abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91251872
Mooie uitspraken deel 1:
"Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants but debt is the money of slaves."
Norm Franz, Money and Wealth in the New Millenium

If you don't trust gold, the only asset with a 6000 year old track record, do you trust the logic of taking a $1,000 pine tree, cutting it up, turning it to pulp, putting some ink on it, and then calling it one billion dollars?
-gebruikt door Gung Ho
pi_91251951
Het kan leuker!
"I think not owning gold is a form of insanity, it may even show unhealthy masochistic tendencies, which might need medical attention."
Robin Griffiths op CNBC
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:23:45 #53
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_91263543
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:04 schreef Qwerty911 het volgende:
Het kan leuker!
"I think not owning gold is a form of insanity, it may even show unhealthy masochistic tendencies, which might need medical attention."
Robin Griffiths op CNBC
Wat moet je met goud wanneer je die heerlijke briefjes in je portemonee kan hebben hmmmmm

CASH IS KONING HAHAHAHAHAHAHHAA
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:33:38 #55
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_91307804
Goud en zilver krijgen flink op hun donder!
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_91307898
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:33 schreef iamcj het volgende:
Ook niet overdrijven. Het is nog niet eens 1.5% in het rood.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91308694
quote:
Mooie gelegenheid om goedkoper in te slaan.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:15:41 #58
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_91309497
quote:
Terwijl de vraag naar zilveren munten explodeert:

http://goldandglory.wordp(...)lvermunten-ontploft/

Gek he, ik dacht altijd dat als de vraag stijgt de prijs ook stijgt (bij gelijkblijvend aanbod. Hmmm is er misschien iets aan de hand in de zilvermarkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Silver_Surfer op 14-01-2011 12:38:34 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:01:56 #59
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91323475
Mijn oom heeft onlangs een groot deel van zijn geld in goud omgezet.
Bedankt Hans.
pi_91324598
quote:
Mijn oom heeft onlangs een groot deel van zijn geld in goud omgezet.
Jeetje... zeker een complotter, die om van je.

Had ie niet beter alufolie kunnen kopen ofzo? Goud zit al jááren in een bubble.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:25:18 #61
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91324715
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:23 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Jeetje... zeker een complotter, die om van je.

Had ie niet beter alufolie kunnen kopen ofzo? Goud zit al jááren in een bubble.
Hij had beter dat geld kunnen aanhouden. Dat laatste ben ik met je eens.
Bedankt Hans.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:02:38 #62
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_91329318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Hij had beter dat geld kunnen aanhouden. Dat laatste ben ik met je eens.
Inderdaad man, al die papieren briefjes van echt papier, je wordt e bijna geil van he hahahah. Of die getallen in je computer nog geiler hihihih

Goud en Ziver zijn waardeloos.

WE WANT PAPER WE WANT PAPER YEAH YEAH YEAH HAHAHAHAA
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:31:30 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91331092
Jim Rogers: Id rather own rice,Id rather own something thats more depressed than gold."

Mwah...

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:37:06 #64
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91331438
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:31 schreef SeLang het volgende:
Jim Rogers: Id rather own rice,Id rather own something thats more depressed than gold."

Mwah...

[ afbeelding ]
Wanneer heeft hij dat gezegd?
  zondag 16 januari 2011 @ 20:52:42 #65
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_91429930
quote:
Wat ook wel grappig is, is dat zilver de enige grondstof is die goedkoper is dan 30 jaar geleden hahahaha Wie weet nog een ander grondstof dat nu goedkoper is dan 30 jaar geleden?
pi_91448411
Verplichte kost voor Sitting Elfling en andere zilverspeculanten:

Strong Indications of Gold & Silver Shortages

SeLang zou eigenlijk ook een kijkje moeten nemen vanwege de puike grafieken waarin met uitschakeling van de tijdsfactor het verband tussen de metaalprijzen en de open interest in metaalfutures van de laatste tien jaar tot uitdrukking wordt gebracht.

De sell-off van de laatste weken geeft me hetzelfde gevoel als die we van de zomer zagen. Alle fundamentals voor goud waren toen positief maar toch crashte de prijs plotseling en een hoop speculanten die long waren werden uit de markt gemieterd. Omdat de recente berichtgeving over de vraag naar fysiek zilver unaniem positief is -men koopt zich suf, overal duiken tekorten op!- vertrouw ik de huidige prijsdaling (althans voor zover die niet door de eurostijging veroorzaakt was) voor geen meter. Of de klapper -waarbij de grote shorters tot omdraaien van hun posities verplicht worden- rond 1 maart komt zoals sommigen voorspellen durf ik niet te zeggen, maar ik krijg steeds sterker het gevoel dat die sell-off binnenkort weer door een verdere stijging gevolgd gaat worden, waarbij ik gezien de accute schaarste vooral voor zilver veel verwacht. Om die verwachting te staven zou ik nog naar de spot- en futuresprijzen moeten kijken (backwardation -dus hogere spot dan futuresprijs- zou de schaarste nog kunnen bevestigen) maar daar heb ik nu geen tijd voor, ik wilde alleen dit linkje even plempen.
pi_91449614
Ik heb al maanden het vertrouwen in een stijgende zilverprijs.
Helaas is het zo dat goede fundamentals niet alleszeggend zijn in deze dagen. Er wordt zoveel gerommeld met markten dat ik alleen op lange termijn enige zekerheid voel. Op korte termijn kan het alle kanten op.

Wat je de afgelopen week bijvoorbeeld ziet is dat als een aantal partijen willen dat de papierprijs van zilver daalt, er geen houden aan is. Er is dan niet genoeg tegendruk van andere kopers om de prijs omhoog te krijgen. En van die papierprijs gaat toch een enorme uitstraling uit, vooral in de mainstream media en bij beleggers die nog 100% geloven in "eerlijke" markten. Hoe ongeloofwaardig je dat ook kunt vinden.

Voor mij is het zilververhaal nog niet 100% helder. De laatste stand van zaken is dat China achter de shortposities zou zitten om goedkoop in te kunnen slaan. En dat Ben en zijn inkjets dat oogluikend toestaan omdat een lage PM prijs zou aantonen dat de economie weer aantrekt en de FED goed bezig is.
Het zou kunnen. In ieder geval een verhaal wat hout snijdt. De vraag is of we er ooit helemaal achterkomen hoe het zit.

Maar er zijn grote partijen zoals hedgefunds nodig om op korte termijn echt flink hogere koersen te krijgen. En de vraag is of, en zoja wanneer die dan instappen.

Edit:
Mijn beeld is dat er inderdaad flink veel fysiek zilver wordt ingeslagen. Bij bedrijven in Nederland die munten en baren verkopen kon je in oktober kopen en had je het diezelfde week nog in huis. Nu is het meest gangbare spul uitverkocht en gelden leveringstijden van minimaal 3 weken.
Er is nog wel aanbod van zilverbaren met afwijkende gewichten.

Bullionvault heeft voor de tweede achtereenvolgende week de waarschuwing geplaatst dat ze geen zilver meer in voorraad hebben. Wat dan wel weer merkwaardig is, is dat de prijs van 740 Euro/kg naar <700 Euro is gedaald in diezelfde twee weken.

Our inbound silver deliveries have been delayed.
On BullionVault.com we only sell bullion which is physically under our control, so we find ourselves currently unable to offer silver on our own market. Naturally the market remains open for all our customers to quote their own prices, but as we ourselves currently have no silver to offer, there is a tendency to higher prices for both buyers and sellers. Buyers are advised to be appropriately cautious when confirming their order's limit price.
We are advised silver will be delivered on Tuesday 18th Jan 2011.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blandigan op 17-01-2011 07:14:24 ]
pi_91451020
quote:
De sell-off van de laatste weken geeft me hetzelfde gevoel als die we van de zomer zagen. Alle fundamentals voor goud waren toen positief maar toch crashte de prijs plotseling en een hoop speculanten die long waren werden uit de markt gemieterd. Omdat de recente berichtgeving over de vraag naar fysiek zilver unaniem positief is -men koopt zich suf, overal duiken tekorten op!- vertrouw ik de huidige prijsdaling (althans voor zover die niet door de eurostijging veroorzaakt was) voor geen meter.
Sarkozy (vz G20) zat vorige week bij Obama, deze week begint Hu weer over de dollar; er is weer eens een verdichting in de berichtgeving/monetair overleg.

En standaard-recept is om dan van te voren de goudprijs wat af te kloppen om de 'zwakke handjes' uit de markt de jagen en om er uiteindelijk voor te zorgen dat er geen al te opvallende signalen van de goudprijs afkomen.

Beheersen van de stijging door van te voren te drukken, en zo de dollar/het monetaire systeem niet al te veel zwakte uit te laten stralen.
pi_91451084
quote:
Wat dan wel weer merkwaardig is, is dat de prijs van 740 Euro/kg naar <700 Euro is gedaald in diezelfde twee weken.
Als je gelooft dat de prijs op de papiermarkt gemaakt wordt is dat helemaal niet zo vreemd. Papieren voorraad kan immers 'onberperkt' worden bijgedrukt.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:36:30 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91453257
Ach, prijsopdrijving zie je in alle commodities markten. Onderstaand verhaal is wel al meer dan een jaar oud.

quote:
Chinas Pig Farmers Amass Copper, Nickel, Sucden Says

Sept. 17 (Bloomberg) -- Private investors in China, the worlds largest metals user, have stockpiled substantial quantities of copper as the government ramps up stimulus spending to spur the economy, according to Sucden Financial Ltd.

Pig farmers and other speculators may have amassed more than 50,000 metric tons, Jeremy Goldwyn, who oversees business development in Asia for London-based Sucden, wrote in an e- mailed report after a visit to China. Thats about half the level of inventories tallied by the Shanghai Futures Exchange, which stood last week at a two-year high of 97,396 tons.

Sucdens estimate underscores the difficulty analysts face in gauging metals demand in China amid increased speculation by retail investors, whose holdings remain outside the reporting framework undertaken by exchanges. Private investors in China also had as much as 20,000 tons of nickel, Goldwyn wrote.

People who have nothing at all to do with the copper trade have been buying copper as a store of value, much like they would with gold, said Jiang Mingjun, an analyst at Shanghai Oriental Futures Co.

Copper on the London Metal Exchange has more than doubled this year as Chinas 4 trillion yuan ($586 billion) stimulus plan and record $1.1 trillion of lending in the first half spurred purchases of the metal used in construction and autos. The metal traded today at $6,470 a ton, which would value a holding of 50,000 tons at $324 million.

Private Stockpiles

Private stockpiles, built by many including the much- vaunted, pig-farming speculators, have clearly absorbed substantial quantities of metal, Sucdens Goldwyn said. Much of this metal will remain out of the normal market place.

Scotia Capital Inc. analyst Liu Na highlighted the role of Chinese pig farmers and other private speculators in the metals markets in an Aug. 17 note that cited reports from state-owned China Central Television. These speculators may become quick sellers if sentiment turned, Liu said in that note.

To be sure, Sucdens Goldwyn wrote that the stockpiles of copper and nickel held by farmers and others in China may not be dumped back in the foreseeable future as some have recently suggested, wherever prices go. Goldwyn didnt give a reason.

The metals holdings by pig-farmer investors and other private speculators give the impression that there is strong demand in China, said Jiang at Shanghai Oriental. But it is actually those who take a pessimistic view of the economy and are looking to preserve their wealth who are buying.

Rising Imports

Chinas imports of refined copper rose to a record 2.1 million tons in the first seven months, driven by purchases by the State Reserve Bureau and other consumers, and shortages of scrap. The State Reserve Bureau had contracted to take 300,000 to 400,000 tons of refined copper into its stockpiles from overseas this year, according to Macquarie Group Ltd.

Restocking continues, though it seems to have moved further downstream, including manufacturers building end-product stocks, Goldwyn wrote. In some industries, such as the makers of copper tubes for air-conditioners demand is back to pre- crash levels stimulated by government incentives, and will show significant year-on-year gains in the coming weeks and months.

http://www.bloomberg.com/(...)ive&sid=a1B_ZBQfii8Q
Mijn reisverslagen
pi_91654729
Ik heb vorige week een paar Goud Sprinters Short gekocht omdat ik verwacht dat de goudprijs toch een keer zal moeten gaan dalen na die gigantische stijging. De vraag is alleen wanneer....
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:55:51 #72
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91926098
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:49 schreef zzzzzzz het volgende:
Ik heb vorige week een paar Goud Sprinters Short gekocht omdat ik verwacht dat de goudprijs toch een keer zal moeten gaan dalen na die gigantische stijging. De vraag is alleen wanneer....
Hoop dat je ze nog hebt :)
The more debt, the better
pi_91954947
Wat is er aan de hand met goud? Is de top bereikt? Ben aan het twijfelen om het toch maar te verkopen nu ik nog op winst sta.
Thugh life.
pi_91955006
Het blijft maar dalen :?

Thugh life.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:46:18 #75
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_91965862
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:45 schreef Baltazar69 het volgende:
Wat is er aan de hand met goud? Is de top bereikt? Ben aan het twijfelen om het toch maar te verkopen nu ik nog op winst sta.
Verkoop alles zo snel als je kunt en koop de veel waardevollere PAPIEREN BRIEFJES.

Cash is koning hahahah
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:56:01 #76
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91970503
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:46 schreef The_Silver_Surfer het volgende:

[..]

Verkoop alles zo snel als je kunt en koop de veel waardevollere PAPIEREN BRIEFJES.

Cash is koning hahahah
Kap eens met dat idiote gedrag.
Bedankt Hans.
pi_91970962
Het ziet er niet goed uit voor goud. Het zal altijd zijn waarde houden maar niet de waarde die het nu heeft.
pi_91971400
Het lijkt me dat goud zijn top nu bereikt heeft. Ik verwacht geen vrije val, maar ook geen verdere stijging meer.
pi_91973576
Er is sinds de aanvang van de crisis nog niets aan de economische fundamentals veranderd (afgezien natuurlijk van de immer toenemende overheidsuitgaven). Zolang de tekorten oplopen en de rentelasten op de schuldenberg toenemen zullen de toekomstige effecten van de crisis dus alleen maar in kracht toenemen. En daarmee ook de toekomstige waardestijging van goud.

Ik heb nog geen sluitende verklaring voor de daling gevonden, maar het zou goed kunnen dat goud- en zilverproducenten de hoge prijzen hebben aangegrepen om hun toekomstige productie nu alvast tegen een hoge prijs in de markt te zetten. Het grotere aanbod leidt dan tijdelijk tot een prijsdaling. Maar hoe dan ook is die daling contrair aan de economische fundamentals en het staat voor mij als een paal boven water dat er nog veel hogere hoogtepunten in het verschiet liggen.
pi_91973655
Ik denk dat de verwachte stijging van de goudprijs inmiddels is verwerkt in de reële goudprijs. Hierdoor verwacht ik geen verdere stijging meer. Verder zullen er niet veel nieuwe effecten meer gaan optreden door de crisis.
pi_91976227
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:58 schreef marloesw het volgende:
Ik denk dat de verwachte stijging van de goudprijs inmiddels is verwerkt in de reële goudprijs. Hierdoor verwacht ik geen verdere stijging meer. Verder zullen er niet veel nieuwe effecten meer gaan optreden door de crisis.
Als je alleen al kijkt naar het zeer lage aantal mensen dat goud bezit, of naar het historisch minimale aandeel dat goud momenteel inneemt in de som van 's werelds waarde, is dat uitgesloten. Bedenk jezelf maar eens wat er zal gebeuren met de vele triljarden aan waarde die nu nog besloten liggen in kritisch overgewaardeerde derivaten, obligaties en aandelen wanneer die bubbels instorten en er behalve goud en zilver nauwelijks alternatieven meer zijn. De grote run moet nog beginnen.
pi_91984618
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 03:05 schreef dvr het volgende:
Als je alleen al kijkt naar het zeer lage aantal mensen dat goud bezit, of naar het historisch minimale aandeel dat goud momenteel inneemt in de som van 's werelds waarde, is dat uitgesloten.
Is niet meer vergelijkbaar hebben we het al over gehad.

quote:
Bedenk jezelf maar eens wat er zal gebeuren met de vele triljarden aan waarde die nu nog besloten liggen in kritisch overgewaardeerde derivaten, obligaties en aandelen wanneer die bubbels instorten
*poef its gone*

quote:
en er behalve goud en zilver nauwelijks alternatieven meer zijn. De grote run moet nog beginnen.
Goud en zilver behoord gewoon tot de totale bubble, die lopen evengoed leeg. Maar zelfs al geloof je daar niet in is cash in dergelijke tijden een veel beter alternatief dan een asset die een enorme klap te verwerken krijgt en daarmee de perceptie van veilige haven/inflatiehedge definitief kwijtraakt (tenminste voor deze crisis).
pi_91984708
Als goudbug zou ik me trouwens geen zorgen maken om deze dalingen, die horen erbij. Of de top nu bereikt is of over 3 jaar weet niemand, maar imo hangt die nauw samen met de totale bubble.
pi_91985948
Ik zie helemaal geen bubbel. Als financiële instrumenten daadwerkelijk overgewaardeerd waren, zou de waarde automatisch weer naar beneden gaan door de marktwerking. Er zou alleen een bubbel kunnen zijn als er sprake is van overheidsinterventie, zoals in de huizenmarkt gebeurt.

Geloof ik nou teveel in de marktwerking omdat jullie ervan uitgaan dat de gemiddelde houder van financiële instrumenten dom is?

Als goud daadwerkelijk ondergewaardeerd was, zou dit wel meer gekocht worden waardoor de prijs weer op wereldmarktniveau is (door middel van prijsstijging). Dit zal nooit jaren duren.
pi_91987266
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:11 schreef marloesw het volgende:
Ik zie helemaal geen bubbel. Als financiële instrumenten daadwerkelijk overgewaardeerd waren, zou de waarde automatisch weer naar beneden gaan door de marktwerking. Er zou alleen een bubbel kunnen zijn als er sprake is van overheidsinterventie, zoals in de huizenmarkt gebeurt.
Wil je beweren dat er geen overheidsinterventie plaatsvind momenteel?

Een bubble kan trouwens door veel meer dan overheidsinterventie gedreven worden, waarbij geloof (in welke vorm dan ook) een van de belangrijkste drijfveren is blijkt uit de geschiedenis. De markt prijst slechts de op dit moment juist lijkende prijs in. Dat wil niet zeggen dat die rationeel is.

quote:
Als goud daadwerkelijk ondergewaardeerd was, zou dit wel meer gekocht worden waardoor de prijs weer op wereldmarktniveau is (door middel van prijsstijging). Dit zal nooit jaren duren.
Even los van goud kan een onjuiste waardering weldegelijk jaren zoniet decennia duren. Vooral in een wereld waarin de prijs van zowat alles door speculatie (excessive liquidity en tradebots) bepaald word. De werkelijke fundamentels doen er dan amper meer toe.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:51:40 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91987394
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:35 schreef piepeloi55 het volgende:
Als goudbug zou ik me trouwens geen zorgen maken om deze dalingen, die horen erbij. Of de top nu bereikt is of over 3 jaar weet niemand, maar imo hangt die nauw samen met de totale bubble.
Dit dus. Een miniscuul dipje na een parabolische stijging.

Bovendien zien de echte goldbugs goud als een "store of value". In dat geval is het juist gunstiger als de prijzen dalen. Je krijgt immers meer "value" voor je "waardeloze" geld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:11 schreef marloesw het volgende:
Ik zie helemaal geen bubbel. Als financiële instrumenten daadwerkelijk overgewaardeerd waren, zou de waarde automatisch weer naar beneden gaan door de marktwerking.
Onzin. In een vrije markt krijg je ook bubbles door massa hysterie die af en toe opduikt.

quote:
Er zou alleen een bubbel kunnen zijn als er sprake is van overheidsinterventie, zoals in de huizenmarkt gebeurt.
In de goudmarkt is duidelijk sprake van (al dan niet bedoelde) prijsopdrijving door de overheid. Door de rente op nul te zetten (reele rente zelfs negatief) is de carry cost van assets lager. Dit is één van de factoren die momenteel tot prijsopdrijving leidt in alle commodities en asset markten, inclusief goud.

quote:
Geloof ik nou teveel in de marktwerking omdat jullie ervan uitgaan dat de gemiddelde houder van financiële instrumenten dom is?
De meeste speculanten weten best wel wat een bubble is en wat niet. Ze denken er allemaal op tijd uit te zijn. Goudbeleggers zoals Soros zeggen ook gewoon openlijk dat goud (en heel veel andere dingen) bubbles zijn. Maar dat weerhoudt ze niet om te proberen er geld uit te slaan.

quote:
De eerste goldbug die kan aangeven wat goud waard is moet ik nog tegenkomen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:21:05 #87
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92002730
Ik heb een interessant verhaaltje gehoord. Namelijk dat de prijs van goud/zilver wordt bepaald door het aanbod van papier en NIET door aanbod van fysiek zilver/goud. Hmmm....kan iemand daar meer over vertellen?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 21:28:33 #88
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92010152
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:21 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Ik heb een interessant verhaaltje gehoord. Namelijk dat de prijs van goud/zilver wordt bepaald door het aanbod van papier en NIET door aanbod van fysiek zilver/goud. Hmmm....kan iemand daar meer over vertellen?
There is no more silver! Really, there isnt any left.

There is a danger lurking in the shadows of the COMEX silver market. Prices are (generally) rising, but the supply of silver is falling, and its falling quickly. Why, you ask? Unfortunately, there has been confusion in the paper and physical metals marketas if silver investors hadnt already noticed.

Silent Market in Control

With the rise in silver prices came new speculative interest from bankers, average investors, and even the next-door neighbor. The problem is very simple: the supply of silver for the investing class is imaginarya product of the banking system and fractional reserve silver.

In order to supply investment demand, investment banks (JP Morgan and others) have been selling off paper silver in droves, hedging their bets on the futures market, and hoping that no one ever bothers to take delivery. It has become evident, especially in this most recent move toward $30, that the price of silver and the supply of silver are no longer related.

What we have now is a market where the real, physical silver is flying out of the COMEX (since few seeking to buy real silver are interested in certificates or exchange-traded funds), and the tangible stocks are replaced with paper silver.

What happens when the market realizes that the well is tapped, there is no remaining silver, and that the positions most hold are diluted to a point that they hold only a small percentage of what they believe they hold?

Future Surge in Silver Prices

It has become commonplace for analysts, investors and others to forecast higher and higher silver prices. These analysts, investors, and analysts are 99% wrong.

Most of them are playing the fools game, buying and selling paper silver to accumulate paper. The remainder sees opportunity for silver that brings silver prices higher, and theyre wrong as well.

Silver prices are not technically rising, but theyre becoming realistic. The current pricing structure is dependent on a supply of silver that does not exist. When this realization comes to life, silver prices will rise, but in truth, prices have already exploded.

Those trading the COMEX are paying $25-30 for the CHANCE at taking delivery of an ounce. If we put the current, real supply of silver at 10% the open interest, then prices are already $250 per ounce.
How Disconnects Happen

In a previous article, we discussed the divergence and growing crevices in the silver market. Prices from the COMEX trickle to the NYSE where the SLV ETF is traded, which then trickles back to the futures market, and then to the average investor, who through his or her own market action, sends that information down to the retail coin shop. Thus, the physical markets on the local level are selling silver based on a price that flows from a crooked market. Is it any wonder demand is high, and supply (individual investors are the only ones who can actually prove ownership) is shrinking? I think not. By Dr. Jeff Lewis

http://www.marketoracle.co.uk/Article25907.html
pi_92028713
Hoe vaak ik dat nu wel niet gehoord heb de afgelopen paar jaar.
pi_92028780
Toevallig vandaag eens gebabbeld met een goede kennis van me over goud. Hij is goudsmid en koopt dus geregeld goud, zilver en andere metalen in. Hij heeft vorig jaar geen enkel probleem gehad om goud danwel zilver te kopen, ook gewoon zonder premium.

Wel zet hij minder af vanwege de stijging en wordt er vaker overgestapt op materialen als zilver en titanium e.d. maar dat is ook logisch
  zaterdag 29 januari 2011 @ 10:42:35 #91
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92031520
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 04:04 schreef tjoptjop het volgende:
Toevallig vandaag eens gebabbeld met een goede kennis van me over goud. Hij is goudsmid en koopt dus geregeld goud, zilver en andere metalen in. Hij heeft vorig jaar geen enkel probleem gehad om goud danwel zilver te kopen, ook gewoon zonder premium.

Wel zet hij minder af vanwege de stijging en wordt er vaker overgestapt op materialen als zilver en titanium e.d. maar dat is ook logisch
Oh ik dacht al dat het onzin was.

Goed dat ik op tijd ben overgestapt naar papier hahahah

WE WANT PAPER WE WANT PAPER WE WANT PAPER

Ik heb 10 paletten prinpapier gekocht van the finest quality. Ik ben binnen hahahaa
pi_92031648
sjezus :') broertje van goudisgeld ofzo :')
  zaterdag 29 januari 2011 @ 10:58:34 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92031783
leuk stukje over Jim Rodgers
quote:
za 29 jan 2011, 07:31
’Grondstoffen zijn nu de beste belegging’
door Ronald van Gessel
Amsterdam - Vergeet aandelen en obligaties, grondstoffen zijn dé belegging van dit moment. Als de wereldeconomie aantrekt stijgt de vraag en dus de prijzen. Als de wereldeconomie terug zakt gaan de overheden nog meer geld bijdrukken en krijgen we mega-inflatie. Ook dan gaan de prijzen van grondstoffen omhoog. Hoeveel meer zekerheid wil je hebben?

Superbelegger Jim Rogers zal er komende dinsdag in de Amsterdamse RAI geen doekjes om winden. De uitverkochte zaal krijgt precies waar het op staat. Na gestudeerd te hebben op Yale en Oxford University, startte hij samen met George Soros het Quantum Fund. Na tien jaar was het kapitaal van het beleggingsfonds met 4200% gestegen, terwijl de Standard & Poors in die periode 50% opliep. Rogers ging met 37 jaar met pensioen en reist sindsdien de wereld rond en geeft beleggersseminars.

Rogers constateert een tweedeling. „Een aantal landen heeft miljarden in de economie gepompt en de mensen die aan de ontvangende kant van deze miljarden zaten, gaat het nu weer redelijk goed. Maar de meeste mensen hebben geen direct profijt van die miljarden gehad, ze moeten het op eigen kracht doen. Het is van vitaal belang dat het huidige aarzelende herstel doorzet, de overheden hebben hun kruit verschoten, de VS kunnen hun schulden niet nog een keer laten verviervoudigen. Een volgende crisis zal daarom vele malen harder aankomen.”

Naast grondstoffen en olie (de prijs gaat dit jaar zeker door de $100 per vat) denkt Rogers dat ook de rol van goud nog lang niet is uitgespeeld, ook al maakt de goudprijs nu even een pas op de plaats. „
Als het nog even terugzakt koop ik weer, op de lange termijn blijft goud een prima bescherming tegen ongeveer alles.”

[ Bericht 55% gewijzigd door michaelmoore op 29-01-2011 11:34:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:53:47 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_92037621
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 04:04 schreef tjoptjop het volgende:
Tekorten zijn ook onzin. Sommige mensen verwarren tekorten aan gouden of zilveren producten zoals muntjes e.d. met tekorten in de grondstof.

quote:
Dat klopt. Je ziet o.a. door de hoge prijzen duidelijk vernietiging van vraag in de echte economie. De plaats wordt ingenomen door speculatieve vraag.

Mijn reisverslagen
pi_92038285
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tekorten zijn ook onzin. Sommige mensen verwarren tekorten aan gouden of zilveren producten zoals muntjes e.d. met tekorten in de grondstof.

Ik kan me nog goed herinneren de paniek die er vorig jaar wel eens onder de goldbugs heerste dat er totaal geen goud leverbaar meer was, dat je geen levering kon verlangen bij futures etc. etc.
pi_92056084
Kijk, ik heb zelf in 2003 goud gekocht, toen wilde niemand dat. Maar ik heb ook in 2008 alles weer verkocht voor ong 970$ per ounce, want de echte waarde van goud is 700-800$ per ouce (berekening op basis van grotendeels de industriele waarde).

Goud is dood geld, goud en kan niets anders opbrengen dan koerswinst. Geen dividend, geen intrest, geen stijging van de efficientie, niks, alleen koerswinst, en wat de psyche van sommige investeerders ervoor willen geven. Deze koerswinst vind enkel plaats als er angst is voor de toekomst tussen de beleggers. Die kans ebt ondertussen weer weg (kan uiteraard in de toekomst wederkeren).

Heb toen begin 2009 alles maar weer op de aandeeltjes gegooit, de aandalen waren immers enorm overgewaardeerd. Gelukkig had ik weer de juiste visie, en heb ik daarmee dikke winst kunnen nemen. Ondertussen ben ik weer een week uit de aandelen, en 80% in cash en 20% in speciefieke gesturtureede producten.

Momenteel zijn de opkomende landen aan het corrigeren, en dat is het volgende waar ik zal instappen, wanneer de corrictie zal eindigen is nog onbekend. Maar let op deze wijze woorden. Op goud zal op langere termijn (+5 j) zeker geen winst worden gemaakt. Op westerse aandelen, waarschijnlijk eveneens minimaal. Aandelen uit groeilanden zijn echter wel de toekomst (de komende 30 jaren).

Gegroet!
pi_92086790
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:51 schreef Emu het volgende:
Maar let op deze wijze woorden. Op goud zal op langere termijn (+5 j) zeker geen winst worden gemaakt.
Ik denk dat goud vrolijk doorstijgt naar 2000+ dollar.
Gelukkig maar dat mensen er anders over denken anders was er geen markt.
  zondag 30 januari 2011 @ 19:59:51 #98
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92092774
Voor ze Tunesië is ontvlucht, heeft de vrouw van verdreven president Zine el- Abidine Ben Ali bij de centrale bank 1,5 ton goud opgepikt. Dat meldt de Franse krant Le Monde maandag. De krant baseert zich op informatie van de Franse geheime dienst.

Leila Trabelsi
Verwant Vuurgevechten in Tunesië

Leila Trabelsi bezocht de centrale bank in Tunis en zou voor 45 miljoen euro aan goudstaven hebben meegenomen toen ze een vliegtuig naar Dubaï nam. De bankdirecteur zou het edelmetaal eerst niet hebben willen geven, maar plooide nadat de 53-jarige vrouw haar man had opgebeld. Nog volgens Le Monde zou ook de 74-jarige ex-president in eerste instantie hebben geweigerd de bank van gedachten te doen veranderen.

De tweede vrouw van Ben Ali en haar familie hebben de reputatie geldhonger te hebben en machtsgeil te zijn. De Trabelsi-clan geldt als corrupt.

Ben Ali en zijn vrouw zijn intussen ondergedoken in Saudi-Arabië.

http://www.tijd.be/nieuws(...)oud.9010495-3146.art

Wat een dom wijf is het ook he. Kan ze al die waardevolle papiertjes in de vorm van dollars meenemen, NEEMT ZE 1,5 TON GOUD MEE hahahahahaahah.

Wie neemt er nou goud mee als je al die papieren dollars mee kunt nemen????
  zondag 30 januari 2011 @ 20:02:09 #99
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92092884
Goede vraag. Met papier kan je in ieder geval je reet nog afvegen. Met goud kan je niks.
Bedankt Hans.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:11:01 #100
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92093322
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:02 schreef bascross het volgende:
Goede vraag. Met papier kan je in ieder geval je reet nog afvegen. Met goud kan je niks.
Een staaf goud kun je in je poes steken want is anti-allergisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')