abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90754915
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:21 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als een koude winter het gevolg is van een global warming dan is een warme winter het gevolg van global cooling.
Aha heb je hier al over gepubliceerd?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 2 januari 2011 @ 18:35:06 #152
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_90755336
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:13 schreef JoaC het volgende:

[..]

Lol, net vroeg je nog om het omgekeerde van een Godsbewijs
Was gericht aan irritante du_ke le Mod. Hij denkt alles zeker te weten dus mag hij aantonen dat God niet bestaat.
pi_90755362
Dit topic is 1 groot autoriteitsargument. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 2 januari 2011 @ 18:36:01 #154
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90755370
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha heb je hier al over gepubliceerd?
Als een koude winter het gevolg is van global warming waarom is een warme winter dan niet het gevolg van global cooling?
pi_90755872
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:36 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als een koude winter het gevolg is van global warming waarom is een warme winter dan niet het gevolg van global cooling?
De smeltende poolkappen en de uitdijende Sahara zijn niet het effect van global cooling. Zoals ik eerder aangaf denk ik niet dat we dit gaan stoppen. Hoe mooi dat geloof van ons ook is om de aarde in een schijnwerkelijke comfort zone te houden, waar het nog nooit ingezeten heeft.

Simplificatie van gebeurtenissen:

De aarde warmt geleidelijk op, poolkappen smelten, poolkappen verdwijnen, destabilisatie, aarde verdraait in z'n huidige as wat tot wat natuurrampen leidt, poolkappen worden ergens anders gevormd, er komt een nieuwe ijstijd hier of ergens anders, Antarctica geeft z'n landmassa mogelijk weer prijs (waar ik trouwens heel benieuwd naar ben) en mensen zullen niet worden uitgeroeid maar zich aanpassen of emigreren naar warmere gebieden. De mens overleeft het wel.

http://www.croatiantimes.(...)_start_in_five_years

quote:
Croat scientist warns ice age could start in five years

Croatian Times
A leading scientist has revealed that Europe could be just five years away from the start of a new Ice Age.

While climate change campaigners say global warming is the planet's biggest danger, renowned physicist Vladimir Paar says most of central Europe will soon be covered in ice.

The freeze will be so complete that people will be able to walk from England to Ireland or across the North Sea from Scotland to northern Europe.

Professor Paar, from Croatia's Zagreb University, has spent decades analysing previous ice ages in Europe and what caused them.
....
quote:
"Previous ice ages lasted about 70,000 years. That's a fact and the new ice age can't be avoided.

"The big question is what will happen to the people of the Central European countries which will be under ice?

"They might migrate to the south, or might stay, but with a huge increase in energy use," he warned.

"This could happen in five, 10, 50 or 100 years, or even later. We can't predict it precisely, but it will come," he added.

And the professor said that scientists think global warming is simply a natural part of the planet.

"What I mean is that global warming is natural. Some 130,000 years ago the earth's temperature was the same as now, the level of CO2 was almost the same and the level of the sea was four metres higher.

[ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 02-01-2011 18:55:58 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 19:23:50 #156
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_90757308
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:47 schreef Beathoven het volgende:

De mens overleeft het wel.

Alle 8 - 9 miljard?

Ik denk hooguit 1 miljard (optimistisch geschat).
pi_90757409
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:23 schreef voice-over het volgende:

[..]

Alle 8 - 9 miljard?

Ik denk hooguit 1 miljard (optimistisch geschat).
nee, niet allemaal.. de soort :)
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 19:26:16 #158
230491 Zith
pls tip
pi_90757419
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Dat het hier warmer word is een van symptomen van global cooling.
http://www.skepticalscience.com/global-cooling-intermediate.htm
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 19:27:38 #159
230491 Zith
pls tip
pi_90757468
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:35 schreef teknomist het volgende:
Dit topic is 1 groot autoriteitsargument. :P
Van de sceptici ja, die komen met neppe lijsten van '500 mensen die tegen zijn'. De wetenschappelijke kant refereert naar onderzoeken en websites die argumenteren dmv. publicaties.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90757581
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:36 schreef Berlitz het volgende:

[..]

1 koude winter of 1 warme winter zegt niet zoveel eigenlijk. Maar het is goed mogelijk dat lokaal koudere winters voor gaan komen ondanks dat de aarde als geheel wel opwarmt.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:33:32 #161
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90757715
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

1 koude winter of 1 warme winter zegt niet zoveel eigenlijk. Maar het is goed mogelijk dat lokaal koudere winters voor gaan komen ondanks dat de aarde als geheel wel opwarmt.
Gebruik warmere zomers dan ook niet als argument.
quote:
quote:
We can even quantify this: when you include positive feedbacks, a doubling of CO2 causes a warming of around 3°C.
En mensen zorgen voor een toename van 3%
pi_90757912
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Een temperatuurdaling van 2 graden heeft al een ijstijd als gevolg he.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_90758054
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:27 schreef Zith het volgende:
De wetenschappelijke kant refereert naar onderzoeken en websites die argumenteren dmv. publicaties.
Dat bedoel ik. ;)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_90758271
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Gebruik warmere zomers dan ook niet als argument.
Doe ik dat dan?
Volgens mij draaide deze topicreeks al vanaf het begin er om dat 1 warme zomer of winter niet zegt en dat er naar de trend gekeken moet worden....
quote:
[..]

[..]

Een aarde die gemiddeld 3 graden warmer is zal er al behoorlijk anders uitzien dan nu. En we zijn natuurlijk al best een eind onderweg richting die verdubbeling. Sinds de industriële revolutie is de concentratie met ongeveer een derde gestegen.

Oh en zorgen de mensen voor 3% van de totale uitstoot of van de stijging van de uitstoot? Welke toename heb je het over?
pi_90758343
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Doe ik dat dan?
Volgens mij draaide deze topicreeks al vanaf het begin er om dat 1 warme zomer of winter niet zegt en dat er naar de trend gekeken moet worden....

[..]

Een aarde die gemiddeld 3 graden warmer is zal er al behoorlijk anders uitzien dan nu. En we zijn natuurlijk al best een eind onderweg richting die verdubbeling. Sinds de industriële revolutie is de concentratie met ongeveer een derde gestegen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh en zorgen de mensen voor 3% van de totale uitstoot of van de stijging van de uitstoot? Welke toename heb je het over?
Correlaties. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')