Of een klein beetje door de wol geverfd, dat kan ook nogquote:Op zondag 2 januari 2011 12:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat ben jij een alu-hoedje teun!
Complot-theorieën?
Dat is dan zo ongeveer wat die site doet, maar dan gewoon niet digitaalquote:Daar zit trouwens nog wel een gaatje in de markt. Intermediair spelen. Zorgen dat je goede klussers kent en voor de klant een klus uitzetten.
En dat doe jij dan die intermediair spelen? Geld innen als klanten niet genoeg betalen?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:02 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Of een klein beetje door de wol geverfd, dat kan ook nog![]()
Ik ga niet prat op slimheid of zo, er zijn er hier die veel slimmer zijn, maar ik loop toch al een poosje rond op deze aardkloot en denk er vaak het mijne van. Door schade en schande wat wijzer geworden. En er toch ook nog steeds af en toe weer intrappen![]()
Als je een klein klusje hebt moet je gewoon mensen bellen en ze in de ogen kijken, ze alles op papier laten zetten, dat is het beste.
Daar zit trouwens nog wel een gaatje in de markt. Intermediair spelen. Zorgen dat je goede klussers kent en voor de klant een klus uitzetten.
Intermediair spelen met een stuk houtquote:Op zondag 2 januari 2011 13:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En dat doe jij dan die intermediair spelen? Geld innen als klanten niet genoeg betalen?
En een hamer! Het is net een echte timmerman!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Intermediair spelen met een stuk hout
quote:Op zondag 2 januari 2011 13:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En dat doe jij dan die intermediair spelen? Geld innen als klanten niet genoeg betalen?
Daar hebben ze incassobureaus voor bedacht.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Intermediair spelen met een stuk hout
Kinderspel, Teun.quote:
Tuurlijk was het ongelooflijk dom, dat zal niemand ontkennen denk ik. En meestal weten ouders dergelijke dingen niet, die zijn vaak de laatsten die iets horen. Is althans onze ervaring, ze komen echt niet vertellen dat ze iets willen gaan doen wat levensgevaarlijk is.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:59 schreef Copycat het volgende:
En dan nog slogun schrijven ook. Dubbel gediskwalificeerd.
Alhoewel zo'n bom natuurlijk wel enorm dom is en ik me afvraag of de ouders hiervan wisten.
Het kind hier in Harderwijk was 13 jaar oud, het gebeurde om half drie 's nachts. Ik denk dan: "Wat doet een dertienjarige überhaupt om half drie 's nachts op straat". Nu trouwens bekend geworden dat het familie zelf was die die bom afgestoken heeft.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:56 schreef spuitje het volgende:
Heb even op mensenlinq gekeken of wij de familie van die verongelukte jongen kennen, komen uit dezelfde omgeving. Kennen ze dus niet maar las op de condoleance pagina dit:
[Dit bewijst de slogun "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" nog maar eens een keer.
Alsof ouders, familie en vrienden dat niet weten, wat een lul om zoiets daar neer te zetten!
Ik snap nooit hoe mensen op het idee komen iets dergelijks in elkaar te knutselen. Net of ze totaal niet nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn. Of is dat jeugdige overmoed? Mij kan niets gebeuren?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:02 schreef Disana het volgende:
Die beschrijving ook. Lood en spijkers, waar is dat voor nodig in vuurwerk.
Vuurwerkbommen eisen jonge slachtoffers bij jaarwisseling.
Ik heb het idee dat ze een terroristenbom vanaf het internet hebben nagebouwd.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik snap nooit hoe mensen op het idee komen iets dergelijks in elkaar te knutselen. Net of ze totaal niet nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn. Of is dat jeugdige overmoed? Mij kan niets gebeuren?
Het is een leuke belasting knaller zo aan het eind van het jaar.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het kind hier in Harderwijk was 13 jaar oud, het gebeurde om half drie 's nachts. Ik denk dan: "Wat doet een dertienjarige überhaupt om half drie 's nachts op straat". Nu trouwens bekend geworden dat het familie zelf was die die bom afgestoken heeft.
Maar sowieso vind ik het compleet onbegrijpelijk dat het afsteken van vuurwerk een volledig geaccepteerde activiteit is, terwijl er naast die twee doden zo ontzettend veel gewonden bij vallen. En het gebeurt jaar na jaar.
En dan heb ik het nog niet eens over milieuvervuiling. Ik hoorde gisteren dat er tijdens die paar uur evenveel meuk de lucht ingaat als heel autorijdend Nederland in één jaar produceert. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je vooral gescheiden afval moet inzamelen, geen auto meer mag wassen op straat en dit gewoon door kan gaan.
Mensen geven dat geld vroeg of laat toch wel ergens aan uit.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:06 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het is een leuke BTW knaller zo aan het eind van het jaar.
Nee, mensen halen recepten voor het maken van bommen en vuurwerk door elkaar. Een pijpbom iets van dien aard is niet geschikt als vuurwerk. Het is veel moeilijker zelf goed vuurwerk te maken dan zelf een bom fabriceren. Vuurwerk vraagt om een delicate verhouding van alle componenten zodat de chemische reactie beheerst blijft.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik snap nooit hoe mensen op het idee komen iets dergelijks in elkaar te knutselen. Net of ze totaal niet nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn. Of is dat jeugdige overmoed? Mij kan niets gebeuren?
Verzin maar eens iets anders dan.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Mensen geven dat geld vroeg of laat toch wel ergens aan uit.
En zit je dus de rest van je leven opgescheept met het gegeven dat je een familie lid hebt vermoord. Want ik vind het moord. De rechter zal misschien zeggen dood door schuld, weet ik veel.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het kind hier in Harderwijk was 13 jaar oud, het gebeurde om half drie 's nachts. Ik denk dan: "Wat doet een dertienjarige überhaupt om half drie 's nachts op straat". Nu trouwens bekend geworden dat het familie zelf was die die bom afgestoken heeft.
Maar sowieso vind ik het compleet onbegrijpelijk dat het afsteken van vuurwerk een volledig geaccepteerde activiteit is, terwijl er naast die twee doden zo ontzettend veel gewonden bij vallen. En het gebeurt jaar na jaar.
En dan heb ik het nog niet eens over milieuvervuiling. Ik hoorde gisteren dat er tijdens die paar uur evenveel meuk de lucht ingaat als heel autorijdend Nederland in één jaar produceert. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je vooral gescheiden afval moet inzamelen, geen auto meer mag wassen op straat en dit gewoon door kan gaan.
Hier gebeurt het dus helemaal niet. Hier wordt oud en nieuw in huiselijke kring gevierd met familie en vrienden, vaak ook wordt er een zaaltje afgehuurd. Er wordt gegeten, gedronken en het gaat soms de hele nacht door. Maar er wordt geen rotje afgestoken!quote:
Dat heb ik gedaan, zit er een paar uur per dag na te kijkenquote:
En sinds wanneer is dat argument valide?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, zit er een paar uur per dag na te kijken![]()
Dat vuurwerk, als je alles meeneemt, veroorzaakt toch veel meer schade dan dat het oplevert?
Want anders had je 1200 euro uitgegeven aan vuurwerk?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat vuurwerk, als je alles meeneemt, veroorzaakt toch veel meer schade dan dat het oplevert?
Heel regelmatig. Roken moet duur zijn, want slecht voor de gezondheid. Autorijden moet vooral duur zijn, want slecht voor het milieu. Afvalstoffenheffingen, verpakkingsbelastingen, etc.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En sinds wanneer is dat argument valide?
Daar is wellicht onderzoek naar gedaan door figuren van Groenlinks die geen draagvlak vonden voor een algemeen verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat hangt er dan maar net onder wat je definitie van schade isquote:Op zondag 2 januari 2011 16:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Heel regelmatig. Roken moet duur zijn, want slecht voor de gezondheid. Autorijden moet vooral duur zijn, want slecht voor het milieu. Afvalstoffenheffingen, verpakkingsbelastingen, etc.
Vuurwerk is ook duur, er gaat in ieder geval al 19% BTW overheen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Heel regelmatig. Roken moet duur zijn, want slecht voor de gezondheid. Autorijden moet vooral duur zijn, want slecht voor het milieu. Afvalstoffenheffingen, verpakkingsbelastingen, etc.
Ja, maar geen vuurwerkbelasting of andere rare heffingen volgens mij.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:16 schreef Dementor het volgende:
[..]
Vuurwerk is ook duur, er gaat in ieder geval al 19% BTW overheen.
Het komt er eigenlijk op neer dat je maar beter niet aan de pleziertjes van het volk kunt komen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, maar geen vuurwerkbelasting of andere rare heffingen volgens mij.
Ik vind het trouwens ook allemaal prima, ik begrijp er alleen geen moer van.
Nou, dan heb je nu ongeveer een plaatje bij wat onze kinderen hebben gezien. Want hij werd dus via de wachtkamer binnen gebracht.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:02 schreef Disana het volgende:
Die beschrijving ook. Lood en spijkers, waar is dat voor nodig in vuurwerk.
Vuurwerkbommen eisen jonge slachtoffers bij jaarwisseling.
Een bom maken met lood en spijkers.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou, dan heb je nu ongeveer een plaatje bij wat onze kinderen hebben gezien. Want hij werd dus via de wachtkamer binnen gebracht.
En die ouders, ik vind het zo verschrikkelijk voor ze, want dit is dus het laatste beeld wat ze van hun kind hebben, het ding is gewoon in zijn gezicht ontploft.
"Pleziertjes?" Twee doden en ettelijke gewonden. 't Zal je kind of partner maar zijn die dood of blind thuis komt doordat paupers niet weten waar ze mee bezig zijnquote:Op zondag 2 januari 2011 16:22 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het komt er eigenlijk op neer dat je maar beter niet aan de pleziertjes van het volk kunt komen.
Kijk maar eens naar het voetbal in Nederland en wat daar voor onkosten voor gemaakt worden doordat men zich niet kan gedragen.
Afschuwelijk inderdaad. En niemand om de schuld op af te wentelen want het kind had de bom zelf gemaakt.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou, dan heb je nu ongeveer een plaatje bij wat onze kinderen hebben gezien. Want hij werd dus via de wachtkamer binnen gebracht.
En die ouders, ik vind het zo verschrikkelijk voor ze, want dit is dus het laatste beeld wat ze van hun kind hebben, het ding is gewoon in zijn gezicht ontploft.
Als je op een normale manier met gekeurd en in Nederland gekocht vuurwerk omgaat kan er eigenlijk niet heel erg veel mis gaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
"Pleziertjes?" Twee doden en ettelijke gewonden. 't Zal je kind of partner maar zijn die dood of blind thuis komt doordat paupers niet weten waar ze mee bezig zijn![]()
Maar dat zei ik al, 't lijkt volledig geaccepteerd te zijn.
Voor een bom is dat vrij normaal. Liefst oude roestige spijkers want die veroorzaken vaker een infectie. Liefst ook rattengif erbij, want dat belemmert de bloedstolling en zorgt voor hevigere interne bloedingen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:24 schreef Dementor het volgende:
[..]
Een bom maken met lood en spijkers.
Nogmaals, ik vind het allemaal prima, maar zet de nadelen maar eens op een rij.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Als je op een normale manier met gekeurd en in Nederland gekocht vuurwerk omgaat kan er eigenlijk niet heel erg veel mis gaan.
En dat omstanders ook geraakt kunnen worden is helaas waar, het hangt natuurlijk ook wel af van de buurt waarin je woont of je op dat moment in begeeft.
Joh.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Voor een bom is dat vrij normaal. Liefst oude roestige spijkers want die veroorzaken vaker een infectie. Liefst ook rattengif erbij, want dat belemmert de bloedstolling en zorgt voor hevigere interne bloedingen.
Er hoeft niets verkocht te worden, het volk wil er schijnbaar niet aan anders had het voorstel wel gehoor gekregen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind het allemaal prima, maar zet de nadelen maar eens op een rij.
Ouderen die als de dood zijn om geraakt te worden en binnen blijven (ik hoor sommigen denken: "Staken ze het hele jaar maar vuurwerk af")
Blijvend lichamelijk letsel, tot sterfgevallen aan toe
Ergernis bij complete volksstammen (zie postings Cc)
Enorme milieuverontreiniging
Heel veel beesten compleet over de pis en zwaar in de stress
Hoe kun je dat verkopen onder het mom van "Leuke jaarwisseling"
Je moet er maar opkomen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Voor een bom is dat vrij normaal. Liefst oude roestige spijkers want die veroorzaken vaker een infectie. Liefst ook rattengif erbij, want dat belemmert de bloedstolling en zorgt voor hevigere interne bloedingen.
Bepaalde vormen van rattengif verstoren zowel de bloedstolling van mens en rat. Dan is het vrij logisch om toe te voegen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je moet er maar opkomen.
"wacht ff, doe ik er nog wat rattengif in voor het beste resultaat!"
Heftig.
Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik kan prima een bom in elkaar zetten!![]()
Met de lokale bouwmarkt kom je een heel eind.
O, ik dacht dat het ging om mensen die zelf wat in elkaar zetten en dat het dan misgaat.quote:
Dat laatste hebben wij het ook over gehad, maar ergens denk ik dat ik als ouder diep in mijn hart heel blij zou zijn dat niet een ander het slachtoffer zou zijn geworden van mijn kinds stommiteit! Heel dubbel, want je wilt je kind niet kwijt. Zijn gewoon stommerikken die dit soort dingen doen!quote:Op zondag 2 januari 2011 16:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Afschuwelijk inderdaad. En niemand om de schuld op af te wentelen want het kind had de bom zelf gemaakt.
Een bom is geen bloemetje.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Bepaalde vormen van rattengif verstoren zowel de bloedstolling van mens en rat. Dan is het vrij logisch om toe te voegen.
Ik postte die beschrijving van lood en spijkers omdat ik met de beste wil van de wereld niet begrijp waarom die in vuurwerk of een knalbommetje moeten zitten. Weet jij het wel? Wat is de lol ervan? Het is toch alleen maar gevaarlijk?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O, ik dacht dat het ging om mensen die zelf wat in elkaar zetten en dat het dan misgaat.
Puur om schade te veroorzaken.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik postte die beschrijving van lood en spijkers omdat ik met de beste wil van de wereld niet begrijp waarom die in vuurwerk of een knalbommetje moeten zitten? Weet jij het wel? Wat is de lol ervan? Het is toch alleen maar gevaarlijk?
Zou wel leuk zijn als je ook een bom kon laten afleveren door greetz.nl!quote:
Een Howler komt in de buurt.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb menig oud en nieuw (met name net in het nieuwe jaar) bij de SEH gezeten. Wat voor mafkezen je dan voorbij ziet komen. Ja, een f
Zou wel leuk zijn als je ook een bom kon laten afleveren door greetz.nl!
Gefeliciteerd! *Boem*
Voor vuurwerk hoeft dat niet. Maar vuurwerk maken is moeilijker dan het maken van een bom.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik postte die beschrijving van lood en spijkers omdat ik met de beste wil van de wereld niet begrijp waarom die in vuurwerk of een knalbommetje moeten zitten. Weet jij het wel? Wat is de lol ervan? Het is toch alleen maar gevaarlijk?
Ik denk dat er meer is als je zo'n bom maakt. Dan ben je volgens mij echt wel uit op het vernielen van de omgeving. Tenzij ze je wijsgemaakt hebben dat het alleen maar 'zo lekker hard knalt'.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Voor vuurwerk hoeft dat niet. Maar vuurwerk maken is moeilijker dan het maken van een bom.
Nou ja, veel materiële schade doet een dergelijk bom niet. Spijkers en lood zijn duidelijk antipersoneel gericht. Als je de omgeving wil vernielen heb je andere middelen nodig.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer is als je zo'n bom maakt. Dan ben je volgens mij echt wel uit op het vernielen van de omgeving. Tenzij ze je wijsgemaakt hebben dat het alleen maar 'zo lekker hard knalt'.
Ai, ik hoop dat dat alleen maar voor de zekerheid is. Sterkte hondjes.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:55 schreef hondjes het volgende:
Ze hebben de baby nu toch maar opgenomen in het ziekenhuis.
Ligt nu aan zuurstof en infuus.
Hč hondjes, wat ontzettend naar.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:55 schreef hondjes het volgende:
Ze hebben de baby nu toch maar opgenomen in het ziekenhuis.
Ligt nu aan zuurstof en infuus.
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat een dertienjarige er doelbewust op uit is mensen te verwonden. Waar halen ze dan de kennis voor het maken van zo'n bom vandaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nou ja, veel materiële schade doet een dergelijk bom niet. Spijkers en lood zijn duidelijk antipersoneel gericht. Als je de omgeving wil vernielen heb je andere middelen nodig.
Internet. Kan je gewoon een receptje downloaden. Je hoeft alleen de stappen goed te volgen zonder te weten waarom je die stappen moet doen.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat een dertienjarige er doelbewust op uit is mensen te verwonden. Waar halen ze dan de kennis voor het maken van zo'n bom vandaan.
2quote:Op zondag 2 januari 2011 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ai, ik hoop dat dat alleen maar voor de zekerheid is. Sterkte hondjes.
Ik weet al dat er roestige spijkers in moeten en rattengifquote:Op zondag 2 januari 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat een dertienjarige er doelbewust op uit is mensen te verwonden. Waar halen ze dan de kennis voor het maken van zo'n bom vandaan.
Hoe heet zo'n bom dan met spijkers en lood? Ik wil ook wel eens zoeken en kijken of wel duidelijk is hoe gevaarlijk dat is.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Internet. Kan je gewoon een receptje downloaden. Je hoeft alleen de stappen goed te volgen zonder te weten waarom je die stappen moet doen.
Of een complete guide downloaden via Kazaa!!quote:Op zondag 2 januari 2011 16:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Internet. Kan je gewoon een receptje downloaden. Je hoeft alleen de stappen goed te volgen zonder te weten waarom je die stappen moet doen.
Doorgaans is dat een pijpbom.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe heet zo'n bom dan met spijkers en lood? Ik wil ook wel eens zoeken en kijken of wel duidelijk is hoe gevaarlijk dat is.
Heel voorzichtigquote:Op zondag 2 januari 2011 17:01 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Hoe maak je de uiteinden dan goed dicht??
Van wie ben jij nu weer een kloonquote:Op zondag 2 januari 2011 16:56 schreef bart2009 het volgende:
Het is wel heel stil hier plots.![]()
Wil Teun niet meer Faken???
Eén link is genoeg, ben al bezigquote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijpbom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spijkerbom
Het was dus min of meer een spijkerbom. Dat kind wist waarschijnlijk niet wat het deed.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijpbom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spijkerbom
Niet als je hem vult met spijkersquote:Op zondag 2 januari 2011 17:06 schreef bart2009 het volgende:
Oeee
Bij een pijpbom volgens wikipedia is er kans op gehoorschade
Yep! Een spijkerbom of een bom van keramische scherven, wat rattengif erbij en boem. Slachtoffers krijgen dan een hele mooi röntgenfoto.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:06 schreef bart2009 het volgende:
o ok en dus een spijkerbom is voor zelfmoordaanslagen??
Een goed leermoment.
Heb je een linkje naar zo'n receptje in me pm??quote:Op zondag 2 januari 2011 16:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |