abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:43:34 #276
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91717799
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:57 schreef StilleZuidzee het volgende:

[..]

Thanx. :) Zo had ik het nog niet helemaal bekeken.

In sommige vacatures staan namelijk hele waslijsten in met voorkeuren. En dan bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring... zelfs voor niet gediplomeerde baantjes.

Dus gewoon solliciteren als ik denk dat het een vacature is voor een functie is waar denk geschikt voor te zijn.

Zouden jullie trouwens vermelden in jullie CV dat jullie slechthorend + doof zijn, of dat achterwege laten en pas op gesprek aangeven? Ik had namelijk af en toe verbaasde gezichten op sollicitatiegesprekken omdat ik dat pas aangaf op het sollicitatiegesprek zelf. _O- Niet echt zo slim van mij.

Praten gaat redelijk, horen niet dus daar moesten ze even aan wennen.
Je moet niet te veel denken in de eisen uit de vacature, kijk naar de functie inhoud en leg er in je brief de nadruk op dat je daarvoor geschikt bent. In dat geval staan er ook vast eisen/voorkeuren in waar je wel aan voldoet, benoem dat.

Ik denk dat ik het zou laten weten als ik slechthorend zou zijn. Maar ik zit niet in die situatie, dus dat is moeilijk te beoordelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_91718434
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Je moet niet te veel denken in de eisen uit de vacature, kijk naar de functie inhoud en leg er in je brief de nadruk op dat je daarvoor geschikt bent. In dat geval staan er ook vast eisen/voorkeuren in waar je wel aan voldoet, benoem dat.

Ik denk dat ik het zou laten weten als ik slechthorend zou zijn. Maar ik zit niet in die situatie, dus dat is moeilijk te beoordelen.
Maar het geeft wel degelijk een indicatie. Het sollicitatiegesprek is bedoeld om te kijken in hoeverre jullie elkaar tegemoet kunnen komen. Maar je moet er idd wel een klein beetje doorheen kunnen prikken. Als je ook beginnend sollicitant bent is dat best lastig.
pi_91719829
Hey Daboman en Angel of Dth thanx! ^O^

Dan maar snel zoeken en reageren en er het beste van maken, en kijken wat ervan komt.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:35:03 #279
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91720614
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:54 schreef Daboman het volgende:

[..]

Maar het geeft wel degelijk een indicatie. Het sollicitatiegesprek is bedoeld om te kijken in hoeverre jullie elkaar tegemoet kunnen komen. Maar je moet er idd wel een klein beetje doorheen kunnen prikken. Als je ook beginnend sollicitant bent is dat best lastig.
Natuurlijk is het een indicatie, maar ik vind functie inhoud een betere indicatie. Uiteraard kijk ik ook altijd wel naar de eisen, want het moet wel wat raakvlakken hebben. En inderdaad, je moet er ook wel wat handigheid in hebben, of krijgen, om iemand ervan te overtuigen dat je, ondanks het niet voldoen aan de eisen, de functie goed kunt invullen.

Wat dat betreft is veel solliciteren ook wel aan te raden, om er wat meer handigheid in te krijgen. Als je niet wordt uitgenodigd, vraag dan waarom. Wordt je na een gesprek afgewezen, vraag naar de redenen. Vraag ook wat ze wel goed vonden. Kun je prima gebruiken bij volgende sollicitaties.
pi_91789915
even een korte vraag:

Ik had vandaag een gesprek en het ging redelijk goed. Nu werd mij gevraagd of ik morgen weer kan komen om met dezelfde man en nog een ander te komen praten (ander is er tot ongeveer 3 uur en alleen dinsdag).

Helaas heb ik morgen nog een sollicitatiegesprek (11 uur) ergens waar ik helemaal met de trein heen moet en terug. Ik heb aangegeven dat het me niet zal lukken, omdat ik nog een gesprek ergens heb, en ik dat gesprek eigenlijk niet wil afzeggen.

