Je kan van te voren aan de lokale dierenarts vragen, hoe vaak een bepaalde diersoort ziek is en wat de gemiddelde, laagste en hoogste rekening is geweest voor de behandeling.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef loecje het volgende:
als je de dagelijkse verzorging kan betalen?
of moet je ook nog een potje hebben voor mogelijke ziektes e.d.? en hoe groot moet dat potje zijn dan?
ja ik vind dat raar dat een DA niet ff kan wachten op zn geld.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Iedereen roept dat maar, en in dat topic wordt ook gedaan alsof het echt zoooo raar is dat de HEMA zo werkt of de DA niet staat te springen om een regeling te treffen.
Punt 1 is dat het ALTIJD zo gaat bij WELKE dierenverzekering dan ook, ik begreep uit dat topic dat Proteq het nu anders wil gaan doen, maar lang niet bij alle behandelingen en DA's. En pas sinds een weekje of 8, en dit zijn écht dingen die gewoon duidelijk vermeld staan. Dus ik vind 'ja maar ik ben toch verzekerd' ook niet echt een reden om dan helemaal geen rekening te houden met een extra uitgave.
En ergens kan ik zo'n DA ook wel begrijpen, want als je daar eenmaal aan begint dan betaalt natuurlijk IEDEREEN ineens liever achteraf, of in termijnen, of pas over een tijdje. En dan ben je naast DA ook nog kredietverstrekker. Neemt niet weg dat in uitzonderlijke gevallen het natuurlijk gewoon bespreekbaar moet zijn. Ik neem aan dat je altijd nog DA bent uit liefde voor dieren, en niet voor het geld.
Bij een zorgverzekering sommige behandelingen ook hoorquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:59 schreef loecje het volgende:
[..]
ja ik vind dat raar dat een DA niet ff kan wachten op zn geld.
bij zorgverzekering gaat het net zo. daar hoef je niet voor te schieten maar bij een dier wel?
Ik kan me wel voorstellen dat een dierenarts daar ook zijn neus wel eens mee stoot en daar wat voorzichtiger van zal worden. Zeker als het geen vaste patienten zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:59 schreef loecje het volgende:
[..]
ja ik vind dat raar dat een DA niet ff kan wachten op zn geld.
bij zorgverzekering gaat het net zo. daar hoef je niet voor te schieten maar bij een dier wel?
Je vindt dus dat iemand die geen geld heeft, of minder dan jij die liefde voor het dier onthouden zou moeten worden?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
loecje, als je een beestje neemt moet je je de kosten ook realiseren. Een cavia , een muis, een hond of een katje. Ze kosten gewoon geld, goed voer, jaarlijkse prikjes en bij ongelukken of een aandoening nog een boel meer. Heeft iemand dat geld niet of er niet voor over dan moet die geen huisdier nemen. Zo simpel is dat.
Mijn hondje had levenslang mank gelopen met enorm veel pijn als ik haar niet had laten opereren.
Hoeveel keus heb je dan?
Had ik de centen niet gehad dan had ik mijn hondje ook niet gehaf.
ben daar keihard in maar ik ben beter voor mijn hond dan iemand ooit voor mij geweest is dus ben ik nogal star in mijn mening. Ik heb mijn hond uit pure liefde en zo wordt ze ook verzorgd.
Werkelijk, het klinkt alemaal heel nobel en romantisch, de liefde van een dier enzo... Maar zo wérkt het toch gewoon niet. Een dier kost geld, klaar. De een meer dan de ander. Heb je dat niet of verwacht je dat in de toekomst niet op te kunnen brengen moet je IN HET BELANG VAN HET DIER er gewoon niet aan beginnen. Of is het zo geweldig om die liefde van dat dier te belonen met een spuitje als het wat gaat mankeren en je het niet op kan brengen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je vindt dus dat iemand die geen geld heeft, of minder dan jij die liefde voor het dier onthouden zou moeten worden?
Natuurlijk moet je je realiseren dat een dier geld kost, dat doen mensen die een dier nemen omdat ze erom geven over het algemeen ook wel. Het is imo wat raar om te zeggen dat je niet goed bent voor je dier als je niet alles voor hem over (kan) hebben.
De meeste mensen hebben moeite met het in laten slapen van een dier omdat ze ervan houden, als de keus is inslapen en op die manier van de pijn af helpen of een bedrag van duizenden euro's neertellen die je niet hebt...
natuurlijke moet je daar rekening mee houden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bij een zorgverzekering sommige behandelingen ook hoorEn die contracten zijn er schijnbaar daar gewoon nog niet. Is heel erg jammer ja, maar sowieso gaat het bij dieren om vaak toch wat lagere bedragen. En het is gewoon een feit. Het werkt daar (nog) niet zo, vinden we met z'n allen heel vervelend maar is wel een ding om rekening mee te houden.
Nee er kán natuurlijk altijd een situatie zijn dat je wasmachine stuk gaat, de auto voor onderhoud moet én je kat een ongeluk krijgt, en dan zullen bij een hoop mensen de appeltjes voor de dorst wel redelijk op raken. Maar als je al geen geld hebt voor wélke onvoorziene omstandigheid dan ook dan vind ik inderdaad dat je best eens mag overwegen of een diertje zo'n goed idee is.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:04 schreef loecje het volgende:
[..]
natuurlijke moet je daar rekening mee houden.
als dat niet hoefde had ik nu ook al wel een kat gehad. de dagelijkse kosten kan ik nog wel ergens vandaan halen maar ik heb reen reserve potje dus ik doe het niet.
maar ookal heb je wel zo'n potje. wat ik eerder al zei er kunnen altijd onvoorziene dingen gebeuren en je zult altijd zien die dingen komen dan net allemaal tegelijk dus je potje is leeg.
moet je dan je huisdier weg doen want stel je voor dat er een ongeluk gebeurd of dat het beestje ziek word dan kan je het geld niet contant betalen.
Klopt, dit is echt zo'n discussie zonder eind, en er is niet echt een aanwijsbaar 'goede oplossing' ofzo. De ene persoon vind dat je 'gewoon' een beestje moet kunnen nemen, ongeacht of je nou maandelijk wat overhoudt of niet. En de ander heeft liever wat achter de hand voor als er iets gebeurt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:05 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vrees, en vergeef mij mijn harde mening ook maar, dat dit een tipische discussie wordt waarbij we elkaar straks nog om de oren meppen![]()
Dan begrijp je me verkeerd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je vindt dus dat iemand die geen geld heeft, of minder dan jij die liefde voor het dier onthouden zou moeten worden?
Natuurlijk moet je je realiseren dat een dier geld kost, dat doen mensen die een dier nemen omdat ze erom geven over het algemeen ook wel. Het is imo wat raar om te zeggen dat je niet goed bent voor je dier als je niet alles voor hem over (kan) hebben.
De meeste mensen hebben moeite met het in laten slapen van een dier omdat ze ervan houden, als de keus is inslapen en op die manier van de pijn af helpen of een bedrag van duizenden euro's neertellen die je niet hebt...
oke dan zijn we het wel met elkaar eens. alleen wel iedereen mag zelf uitmaken hoe groot dat potje moet zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee er kán natuurlijk altijd een situatie zijn dat je wasmachine stuk gaat, de auto voor onderhoud moet én je kat een ongeluk krijgt, en dan zullen bij een hoop mensen de appeltjes voor de dorst wel redelijk op raken. Maar als je al geen geld hebt voor wélke onvoorziene omstandigheid dan ook dan vind ik inderdaad dat je best eens mag overwegen of een diertje zo'n goed idee is.
Zo werkt het dus wel, al jaren, voor een heleboel mensen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Werkelijk, het klinkt alemaal heel nobel en romantisch, de liefde van een dier enzo... Maar zo wérkt het toch gewoon niet. Een dier kost geld, klaar. De een meer dan de ander. Heb je dat niet of verwacht je dat in de toekomst niet op te kunnen brengen moet je IN HET BELANG VAN HET DIER er gewoon niet aan beginnen. Of is het zo geweldig om die liefde van dat dier te belonen met een spuitje als het wat gaat mankeren en je het niet op kan brengen?
Je kunt hier toch gewoon je mening geven?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:05 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik vrees, en vergeef mij mijn harde mening ook maar, dat dit een tipische discussie wordt waarbij we elkaar straks nog om de oren meppen![]()
Iedereen heeft, met recht, zijn mening en iedereen heeft ook het recht op een huisdier. Maar niet ten koste van de zorg voor dat huisdier.
En nog ff en ik ga de vergelijking maken met een kind maar dan ga ik los dus doe ik maar niet (_
Een discussie hoeft ook geen eind te hebben. Of een oplossing.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, dit is echt zo'n discussie zonder eind, en er is niet echt een aanwijsbaar 'goede oplossing' ofzo.
Das zeker waar.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Een discussie hoeft ook geen eind te hebben. Of een oplossing.
Ben ik helemaal met je eens. Maar ik vind bij voorbeeld ook dat er nooit meer oorlog mag zijn. En dat niemand ooit ziek mag worden. Maar feit is dat oorlogen wel uitbreken. En dat mensen (of dieren) ziek worden. Beetje kromme vergelijking, maar wat je daar zei is een prachtig ideaalbeeld, maar meer is het niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
Verzekerd is verzekerd maar de liefde voor een dier mag nooit gaan over het ontbreken van financiën.
Dat laatste is niet helemaal eerlijk. Ik denk dat mensen met minder middelen net zoveel over zouden hebben voor hun dier als ze die middelen wel hadden...quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:08 schreef loecje het volgende:
[..]
oke dan zijn we het wel met elkaar eens. alleen wel iedereen mag zelf uitmaken hoe groot dat potje moet zijn.
(Dus hoeveel hij/zij over heeft voor het beestje)
Een voorbeeld daarvan hebben we gezien in Dierenthuis, Bomba.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:14 schreef Cat22 het volgende:
Al vraag ik me wel af, nu ik dit typ, of asiels zo'n beestje wel laten opereren of hem alsnog laten inslapen? Het blijft immers een hele smak geld.
En dat is waarom je geen huisdier moet nemen als je geen geld hebt. Want als je die keuze moet maken dan is het dier daar zeker niet mee geholpen. Heel hard gezegd: die had liever doorgeleefd ipv ingeslapen te worden omdat de behandeling niet betaald kon worden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |