Dat kan. Alleen zijn er voor de meeste mensen wel grenzen aan wat ze kunnen en/of willen betalen voor een operatie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou het tegenover mezelf niet kunnen verantwoorden als ik een kat zou moeten laten inslapen omdat ik de kosten voor een operatie niet kan opbrengen.
Ik ken deze discussie. Ik voorspel oeverloosheid.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat kan. Alleen zijn er voor de meeste mensen wel grenzen aan wat ze kunnen en/of willen betalen voor een operatie.
Er zijn behandelingen die duizenden euro's kosten, ik ken niemand die dat soort bedragen zomaar even voorhanden heeft.
Ik vind dat je in de dagelijkse verzorging het beste moet doen voor je dier en ik vind dat je rekening moet houden met onverwachte uitgaven, maar ik vind dat je daarin niet ALLES hoeft te doen.
Ik ook. Wilde hem weghalen uit een ander topic...quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ken deze discussie. Ik voorspel oeverloosheid.
Dat dus. Gewoon een persoonlijke keuze. Of je nu het geld hebt of niet is het ook altijd nog de vraag of je het aan een beestje uit wil geven. De een wel, de ander niet. En inderdaad is het onzin dat je 1200 euro op de bank moet hebben staan voor je bv. een kat neemt. Dus dit is dan ook niet verplicht oid.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ken deze discussie. Ik voorspel oeverloosheid.
wat dacht je dan van mensen die na een overlijden (bv in laten slapen) het dier bij de dierenarts achterlaten, dat zo'n beest dan de destructor in gaat of iets dergelijks...quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou het tegenover mezelf niet kunnen verantwoorden als ik een kat zou moeten laten inslapen omdat ik de kosten voor een operatie niet kan opbrengen.
Dat vind ik totaal iets anders. Het beestje is al dood, dus over diervriendelijkheid kun je in deze kwestie al helemaal niet meer spreken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:42 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
wat dacht je dan van mensen die na een overlijden (bv in laten slapen) het dier bij de dierenarts achterlaten, dat zo'n beest dan de destructor in gaat of iets dergelijks...
als wij het dier niet zelf kunnen begraven kiezen wij altijd voor een gezamelijke crematie.. niet heel veel duurder dan de destructor, maar wel een heel stuk dier vriendelijker (je brengt je oma toch ook niet naar de stort?)
oma beppie is toch al dood, lekker boeiend wat er met haar gebeurd.. ze flikkeren haar maar ergens in een kuil, dat ze het uitzoeken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vind ik totaal iets anders. Het beestje is al dood, dus over diervriendelijkheid kun je in deze kwestie al helemaal niet meer spreken.
Heel eerlijk gezegd maakt hij mij ook niet zo uit wat mensen met mijn lichaam doen. Laat staan met het lichaam van een dier.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:49 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
[..]
oma beppie is toch al dood, lekker boeiend wat er met haar gebeurd.. ze flikkeren haar maar ergens in een kuil, dat ze het uitzoeken?
een huisdier neem je uit liefde voor het beestje, daar heb je netzoveel voor over als ieder ander mens
Nee, we stoppen oma onder de grond, om vervolgens 25 jaar niet naar om te kijken, waarna ze geruimd wordt en alsnog op de vuilstort komt...quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:42 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
(je brengt je oma toch ook niet naar de stort?)
Dit dus.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee, we stoppen oma onder de grond, om vervolgens 25 jaar niet naar om te kijken, waarna ze geruimd wordt en alsnog op de vuilstort komt...
Als je een huisdier neemt, neem je de verantwoording op je om voor het diertje te zorgen. Die verantwoording nemen kosten met zich mee en als die dat kan betalen moet je geen huisdier nemen.
Voor mij houdt het leven op bij de dood, dus daar denk ik inderdaad wat makkelijker over.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:49 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
oma beppie is toch al dood, lekker boeiend wat er met haar gebeurd.. ze flikkeren haar maar ergens in een kuil, dat ze het uitzoeken?
een huisdier neem je uit liefde voor het beestje, daar heb je netzoveel voor over als ieder ander mens
En dat vooral. Hypocriet geneuzel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:50 schreef FredvZ het volgende:
Nee, we stoppen oma onder de grond, om vervolgens 25 jaar niet naar om te kijken, waarna ze geruimd wordt en alsnog op de vuilstort komt...
Als je een huisdier neemt, neem je de verantwoording op je om voor het diertje te zorgen. Die verantwoording nemen kosten met zich mee en als die dat kan betalen moet je geen huisdier nemen.
wanneer kan je een huisdier betalen dan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Iedereen roept dat maar, en in dat topic wordt ook gedaan alsof het echt zoooo raar is dat de HEMA zo werkt of de DA niet staat te springen om een regeling te treffen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef Lottekoekkie het volgende:
Verzekerd is verzekerd maar de liefde voor een dier mag nooit gaan over het ontbreken van financiën.
tja dat vind ik wel. je moet in ieder geval de dagelijkse verzorging kunnen bekostiging.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Is dat niet ieder voor zich? Het bedrag dat hij of zij kan missen voor een dier?
Ik ben het ermee eens dat je de kosten voor normaal onderhoud moet kunnen betalen, ook is het idd handig als je een potje hebt. Je moet er nl altijd rekening mee houden dat er iets mis an gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |