Je moet niet te veel denken in de eisen uit de vacature, kijk naar de functie inhoud en leg er in je brief de nadruk op dat je daarvoor geschikt bent. In dat geval staan er ook vast eisen/voorkeuren in waar je wel aan voldoet, benoem dat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:57 schreef StilleZuidzee het volgende:
[..]
Thanx.Zo had ik het nog niet helemaal bekeken.
In sommige vacatures staan namelijk hele waslijsten in met voorkeuren. En dan bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring... zelfs voor niet gediplomeerde baantjes.
Dus gewoon solliciteren als ik denk dat het een vacature is voor een functie is waar denk geschikt voor te zijn.
Zouden jullie trouwens vermelden in jullie CV dat jullie slechthorend + doof zijn, of dat achterwege laten en pas op gesprek aangeven? Ik had namelijk af en toe verbaasde gezichten op sollicitatiegesprekken omdat ik dat pas aangaf op het sollicitatiegesprek zelf.Niet echt zo slim van mij.
Praten gaat redelijk, horen niet dus daar moesten ze even aan wennen.
Maar het geeft wel degelijk een indicatie. Het sollicitatiegesprek is bedoeld om te kijken in hoeverre jullie elkaar tegemoet kunnen komen. Maar je moet er idd wel een klein beetje doorheen kunnen prikken. Als je ook beginnend sollicitant bent is dat best lastig.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je moet niet te veel denken in de eisen uit de vacature, kijk naar de functie inhoud en leg er in je brief de nadruk op dat je daarvoor geschikt bent. In dat geval staan er ook vast eisen/voorkeuren in waar je wel aan voldoet, benoem dat.
Ik denk dat ik het zou laten weten als ik slechthorend zou zijn. Maar ik zit niet in die situatie, dus dat is moeilijk te beoordelen.
Natuurlijk is het een indicatie, maar ik vind functie inhoud een betere indicatie. Uiteraard kijk ik ook altijd wel naar de eisen, want het moet wel wat raakvlakken hebben. En inderdaad, je moet er ook wel wat handigheid in hebben, of krijgen, om iemand ervan te overtuigen dat je, ondanks het niet voldoen aan de eisen, de functie goed kunt invullen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:54 schreef Daboman het volgende:
[..]
Maar het geeft wel degelijk een indicatie. Het sollicitatiegesprek is bedoeld om te kijken in hoeverre jullie elkaar tegemoet kunnen komen. Maar je moet er idd wel een klein beetje doorheen kunnen prikken. Als je ook beginnend sollicitant bent is dat best lastig.
Tsja, dat andere gesprek is al morgen. Lijkt me erg kortdag om nu ineens naar hen te bellen en het te gaan verzetten. Plus dat het slecht overkomt, en hun natuurlijk ook zo'n gevoel hebben van "hij zal wel ergens anders op gesprek gaan". Sollicitatiegesprekken verzet je niet zomaar denk ik dan.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Kun je dat andere gesprek dan niet beter verzetten, als je deze baan erg graag wilt?
Thanks. Het zal me zeker aantrekkelijker maken (hoop ik hehe).quote:Op maandag 24 januari 2011 11:30 schreef Daboman het volgende:
Gewoon melden. Meestal kunnen afspraken wel verzet worden. De ene of de andere afspraak. En het maakt je misschien zelfs aantrekkelijker als ze zien dat anderen ook geïnteresseerd zijn.
En als dat niet kan, tsja, dan moet je een keuze maken. Is kut, maar er is dan weinig aan te doen. Dan zou ik voor dat gesprek gaan waarbij je al verder in de procedure zit. Het laat ook wel weer zien dat je gemotiveerd bent natuurlijk.
Tsja, ik had al aangegeven dat ik per direct beschikbaar ben, dus eigenlijk al direct kon starten, vandaar dat hij al aangaf of ik morgen wilde komen m.a.w. dat ik niet kon komen omdat ik zou moeten werken kon dus al niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:29 schreef Blik het volgende:
Ik had waarschijnlijk aangegeven dat ik dan niet zou kunnen, en de reden waarom in het midden gelaten. Als ze er specifiek om vragen naar de reden dan zou ik gewoon de waarheid vertellen
Ik ben zelf ook slechthorend en ik zet het niet in mijn brief (omdat ik geen uitnodiging wil mislopen wegens vooroordelen over doven die niet goed zijn in taal en niet goed kunnen praten), maar als ze me uitnodigen op gesprek, stuur ik voorafgaand aan het gesprek (bijv in de afspraakbevestiging) nog wel even een mailtje om het te vertellenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:57 schreef StilleZuidzee het volgende:
[..]
Thanx.Zo had ik het nog niet helemaal bekeken.
In sommige vacatures staan namelijk hele waslijsten in met voorkeuren. En dan bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring... zelfs voor niet gediplomeerde baantjes.
Dus gewoon solliciteren als ik denk dat het een vacature is voor een functie is waar denk geschikt voor te zijn.
Zouden jullie trouwens vermelden in jullie CV dat jullie slechthorend + doof zijn, of dat achterwege laten en pas op gesprek aangeven? Ik had namelijk af en toe verbaasde gezichten op sollicitatiegesprekken omdat ik dat pas aangaf op het sollicitatiegesprek zelf.Niet echt zo slim van mij.
Praten gaat redelijk, horen niet dus daar moesten ze even aan wennen.
Misschien kun je aangeven dat ze beter mensen met een HBO-diploma kunnen aannemen dan mensen met een laag opleidingsniveau en pedofiele neigingen (om het huidige nieuws er maar eens bij te pakken).quote:Op maandag 24 januari 2011 14:39 schreef Elvi het volgende:
Laat ik me hier ook es melden
Ben afgelopen juni afgestudeerd CMV' er. Heb nog steeds geen baan. Ik heb de laatste tijd ook gesolliciteerd bij kinderdagverblijven (ik heb ook een diploma kinderopvang, maar toen ik met die studie klaar was, was er geen werk te vinden. Ben toen CMV gaan doen en ben nu dus weer terug bij af).
Helaas krijg ik ook geen baan bij kinderdagverblijven omdat ze vinden dat ik met een HBO-diploma te hoog ben opgeleid. Awesome...
Je kon geen baan krijgen met je diploma kinderopvang en vervolgens ga je een opleiding doen waarmee je ook geen baan kon krijgen?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:39 schreef Elvi het volgende:
Laat ik me hier ook es melden
Ben afgelopen juni afgestudeerd CMV' er. Heb nog steeds geen baan. Ik heb de laatste tijd ook gesolliciteerd bij kinderdagverblijven (ik heb ook een diploma kinderopvang, maar toen ik met die studie klaar was, was er geen werk te vinden. Ben toen CMV gaan doen en ben nu dus weer terug bij af).
Helaas krijg ik ook geen baan bij kinderdagverblijven omdat ze vinden dat ik met een HBO-diploma te hoog ben opgeleid. Awesome...
Ik koos steeds een opleiding waar je op dat moment veel mee kon, maar als ik dan klaar ben dan kakt de economie weer in. Ik doe het heus niet expresquote:Op maandag 24 januari 2011 17:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kon geen baan krijgen met je diploma kinderopvang en vervolgens ga je een opleiding doen waarmee je ook geen baan kon krijgen?. Niet echt slim hè?
.
Hmm uiteindelijk niet meer gebeld, maar ik heb zo'n gevoel dat die gast waar ik gisteren het gesprek mee had, vandaag met die andere persoon gaat praten, en ik dan vandaag (of morgen) een reactie ga krijgen. Heb ik voor morgenmiddag niks gehoord, dan bel ik denk ik zelf morgenmiddag even.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:41 schreef JL... het volgende:
Anyway, ik word vandaag wel nog door ze gebeld werd me gemeld. Degene waar ik gesprek mee had, was de hele tijd bang dat ik te snel weg zou zijn, aangezien ik HBO heb gestudeerd en ik voor een MBO functie op gesprek kwam. Denk dat dat net het punt zal zijn, wat het hem zou kunnen doen...
Ik was gisteren bij het UWV en toen wilde ik me daar op de computer inschrijven (Mevrouw aan de balie "Bent u computervaardig?"quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:01 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe verwijder ik documenten uit mijn Werkmap? In het tekstballonnetje staat dat je ze kan verwijderen maar ik zie nergens op die hele pagina niet waar ik op moet klikken...
Er staat nu ook al ongeveer een week een mededeling dat je je documenten niet kan delen met je werkcoach: 'I.v.m. een storing kunt u geen berichten, taken, documenten of afspraken met uw werkcoach delen. Wij werken eraan om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.'
Wat een paupersite is het toch ook. Het is allemaal zo slecht vormgegeven. Doen ze dat expres ofzo?
Ik dacht altijd dat dat aan mijn pc instellingen lag... maar die site is dus echt zo bagger?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar echt 9 van de 10 keer dat ik iets wil doen op werk.nl is er iets. Net alsof ze mensen willen ontmoedigen bij hun aan te kloppen.
Idd, dat is bij mij nu ook al twee keer gebeurd (Eerst toen ik hem erop zette en nu ik hem update weerquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:10 schreef Blik het volgende:
Monsterboard werkt blijkbaar dus echt, gisteren mijn profiel online gezet en een dag later al gebeld voor een vacature die wel bij me zou passen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |