abonnement Unibet Coolblue
pi_90681463
Sinds een jaar of 3 krijg ik 2 keer per jaar een paar euro van de ABN ARMO op mijn girorekening gestort. De omschrijving is hierbij ongeveer als volgt:

ABN AMRO
VRIJGEVALLEN RENTE VAN
SPAARREKENING NR. ******
T.N.V. ****

Nu heb ik al een paar keer gezocht op de naam en vind geen adres of telefoonnummer. Omdat het steeds om 2 of 3 euro ging ben ik er maar niet achteraan gegaan.

Maar wat schetst mijn verbazing, vandaag is er een aanzienlijk bedrag op mijn rekening gekomen met deze omschrijving:

ABN AMRO
VRIJGEKOMEN BEDRAG VAN
SPAARREKENING NR. ***
T.N.V. ***

Dit bedrag is dusdanig hoog dat ik het vast opvalt, ik zou het in iedergeval wel missen :o

Nu kan ik 2 dingen doen:

1) Zelf actie ondernemen en ABN AMRO bellen en het geld terugstorten
2) Wachten totdat ABN AMRO haar fout inziet

Nu ga ik denk ik voor optie 2, ik kan het geld wel laten staan en stort het wel terug als er een verzoek komt.

Maar wat is hier eigenlijk wettelijk over geregeld? Je leest weleens dat mensen er van alles voor kopen en dat het dan via de rechter terugbetaald moet worden in termijnen. Nu is dit bedrag helaas niet zo hoog dat ik mijn droomauto kan kopen, dus die verleiding heb ik niet :P

Maar als ik bijvoorbeeld na 3 jaar nog niks vernomen heb, is het dan wettelijk ook echt van mij?
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:34:41 #2
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_90681562
Ik zou 1) doen. Heb zelf ooit zoiets gehad, ging om 2000 euro. Inmiddels 10 jaar geleden en nooit meer iets van gehoord ...
opgezegd@fok.nl
pi_90681605
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:34 schreef FoXje het volgende:
Ik zou 1) doen. Heb zelf ooit zoiets gehad, ging om 2000 euro. Inmiddels 10 jaar geleden en nooit meer iets van gehoord ...
Jij hebt zoiets 10 jaar geleden meegemaakt en hebt er niets mee gedaan en kon het houden, maar TS raad je aan het te melden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:38:04 #4
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_90681685
Ik heb contact gezocht met de bank (Postbank toen), die konden niets voor me doen. Contact gezocht met de ABN (daar kwam het geld vandaan), die konden ook niets doen. Toen jaar gewacht; daarna geld uitgegeven.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:38:07 #5
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_90681687
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij hebt zoiets 10 jaar geleden meegemaakt en hebt er niets mee gedaan en kon het houden, maar TS raad je aan het te melden?
Wanneer de ABN Amro zijn fout inziet gaat het misschien wel om een hoog bedrag. Dat bedrag heeft TS ondertussen verkwist.

TS kan beter voor optie 1 gaan. ;)
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
______________________________________________________________________________
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_90681765
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:34 schreef FoXje het volgende:
Ik zou 1) doen. Heb zelf ooit zoiets gehad, ging om 2000 euro. Inmiddels 10 jaar geleden en nooit meer iets van gehoord ...
10 jaar geleden hadden ze heul nog geen euro's :')
Signature:
(max. 4 regels)
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:40:43 #7
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_90681794
ongeveer 4500 gulden slimpie
opgezegd@fok.nl
pi_90682040
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:38 schreef FoXje het volgende:
Ik heb contact gezocht met de bank (Postbank toen), die konden niets voor me doen. Contact gezocht met de ABN (daar kwam het geld vandaan), die konden ook niets doen. Toen jaar gewacht; daarna geld uitgegeven.
dank, ik parkeer het dan wel op een spaarrekening en zie wel wat er gebeurd.

Maar wanneer is het wettelijk van jou? Ooit of misschien wel nooit?
pi_90682364
Niet melden. Als het om een rentebijschrijving gaat heeft iemand waarschijnlijk een verkeerde tegenrekening opgegeven om de rente op te storten.

Geld apart zetten, na 5 jaar is er sprake van verjaring en kan je er aan komen.
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:06:40 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_90682953
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:40 schreef TjibbeTjibsma het volgende:

[..]

10 jaar geleden hadden ze heul nog geen euro's :')
De euro als valuta bestond 10 jr geleden al wel hoor ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:10:58 #11
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_90683159
Ja dat is per ongeluk mijn geld, pm me maar voor mijn rekening dan mag je het naar me overmaken.
pi_90683241
Had ik zoiets maar.. :'(

Om hoeveel gaat het eigenlijk?
If not now, then when.
pi_90683300
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Had ik zoiets maar.. :'(

Om hoeveel gaat het eigenlijk?
650 dit keer en de voorgaande jaren 6 x 4 euro, bij elkaar 657 euro zo ongeveer.
pi_90683352
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

650 dit keer en de voorgaande jaren 6 x 4 euro, bij elkaar 657 euro zo ongeveer.
Ooh... ik dacht dat het wel om paar duizend ging..
If not now, then when.
pi_90683654
heb je niet per ongeluk zelf een spaarloonrekening bij de ABN AMRO via je werkgever oid?
pi_90683731
Nieuwe auto kopen en de rest opzuipen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2010 17:25:10 ]
pi_90686375
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:21 schreef Flying_Phoenix het volgende:
heb je niet per ongeluk zelf een spaarloonrekening bij de ABN AMRO via je werkgever oid?
niet dat ik weet. Ik heb geen rekening bij de abn amro, wel bij de friesland bank en ing.

Nou, we bewaren het wel en eens zien hoe het gaat. Misschien krijg ik wel een brief of ik het geld wil terugstorten of misschien hoor ik niks. Mocht de abn amro zich melden, dan krijgen ze per direct het geld terug en anders heb ik over een paar jaar een leuk etentje en een hotelovernachting ofzo :P

En de drank voor vanavond is al geregeld :P
pi_90686523
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Niet melden. Als het om een rentebijschrijving gaat heeft iemand waarschijnlijk een verkeerde tegenrekening opgegeven om de rente op te storten.

Geld apart zetten, na 5 jaar is er sprake van verjaring en kan je er aan komen.
Lekker sociaal, tokkie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_90688174
Terug storten, aangezien het hierom een onverschuldigde betaling betreft. De persoon aan wie dit geld toebehoort, kan zodra hij erachter komt dat jij het geld dat onrechtmatig verkregen is en dat op jouw rekening staat, terugvorderen door middel van een civiele procedure en dan ben je naast het geldbedrag, gerechtelijke kosten ook de rente verschuldigd.
pi_90689113
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:30 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Lekker sociaal, tokkie.
Als deze persoon of instantie het missen komen ze ruim voor die datum het bedrag claimen...
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:52:02 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90689119
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:22 schreef A.Licoln het volgende:
Terug storten, aangezien het hierom een onverschuldigde betaling betreft. De persoon aan wie dit geld toebehoort, kan zodra hij erachter komt dat jij het geld dat onrechtmatig verkregen is en dat op jouw rekening staat, terugvorderen door middel van een civiele procedure en dan ben je naast het geldbedrag, gerechtelijke kosten ook de rente verschuldigd.
:) Dat is TS wel heel veel angst aanjagen.

Het klopt dat dit een onverschuldigde betaling is, maar degenen die de onverschuldigde betaling heeft gedaan zal eerst een verzoek moeten indienen voor terugbetaling van deze onverschuldigde betaling.
Zolang TS hier in redelijkheid aan voldoet, (redelijk in de trant van dat je echt niet gelijk na ontvangst van de brief hoeft over te maken maar eerst een onderzoek mag doen of het daadwerkelijk een onverschuldigde betaling betreft en dan tot overmaking overgaan, dat kan best 7 - 14 dagen duren).

Pas als TS niet reageert of aangeeft niet terug te willen betalen rest de andere partij niets anders dan een civiele procedure op te starten voor terugvordering. Een civiele procedure opstarten zonder eerst een verzoek te hebben gedaan is voor de eiser niet handig aangezien dan de gerechterlijke kosten niet voor rekening van TS zullen komen aangezien TS namelijk niet te wijten valt dat het geld op zijn rekening wordt gestort, en niet zonder verzoek uit eigen beweging actie hoeft te ondernemen.

Wel is het raadzaam voor TS om het apart te zetten aangezien aan een eis van terugvordernig in den beginne wel moet worden voldaan.
Eventueel kan er een afspraak bedongen worden om in termijnen te betalen indien het een groot bedrag betreft en je door de omschrijving van de overmaking ter goeder trouw hebt gehandeld, m.a.w. dat door de omschrijving je niet zonder meer kon weten dat het geld niet voor jouw was.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90689647
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:31 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Maar als ik bijvoorbeeld na 3 jaar nog niks vernomen heb, is het dan wettelijk ook echt van mij?
Het verjaart op een gegeven moment wel, maar niet na drie jaar. In principe verjaren de meeste vorderingen na een jaar of vijf, maar bij een houder niet te goeder trouw verjaart het pas na 20 jaar. Nu weet ik niet of dat voor geld ook geldt (waarom niet eigenlijk?) maar goed. Ff voor de duidelijkheid, jij bent niet te goeder trouw want je weet dat het niet voor jou is.

Verder kan de bank en/of houder van oorspronkelijke rekeningnummer het bedrag plus rente terugvorderen op basis van onverschuldigde betaling (of dat de wettelijke rente of de handelsrente of feitelijk ontvangen rente is, durf ik niet te zeggen - maar de handelsrente en wettelijke rente liggen hoger dan jij wrsch op je spaarrekening krijgt)
pi_90689946
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Dat is TS wel heel veel angst aanjagen.

Het klopt dat dit een onverschuldigde betaling is, maar degenen die de onverschuldigde betaling heeft gedaan zal eerst een verzoek moeten indienen voor terugbetaling van deze onverschuldigde betaling.
Zolang TS hier in redelijkheid aan voldoet, (redelijk in de trant van dat je echt niet gelijk na ontvangst van de brief hoeft over te maken maar eerst een onderzoek mag doen of het daadwerkelijk een onverschuldigde betaling betreft en dan tot overmaking overgaan, dat kan best 7 - 14 dagen duren).

Pas als TS niet reageert of aangeeft niet terug te willen betalen rest de andere partij niets anders dan een civiele procedure op te starten voor terugvordering. Een civiele procedure opstarten zonder eerst een verzoek te hebben gedaan is voor de eiser niet handig aangezien dan de gerechterlijke kosten niet voor rekening van TS zullen komen aangezien TS namelijk niet te wijten valt dat het geld op zijn rekening wordt gestort, en niet zonder verzoek uit eigen beweging actie hoeft te ondernemen.

Wel is het raadzaam voor TS om het apart te zetten aangezien aan een eis van terugvordernig in den beginne wel moet worden voldaan.
Eventueel kan er een afspraak bedongen worden om in termijnen te betalen indien het een groot bedrag betreft en je door de omschrijving van de overmaking ter goeder trouw hebt gehandeld, m.a.w. dat door de omschrijving je niet zonder meer kon weten dat het geld niet voor jouw was.
De reden waarom ik dit kort beschreven heb en de feitelijke nadelige juridische gevolgen hiervan weergegeven is is simpel om het feit dat ts wist dat hier om een geldbedrag ging dat niet voor hem bedoelt was, daarnaast geeft ts aan dat hij in overweging, bewust de optie open laat om de rente die hij over dit bedrag krijgt willens en wetens op te strijken. Het is correct om te stellen dat de eiser de mogelijkheid om terugvordering te vragen eerst hiervan gebruikt dient te maken, het is echter wel zo dat bij een civiele procedure de rechter in beginsel toch op dezelfde conclusie komt wat eerder, door mij beschreven is, minus de gerechtelijke kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door A.Licoln op 01-01-2011 03:29:52 ]
pi_90694262
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:11 schreef Sessy het volgende:

[..]

Het verjaart op een gegeven moment wel, maar niet na drie jaar. In principe verjaren de meeste vorderingen na een jaar of vijf, maar bij een houder niet te goeder trouw verjaart het pas na 20 jaar. Nu weet ik niet of dat voor geld ook geldt (waarom niet eigenlijk?) maar goed. Ff voor de duidelijkheid, jij bent niet te goeder trouw want je weet dat het niet voor jou is.

Verder kan de bank en/of houder van oorspronkelijke rekeningnummer het bedrag plus rente terugvorderen op basis van onverschuldigde betaling (of dat de wettelijke rente of de handelsrente of feitelijk ontvangen rente is, durf ik niet te zeggen - maar de handelsrente en wettelijke rente liggen hoger dan jij wrsch op je spaarrekening krijgt)
Over een onverschuldigde betaling moet je wettelijke rente betalen. Die is op dit moment 3%. Niet heel spectaculair, maar op een gewone spaarrekening haal je dat volgens mij niet. Maar het grappige is dat als je wel meer rente weet te krijgen, dat de schuldeiser (degene van wie het geld daadwerkelijk is) die extra rente van jou moet krijgen. Dus je houdt er hoe dan ook niks aan over.

Ik zou TS aanraden om contact op te nemen met de ABN en het apart te zetten.
Het duurt in ieder geval 20 jaar voordat het daadwerkelijk van jou wordt, en ga er maar vanuit dat ze je voor die tijd echt wel weten te vinden. En dan wordt het dus dokken, waarschijnlijk met 3% rente als je niet binnen redelijke termijn terugbetaalt en niet kan aantonen dat je enige moeite hebt gedaan om de echte eigenaar te vinden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90700813
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

650 dit keer en de voorgaande jaren 6 x 4 euro, bij elkaar 657 euro zo ongeveer.
Ik denk dat het van een spaarloonrekening af komt. Dat komt na 4 jaar vrij, maar de rente krijg je wel gewoon op je bankrekening. Dat iemand die rente niet mist begrijp ik, maar hier rekent iemand misschien op.

Ik zou gewoon even afwachten, als je er zelf gaat bellen kost het je tijd&geld om iemand anders zijn fouten op te lossen.
pi_90700927
Stuur je eigen bank een mailtje en laat hun het uitzoeken? Heb jij iig ter goeder trouw gehandeld.
dag
pi_90704301
ik zal ze wel even een mail sturen, doen ze waarschijnlijk niks mee, maar stuur wel een cc naar mijn werk zodat het daar in een backup komt en dan heb ik inderdaad het gemeld.

Maar meer moeite wil ik er niet voor doen, heb zelf bij ABN AMRO gewerkt en weet hoelang de wachttijden voor dit soort aparte vragen zijn, ze komen vanzelf wel bij me.

Ik vind het trouwens vreemd dat iemand een verkeerd nummer invoert, je kan bij een gironummer niet zomaar een nummer wisselen aangezien het aan wat voorwaarden moet voldoen. Misschien is dit rekeningnummer ooit van iemand anders geweest (lijkt me sterk, maar dat doen ze met mobiele telefoonnummers ook).

Onderstaan bericht heb ik gemaild (naast mijn gegevens die je op die site moest invullen natuurlijk). Bellen doe ik echt niet, kost 0,10 per minuut! Absurd natuurlijk.

quote:
Beste heer/mevrouw,

Op 31/12/2009 heb ik van de ABN AMRO een bedag van ¤ *** en een bedrag van ¤ *** gestort met de melding:

ABN AMRO
VRIJGEKOMEN BEDRAG VAN
SPAARREKENING NR. ***
T.N.V. ****

Ik ken de heer/mevrouw *** niet. Ik heb het geld ten onrechte ontvangen.

Met vriendelijke groet,
***
Edit: normaal Nederlands kan ik kennelijk niet typen, maar het zal wel duidelijk zijn. De drank doet me geen goed :X

[ Bericht 19% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 01-01-2011 11:59:25 ]
pi_90704464
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:56 schreef Pandora73 het volgende:
En dan wordt het dus dokken, waarschijnlijk met 3% rente als je niet binnen redelijke termijn terugbetaalt en niet kan aantonen dat je enige moeite hebt gedaan om de echte eigenaar te vinden.
Als ik geen reactie op de mail krijg bel ik wel en trek de belkosten van het bedrag af dat ik eventueel terug moet storten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
pi_90704524
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 11:52 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat iemand een verkeerd nummer invoert, je kan bij een gironummer niet zomaar een nummer wisselen aangezien het aan wat voorwaarden moet voldoen.
Dat is bij een gironummer juist niet zo (wel bij een regulier bankrekeningnummer). Er zou wel een naam-/nummercontrole uitgevoerd moeten worden, maar dat gaat nog wel eens 'mis'.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_90740036
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.

Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:37:23 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90740431
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.

Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
:) Maak je geen zorgen, jij hoeft echt niet zo heel veel actie te ondernemen, je bent pas in gebreke als jij aangeeft niet terug willen te betalen.
Het is namelijk niet verplicht om dagelijks je rekening te controleren, er zijn genoeg mensen die dat 1x per maand doen bij de afschrijvingen.
Je bent ook niet verplicht direct te reageren, een brief moet voldoende zijn waarin je e.e.a. aangeeft, daarna kan je rustig afwachten tot de vervolgstappen van de bank.

Het is namelijk niet jouw fout dat jij het geld gestort krijgt, dat is de fout van de verzender, de eerste verantwoordelijkheid ligt toch echt daar. Als jij kunt aantonen dat jij contact gezocht hebt maar de bank wil daar niets mee doen is dat niet jouw probleem.
Wacht dus inderdaad rustig af tot ze contact opnemen, ik weet namelijk zeker dat een bank dit zal doen, want als zij hier niets mee doen is de bank nalatig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 januari 2011 @ 15:38:41 #32
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_90746828
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.

Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
10c/minuut. Je hebt meerdere jaren een paar euro gehad aan rentebeschrijvingen. Vrek :{w
pi_90750069
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:38 schreef eXistence het volgende:

10c/minuut. Je hebt meerdere jaren een paar euro gehad aan rentebeschrijvingen. Vrek :{w
Hey wacht, het is allemaal niet zijn fout hè, maar van de bank of een derde persoon. Lijkt mij ook niet dat hij voor de kosten hoeft op te draaien.

Ik geloof dat ik het niet eens zou merken als ik elk jaar 2 euro zou krijgen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_90752429
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat ik het niet eens zou merken als ik elk jaar 2 euro zou krijgen :')
Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.

Maar ik ben geen vrek, vind alleen niet dat ik een 0900 nummer moet bellen en kosten (+ tijd) moet maken hiervoor.
  zondag 2 januari 2011 @ 17:39:16 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90752628
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 12:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Als ik geen reactie op de mail krijg bel ik wel en trek de belkosten van het bedrag af dat ik eventueel terug moet storten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
De belkosten aftrekken van het bedrag lijkt me niet heel verstandig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90775146
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.

Maar ik ben geen vrek, vind alleen niet dat ik een 0900 nummer moet bellen en kosten (+ tijd) moet maken hiervoor.
God, je zou eens wat voor een ander doen hè? Iedereen maakt weleens een fout, je gooit er een paar euro tegenaan, en je maakt een ander blij.
Sjongejonge zeg.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_90778089
Wat is dit voor triest topic :'). Ga er gewoon achteraan. Als jij een fout zou maken zou jij het ook niet chill vinden er na maanden pas achter te komen.Die paar euro die je spendeert om een ander te helpen :') Je kunt het altijd nog terug vragen en misschien krijg je het wel terug, misschien niet. Als je je portemonnee met 650eu losgeld verliest zie je het ook graag terug, dus waarom zou je dit niet melden?
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_90779041
Toen ik net mijn Rabo rekening had, had ik dit ook vaak. Eens 130 euro, een keer 300 euro, en als kers op de taart een keer 1250 euro :') Met omschrijvingen die iets weg hadden van de betaling van een order met bedrijfsnamen in de scheepsbouw ofzo, alsof ze per ongeluk mijn nummer met die van een fabriek verwisseld hadden o.i.d...

Anyway, gewoon niks mee gedaan, en op een gegeven moment kreeg ik dan een brief van een of andere ABN of Lanschot met het verzoek het bedrag terug te geven op rekeningnummer xxxxxxxxxx. Ook gewoon hetzelfde bedrag, geen rente erbij ofzo.
Als je niet aan zo'n verzoek voldoet, dan kan een rechter in het spel komen met extra kosten e.d., maar eerder echt niet. Het is niet jouw fout.
pi_90788981
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:25 schreef Dropdown het volgende:
Wat is dit voor triest topic :'). Ga er gewoon achteraan.
Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.

Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
pi_90789564
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:19 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.

Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
anders zet je dat bedrag over op een spaarrekening zodat je in de tussentijd dat je moet wachten toch nog rente kan trekken met dat bedrag :)
pi_90789900
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:32 schreef bestmage het volgende:
anders zet je dat bedrag over op een spaarrekening zodat je in de tussentijd dat je moet wachten toch nog rente kan trekken met dat bedrag :)
Dat heb ik inmiddels gedaan. Maar volgens mij krijg ik maar 2% rente, dus veel zal het niet opbrengen
  maandag 3 januari 2011 @ 13:40:07 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90790010
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:19 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.

Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
Tsja je zal ook eens moeite moeten doen voor een ander.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90792220
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Niet melden. Als het om een rentebijschrijving gaat heeft iemand waarschijnlijk een verkeerde tegenrekening opgegeven om de rente op te storten.

Geld apart zetten, na 5 jaar is er sprake van verjaring en kan je er aan komen.
20 jaar zou ik van uit gaan. De termijn van 5 jaar geldt slechts indien de benadeelde op de hoogte was van zijn vordering én op de hoogte van de persoon die het bedrag ten onrecht heeft ontvangen.
pi_90792516
Bel gewoon de bank even op met het vraagstuk en laat hun het oplossen. Het telefoongesprek is vervolgens opgenomen en je hebt dus altijd bewijs dat je er iets aan gedaan hebt. Wanneer het na een x aantal jaar nog steeds op je rekening staat heeft betreffende derden helaas pech...
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 januari 2011 @ 15:17:32 #45
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_90794625
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja je zal ook eens moeite moeten doen voor een ander.
veel meer moeite zou ik er ook niet voor doen trouwens...
Hoewel ik wel een alternatief nummer heb voor het 0900 nummer van de ABN en dus in feite gratis zou bellen.

Het is niet de fout van TS.. En als de bank gewoon zn werk doet wordt TS vanzelf gebeld.
En anders krijgt TS na verloop van tijd een brief en daar staat netjes in naar waar hij het geld over mag maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 3 januari 2011 @ 17:48:49 #46
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_90801916
misschien ff aan je ouders vragen. lijkt me een typisch gevalletje vrijgekomen spaargeld.
PSV - Feyenoord 10 - 0
  maandag 3 januari 2011 @ 18:25:04 #47
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_90803185
Gewoon bijhouden dat geld, als het toch een rekening van je zoon is lekker laten staan totdat hij er zelf aankan. Indien in tussentijd de ware eigenaar naar boven komt zal deze zich wel melden, niks van aantrekken.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:05:38 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90807886
Kwa bedrag lijkt het op een vrijgevallen termijn van een spaarloonregeling. Gewoon ABN mailen en afwachten wat ze zeggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 januari 2011 @ 20:10:52 #49
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_90808187
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:48 schreef Jeroen_S. het volgende:
misschien ff aan je ouders vragen. lijkt me een typisch gevalletje vrijgekomen spaargeld.
waarom??????????????????????????????????????????????

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_90809601
mijn vader is vorig jaar met pensioen gegaan :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')