
Spannend Daboman :) Wanneer hoor je wat?

Ik hoor morgen/overmorgen dus of ik ben aangenomen (of niet). Ga er eigenlijk vanuit van niet, ondanks goede gesprekken. Geen idee waarom, gevoel..
  zondag 16 januari 2011 @ 18:01:15 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91420535
quote:
17s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:00 schreef GotC het volgende:

Ik hoor morgen/overmorgen dus of ik ben aangenomen (of niet). Ga er eigenlijk vanuit van niet, ondanks goede gesprekken. Geen idee waarom, gevoel..
High hopes, low expectations ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_91423234
quote:
17s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:00 schreef GotC het volgende:

Ik hoor het ook waarschijnlijk morgen of anders overmorgen. Zitten we gezellig samen in spanning :)

En ik ga ook voor de zekerheid maar uit van niet. Het zou niet de eerste keer zijn na zo'n positieve procedure. Maar goed, het is sowieso een ervaring wat je weer in de pocket kan stoppen, weet je voor volgende gesprekken weer wat meer over hoe je nou over komt. Nouja, ik weet het gewoon echt niet, niemand heeft inside informatie, iedereen (binnen het bedrijf) zegt dat er een hoop positieve signalen zijn.
pi_91424069
Ik had vanaf december een tijdelijk contract. Afgelopen donderdag zegt mijn manager dat er nu al kans is dat dat wel langer gaat worden. 1 collega die langdurig ziek is schiet niet op, 1 wordt het contract niet verlengd en 1 is er zwanger en in de zomer uitgerekend...
Positief voor mij :s).
dag
  zondag 16 januari 2011 @ 20:42:21 #150
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91428968
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:04 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik hoor het ook waarschijnlijk morgen of anders overmorgen. Zitten we gezellig samen in spanning :)

En ik ga ook voor de zekerheid maar uit van niet. Het zou niet de eerste keer zijn na zo'n positieve procedure. Maar goed, het is sowieso een ervaring wat je weer in de pocket kan stoppen, weet je voor volgende gesprekken weer wat meer over hoe je nou over komt. Nouja, ik weet het gewoon echt niet, niemand heeft inside informatie, iedereen (binnen het bedrijf) zegt dat er een hoop positieve signalen zijn.
Precies. Nergens op rekenen, dan kan het alleen maar meevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')