Is het verstandig geweest om hier een melding van te geven?
Eigenlijk zou ik de baan erg graag willen hebben, maar om er een ander sollicitatiegesprek voor op te geven...tsja...
  maandag 24 januari 2011 @ 11:26:15 #281
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91790432
Kun je dat andere gesprek dan niet beter verzetten, als je deze baan erg graag wilt?
pi_91790569
Gewoon melden. Meestal kunnen afspraken wel verzet worden. De ene of de andere afspraak. En het maakt je misschien zelfs aantrekkelijker als ze zien dat anderen ook geïnteresseerd zijn.

En als dat niet kan, tsja, dan moet je een keuze maken. Is kut, maar er is dan weinig aan te doen. Dan zou ik voor dat gesprek gaan waarbij je al verder in de procedure zit. Het laat ook wel weer zien dat je gemotiveerd bent natuurlijk.
pi_91790923
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Kun je dat andere gesprek dan niet beter verzetten, als je deze baan erg graag wilt?
Tsja, dat andere gesprek is al morgen. Lijkt me erg kortdag om nu ineens naar hen te bellen en het te gaan verzetten. Plus dat het slecht overkomt, en hun natuurlijk ook zo'n gevoel hebben van "hij zal wel ergens anders op gesprek gaan". Sollicitatiegesprekken verzet je niet zomaar denk ik dan.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:30 schreef Daboman het volgende:
Gewoon melden. Meestal kunnen afspraken wel verzet worden. De ene of de andere afspraak. En het maakt je misschien zelfs aantrekkelijker als ze zien dat anderen ook geïnteresseerd zijn.

En als dat niet kan, tsja, dan moet je een keuze maken. Is kut, maar er is dan weinig aan te doen. Dan zou ik voor dat gesprek gaan waarbij je al verder in de procedure zit. Het laat ook wel weer zien dat je gemotiveerd bent natuurlijk.
Thanks. Het zal me zeker aantrekkelijker maken (hoop ik hehe).

En uiteraard zal ik altijd de voorkeur geven aan het gesprek waar ik al verder in procedure zit.
Ik was ook al aan het denken om misschien telefonisch met die ander te gaan praten als de afspraak morgen niet lukt, dat zal ook zeker een optie zijn, aangezien ik wel al bij een gast van hun in persoon op gesprek ben geweest.

Anyway, ik word vandaag wel nog door ze gebeld werd me gemeld. Degene waar ik gesprek mee had, was de hele tijd bang dat ik te snel weg zou zijn, aangezien ik HBO heb gestudeerd en ik voor een MBO functie op gesprek kwam. Denk dat dat net het punt zal zijn, wat het hem zou kunnen doen...
  maandag 24 januari 2011 @ 14:29:29 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_91797843
Ik had waarschijnlijk aangegeven dat ik dan niet zou kunnen, en de reden waarom in het midden gelaten. Als ze er specifiek om vragen naar de reden dan zou ik gewoon de waarheid vertellen
  maandag 24 januari 2011 @ 14:39:03 #285
47102 Elvi
miemkwien
pi_91798241
Laat ik me hier ook es melden :')

Ben afgelopen juni afgestudeerd CMV' er. Heb nog steeds geen baan. Ik heb de laatste tijd ook gesolliciteerd bij kinderdagverblijven (ik heb ook een diploma kinderopvang, maar toen ik met die studie klaar was, was er geen werk te vinden. Ben toen CMV gaan doen en ben nu dus weer terug bij af :') ).
Helaas krijg ik ook geen baan bij kinderdagverblijven omdat ze vinden dat ik met een HBO-diploma te hoog ben opgeleid. Awesome...
pi_91799072
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:29 schreef Blik het volgende:
Ik had waarschijnlijk aangegeven dat ik dan niet zou kunnen, en de reden waarom in het midden gelaten. Als ze er specifiek om vragen naar de reden dan zou ik gewoon de waarheid vertellen
Tsja, ik had al aangegeven dat ik per direct beschikbaar ben, dus eigenlijk al direct kon starten, vandaar dat hij al aangaf of ik morgen wilde komen m.a.w. dat ik niet kon komen omdat ik zou moeten werken kon dus al niet.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:48:39 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91804986
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:57 schreef StilleZuidzee het volgende:

[..]

Thanx. :) Zo had ik het nog niet helemaal bekeken.

In sommige vacatures staan namelijk hele waslijsten in met voorkeuren. En dan bijvoorbeeld 5 jaar werkervaring... zelfs voor niet gediplomeerde baantjes.

Dus gewoon solliciteren als ik denk dat het een vacature is voor een functie is waar denk geschikt voor te zijn.

Zouden jullie trouwens vermelden in jullie CV dat jullie slechthorend + doof zijn, of dat achterwege laten en pas op gesprek aangeven? Ik had namelijk af en toe verbaasde gezichten op sollicitatiegesprekken omdat ik dat pas aangaf op het sollicitatiegesprek zelf. _O- Niet echt zo slim van mij.

Praten gaat redelijk, horen niet dus daar moesten ze even aan wennen.
Ik ben zelf ook slechthorend en ik zet het niet in mijn brief (omdat ik geen uitnodiging wil mislopen wegens vooroordelen over doven die niet goed zijn in taal en niet goed kunnen praten), maar als ze me uitnodigen op gesprek, stuur ik voorafgaand aan het gesprek (bijv in de afspraakbevestiging) nog wel even een mailtje om het te vertellen :). Dan zijn ze er iig op bedacht ;).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 januari 2011 @ 16:58:29 #288
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91805591
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:39 schreef Elvi het volgende:

Ben afgelopen juni afgestudeerd CMV' er. Heb nog steeds geen baan. Ik heb de laatste tijd ook gesolliciteerd bij kinderdagverblijven (ik heb ook een diploma kinderopvang, maar toen ik met die studie klaar was, was er geen werk te vinden. Ben toen CMV gaan doen en ben nu dus weer terug bij af :') ).
Helaas krijg ik ook geen baan bij kinderdagverblijven omdat ze vinden dat ik met een HBO-diploma te hoog ben opgeleid. Awesome...
Misschien kun je aangeven dat ze beter mensen met een HBO-diploma kunnen aannemen dan mensen met een laag opleidingsniveau en pedofiele neigingen (om het huidige nieuws er maar eens bij te pakken).
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 24 januari 2011 @ 17:00:36 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91805722
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:39 schreef Elvi het volgende:

Je kon geen baan krijgen met je diploma kinderopvang en vervolgens ga je een opleiding doen waarmee je ook geen baan kon krijgen? :{. Niet echt slim hè? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91809357
Hoe lang zijn de vaste klanten al zonder werk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 24 januari 2011 @ 19:37:09 #291
47102 Elvi
miemkwien
pi_91813556
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je kon geen baan krijgen met je diploma kinderopvang en vervolgens ga je een opleiding doen waarmee je ook geen baan kon krijgen? :{. Niet echt slim hè? :P.
Ik koos steeds een opleiding waar je op dat moment veel mee kon, maar als ik dan klaar ben dan kakt de economie weer in. Ik doe het heus niet expres :'(
pi_91836255
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:41 schreef JL... het volgende:

Anyway, ik word vandaag wel nog door ze gebeld werd me gemeld. Degene waar ik gesprek mee had, was de hele tijd bang dat ik te snel weg zou zijn, aangezien ik HBO heb gestudeerd en ik voor een MBO functie op gesprek kwam. Denk dat dat net het punt zal zijn, wat het hem zou kunnen doen...
Hmm uiteindelijk niet meer gebeld, maar ik heb zo'n gevoel dat die gast waar ik gisteren het gesprek mee had, vandaag met die andere persoon gaat praten, en ik dan vandaag (of morgen) een reactie ga krijgen. Heb ik voor morgenmiddag niks gehoord, dan bel ik denk ik zelf morgenmiddag even.

Zo dalijk in ieder geval naar dat andere sollicitatiegesprek.
pi_91853985
Tjonge, nu maakt het UWV er wel een zooitje van. Ik netjes aangeven van jongens, ik heb een nieuwe baan gevonden, zet mijn WW eens stil en zij ondernemen blijkbaar maar weinig actie. Ze hadden in principe al contact met me moeten opnemen als ik alleen maar roep dat ik werk heb, dat is de normale procedure. En dan zeker roepen dat het aan mij ligt als het fout gaat. Paupers.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:01:36 #294
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91854565
Hoe verwijder ik documenten uit mijn Werkmap? In het tekstballonnetje staat dat je ze kan verwijderen maar ik zie nergens op die hele pagina niet waar ik op moet klikken... :{w

Er staat nu ook al ongeveer een week een mededeling dat je je documenten niet kan delen met je werkcoach: 'I.v.m. een storing kunt u geen berichten, taken, documenten of afspraken met uw werkcoach delen. Wij werken eraan om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.'

Als ik een document uit mijn Werkmap wil openen of downloaden (.doc of .pdf formaat) krijg ik de volgende foutmelding:

Wat een paupersite is het toch ook. Het is allemaal zo slecht vormgegeven en werkt voor geen meter. De helft van de tijd ligt die zooi er ook uit. Doen ze dat expres ofzo? :{

[ Bericht 24% gewijzigd door goofy_goober op 25-01-2011 17:10:53 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:08:05 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91854852
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:01 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe verwijder ik documenten uit mijn Werkmap? In het tekstballonnetje staat dat je ze kan verwijderen maar ik zie nergens op die hele pagina niet waar ik op moet klikken... :{w

Er staat nu ook al ongeveer een week een mededeling dat je je documenten niet kan delen met je werkcoach: 'I.v.m. een storing kunt u geen berichten, taken, documenten of afspraken met uw werkcoach delen. Wij werken eraan om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.'

Wat een paupersite is het toch ook. Het is allemaal zo slecht vormgegeven. Doen ze dat expres ofzo? :{
Ik was gisteren bij het UWV en toen wilde ik me daar op de computer inschrijven (Mevrouw aan de balie "Bent u computervaardig?" :')). Maar toen kreeg ik steeds na een paar stappen een foutmelding en toen heb ik het opgegeven. Keek ik vandaag op de site, zag ik dat er idd een storing is, maar vandaag lukte het gelukkig wel. Maar echt 9 van de 10 keer dat ik iets wil doen op werk.nl is er iets. Net alsof ze mensen willen ontmoedigen bij hun aan te kloppen :N.
Niet meer actief op Fok!
pi_91879155
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Maar echt 9 van de 10 keer dat ik iets wil doen op werk.nl is er iets. Net alsof ze mensen willen ontmoedigen bij hun aan te kloppen :N.
Ik dacht altijd dat dat aan mijn pc instellingen lag... maar die site is dus echt zo bagger? :P aha!
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:10:31 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_91886428
Monsterboard werkt blijkbaar dus echt, gisteren mijn profiel online gezet en een dag later al gebeld voor een vacature die wel bij me zou passen
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:06:03 #298
197394 tha_one
podjandikkie
pi_91888412
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:10 schreef Blik het volgende:
Monsterboard werkt blijkbaar dus echt, gisteren mijn profiel online gezet en een dag later al gebeld voor een vacature die wel bij me zou passen
Idd, dat is bij mij nu ook al twee keer gebeurd (Eerst toen ik hem erop zette en nu ik hem update weer :) ). Was ook wel nodig dat ik nu weer wat gesprekken heb, was mijn motivatie om door te solliciteren toch wel al een week kwijt.
pi_91898273
Helaas nog steeds niks gehoord op mijn gesprek van afgelopen maandag en het vervolg-gesprek (waar ik niet bij was) tussen de man en een andere collega op de dinsdag.

Heb zojuist geprobeerd te bellen, maar kreeg te horen dat de bewuste man alleen in de morgen tussen 9 en 12 op kantoor is. Dan maar morgenvroeg proberen.
pi_91898392
Ik krijg de volgende week een contract aangeboden. Hopelijk zijn de voorwaarden goed en besluit ik op basis daarvan bij mijn huidige afstudeerbedrijf te blijven.

Ben ook eens benieuwd wat voor werk ik zoal nog aan kan pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')