abonnement Unibet Coolblue
pi_90674509
Het vorige topic

Handige links:

http://www.watkostenluiers.nl/

http://www.degoedkoopsteluiers.nl/

Voor wasbare/katoenen luiers:

Kaatje Katoen

Twinkle Twinkle

Bambinomio

The Baby Orchard

Green me

En hier weer verder :)

Sorry, even geen tijd meer voor quotes uit de vorige, er gaat hier iemand af: honger!! ;)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90674564
Ik kwam even blij doen omdat mn 10 BG's binnen zijn! :D *O*



en ik zie nu dat ik een topic-icon ben vergeten, oh noes. ;(
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:05:01 #3
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90705891
Leuke luiertjes Huup!

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:51 schreef Twinkly het volgende:
Dat is balen Asy -O- Ik ben wel benieuwd naar je creatie!!

Oeke, die van mij heb ik van deze Ebaywinkel.
Er zijn echt hele leuke chineesjes te koop, maar die kun je maar op maximaal 30 graden wassen.
Even een post uit het vorige topic gequote, heb even een vraagje! Freecell, jij zegt dat jij ze daar ook vandaan hebt en dat je ze op 40 of 60 graden wast. Heb je ze dan uit de 1e of 2e shop?
Hoe vallen ze om de beentjes? Ik ben bang dat mijn spillepootje er te dun voor is. Ik zit er over te denken om er een paar te bestellen om te proberen, zeker voor een dollar per stuk kan ik me er geen buil aan vallen toch?
A grand adventure has begun.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:11:58 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90706096
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:05 schreef Keshet het volgende:
Leuke luiertjes Huup!

[..]

Even een post uit het vorige topic gequote, heb even een vraagje! Freecell, jij zegt dat jij ze daar ook vandaan hebt en dat je ze op 40 of 60 graden wast. Heb je ze dan uit de 1e of 2e shop?
Hoe vallen ze om de beentjes? Ik ben bang dat mijn spillepootje er te dun voor is. Ik zit er over te denken om er een paar te bestellen om te proberen, zeker voor een dollar per stuk kan ik me er geen buil aan vallen toch?
Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar de verzendkosten stijgen behoorlijk mee met elke luier die het meer wordt ;)
Dus dat je daar wel even op let.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:23:06 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90706382
Dank je Asy! Ik was sowieso van plan om even naar de shopowner te mailen voor een 'I make special price for you' actie mbt de verzendkosten. ;)
A grand adventure has begun.
pi_90707145
Tof huup! Waar heb je ze gekocht?

Ik heb nu 10 itti bitti tuttos onderweg, want ze leveren nu echt geen BG meer buiten de UK. En voor de Nederlandse prijs wil ik ze niet kopen.
pi_90708297
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:47 schreef WupWup het volgende:
Tof huup! Waar heb je ze gekocht?

Ik heb nu 10 itti bitti tuttos onderweg, want ze leveren nu echt geen BG meer buiten de UK. En voor de Nederlandse prijs wil ik ze niet kopen.
ooooh!! O+ O+
ik wil ook bitti tutto's :9 maar ze zijn te duur voor mijn portemonnee :') heb je gewoon van alle kleurtjes 1 ofzo?

mijn BG's komen via D&V 10 voor 100,-
Ze bood ze aan en ik had gepm'd en toen ineens was de add weg, omdat er geen foto's bij stonden :D lucky me :+

Ff een BG vraagje, we hebben ze nu in gebruik voor Amélie en zij is een groooote plasser. Hebben nu al een paar keer lek langs de randjes gehad, dat was na anderhalf uur dragen al. Zou het helpen om de luier een standje kleiner te zetten? hij staat nu op het grootst namelijk. of moet ik gewoon handdoeken gaan slopen en extra inleggers maken? Er zit nu 1 grote en 1 kleinere inlegger in.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90709165
Offff probeer ze eens te strippen en kijk hoe het dan gaat. Scheut afwasmiddel in het waspoederbakje van je wasmachine en normaal programma. En nooit wasverzachter gebruiken ook, dat is waterafstotend.
pi_90709737
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:59 schreef WupWup het volgende:
Offff probeer ze eens te strippen en kijk hoe het dan gaat. Scheut afwasmiddel in het waspoederbakje van je wasmachine en normaal programma. En nooit wasverzachter gebruiken ook, dat is waterafstotend.
ok, ga k doen. Ns kijken want volgens de verkoopster hadden ze net nog een stripbeurt gehad.

Kunnen die inleggers eigk in de droger of is dat minder goed voor de opnamecapaciteit?
Die shells drogen wel redelijk snel maar de inleggers doen er een stuk langer over, als ik ze in de droger kan doen dan kan ik wat makkelijker 1 volledige luierwas doen steeds. (makkelijker met apart wasmiddel enzo).

En hydrofielen, hoe zat het daarmee? gaan ze minder opnemen van in de droger of juist meer? Ik vind ze zo stug voor aan de kleine babybillen als ze aan de lijn drogen.

Oh en ik heb nu een mandje voorgevouwen hydrofielen staan op de babykamer, menn!!! ik rammel dr de pan van uit :D nu nog verder klooien met mn overbroekjes :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90715432
Ik gooi de inleggers altijd in de droger. Shells inderdaad aan de lijn. Hydrofielen geen idee, ik gebruik alleen luie luiers :P
pi_90716127
omg lui mens! :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:19:48 #12
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90717681
Huup, Stef is ook een grote plasser en die doen we altijd met 1 grote en 2 kleine inleggers. Een standje kleiner kun je ook proberen, maar ik denk persoonlijk dat dat het niet is (bij Stef is een maatje kleiner vooral ook lekkage bij de buik). Wij drogen de luiers zelf aan de lijn en de inleggers gaan hier in de droger. Moet wel zeggen dat de inleggertjes van itti bitti's kromtrekken en gaan bobbelen van de droger, dat maakt ze niet minder bruikbaar, maar je moet ze dan wel goed gladstrijken (met de hand hoor.. Deden wij tenminste altijd, maar misschien werkt een ijzer beter :P ) voor je ze in de luier doet. De inleggers van BG en FB blijven gewoon hetzelfde, alleen worden met de tijd wat dunner (scheelt geen absorptievermogen volgens ons).
3!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:20:22 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90717706
En die stashfoto zal ik eens maken als we flink gewassen hebben :)
3!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:30:56 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90718091
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:20 schreef huuphuup het volgende:
En hydrofielen, hoe zat het daarmee? gaan ze minder opnemen van in de droger of juist meer? Ik vind ze zo stug voor aan de kleine babybillen als ze aan de lijn drogen.

Oh en ik heb nu een mandje voorgevouwen hydrofielen staan op de babykamer, menn!!! ik rammel dr de pan van uit :D nu nog verder klooien met mn overbroekjes :')
Hydrofielen deed/doe ik gewoon in de droger.
Zal ik je een paar strikslips opsturen zodat je ze eens kan zien/voelen/uitproberen?
Als je ze niks vind, stuur je ze gewoon weer terug.
Je kunt ze gewoon met de luiers mee wassen in de wasmachine (op 60 of 90). Niet in de droger natuurlijk maar even uit elkaar halen en dan over een lijntje. Zijn snel weer droog.
pi_90877031
Maar weer even een halleluja voor de wasbare luiers _O_
Emma heeft nu al bijna een week tandjespoep / borstvoedingspoep in formaat dreumes en dat dan ong 3-4x/dag. Dan ga je best snel door je luiers heen zeg maar :') Dus ik dacht, laten we een dagje wegwerp doen. Nou, geen pamper die dat aankon. ÁLLES zat onder de vieze smurrie :X Ik dacht nog, kan gebeuren he, toeval. Nou, de tweede idem |:( |:( Ben maar weer gauw aan de wasbare gegaan en -tot nu toe- geen lekkages meer gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90877181
hahahhahahaa ja spoiler :D _O-
ik had er nog nie eens bij stilgestaan :+

maar yay, fijn dat de luiers het wel aankunnen! Scheelt toch weer wat afpel en baddersessies :P

Hier lijkt de stripbeurt geholpen te hebben. Ik had geen flauw idee hoeveel afwasmiddel erbij moest dus k was even bang dat de wasmachine weg zou schuimen, ook spannend zeg maar... :P Maar ging goed.

Asy ik zie nu je berichtje pas!
Erg lief van je maar ik heb nu 2 overbroekjes en ik wil 2 wolbroekjes bestellen dus de strikbroekjes zullen niet nodig zijn.
Heeft iemand enig idee of die snappi-gevallen nog bij prénatal te koop zijn? Hier in de wat kleinere zag ik ze niet laatst maar die is pas net verbouwd, misschien bij de megastores wel?

Ik zag dat ze ze bij kaatjekatoen hebben maar ik vind de verzendkosten zo hoog in verhouding.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90877807
komtzenumee
die had ik dus kunnen meebestellen met mijn luiertjes ;) Geen flauw idee of prenatal ze heeft, hier hebben we ook alleen een klein filliaal.
pi_90878028
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:11 schreef WupWup het volgende:
komtzenumee
die had ik dus kunnen meebestellen met mijn luiertjes ;) Geen flauw idee of prenatal ze heeft, hier hebben we ook alleen een klein filliaal.
oh! :D

nouja :')
ik heb gegoogled en gezocht en gedaan en ergens gelezen dat ze bij prenatal te krijgen zouden moeten zijn, maar die pagina was uit 2007 ofzo dus geen flauw idee of ze er nu nog liggen.

Arme B. moet ie weer met me naar zo'n megastore, en dat op mijn bejaardentempo :+

Ik ga ns kijken, misschien is het omgerekend wel goedkoper om vanuit de UK te bestellen. Of Kaatje ff mailen of ze het met brievenbus post wil doen. Die dingen kosten 3,95 maar verzenden bij KK is 4,90, terwijl ze volgens mij zo voor 1,32 ofzo door de brievenbus kunnen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90883836
Huup een winkeltje hier in de stad verkoopt Kaatje Katoen producten, ze kunnen het hele assortiment bestellen. Als je wilt kan ik kijken of ze Snappi's hebben of ze anders voor je bestellen?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90883952
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:36 schreef Twinkly het volgende:
Huup een winkeltje hier in de stad verkoopt Kaatje Katoen producten, ze kunnen het hele assortiment bestellen. Als je wilt kan ik kijken of ze Snappi's hebben of ze anders voor je bestellen?
oh dat zou geniaal zijn! Niet teveel moeite doen hoor, maar als ze ze hebben liggen wil ik graag een setje hebben.

Er zitten er drie in een zakske toch? Das wel genoeg lijkt me toch voor 1 kleintje? Ze kan er toch maar 1 tegelijk aan :P kleur zal me roesten verder.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90884026
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh dat zou geniaal zijn! Niet teveel moeite doen hoor, maar als ze ze hebben liggen wil ik graag een setje hebben.

Er zitten er drie in een zakske toch? Das wel genoeg lijkt me toch voor 1 kleintje? Ze kan er toch maar 1 tegelijk aan :P kleur zal me roesten verder.
Geen idee :D Maar overbroekjes kun je tussendoor ook afspoelen onder de kraan en nog een keer gebruiken toch? Dat zou met snappi's misschien ook wel zo zijn.

Ik kan morgen of anders zaterdag wel even voor je kijken. Vind ik stiekem leuk hoor, snuffelen in babywinkels :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90884172
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Geen idee :D Maar overbroekjes kun je tussendoor ook afspoelen onder de kraan en nog een keer gebruiken toch? Dat zou met snappi's misschien ook wel zo zijn.

Ik kan morgen of anders zaterdag wel even voor je kijken. Vind ik stiekem leuk hoor, snuffelen in babywinkels :P
oh je bent geweldig O+

ja nouja ik dacht dat het gewoon een soort plastic klemmen waren dus ik was sowieso niet voor meewassen gegaan geloof ik :D in die zin, een veiligheidsspeld als sluiter had ik ook niet meegewassen. Maar misschien snap ik het wel verkeerd (snappi :+ ) maar dan komen we er met tussendoor afspoelen ook wel.

yay!! *O*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90884256
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh je bent geweldig O+

ja nouja ik dacht dat het gewoon een soort plastic klemmen waren dus ik was sowieso niet voor meewassen gegaan geloof ik :D in die zin, een veiligheidsspeld als sluiter had ik ook niet meegewassen. Maar misschien snap ik het wel verkeerd (snappi :+ ) maar dan komen we er met tussendoor afspoelen ook wel.

yay!! *O*
Owja, BlonT is :D Maar... er komt wel plas op natuurlijk, nou dan heb je er echt wel genoeg aan drie, als je ze niet kwijtmaakt :P
Of ze moet zoveel plassen dat je 4 luiers over elkaar aan wilt trekken natuurlijk :+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91558788


*O*
De SIO links boven was een foutje, die is inmiddels gewisseld voor een tutto. En ze zitten goed!
pi_91558928
oooooh!!! :9~ *;
wat een mooie kleurtjes heb je uitgezocht! Ze zijn zo mooi O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91559644
Oh huup, helemaal vergeten! Sorry :@
Ik ga je deze week nog even pmen over de Itti's, als je ze nog wil hebben.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91559806
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:48 schreef wickie het volgende:
Oh huup, helemaal vergeten! Sorry :@
Ik ga je deze week nog even pmen over de Itti's, als je ze nog wil hebben.
oh joh no worries!
T kind is er nog niet en het duurt wel even voor ze erin past ook ;)

neem je tijd, echt, ik heb geen haast :* en mn banksaldo ook niet dus heus, geen haast!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:48:07 #28
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91607470
Wat een cute kleurtjes, Wup O+

En ik zou nog eens een luierstashpic doen, maar dat lukt natuurlijk nooit voor de volle 100% want er zit altijd wel weer iets in de was :{ Vanochtend heb ik even driftig luiertjes gebouwd (a.k.a. inleggertjes erin en opvangdoekje erop) want morgen gaat Stef uit logeren en vanwege die tandjespoep heb ik hem toch liever in wasbare luiers (dat scheelt echt een slok op een borrel qua uitslag!), dus kon ik wel iets van 2/3e van onze in gebruik zijnde verzameling op de foto zetten:



Er mist dus nog wel het één en ander, we hebben ook nog wat wit, rood, geel, groen, eentje met doodshoofdjes enz. en over de ca. 18 opgeslagen, te kleine luiertjes voor toekomstig gebruik zullen we het ook maar niet hebben :X
3!
pi_91610076
Mooie stash! Die bijenluier O+ dat vraagt om een actiepic!
de te kleine luiertje heb ik allemaal verkocht, dan mag ik bij een volgende weer aan de shop *O*
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:01:20 #30
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91610660
Ik vond de onze niet verkoopwaardig meer, dus ik heb ze lekker bewaard :) Wel fijn op zich, hebben we meteen al een hele meut klaarliggen voor een eventuele 2e kind :) Kopen we er nog een stuk of 5 a 10 bij en dan hebben we zo weer een complete set.

En die heb ik wel, van afgelopen zomer:



O+
3!
pi_91611287
Ahhhhh een blij bijenkontje O+ O+
pi_91935124
wauw nice trix je stashpic!
En Stef zn blije bijenbillen :D O+ O+

Ik moest kraamkado's bedenken van mijn familie dus met dank aan de foto's van Wup :P besloten om bitti tutto's te vragen. Via Kaatje om het maar bestel-vriendelijk te houden. Krijg ik net een sms of het dan niet erg is als ik straks een stuk of 6 van die dingen krijg :D
neeeeeeeeh joh gek :D the more the better :7
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91935373
oh die bitties! Die zijn handig... Hmz twijfel...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91935835
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:19 schreef Ticootje het volgende:
oh die bitties! Die zijn handig... Hmz twijfel...
twijfel? :o t zijn bitties! O+ :P
heb je wat anders op t oog dan?

Wup heb je je bitties al gebruikt? hoe bevallen ze tot nu toe?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91937007
nee ik heb nog ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91941410
Ja en ze zijn fijn! Het is wel meer vouwwerk dan SIO's, maar ze zitten als gegoten en ze kunnen ook veeeeeeeeeel plas aan. Zelfs nu ze pas een paar keer zijn gewassen. Bij kaatje bestellen kost wel flink meer geld he, ruim 3 euro per luier.
pi_91943566
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:38 schreef WupWup het volgende:
Ja en ze zijn fijn! Het is wel meer vouwwerk dan SIO's, maar ze zitten als gegoten en ze kunnen ook veeeeeeeeeel plas aan. Zelfs nu ze pas een paar keer zijn gewassen. Bij kaatje bestellen kost wel flink meer geld he, ruim 3 euro per luier.
Mja maar das in vergelijking met bestellen uit de UK toch? Mn mams gaat bestellen namelijk, vind het zo wat om van haar te vragen om uit de UK te bestellen, ze vindt bij de H&M-shop bestellen al heel wat :D

Fijn dat ze zo goed bevallen! *O* ik ben er nu al blij mee :+

Oeh dan ben ik zomaar ineens toch best een leuke stash aan t opbouwen :o O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91943658
In de UK idd. Cheeks and cherries bestel ik zelf bij. Hele goede service, vriendelijk, klantgericht. Heb wel eens anders meegemaakt met een luiertjeswinkel zoals je misschien nog wel weet :')
pi_91945675
oh wat was dat ook alweer? staat me wel iets bij van twinkle ofzo? was jij dat?

Als ik ze zelf zou bestellen dan was ik wsl ook voor de UK gegaan maar voor nu is Kaatje wel prima denk ik. Ik kwam ook nog de webshop van babybum ofzo tegen maar qua prijs en qua verzendkosten maakte dat niets uit.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91945907
dat waren twinkle en ik ja :'( (ik typte twinkly :') )
pi_91978275
oh ja dat was een beetje jammer... :X
niet zomaar Twinkly de schuld geven hè :D :+

zeg, ik weet niet of iemand toevallig nog naar de 9 maanden beurs gaat eind feb. maar ik lees in het boekje net dat Kaatje Katoen er ook staat. Ze heeft een beursaanbieding, 3 luiers voor 50 euro, je mag kiezen uit bitti tutto's, easyfits of bamboozle stretch.

Gezien de nieuwprijs van bitti tutto's leek me dat geen slechte aanbieding! :o max. 1 set per persoon maar goed, daar zijn oplossingen voor eh :7

Wie weet heeft iemand er wat aan :)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91997121
Echt??? Ik ben helaas ff koos geldloos. Dat inderdaad een goede aanbieding!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92389754
wupz0r! kijk dan!! O+ O+ :D

kraamkadootje gekregen O+


ik kan er niet vanaf blijven <3

en deze heb ik net zelf besteld voor over de hydrofielen heen. Ben benieuwd of ze bevallen maar ik vond ze zo leuk.





Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92390254
Jay! Lekker zachte Itti Bitti tutto's! Wat een goed kraamkado! *O*

En die overbroekjes zijn leuk, vooral die met de kersjes, te snoepig gewoon, straks in de zomer, met een jurkje erboven. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92390549
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:52 schreef oeke het volgende:
Jay! Lekker zachte Itti Bitti tutto's! Wat een goed kraamkado! *O*

En die overbroekjes zijn leuk, vooral die met de kersjes, te snoepig gewoon, straks in de zomer, met een jurkje erboven. O+
Dan ist helemaal nie erg meer als de jurkjes te kort zijn :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92392149
Ik ben echt weg van deze luiers. Ik heb ze zelfs aan mijn kinderen laten zien, kinderen die nog heel niet bezig zijn met nageslachten. Naja wel met dat, maar dan zonder kinderen er aan over te houden. Ze vinden me nu stom :D

Ik vind ook die middelste te mooi. En op één van de sites zag ik een zwarte van tricot. Mooier kan niet.

Ik ontdek zoveel met en door jullie :Y
pi_92420459
Ik ga naar de 9mnd beurs en wil voor iemand wel een setje meenemen.
pi_92424251
Huup :o O+ O+ Jammer dat ze niet in onze maat zijn he :D

ferrari_rood, een setje wat?
pi_92424370
van kaatje katoen de actie op de 9mnd beurs
pi_92455086
Huups, wat een mooie O+

Oe en ik las een vraagje... Ik bestel ze bij goodseller. Kost me gemiddeld 3 euro per stuk en er is nu voor het eerst één dood :P ('t kreng blijft lekken, gewoon lek dus denk ik)

Hier nu vlak na de was:

(linker 2 stapels: Leander, rechter 2 stapel: Florian)

F. heeft er maar één inlegger in, anders wrdt het zo'n pak op zo'n kleintje :) Ze houden hier ongeveer 3 à 4 uur.
's nachts dragen ze wegwerp.
Hier komt een vraag: Florian poept tegenwoordig ''s morgens heel vroeg heel dun. Tegen de tijd dat je hem uit bed haalt zit het overal :')
Die dunne poep ontsnapt echt niet uit een wasbare (die houden het écht beter binnen, hoeraaaaa bij diarree) maar een wasbare houdt het nooit de hele nacht, dus dan heb ik hem midden in de nacht kleddernat... Iemand een oplossing?
pi_92455655
Free, wij gebruiken dan wel geen katoenen, maar Daan plast echt zoveel dat één luier het niet houdt. Daan plast aan het begin van de nacht (tussen 19-23) juist veel, weet niet of Florian dat ook doet, maar dan zou het een optie zijn om 'm voor je zelf gaat slapen, de wegwerp te wisselen voor de katoenen? Dan heeft ie de ergste plas in de wegwerp gedaan en heeft hij de katoenen om voor de vroege ochtend poep?
pi_92456092
Florian slaapt in principe van 7-7. Als je dat proces verstoort gaat hij niet meer slapen...
Dus verluieren 's avonds of 's nachts is niet echt een plan...

Ik weet niet zo goed wanneer hij plast, het is ook niet héél erg veel, maar ik denk dat de wasbare het net niet houdt..
pi_92456233
Tsja, Daan slaapt ook van 7-7 maar hij wordt amper wakker van het wisselen en slaapt eigenlijk gewoon door. Krijgt F. nog een fles voor het slapen gaan? Ik denk dat als die eraf gaat dan zal een wasbare wel moeten lukken denk?

Misschien gewoon eens proberen. Je hebt nu toch zooi van die poep, dus een keer proberen kan weinig kwaad toch?
pi_92456979
Ik zou een extra inlegger in de wasbare luier doen, 'snachts heeft hij daar geen last van, lijkt me.
pi_92460369
Wat Owlet zegt ja Free, ik denk dat ik dat zuo proberen, eventueel misschien zelf wat maken van een bamboehanddoek ofzo?

Mn tutto's enzo zitten nu in de was, als de overbroekjes hier binnen zijn ga ik ook ns zo'n stashfoto maken :D :9
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92460592
Mweh, dit was niet de hele stash hoor ;) Er zit altijd wel wat in de was met twee kinders en fulltime katoen ;)
pi_92460730
En ik ga het inderdaad gewoon proberen met een wasbare en twee inleggers :)
En nu hopen dat hij niet wakker wordt van nat :P
pi_92462694
ik vrees dat dat een utopie is want op die leeftijd ondanks alle voorzorgsmaatregelen zal elke baby blijven plassen en dus nat worden. :Y ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92477416
de hoop is dat 'ie er niet wakker van wordt, niet dat 'ie niet nat wordt ;)

free zijn dat allemaal chineesjes? Of zie ik wel een enkele BG en IB?
pi_92478545
Allemaal chineesjes :)
pi_92479633
:o Wat lijken ze op de originelen!
pi_92489963
Ja, daarom koop ik ook geen originelen :@
Wel eens één geknuffeld, maar ik zie echt geen verschil...
pi_92596878
w00t!! *O*

we hebben een mini in wasbaar hier O+ de allerallereerste voor Elin.


old-skool voorlopig nog met vouwluiers en overbroekjes :+


de broekjes van 4.5 tot 9 kg passen al :') wel ruim nog uiteraard maar t dametje was vanmorgen al 4.5 kg :o :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92596989
Oh! mooi hoor! En wat een lekkere beentjes! O+
Als ik aan de scharminkels van Ko denk. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92597012
Ze ligt er wel als een fotomodel bij :D Hartstikke leuke foto's huup! Hoe bevalt tweedelig tot nu toe?
pi_92597417
Elin O+
pi_92599016
Ja zeg Huup, nou wil ik ook een mini en cute vouwluiers! :(
O+ O+ O+!!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92599253
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:55 schreef WupWup het volgende:
Ze ligt er wel als een fotomodel bij :D Hartstikke leuke foto's huup! Hoe bevalt tweedelig tot nu toe?
Ja ze ging er echt voor liggen :D
Het bevalt prima tot nu toe, zolang ze nog stil ligt bij het verschonen is het niet erg dat het omdoen wat meer werk is, bij Amélie zou k echt geen tweedelig willen geloof ik :D
Ik dacht eerst dat de broekjes erg groot waren, maar zo aan viel het best mee eigk.

allebei de kraams waren wild enthousiast over de tutto's trouwens :D "ooooh zo mooi! zo zacht" O+

@Twinks ik krijg het niet voor elkaar met die speld }:| bang dat k mn kind prik :') moet er even mee oefenen geloof ik :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:52:35 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92599708
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:43 schreef huuphuup het volgende:

@Twinks ik krijg het niet voor elkaar met die speld }:| bang dat k mn kind prik :') moet er even mee oefenen geloof ik :D
Dat is makkelijk nu ze nog stil ligt!
Maak de speld open. Haal de speld even door je haar. Pak de twee flapjes die je aan elkaar wil prikken. Hou je vingers/hand erachter en je duim voorop. Dan prik je de speld erdoor op de plaats van je duim (dus als je verkeerd prikt, zou je in je eigen vingers/hand prikken). Steek hem ook weer naar voren. Speld dicht. Klaar!

Wel leuk hoor! O+
pi_92599776
Vroeger prikken ze de spelden in een stuk zeep zodat ze makkelijker door de stof glijden. Maar ik zou het ook niet durven denk ik :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92599836
ja maar ik kreeg de speld nauwelijks door de stof heen? nja straks nog es proberen, die spelden zijn té schattig O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92599968
Misschien zijn ze dan gewoon bedoeld als babykamer decoratie ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92600024
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:57 schreef Twinkly het volgende:
Misschien zijn ze dan gewoon bedoeld als babykamer decoratie ;)
:D noooo ze zijn te leuk om niet te gebruiken hoor!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92602053
Oh, schattig minibeebje in vouwluier met cute overbroekje O+ O+
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:16:21 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92631247
Daarom eerst de speld even door je haar halen! Dan gaat ie veel makkelijker door de stof. Trust me!
pi_92631567
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:16 schreef Asyniur het volgende:
Daarom eerst de speld even door je haar halen! Dan gaat ie veel makkelijker door de stof. Trust me!
Ja, werkt inderdaad :P
Door boter of crème werkt ook, als de speld wat vettig is, glijdt hij beter door de stof :)
pi_92648738
M-maar mijn haar is heul nie vet :o :+
ik ga t morgen ns proberen!

heb net alle luiers op maat gevouwen enzo dus gelijk maar een stashpic gemaakt. Er zit 1 lichtroze bitti tutto in de was dus die staat er niet op.



rechts is voorlopig voor Amélie, one-sizers,
- 6 bitti tutto's
- 10 bumgenius

links voor Elin,
- 4 bitti's M
- 687 hydrofiele luiers :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92649990
wow huups :o
Wat jij voor Amelie hebt, heb ik voor twee kinderen _O-
pi_92650279
Mja veel meer luiers dan dit worden het hier ook nie hoor :) Elin gaat straks na de hydro's ook die luiers gebruiken.

Maar goed Amélie plast heel veel en ik moet dus ook veel verschonen om lekken te voorkomen. Vindt het wel fijn om een beetje een buffer te hebben. :Y lang leve de verjaarskado's (bumG van B. O+ ) en de kraamkado's (tutto's) :D *O*

ohja nog ff vraagje, welk wasmiddel gebruiken jullie? merk enzo?
ik ben nog een beetje zoekend daarin en ik wil iets wat een beeeeeetje budgetvriendelijk is :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92651036
Ecover of wasnoten :)

Ecover is vrij prijzig, maar wasnoten zijn dan weer bijna gratis :D
Alleen dan moet je wel regelmatig je wasmachine op 90 zetten met soda en/of azijn, want anders wordt het muf :P
pi_92651577
meh ik ben niet zo'n wasnoten fan eigks. Verder ben k heul geen zeikerd hoor :') :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92655404
Ik gebruikte altijd waspoeder color voor de luiers, maar dat is sinds zo'n anderhalve maand op en ik heb nooit meer bijgekocht :@ Dus nu gewoon robijn vloeibaar. En geen wasverzachter, dat is waterafstotend. Dus gewoon het wasmiddel dat ik voor al het wasgoed gebruik.
pi_92655531
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:11 schreef WupWup het volgende:
Ik gebruikte altijd waspoeder color voor de luiers, maar dat is sinds zo'n anderhalve maand op en ik heb nooit meer bijgekocht :@ Dus nu gewoon robijn vloeibaar. En geen wasverzachter, dat is waterafstotend. Dus gewoon het wasmiddel dat ik voor al het wasgoed gebruik.
Maar daar was iets mee toch? Niet per se met robijn maar met gewoon wasmiddel vloeibaar? iets met enzymen ofzo?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92655673
Mja, dat zou het elastiek aantasten. Maar ik heb geen chineesjes (no offense) en in m'n normale kleding merk ik ook niks van aangetast elastiek. Misschien kop in 't zand, maar ik ben niet zo bang ervoor.
pi_92656225
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:17 schreef WupWup het volgende:
Mja, dat zou het elastiek aantasten. Maar ik heb geen chineesjes (no offense) en in m'n normale kleding merk ik ook niks van aangetast elastiek. Misschien kop in 't zand, maar ik ben niet zo bang ervoor.
ja daar dacht ik dus ook laatst aan, dat ik daar met mn gewone kleding eigk nog nooit last van gehad heb. En ik heb sommige sokken of ondergoed echt al jaaaaaren :Y) en die zijn al een ziljoen keer gewassen dus hm.

In dat geval zou ik gewoon mn gewone AH-huismerk kunnen blijven gebruiken en dan dus minder gedoseerd dan normaal. Ofzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92658823
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:17 schreef WupWup het volgende:
Mja, dat zou het elastiek aantasten. Maar ik heb geen chineesjes (no offense) en in m'n normale kleding merk ik ook niks van aangetast elastiek. Misschien kop in 't zand, maar ik ben niet zo bang ervoor.
Ik heb wel chineesjes en als je die verknalt, verknal je maar max. 3,- dus ik doe het ook nog wel eens ;)

Tot nu toe leven ze nog :)
pi_92659117
Ik was met wat er in de aanbieding is of op de hoogvlietpunten. Dus absoluut merkongebonden. M'n luiers zijn nog prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92659820
Ik gebruik Witte Reus voor Niels BG's en ik dacht dus precies hetzelfde over mijn sokken die ik al heb vanaf einde middelbare school :D ok, ze lubberen nu wel een beetje.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92660427
duidelijk, gewoon mn eigen wasmiddel dus en niet moeilijk doen verder :D mooi.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 12 februari 2011 @ 00:09:53 #90
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92664577
Oei, die foto van Elin in hydrofiel brings back memories! Ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder ook hydrofielen gebruikte bij mijn zusje, alleen niet zulke mooie overbroekjes (gewoon witte strikslips). Helaas krijg ik het niet bij J. verkocht om ook wasbaar te gaan gebruiken, dus we doen het maar gewoon met wegwerp
pi_92669675
Maarre.... strippen, dat schijnt te moeten...

Doe je dat ná het wassen of in plaats van wassen?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 08:59:34 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92670226
Ooh, het jeukt me gewoon soms om toch weer in katoen te gaan luieren...
Alleen dan zou ik Harry veeeel vaker moeten verschonen....
pi_92670515
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 06:43 schreef freecell het volgende:
Maarre.... strippen, dat schijnt te moeten...

Doe je dat ná het wassen of in plaats van wassen?
ik heb t nu 1 keer gedaan en dat was dan de gewassen luiertjes strippen. Geen idee of ik het goed gedaan heb though :P maar ik vond het logisch zo. t gaat om het verwijderen van zeepresten enzo dus ik vond het logisch dat het dan niet ook nog vuil hoefde te verwijderen.
Ofzoiets :') :P

Mn spekje heeft een bitti met stippen aan :D van Wups meisje geweest.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92671985
Een kerel die hier laatst de wasmachine kwam brengen vertelde dat vloeibaar wasmiddel slecht is voor je wasmachine. De stoffen in vloeibaar lossen niet op in water en poeder juist wel.

Ik heb onze katoenen luiers nauwelijk gebruikt. :@ Ik zette ze na gebruik in een emmer sop en vergat ze vervolgens elke keer te wassen waardoor ik na een week nauwlijks nog in het emmertje durfde te kijken. :')

Van de zomer met de zindelijkstraining wil ik ze wel weer gaan gebruiken. Of gewoon hydro's, maar ik heb geen idee hoe precies. Moet daar dan zo'n plastig Hemabroekje over oid?

Ik heb jullie het er wel al eens over zien hebben, hoor, maar weet niet meer precies wat en hoe precies...
pi_92678107
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 09:34 schreef huuphuup het volgende:
Mn spekje heeft een bitti met stippen aan :D van Wups meisje geweest.
Waar blijven die foto's dan? :P
pi_92678258
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:59 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb onze katoenen luiers nauwelijk gebruikt. :@ Ik zette ze na gebruik in een emmer sop en vergat ze vervolgens elke keer te wassen waardoor ik na een week nauwlijks nog in het emmertje durfde te kijken. :')
Huh, getsie! :o
Ik heb ze nooit in het sop gezet. Gewoon in zo'n curverbak met deksel, en als die vol was, hup in de wasmachine. Lang in dat sop lijkt me ook niet echt goed voor de luier.
Jammer dat het niet lukte Sserpente, je wilde wel graag, nietwaar?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92678397
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Waar blijven die foto's dan? :P
ja ik was logistiek nie handig bezig :') :D je houdt ze tegoed!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92764446
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:17 schreef oeke het volgende:

[..]

Huh, getsie! :o
Ik heb ze nooit in het sop gezet. Gewoon in zo'n curverbak met deksel, en als die vol was, hup in de wasmachine. Lang in dat sop lijkt me ook niet echt goed voor de luier.
Jammer dat het niet lukte Sserpente, je wilde wel graag, nietwaar?
Ik wilde wel graag, idd, maar vond het het gedoe van bewaren tot ze uitgewassen konden worden iets te bewerkelijk (lees: eigenlijk heel vies). Ik zette ze trouwens niet echt in sop hoor, maar in een emmertje water. Meen ergens gelezen te hebben dat dat het handigst was.

En daarnaast heb ik er maar drie, dus die moest ik dan wel samen wassen met andere dingen en zo'n doordrenkte poepluier tussen de rest gooien, vond ik ook niet zo'n fris idee. Dus stond ik ze alsnog met de hand te wassen of iig op van tevoren uit te spoelen. Kortom, ik vond het echt teveel gedoe.

Maar van de zomer wil ik opnieuw een poging wagen. *)
pi_92765320
Luiers weken wordt inderdaad een gore boel :X
pi_92765544
Gooien jullie ze dan droog in een emmer tot ze gewassen worden? Die durf je dan toch niet meer open te doen? En hoelang duurt het dan maximaal tot je ze wast? En was je ze alleen of met andere kleding?

Zo. 8-)
pi_92766514
Ik pleur ze inderdaad in een emmer die dicht kan. Poep schud ik uit boven de plee en desnoods laat ik m spoelen in de wasmachine. Dan hup de emmer in. Zit ie vol dan de hele meuk in de wasmachine, en als je nagaat dat je ongeveer 5 luiers per dag gebruikt dan is met 2 dagen echt die emmer wel vol en kun je best je wasmachine laten draaien.

Ik ga voor de lente ook maar weer opzoek voor Leylaatje. Ik vind die tutto's erg mooi.. Voorlopig nog ff koosgeldloos.

Ik heb dus tzt maatje M nodig, itties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92767774
ze gaan hier droog in een pedaalemmer. we wassen ong 2x per week een luierwas. eerder minder dan vaker. andere kleding gaat niet mee, ik heb zat luiers om een trommel te vullen.

edit: poep gaat in de vuilnisemmer waar ook de billendoekjes en nachtluiers in verdwijnen. ik heb dus 2 emmers naast elkaar staan.
pi_92767988
Ja, zie je, het scheelt ook hoeveel je er hebt. Ik ben er een beetje lafjes aan begonnen, met m'n drie luiertjes die elke keer maar weer moesten wachten tot ze meemochten met de juiste was.

Wup, ik vind een poepemmer heul dapper! Ik gooi poepluiers meteen in de kliko buiten, ik word al onpasselijk van de lucht die uit enkel de plasluieremmer komt.
pi_92769712
Ach, hij staat in de babykamer die tot nu toe alleen is gebruikt voor verschonen, was en opslag :')
  maandag 14 februari 2011 @ 15:19:13 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92770109
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:32 schreef Ssserpente het volgende:
Ja, zie je, het scheelt ook hoeveel je er hebt. Ik ben er een beetje lafjes aan begonnen, met m'n drie luiertjes die elke keer maar weer moesten wachten tot ze meemochten met de juiste was.

Wup, ik vind een poepemmer heul dapper! Ik gooi poepluiers meteen in de kliko buiten, ik word al onpasselijk van de lucht die uit enkel de plasluieremmer komt.
Hier ook. Poepluiers gaan in zo'n geurzakje en die gooi ik door de open slaapkamerdeur zo de trap af. ;) :D Plasluiers is ranzig genoeg.

Daarom zou dit, hoe tof ik ze er ook uit vind zien, echt niks voor mij zijn. Geen discipline of balls genoeg geloof ik. :+
***
pi_92770170
ik vind dat de luiers echt minimaal ruiken als je ze niet te lang laat staan. Als je de emmer opdoet met een week luiers dan sla je achterover.. Maar na een dagje is het gewoon ff snel in de wasmachine proppen. Mn emmer staat in de badkamer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92770696
Dan heb ik óf een heel slechte neus óf Emma stinkt niet zo ;)
  maandag 14 februari 2011 @ 15:48:46 #108
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92771450
Ik vind wegwerpluiers vele malen erger stinken dan wasbare, plasluiers ruik je niet en poepluiers gaan bij ons in een dichte emmer (droog) naar boven, maar dan is de poep er meestal al uit doordat we er inlegvelletjes indoen. De zak van het vuilnisbakje verwisselen we wel elke dag, die stinkt anders naar poep en vieze stinkpampers ;)
3!
pi_92771677
Ja wegwerpluiers meuren echt veel erger dan katoen... Zeker de nieuwe pampers. Echt smerige lucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92771966
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:32 schreef WupWup het volgende:
Dan heb ik óf een heel slechte neus óf Emma Ko stinkt niet zo ;)
Hetzelfde hier, het stinkt gewoon niet zo. En we leggen tegenwoordig standaard een inlegvelletje in de luier omdat de poep nu aanzienlijker is geworden, dat wip je zo met inhoud uit de luier in de wc, dan is de luier niet eens heel vies. ;)

En wegwerpluiers stinken inderdaad veel meer! :o
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92772140
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:01 schreef oeke het volgende:

[..]

Hetzelfde hier, het stinkt gewoon niet zo. En we leggen tegenwoordig standaard een inlegvelletje in de luier omdat de poep nu aanzienlijker is geworden, dat wip je zo met inhoud uit de luier in de wc, dan is de luier niet eens heel vies. ;)

En wegwerpluiers stinken inderdaad veel meer! :o
Ik zette de emmer met wegwerp gewoon buiten en dan deed ik m open en de lucht deed me denken aan verrotte brie.

De luiers van Leyla gooi ik gewoon in de grote prullenbak, die wordt elke dag geleegd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92807624
Ik gooi de plasluiers in een emmer in de bijkeuken (makkelijk, ik verschoon eigenlijk altijd beneden)
De poepluiers in een emmer water (jaja)
En zodra ik aan een luierwas toe ben (meestal zeker na 2 dagen) spoel ik de emmer met water snel even uit en gaat alles de wasmachine in.
In kan er niet zo mee zitten :)
pi_92808217
Wegwerpluiers stinken inderdaad veel meer, bij plas zo'n chemisch geurtje en bij poep wordt de geur niet tegengehouden :X Ik heb met wasbare luiers vaak dat ik niet eens doorheb dat hij gepoept heeft :@
In iedere luier gaat een velletje wat meegewassen wordt wanneer er alleen geplast is, bij poep kan de poep zo weggegooid worden. De luiers gaan in een normale luieremmer tot ik de witte was doe, een keer in de 1 a 2 dagen. Ik heb niet genoeg luiers voor een luierwas dus ze gaan bij de 60 graden was + extra spoelen met handdoeken, spuugdoekjes, aanrechtdoekjes, etc. mee.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92812727
Oeh, pampers stinken inderdaad like hell! Veel chemischer dan de bioluiers van Etos.

Goed om te weten dat katoen minder stinkt. Ga ze toch maar weer eens uit de kast trekken, binnenkort. :)
pi_92822501
quote:
kaatje heeft ze ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92822684
Maar dan ongetwijfeld veel duurder
pi_92822749
ja, 23,50 dacht ik... kenonne duur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92822820
Misschien eens met een paar een flinke order plaatsen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93193868
we luv bitti's O+ :D

bitti tutto voor mn grote







en een bitti SIO voor mn kleine <3



Ik merk trouwens dat, daar waar Amélie echt nog nooit ergens last van gehad heeft, dat Elin enorm snel last van rode billen heeft, zowel in wasbaar als in wegwerp. Wat is nou handig? Iedere keer talkpoeder strooien bij het omdoen van een nieuwe luier? Of standaard zinkzalf smeren? Of enkel zinkzalf als het al rood is en talkpoeder om te voorkomen dat t rood wordt ofzo?
andere tips en truuks eventueel?

En ik zou zweren dat ik ook nog een foto had van de bitti met stippen maar die kan ik niet vinden }:|
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93194473
Ohh O+ je meiden!

Ik heb er zelf geen ervaring mee Huup, maar het dochtertje van een vriendin van mij heeft hetzelfde en zij smeert inderdaad preventief zinkzalf bij iedere verschoning. Ze gebruiken wasbare luiers en ze heeft nog niet gemerkt dat de luiers minder opnemen door de zalf. Gewoon weinig zalf gebruiken en de luiers wat vaker strippen denk ik.

En anders preventief heilwolle gebruiken? :? Geen ervaring mee hoor, maar er zit nog lanoline in de wol die de huid beschermd.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_93195189
Tip van onze kraamverzorgster was idd ook om bij elke verschoonbeurt een dun laagje zinkzalf te smeren. Gelukkig heeft E er nooit last van, alleen de laatste tijd een beetje ivm tandjespoep. Zinkzalf werkte prima. :)
pi_93195743
Die foto's O+ O+ O+

Geen zinkzalf smeren als het open is though, dan is het echt rotspul. Prikt enzo ;( Talkpoeder houdt de boel vooral droog geloof ik, doet verder niet zoveel voor de huid. Verder heb je ook nog de maizenatruuk.
Ik heb wel in een paar luiers sudocreme-vlekken overgehouden. Kwamen er niet meer uit in de was. Tis maar wat je erg vindt natuurlijk, maar wel goed om te weten als je nog wilt doorverkopen.
pi_93196099
ok thnx voor de tips. Het is nu weer helemaal rustig gelukkig, maar het gaat me dus vooral om het voorkomen van de rode billen, ik was bang dat als ik bij iedere luierwissel zinkzalf ga smeren terwijl er niets aan de hand is dat het dan op den duur niet meer goed helpt ofzo maar daar hoeven we dus niet bang voor te zijn? Mooi want dan ga ik daar maar mee door denk ik, het helpt prima bij Elin die zinkzalf gelukkig.

Echt hoor, stom is dat hoe je er geen seconde bij stil staat dat hij met je tweede kind wel eens héél anders zou kunnen zijn. Natuurlijk ga je er vanuit dat ze qua karakter anders zullen zijn enzo maar hier had ik niet zo erg bij stilgestaan verder, terwijl het best logisch is natuurlijk :') Amélie heeft er nog nooit last van gehad en Elin is er duidelijk echt héél gevoelig voor.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:07:17 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94292329
Is er iemand bekend met het merk Swaddlebees?
Is dat wat?
pi_94332751
Ik ken alleen de naam, geen ervaring ermee. Wrs wel wat mensen bij de buren...
pi_94815970
Ik ben me aan het verdiepen in katoenen luiers O+ AIO of toch een andere systeem....

aan de ene kant lijkt AIO me het makkelijkst...maar ik vind het idee van de hele luier elke dag/week wassen vervelend....ik moet dan zoveel luiers kopen

nu heb ik andere systemen ook gezien maar vraag me af of ze niet te moeilijk zijn...vooral diegene met de click systeem! zoveel inleggers in klikken! heb ik daar echt het geduld voor? hmm

Ik vraag me ook af hoe het gaat met het KDV, ik zag op hun website dat wegwerp luiers wel inclusief in de prijs waren..zouden ze het vervelend vinden om met katoenen luiers te werken?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:10:51 #128
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94828014
Bitterend, bij ons vonden ze het eigenlijk wel heel leuk om te proberen, stiekum ;) Er kwamen in het begin ook echt leidsters van andere groepen kijken als ze Stef aan het verschonen waren, omdat ze het allemaal zo interessant vonden :D Uiteindelijk zijn we ermee gestopt omdat Stef een enórme hoeveelheid urine bleek te produceren, waardoor het voor hen een periode lang niet bij te houden was qua verschonen en hij constant doorlekte. Ondertussen zouden we mákkelijk weer kunnen beginnen, maar we zijn er zelf te lui voor, eigenlijk :@ Maar overleg gewoon even aldaar, heb je al kennisgemaakt en rondgekeken? Wij hebben het toen meteen aangegeven en er is nooit een probleem van gemaakt :)
3!
pi_94829151
We gaan inderdaad binnenkort kijken! ik was benieuwd wat de ervaringen waren maar als ik het zo lees staan ze open voor en dat vind ik heel fijn...het zal natuurlijk niet overal zo zijn. Ik hoop dat we ook een KDV kunnen vinden die het okee vindt :Y

Mag ik trouwens vragen als ik flexitots koop...hoeveel heb ik ervan nodig? ik wil ze graag gebruiken vanaf de geboorte
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96851435
Ik ga zeker een bestelling plaatsen bij cheeks and cherries!!
Krijg geld van schoonouders :9 en we willen graag Itti Bitti O+ alleen ik weet niet welke......AIO/SIO of de tutto........pfff keuzes keuzes
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:21:38 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96851558
Oeh. Itties zijn leuk!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96851678
Jaaaaa maar weeeelke! lol
of moet ik 5x SIO maat s 5x AIO maat s en 5x tutto bestellen :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:27:44 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96851833
Tuttos zijn toch 1size?? Hmz. Ik vond de sio wel meevallen aan vouwwerk. Aio is toch langzamer met drogen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:28:44 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96851875
Oh en hoeveel heb je nodig? Gok rond de 15 als je elke dag wast.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96851914
Ja klopt...maar weet niet hoe ze me gaan bevallen daarom dacht ik 5x van elke bestellen?
AIO voor op het kdv bijvoorbeeld dat lijkt me het makkelijkst
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96852007
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh en hoeveel heb je nodig? Gok rond de 15 als je elke dag wast.
Geen idee...kind komt pas in November maar ik had vandaag niks te doen dus even helemaal bij lezen en lijsten maken van spullen hihi

Ik was zeker niet elke dag! en ik heb geen droger...maar als ik SIO heb kan ik inleggers om de dag wassen toch?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:32:24 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96852069
Voor het kdv is sio ook goed te doen als je ze maar gevouwen meegeeft.
Ja moeilijk. Je kan natuurlijk best de gok nemen met de sjes, daar zijn ze toch vrij snel weer uit. Itties verkopen goed 2e hands. En dan weet je bij maat m welke je bevallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96852133
absorberen alle 3 types even goed ?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:34:12 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96852159
Ik was altijd de hele luier. Als je er 15 hebt -> ongeveer de helft droog voor die dag, ongeveer de helft drogend op het rek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:34:50 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96852187
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:33 schreef bitterend het volgende:
absorberen alle 3 types even goed ?
Kan ik je niet vertellen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96852569
Ik heb ervaring met alle 3 de bitti's en ik zou AIO echt niet nemen. Je mist een inlegger ten eerste, ten tweede kunnen de inleggers niet in de droger dus de droogtijd is heel lang. Ik had ook het idee dat de luier op den duur vervormde. SIO vond en vind ik heeeeeel prettig en als je ze gevouwen (of eigenlijk geklikt) meegeeft naar het kdv is het voor hun geen verschil met een AIO.
Tutto's gebruiken we nu ook. Voordeel daarvan is dat 'ie aan alle kanten verstelbaar is en daardoor voor de meeste kindjes geschikt. Ik vind het wel een dik pak inleggers (3 stuks) en kost meer moeite met vouwen.
Bedenk je trouwens nog even dat itti bitti's vrij smal vallen en daardoor niet voor elke baby geschikt zijn. Misschien is het een goed idee om er een paar te bestellen en eerst te zien of jouw baby ze wel gaat passen. Anders zit je met een hele stash en mag je bij iedere luierverschoning ook gaan badderen ;)
pi_96852640
Ik lees nu dat je geen droger hebt. Een natte inlegger heeft wel een dag nodig om te drogen, hou daar rekening mee als je berekent hoeveel luiers je nodig hebt.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:17:35 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96854305
Hier nog mensen die maat m in de verkoop gooien? Ik wil ze toch wel weer voor leyla.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96854504
WupWup Duidelijk!! Het lijkt me dus verstandig om 3x SIO maat s te kopen met extra inleggers (bamboo/microvezel) dan 3x tutto's en daarnaast misschien ook 3x TotBots easyfit v.2 om te kijken wat het best past...kan dus na een week of 2 meet bestellen van wat me best bevalt!

Gebruiken jullie ook wasbar 's nachts? ik lees dat er mensen zijn die ze ze daarvoor niet geschikt vinden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:28:30 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96854833
Ik gebruik ze nu voor jen 's nachts. Als je bamboo inleggers erbij gebruikt kan het best, die nemen veel urine op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 mei 2011 @ 21:15:48 #146
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96857893
ik heb voor Elin 6 tutto's en 4 SIO's M, voor Amelie 10 bumgenius en dat gaat goed zo met dagelijks/om de dag wassen. Moet ik er wel bij zeggen dat het buiten aan het rek loeisnel droog is nu, en wij gebruiken s nachts geen wasbaar.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96879467
Super Huup! ik heb geen bumgenius kunnen bestellen via cheeks and cherries jammer genoeg!
Dus 's nachts gewoon wegwerp bij jou? ik zie wel hoe het gaat denk ik...Ticoo zoveel luiers zoveel keus en zoveel ervaringen he! zo zie je wel weer! echt moeilijk een keuze te maken..
Ik heb een eerste bestelling geplaatst:
Allemaal maat S behalve de tutto's natuurlijk

Itti Bitti D'Lish - Snap-In-One - New Limited Editions x 2
Itti Bitti D'Lish - Snap-In-One - New Limited Editions x 2
Itti Bitti D'Lish - Snap-In-One - New Limited Editions x 1
Itti Bitti - Bitti Tutto x 2
Totsbots - Easyfit - V2 - Prints x 1
Bambooty - Easy Dry - Prints x1
Itti Bitti - D'Lish Booster Set x 1
Itti Bitti - Tutto Booster Set - Bamboo x 1
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:41:00 #148
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96879705
Ja 's nachts gaan ze in wegwerp hier. Elin moppert heel snel als de luier vol is of nat ofzo. Overdag vind ik dat niet erg maar 's nachts vind ik het fijner als ze dan doorslaapt.

Amelie plast gewoon veel teveel, daar heb ik geen zin in want dan moet ik 's nachts weer gaan verschonen enzo. (moeten we nu met wegwerp ook, maar dan moet k 2 keer verschonen ipv 1 x.)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 16 mei 2011 @ 20:17:42 #149
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96903964
Ik gebruik 's-nachts ook wegwerp, omdat we anders een zeiknat ventje uit bed moeten halen in de ochtend. Hj lekt door, maar slaapt er wel doorheen :{

Ik heb vandaag weer een vijftal luiers binnengekregen, Stef is nu echt wel toe aan L-luiers en ook BG's zijn echt te krap aan het worden. Heb nu 4 Fuzzi Bunz en om te proberen één Charlie Banana-luier. Die lijkt wat op FB's op het eerste gezicht, maar er is wel wat verschil (de ingang van de pocket zit voor ipv achter, er worden standaard 2 inleggers bijgeleverd ipv 1 en er zit een extra drukkertje aan de flapjes). Ik ben erg benieuwd, het printje is in elk geval übercute:

3!
pi_96904832
Huh, jullie waren toch gestopt met wasbaar incantrix?
  maandag 16 mei 2011 @ 20:32:23 #151
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96905173
oh! dat is een te leuk jongetjes-luiertje! O+ O+

Wups heb je nog moois gescoord recent? :9
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 16 mei 2011 @ 20:37:32 #152
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96905557
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:28 schreef WupWup het volgende:
Huh, jullie waren toch gestopt met wasbaar incantrix?
Nee hoor :) Sterker nog, ik heb echt een beschamend grote hoeveelheid wasbare luiers in huis ;) Ik praat er bewust alleen over met mensen uit mijn omgeving als ze ernaar vragen, omdat ik nogal een predikant ben :@

En ooww, Huup, ik scroll nog even langs Elin in die paarse IB O+ O+
3!
  maandag 16 mei 2011 @ 20:39:27 #153
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96905686
Oooww, Wup, ik snap de verwarring al! Wij zijn ermee gestopt om wasbaar mee te geven aan het KDV, dat bedoelde ik op de vorige pagina. Dit omdat zij er wat meer moeite mee hadden (oa het opslaan van poepluiers) en het best veel moeite was om tijdig voldoende schone, ingvouwen luiers te produceren ;)
3!
pi_96906278
Wat een snoezig ding die Fuzzzz! O+
Ik had op katje katoen gelezen dat Bamboozle het beste was voor 's nachts...Weet niet of het ook klopt?

Huup snap best dat je daar geen zin in hebt! 2x 's nachts uit om een luier te verschonen...pff je hebt je nachtrust ook nodig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96907960
Oooooh, ja dat had ik inderdaad verkeerd begrepen! Ik heb het er eigenlijk ook nooit over, maar das ook meer omdat mijn gesprekken nooit over luiers gaan :D

Huup, nee de tutto's waren het laatst. Maar mocht iemand tutto's willen hebben en bumgenius v3 of v4 ervoor te ruil heeft... kom maar!
  maandag 16 mei 2011 @ 21:15:35 #156
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96908339
passen ze niet lekker bij Emma?
Ik moet zeggen dat ik de tutto's ook al groter gesteld heb dan wat voor Elin volgens de gebruiksaanwijzing zou moeten.

Ik ben erg blij met de BG's voor Amelie dus sorry :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96909588
Jawel, ze passen prima. Maar ik vind het vouwen zo'n gedoe en de BGs absorberen meer.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:37:51 #158
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96910129
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:11 schreef WupWup het volgende:
Oooooh, ja dat had ik inderdaad verkeerd begrepen! Ik heb het er eigenlijk ook nooit over, maar das ook meer omdat mijn gesprekken nooit over luiers gaan :D

Huup, nee de tutto's waren het laatst. Maar mocht iemand tutto's willen hebben en bumgenius v3 of v4 ervoor te ruil heeft... kom maar!
Veel mensen weten dat wij dit gingen doen, heb het tijdens mijn zwangerschap wel laten zien en ook als kraamcadeau gevraagd. Vandaar dat er nog wel eens mensen naar vragen :)
3!
  maandag 16 mei 2011 @ 21:46:28 #159
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96910909
mijn tutto's waren ook een kraamkado bij Elin, ik vond het ideaal want ik had geen flauw idee wat we anders zouden moeten vragen :D

Ja Wup dat vouwen haha :D das idd een nadeel van de tutto's.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96911595
luiheid ftw *)
  maandag 16 mei 2011 @ 21:56:02 #161
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96911720
quote:
12s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:54 schreef WupWup het volgende:
luiheid ftw *)
Herkenbaar :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97032807
Mijn fluffy stash is binnen! De bambooty is wel erg klein in maat s vergeleken met de itti! Dus denk dat het hem wordt na de geboorte!


**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97033002
Wat een leuke luiertjes bitterend! Vooral die met die paddenstoeltjes is cute O+

Niels had vanmiddag ineens een soort eczeemachtige uitslag :{ echt helemaal rood. Dus nu maar een wegwerp aangetrokken.
Ik heb wel ander wasmiddel, maar ik weet niet meer of ik die luier juist daarmee gewassen heb. En ik gebruik nog wel minder wasmiddel dan aangegeven en ik spoel extra na.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97033183
Na aanraden van Incantrix ga ik ook een paar BG kopen! en een paar extra boosters/inleggers sets! hopelijk kom ik dan rond de 12-15 luiers. Als we een favoriet hebben bestel ik nog meer.

Twinkly, snoezig he O+ maar kan het misschien komen omdat er zeep resten in de luier zitten? had ergens over strippen met afwas middel gelezen en op facebook op de BG pagina raden ze aan beetje bleek af en toe zelfs te gebruiken!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97033557
Ja, misschien moet ik ze weer eens strippen inderdaad. Chloor klinkt wel erg agressief!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97033706
Heb je facebook? dan pm ik je wel de link over die chloor discussie op hun pagina!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97041975
Oooooh die nieuwe bitti's O+ Wat zijn ze mooi!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:43:29 #168
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97109260
OMG Bitterend, die groen met paarse ib's! En je hebt de bambooty met de uiltjes, daar zit ik ook al eeuwen naar te kwijlen O+ Dan nog een paar BG's en je hebt echt zo'n kickass stash gewoon :D Ik ben niet echt in een positie om te praten, maar ik ben bijna jaloers ;) Misschiem moet ik maar gewoon een nieuwe baby..
3!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:44:20 #169
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97109263
Oh wauw, die groen-geel-blauwe valt me nu pas op. WIN! O+
3!
pi_97115000
Snel een ukkie bakken zodat we luiers kunnen uitwisselen dan!! :D O+
Die bambooty is zooooo mini! Hangt af van hoeveel onze ukje gaat wegen bij de geboorte maar denk dat deze als eerste wordt gebruikt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:04:16 #172
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_101459246
Haai! Ik heb even een vraagje: hoe zat het ook al weer met het -ahum- ontgeuren van je luiers? Ik strip ze eens in de zoveel tijd voor het absorbtievermogen, maar er staat me iets bij dat je nog iets anders kon doen om de geur af en toe even te 'resetten' maar ik kan het niet meer terugvinden. Stef's luiers (de one sized, met name) en inleggers beginnen echt een geurtje bij zich te dragen en dat wiw ik nie!
3!
pi_101465967
Oja ik heb nog 2 2de handjes ittibitti's, kleur azur volgens mij. Zelf nooit echt gebruikt, dus in goede gebruikte staat. Maatje M, pm maar als iemand interesse heeft.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101470892
Incantrix, ik meen me vaag te herinneren dat bij BG's een scheut chloor gebruikt mag worden een keer in de zoveel tijd? Ik heb het nog nooit gedaan, ze blijven fris ruiken hier. Ik was ze op 60 graden met voorwas en extra spoelen en wat minder waspoeder dan op de doos staat.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101479122
Ik hang de luiers zoveel mogelijk buiten om te drogen, dan valt het wel mee. Verder geen idee.
Kan je chloor eigenlijk zo in de wasmachine kieperen? En moet je de wasmachine daarna ook een keer leeg laten draaien?
pi_101480734
Hier blijven ze ook fris op 60 graden en een klein scheutje wasmiddel. Ik gooi er vaak ook een scheut azijn bij om de zeepresten te verwijderen, denk dat dat ook helpt voor de geur.
pi_101491128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:06 schreef Twinkly het volgende:
Incantrix, ik meen me vaag te herinneren dat bij BG's een scheut chloor gebruikt mag worden een keer in de zoveel tijd? Ik heb het nog nooit gedaan, ze blijven fris ruiken hier. Ik was ze op 60 graden met voorwas en extra spoelen en wat minder waspoeder dan op de doos staat.
Ja klopt! dat bevelen ze aan op hun facebook pagina!

Ik ga voor het eerst mijn stash binnenkort wassen...ben benieuwd
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 02:04:03 #178
381212 Gulara
From the future
pi_122328795
*schop*

Tijdens het eten bij een vriend gisteravond kwamen (8> en die vriend opeens met de opmerking of het niet een idee zou zijn om katoenen luiers te gebruiken. (Ja ik heb vreemde mannen in mijn omgeving. :') )

Inmiddels ben ik een halve dag, vier topics en 36 webshops verder en zie ik door de bomen het bos niet meer. Maar ben ik wel enthousiast! *O*

Voor mezelf lijken me de SIO's erg fijn. Snel drogend en het aspect van de losse inleggers vind ik fijn. Dat vouwen dat moet wel goed komen, zoveel tijd kan dat niet kosten toch? Of valt er echt nog iets te zeggen voor AIO's?

Maar koop ik nu one-size-fits-most of begin ik juist met een maat S? Of is het misschien handiger om pas na een paar maanden te beginnen en dan meteen een grotere maat voor langere tijd te kopen?

Waar koop ik ze? Ik las goede verhalen over websites in de UK (zijn goedkoper dan de NLse). Ik woon in Australië dus NLse websites hebben niet per se de voorkeur. (Op Australische websites betaal je voor hetzelfde product uiteraard weer 50% meer.)

En koop ik zoveel mogelijk verschillende merken/systemen in het begin, of zijn er merken die er echt bovenuit springen?
Ik wil het wel goed aanpakken en ook echt met een fatsoenlijke stash beginnen. Anders wordt het niks volgens mij.

Dus enlighten me!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:06:14 #179
381212 Gulara
From the future
pi_122376457
Toch nog maar een schopje...

Niemand die meer katoenen luiers gebruikt? -O-
pi_122376644
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122381522
Jawel, ik!
Ik zal vanavond even uitgebreid reageren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122391001
M'n kind is zindelijk ;)

Met SIO's bedoel je itti bitti's denk ik? Daarvan zijn de SIO's idd veel praktischer dan de AIO's. Je kunt de inleggers in de droger doen en de shell aan de waslijn. Die AIO's duren eeuwen voordat ze droog zijn. Als je voor de SIO's gaat, start je met maat S. De itti bitti tutto's zijn een one size fits most. Realiseer je wel dat itti bitti's een vrij specifieke pasvorm hebben: ze zijn smal en vooral geschikt bij lekkere spekbenen. Ik zou geen hele stash kopen voor je weet of ze bij jou kind goed zitten. Itti bitti's zijn Australische luiers, dus kun je onze dealer worden? ;)

Verder heb ik zelf erg goede ervaringen met bumgenius V3 en V4, de pockets, niet de AIO's. Zitten bij de meeste kinderen gewoon goed, kunnen veel urine aan. Ik moest verschonen elke 4-5 uur. Bij itti bitti's was dat 3-4 uur.
pi_122394529
Nouja, wat WupWup zegt dus. :D

L zit in Bumgenius, de pockets en die zijn heel fijn, maar ik vind dat wel pas als een kindje wat groter is. En in Itti Bitti's. <3 En die vind ik gewoon heel mooi zitten. Ze heeft trouwens geen echte spekbenen, dus dat onderschrijf ik niet helemaal.

Ik heb destijds met mijn zoon een berg Itti Bitti's maat M gekocht, en een berg BG's. Ook nog een ander merk, maar dat vond ik niet fijn. Mijn keus heb ik gebaseerd op meningen van anderen, de prijs en de vorm.
Ik denk dat we zo'n 10-12 IB's hebben en iets meer BG's. Zodat je goed kan rouleren. De helft in de was, de andere helft voor gebruik.

We zijn trouwens pas weer begonnen met de wasbare luiers, omdat de IB's maat M waren hebben we gewacht tot ze 6 kilo was. En dat duurde lang. :P

Maar nu we de routine weer hebben ben ik er weer helemaal blij mee. <3
Je kan ze zo lekker op hun bips kloppen. <3

Dat vouwen is trouwens zo gedaan. En ze drogen ook snel vind ik.
De engelse winkels zijn goedkoper omdat het BTW tarief daar lager schijnt te zijn op luiers. Volgens mij omdat ze dus minder vervuilend zijn? Alhoewel dat een klok-klepel verhaal kan zijn. ;)
Hoezo zijn ze duurder bij jullie?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122497964
Gulara, kun je delen waarom je zo enthousiast bent? Ik zag het helemaal zitten, begin deze zwangerschap, en nu weet ik het niet meer goed. Maar het voelt milieutechnisch wel een stuk beter dan wegwerp, dus ik zou wel wat enthousiasme terug willen vinden!
pi_122500629
Ik vond dat milieugedeelte niet eens zo interessant :@ Ik heb gekozen voor wasbare luiers omdat dat me zelf ook veel prettiger leek zitten (kind zit toch al gauw drie jaar dag en nacht met luier), zindelijkheid sneller zou komen (nou was mijn dochter idd snel zindelijk, maar vreselijk lui als het op plassen aankwam, dus het duurde alsnog tot haar derde verjaardag :') ) en qua prijs ben je met wasbare luiers uiteindelijk veel goedkoper uit.
pi_122500827
Ik heb ze liggen maar ik gebruik ze niet.

Maar de uitslag van leyla is nu alweer terug. Dus nu toch gewoon in wasbaar. Klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122500948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:16 schreef WupWup het volgende:
Ik vond dat milieugedeelte niet eens zo interessant :@ Ik heb gekozen voor wasbare luiers omdat dat me zelf ook veel prettiger leek zitten (kind zit toch al gauw drie jaar dag en nacht met luier), zindelijkheid sneller zou komen (nou was mijn dochter idd snel zindelijk, maar vreselijk lui als het op plassen aankwam, dus het duurde alsnog tot haar derde verjaardag :') ) en qua prijs ben je met wasbare luiers uiteindelijk veel goedkoper uit.
Het zindelijksheidsverhaal vind ik dan weer niet zo interessant :)

Ik ga eens rekenen hoeveel goedkoper het ongeveer zou zijn!
  woensdag 6 februari 2013 @ 04:31:45 #188
381212 Gulara
From the future
pi_122540115
Dankjewel voor alle reacties.

LE, waarom ik zo enthousiast ben? In eerste instantie was het dus (8> die er mee kwam en toen ben ik me in gaan lezen.
Milieutechnisch is het zeker iets om over na te denken (hoewel ik dat ook moeilijk vind, want soms blijken milieuvriendelijke dingen achteraf toch niet zo milieuvriendelijk).
Daarnaast woon ik in een land met een warm klimaat dat maakt het hele droogverhaal een stuk makkelijker.
Het feit dat het een flink aantal maanden per jaar broeiend warm is telt ook mee. Lijkt mij echt helemaal niks om dan zo'n broeierige luier aan te moeten.

Mijn voorkeur gaat inmiddels uit voor een bestelling van green-me (combinatie Bumgenius, Baby Beehinds, Charlie Banana, Fuzzy Bunz) en/of de itti bitties.

De laatste heeft momenteel 25% korting en dus best interessant (kan er dealertechnisch later dit jaar wel een paar meenemen naar NL als iemand daar behoefte aan heeft).

Deze itti bitties zijn wel op maat, is dat echt veel fijner dan one-size-fits-most? Want financieel is het laatste natuurlijk veel aantrekkelijker.
pi_122541651
Gulara, ik las net dat one-size-fits-most niet zo geweldig is als het klinkt. Net iets te groot voor in het begin, en net iets te klein voor het eind. Heb ik natuurlijk niet zelf ondervonden, maar ik neig dan toch naar iets op maat kopen. Zeker bij zo'n heel kleintje lijkt het me onprettig als het niet goed aansluit.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:23:14 #190
381212 Gulara
From the future
pi_122547007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:10 schreef L-E het volgende:
Gulara, ik las net dat one-size-fits-most niet zo geweldig is als het klinkt. Net iets te groot voor in het begin, en net iets te klein voor het eind. Heb ik natuurlijk niet zelf ondervonden, maar ik neig dan toch naar iets op maat kopen. Zeker bij zo'n heel kleintje lijkt het me onprettig als het niet goed aansluit.
Ja dat leek mij ook, zit toch beter dan tot zo'n dikke prop opgerolde luier. Maar dan wordt het wel zo duur. Zeker voor de kleinste maat. Die is tot 7,5 kilo, nou weet ik niet precies wanneer babies ongeveer 7,5 kilo wegen, maar het zal niet heel lang duren. Dan krijg je de kosten voor die luiers er toch echt niet uit.
pi_122547376
Gulara ik heb een aantal butto tutto's in meisjeskleuren die je zo kunt overnemen van me, of kreeg je nou een zoon? Ik weet het niet meer :@

anyroads, ik heb luiertjes op maat gehad en ook die one size. uiteindelijk zijn die one size wel heel voordelig want met die luiertjes op maat moet je natuurlijk een aantal keer nieuwe maten aanschaffen. De bitti tutto's waren voor mijn jongste perfect qua maat. De eerste maand hebben we sowieso wegwerp gebruik, en daarna die tutto's. Uiteindelijk hebben we ze niet zoveel gebruikt omdat mijn jongste gierende uitslag had. Echt dat de vellen erbij hangen en we meermaals naar de huisarts zijn geweest enzo. Dat lag niet aan de wasbare luiers verder, ze had het met wegwerp ook, maar we zijn op een bepaald punt overgegaan op ieder uur wisselen en daar had ik a) niet genoeg wasbare luiers voor en b) werd de wasklus me wat teveel ;)

Bij de oudste werkte de itti bitti's minder fijn, daar lekte ze langs. Ze had (heeft!) behoorlijk stevige bovenbeentjes in verhouding en die combi werkte dus niet voor ons. Bij haar waren die bumgenius geweldig. Meerdere soorten kopen lijkt me een wijze keus, je weet gewoonweg niet wat voor vorm je kind heeft en of het kind is wat veel/weinig poept of plast, en waar het dan zal lekker en en en en.

Nog een kleine tip, billendoekjes kun je ook wassen. Wij gooiden billendoekjes die ze gebruikt hadden voor een quick wipe bij alleen een plasluier gewoon in de was. Komt er superzacht uit en voila dan heb je een zachte inlegger voor wanneer er een poepbroek is. Kun je het zo met poep en al in de wc gooien.
:)
pi_122547408
oh en ik weet dat je een beetje uit de buurt zit :P
maar ik weet niet of je nog familie hebt die heen en weer gaan ofzo.
:)
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:43:44 #193
381212 Gulara
From the future
pi_122547548
Een zoon idd. Hoe erg meisjeskleuren zijn ze want die van mij is vast erg in touch met z'n feminine side. :7 En als die goed zitten dan is dat zeker een voordeligere keus. Het geld groeit ons niet op de rug.
pi_122547585
eh roze :')
ik moet even kijken of ik nou ook nog een groene heb. Twee tellen.
:)
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:45:24 #195
381212 Gulara
From the future
pi_122547598
:s)
pi_122547934
zo even snel een niet-zo-mooie foto.

ik heb 3 overbroekjes van totsbots, voor van die losse systemen zoals totsbots, popolino en imse vimse enzo. 2 bitti tutto's met 2 inleggers per luier en 3 bumgenius met 2 x 2 inleggers en 1 x 1 inleggers.

:)
  donderdag 7 februari 2013 @ 07:14:04 #197
381212 Gulara
From the future
pi_122584941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:56 schreef mignonne het volgende:
zo even snel een niet-zo-mooie foto.

ik heb 3 overbroekjes van totsbots, voor van die losse systemen zoals totsbots, popolino en imse vimse enzo. 2 bitti tutto's met 2 inleggers per luier en 3 bumgenius met 2 x 2 inleggers en 1 x 1 inleggers.

[ afbeelding ]
Je inbox is vol... :s)
  donderdag 7 februari 2013 @ 07:44:22 #198
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122585118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:56 schreef mignonne het volgende:
zo even snel een niet-zo-mooie foto.

ik heb 3 overbroekjes van totsbots, voor van die losse systemen zoals totsbots, popolino en imse vimse enzo. 2 bitti tutto's met 2 inleggers per luier en 3 bumgenius met 2 x 2 inleggers en 1 x 1 inleggers.

[ afbeelding ]
Oeh, Mignonne, mocht je een (of beide) Itty Bitty overhouden.. O-) ik zit al een paar dagen te twijfelen om een paar tutto's erbij te kopen, maar omdat Stef de M-maat van de gewone binnen het uur volgeplast had durf ik niet zo goed.. Tweedehands is wellicht wat makkelijker om ff te testen :)

Gulara, ik had gemist dat jij ook aan de wasbaar gaat, wat leuk! Bij Stef is het ons geweldig bevallen! Isabel gaat binnenkort over, haar naveltje bleef maar opengaan en de rand van wegwerpjes valt wat lager, vandaar dat zij nog in wegwerpjes zit tot we dit pak op hebben gemaakt :) wij hebben ook een boel verschillende gekocht destijds en bij Stef was de pasvorm van Fuzzibunz het fijnst. Als héle mini-baby waren dat de itty's trouwens, maar de volgende maat bleek voor hem niet goed te vallen en niet genoeg op te nemen. Maar Isabel gaat af, later!
3!
pi_122585474
Ik heb nog wat vragen :)

-Klopt het dat het voor zo'n eerste kraamweek toch fijner is om wegwerp te gebruiken, ook ivm de meconium die er moeilijk uit wast?
-Gebruiken jullie onderweg ook wasbaar? Wij gaan ongeveer elke maand een weekend naar de schoonfamilie in Limburg, ik zie me niet alles opsparen en dan thuis de was doen. Of verkijk ik me daarop en valt het mee?
-Ik zie dat er wasbare inlegvellen zijn en weggooi-inlegvellen die je door het toilet spoelt. Dat laatste lijkt me handiger voor ons, maar zitten die wasbare niet gewoon prettiger aan die babybilletjes?
-Hoe hou je je baby droog voor de nacht, doe je er dan extra inlegvellen in oid?
-Ik zag dat er romperverlengers bestaan omdat je met wasbare luiers toch een dikker luierkontje hebt dan met wegwerp en de rompers dan dus niet meer passen. Klopt dat?
pi_122586810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:35 schreef L-E het volgende:
Ik heb nog wat vragen :)

-Klopt het dat het voor zo'n eerste kraamweek toch fijner is om wegwerp te gebruiken, ook ivm de meconium die er moeilijk uit wast?
Hebben wij wel gedaan inderdaad (alleen voor de eerste aankleedfoto even een itti bitti gedaan :@ )
-Gebruiken jullie onderweg ook wasbaar? Wij gaan ongeveer elke maand een weekend naar de schoonfamilie in Limburg, ik zie me niet alles opsparen en dan thuis de was doen. Of verkijk ik me daarop en valt het mee?
Onderweg wel, voor een vakantie wisselde het. Week of langer zonder wasmachine was wel echt wegwerp.
-Ik zie dat er wasbare inlegvellen zijn en weggooi-inlegvellen die je door het toilet spoelt. Dat laatste lijkt me handiger voor ons, maar zitten die wasbare niet gewoon prettiger aan die babybilletjes?
De inlegvellen zijn om poep tegen te houden. Met borstvoedingspoep heb je die eigenlijk niet nodig, dat is gewoon vloeibaar en wast je machine zonder problemen weg. Vanaf de bijvoeding (Rapley) hebben wij wel inlegvellen gebruikt, want dan zitten er stukjes in.
-Hoe hou je je baby droog voor de nacht, doe je er dan extra inlegvellen in oid?
Inlegvellen nemen geen urine op. Je kunt een extra inlegger gebruiken, je kunt tweedelig gebruiken (dat neemt meer op) of je kunt wegwerp gebruiken.
-Ik zag dat er romperverlengers bestaan omdat je met wasbare luiers toch een dikker luierkontje hebt dan met wegwerp en de rompers dan dus niet meer passen. Klopt dat?
Klopt!
pi_122590433
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:14 schreef Gulara het volgende:

[..]

Je inbox is vol... :s)
oh! dat wist ik niet, sorry, er is weer plek! *O*
:)
pi_122590617
Ik heb deze nog te koop...itti bitty maat S

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122590849
mwhihi sluikreclame voor mn stash-bak :D



Zei iemand dikke luierkont? Nou daar had die van mij nou echt totaaaaal geen last van :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mn schattige overbroekjes, tijdje gebruikt met gewone gevouwen hydrofielen en snaps. Ik had toch 52 hydrofielen dus kon best :Y)








Net na de kraamweek O+
:)
pi_122591758
Hey daar is rolrug weer :D O+ omg, je overbroekjes zijn wel te poepig zeg. Mag ik ze? Of bewaar je ze voor je volgende 14 kinderen?
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:34:09 #205
381212 Gulara
From the future
pi_122593591
Ja hallo! Gaan jullie nu net nu ik ga slapen alle stash verhandelen! o|O

Mignonne je hebt PM en je meisje is echt O+
  vrijdag 8 februari 2013 @ 06:50:39 #206
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122627316
L-E, als inlegvellen gebruikten wij altijd gewassen (voor plas gebruikte) billendoekjes, die zijn zachter voor de billen. Ik vond de inlegvellen die je koopt vrij stug. Bij Stef zijn we vrij vlot overgestapt op wegwerp voor de nacht, omdat hij constant doorlekte, ook met extra inleggers. Bij hem hebben we wel wasbaar gebruikt vanaf dag 1, bij Isabel niet vanwege een bloedend naveltje (wasbaar valt wat hoger). En bij Stef gebruikten we onderweg ook altijd wasbaar (ik kon niet overweg met wegwerp :')) maar soms was dat wel heel onhandig. Het is denk ik maar net wat je fijn vind :) oh, en dik zijn ze zeker, dat scheelt qua broek ook wel een kledingmaat denk ik!

Bitterend, jij hebt alleen smalls denk ik? Jammer, ze zijn echt lief, maar ik zoek in elk geval echt de verstelbare :)

Het gaat goed met Isabel's naveltje *O* binnenkort gaan we over, als dit pak wegwerp op is. Ik ga meteen maar maat 56 onderkleding tevoorschijn halen. Misschien nu maar eens de droger laten maken :@
3!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:47:51 #207
381212 Gulara
From the future
pi_122634633
Die billendoekjes hè? Zijn dat gewoon van die standaard weggooidoekjes? Van die flodders van de Zwitsal of de huggies? En die kunnen dan gewoon een keertje in de wasmachine zonder dat ze à la zakdoekjes volledig uit elkaar vallen?

Voor de geïnteresseerden http://ittibitti.com.au/ heeft 25% korting omdat er nieuwe kleurtjes komen. En ik las dat iemand het over een persoonlijke dealer had. Over een paar maanden ben ik in het land, dus ik kan evt wel wat mee naar NL nemen als iemand daar behoefte aan heeft.
pi_122634758
Inca ja die van mij zijn maat s!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122641039
Oeh die itties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122641421
Inlegdoekjes zijn echt luierinlegdoekjes, je gooit ze weg na gebruik. Al schijn je een keer gewassen billendoekjes ook te kunnen gebruiken, die lijken me alleen erg klein ;)
http://www.kaatjekatoen.nl/onze+producten/luierinlegdoekjes
Er zijn ook wasbare Inlegdoekjes, maar dan moet je dus alsnog daar de poep uit wassen.

Itti bitty's bevielen bij Niels niet. Hij lekte steeds door bij zijn beentjes. Bumgenius zat perfect en daarvan schaf ik er nu weer wat extra van aan (tweedehands van Wups :) )
Voor de eerste tijd twijfel ik nog over een tweedelig systeem, omdat BG's dan nog te groot zullen zijn. Ik kan waarschijnlijk een set tweedehands overnemen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_122642172
Bg's kun he toch klein maken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122642761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:35 schreef L-E het volgende:
-Klopt het dat het voor zo'n eerste kraamweek toch fijner is om wegwerp te gebruiken, ook ivm de meconium die er moeilijk uit wast?
Wij hadden alleen Bumgenius luiers en die vond ik te groot voor mijn kleintje en IB maat M. Die kun je pas dragen vanaf 6 kilo, dus daar hebben we op gewacht. Dat duurde alleen nogal lang, met 8 maanden kon ze in wasbaar. :') Mijn meidje is een kleintje.
quote:
-Gebruiken jullie onderweg ook wasbaar? Wij gaan ongeveer elke maand een weekend naar de schoonfamilie in Limburg, ik zie me niet alles opsparen en dan thuis de was doen. Of verkijk ik me daarop en valt het mee?
Nee, dan neem ik vaak wegwerp. Hangt een beetje ervan af waar en hoe lang we weggaan. Maar ik houd ook wel van mijn gemak.
quote:
-Ik zie dat er wasbare inlegvellen zijn en weggooi-inlegvellen die je door het toilet spoelt. Dat laatste lijkt me handiger voor ons, maar zitten die wasbare niet gewoon prettiger aan die babybilletjes?
Wij gebruiken wegwerpvellen, en die zijn oke.
Ik hoor ook van gewassen billendoekjes, maar volgens mij mag je die eigenlijk niet doorspoelen? Die wegwerpvellen zijn afbreekbaar.
quote:
-Hoe hou je je baby droog voor de nacht, doe je er dan extra inlegvellen in oid?
Wij zijn lui, wij geven een wegwerpluier voor de nacht. :@
quote:
-Ik zag dat er romperverlengers bestaan omdat je met wasbare luiers toch een dikker luierkontje hebt dan met wegwerp en de rompers dan dus niet meer passen. Klopt dat?
Ik gebruik de romperverlengers nog niet, maar dat hangt een beetje van de grootte van je romper af. Ik vond ze nooit zo heel fijn, maar ik heb ze wel.

Mignonne, ben je nu al je luiers kwijt? Anders heb ik ook nog wel interesse! In roze luiers vooral. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:38:39 #213
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122643721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:08 schreef bitterend het volgende:
Ik heb deze nog te koop...itti bitty maat S

[ afbeelding ]
Die met die sterren! :9~
Wanneer zou die passen? :@
A grand adventure has begun.
pi_122643903
Oh die is een overbroekje! daar heb ik nog 4 van! (oranje, geel, blauw en nog een hmm)
Wil je die? van totsbots is het!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:51:10 #215
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122644161
Mag ik er even een optie op nemen? :)

Bij E. hebben we wasbaar overwogen maar zijn we er niet aan begonnen. Nu overwegen we het weer maar ik moet me nog even inlezen.

Als die met die sterren een overbroekje is dan gok ik dat daar nog iets onder moet?
A grand adventure has begun.
pi_122644842
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122645994
Ik heb leyla weer in wasbaar in de nacht. Werkt als een tiet tegen uitslag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:01:38 #218
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122651049
Fijn Tico!

Bitterend, jammer! Succes met verkopen :)

En Gulara, gewone billendoekjes ja, die kun je zelfs meermaals wassen, als er alleen op geplast is gingen ze hier gewoon weer de was in. Denk dat ze maxern ronde of 3 a 4 meekunnen. Ze mogen inderdaad niet door het toilet, maar met poep erin deed ik ze gewoon in de prullenbak, works like a charm :) qua grootte had ik nooit echt problemen, de poep zit doorgaans toch vooral achterin. Doekje goed mikken werkt wel. Ik vond die vellen op rol zo ruw en hard, zeker voor kleine baby's. En hum, wanneer kom jij ongeveer naar nl?
3!
pi_122727690
Dames, hebben jullie ook ervaring met wasbare zwemluiers?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122728563
Ja dat zijn toch gewoon die broekjes van de prenatal?? Zwemluier houdt sowieso alleen een poepje tegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122728759
Geen idee, ik hoorde laatst iemand over wasbare zwemluiers, maar ik ken ze niet. Prenatal heeft ze ook ja?
Mefke noemde op twitter happynappy. Zoek voor beide kindjes wat denk ik..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122729244
Deze heb ik goede dingen over gehoord:
http://www.splashabout.nl(...)enantilek/index.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122741163
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:12 schreef bitterend het volgende:
Deze heb ik goede dingen over gehoord:
http://www.splashabout.nl(...)enantilek/index.html
Ook goed spul ja.

Hmz!!! Goede ook want Bram moet nog iets hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122742189
Ik heb er pas ook 1 gekocht, van Popolini
http://www.greenjump.nl/P(...)esign.Blue%20striped
pi_122742393
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:44 schreef Morretje het volgende:
Dames, hebben jullie ook ervaring met wasbare zwemluiers?
Ja, erg fijn. Geen zwemkleding meer nodig :)
pi_122742413
Dank voor de heldere informatie! Daar kan ik wat mee. :)
pi_122755621
Ik kom even binnevallen. Ik wil gedeelteijk over op katoenen luiers om wat achter de hand te hebben net als nu zijn mijn luiers bijna op en nog geen geld voor nieuwe. Nu wil ik het gewoon op de ouderwetse manier gaan doen dus inlegger hydrofiel en plastic stripslip maar die stripslips kan ik nergens vinden online. Weet iemand waar ik die kan vinden? Als het me bevalt wil ik uiteindelijk helemaal over
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 11 februari 2013 @ 16:49:13 #228
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122755780
Sam, ik heb even geen tijd om je te helpen met zoeken maar zoek eens op 'strikslip'.

Mignonne heeft ze volgens mij ook gebruikt.

Ik heb van 't weekend 10 wasbare luiers besteld op eBay, met inlegger. Ik wil het eens proberen!
A grand adventure has begun.
pi_122756066
Keshet ik heb ze nu na 1.5 uur zoeken al gevonden :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122756097
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:44 schreef Sam1993 het volgende:
Ik kom even binnevallen. Ik wil gedeelteijk over op katoenen luiers om wat achter de hand te hebben net als nu zijn mijn luiers bijna op en nog geen geld voor nieuwe. Nu wil ik het gewoon op de ouderwetse manier gaan doen dus inlegger hydrofiel en plastic stripslip maar die stripslips kan ik nergens vinden online. Weet iemand waar ik die kan vinden? Als het me bevalt wil ik uiteindelijk helemaal over
Ik heb het een week of 7 bij Isabel gedaan, met strikslips. Die heb ik nog liggen, op zolder. Geen idee hoeveel. Zal ik even voor je kijken binnenkort?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122756124
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:58 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik heb het een week of 7 bij Isabel gedaan, met strikslips. Die heb ik nog liggen, op zolder. Geen idee hoeveel. Zal ik even voor je kijken binnenkort?
Heel graag :) Maar weet je ook welke maat het is ik had online gezien dat ze er voor 3 - 9 kilo zijn en voor 9 - 15 kilo en ik heb die tweede maat wel nodig denk ik :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122756140
Oef.. geen idee. Als ik moet gokken denk ik dan 3-9 kilo, maar ik kan ze evt voor je opmeten.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122756226
Als je dat wil doen dan kan ik aan de hand van Lisa haar omvang kijken of ik ze kan gebruiken. Anders neem ik ze graag 2ehands van je over.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 13 februari 2013 @ 02:12:56 #234
381212 Gulara
From the future
pi_122816950
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:01 schreef Incantrix het volgende:

En hum, wanneer kom jij ongeveer naar nl?
Heb je mijn DM gekregen? Ik wil ze deze week bestellen, want 25% korting. Meenemen naar NL is geen probleem, dan heb ik extra ruimte op de terugweg voor HEMAtjes en H&Mmetjes en stroopwafels en zo. :P
  woensdag 13 februari 2013 @ 08:22:21 #235
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122818198
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:12 schreef Gulara het volgende:

[..]

Heb je mijn DM gekregen? Ik wil ze deze week bestellen, want 25% korting. Meenemen naar NL is geen probleem, dan heb ik extra ruimte op de terugweg voor HEMAtjes en H&Mmetjes en stroopwafels en zo. :P
Ja! Sorry, ik vergeet de hele tijd iedereen te beantwoorden, m'n meiske is aan het regelen en dan ben ik dus telkens weer bezig met aanleggen en zulks :)

Ik twijfel heel even over de pasvorm, dus ik zoek heel even iets op, momentje!
3!
  woensdag 13 februari 2013 @ 08:34:03 #236
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122818318
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:12 schreef Gulara het volgende:

[..]

Heb je mijn DM gekregen? Ik wil ze deze week bestellen, want 25% korting. Meenemen naar NL is geen probleem, dan heb ik extra ruimte op de terugweg voor HEMAtjes en H&Mmetjes en stroopwafels en zo. :P
Superveel dank voor je aanbod, maar ik laat 'm even schieten. Isabel lekt sinds gisteren enorm door m'n sio's heen, dus ik durf er niet helemaal op te gokken dat deze luiertjes goed zullen zitten. Ik ben bang dat ik te bolle kinders kweek voor de smalle snit van itti's -O- superstom, want ik vind het de mooiste luiers die er zijn..
3!
pi_122821676
Heb je ze sl gestript?? Ik had vannacht ook een lekkage, dus de mijne gaan binnenkort met z'n allen door een 60 graden wasje met afwasmiddel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122821745
En ik moet eens kappen met ze bij de normale was te gooien, met wasverzachter. Echt....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:21:34 #239
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122822112
Ja, bij de babywasjes idd :) maar ik snap ook wel dat ze doorlekken, bij de beentjes sluiten ze niet aan en de inleggers (incl. Booster nota bene) waren doordrenkt met plas. BG's en FB's doen het toch beter :)

En wasverzachter is niet handig nee ;)
3!
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:41:23 #240
381212 Gulara
From the future
pi_122822849
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:34 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Superveel dank voor je aanbod, maar ik laat 'm even schieten. Isabel lekt sinds gisteren enorm door m'n sio's heen, dus ik durf er niet helemaal op te gokken dat deze luiertjes goed zullen zitten. Ik ben bang dat ik te bolle kinders kweek voor de smalle snit van itti's -O- superstom, want ik vind het de mooiste luiers die er zijn..
Helemaal prima! Heb je wel andere merken die beter werken?
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:51:36 #241
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122823213
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Helemaal prima! Heb je wel andere merken die beter werken?
Jawel, ik heb echt een enorme doos met verschillende maten, soorten en kleuren luiers. Heb vooral veel BumGenius en FuzziBunz, want die zaten bij Stef het beste. Maar ik heb nog een merk of 5 aan andere luiers :) ik ga denk ik nog wel wat roze spul erbij kopen, maar dan andere merken :)

Ik weet ook gewoon echt niet meer hoe ze allemaal heetten :') eens denken.. Ik heb totsbots, ecobubs, charlie banana's, baby beehinds, iets met teddy nogiets ofzo.. Eh..
3!
pi_122948606
Fijn moment uitgekozen voor de katoentjes. Kind had 3x diarree gister. :r
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:11:00 #243
381212 Gulara
From the future
pi_122948718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:07 schreef Ticootje het volgende:
Fijn moment uitgekozen voor de katoentjes. Kind had 3x diarree gister. :r
Smullen! :Y)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:12:22 #244
381212 Gulara
From the future
pi_122948757
Ik heb wat katoenen luiers besteld!

Moet ik nog iets bijzonders doen voordat ik ze ga gebruiken? Ik neem aan even wassen. Maar is er nog iets wat ik per se -niet- moet doen?
pi_122949180
Geen wasverzachter, geen droger.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122951978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:07 schreef Ticootje het volgende:
Fijn moment uitgekozen voor de katoentjes. Kind had 3x diarree gister. :r
Hier bleef de diarree wel mooi ín de katoentjes in tegenstelling tot bij wegwerp waarbij het tot in de nek zat :r
pi_122952025
De inleggers nemen maximaal op na minimaal 10 wasbeurten, dus ik zou ze een aantal wasbeurten geven. Geen wasverzachter. De losse inleggers mogen wel in de droger, de shells niet.
pi_122962996
M'n luiers zijn verbazend schoon geworden. Ik had een aantal inleggers met vlekken, maar zelfs die zijn op 60 graden gewoon schoon nu. Ik heb precies voor 2 dagen katoentjes ben ik achter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 23:48:42 #249
381212 Gulara
From the future
pi_122972201
Heb geen droger en gebruik geen wasverzachter, dus dat gaat goed komen. Dankjewel!
  zondag 17 februari 2013 @ 04:38:37 #250
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122977597
Leuk Gulara, welke heb je gekocht?
3!
  zondag 17 februari 2013 @ 08:54:45 #251
381212 Gulara
From the future
pi_122978200
Wat Itti bitti's en wat Baby Beehinds (waren beiden afgeprijst). En nog twee Bumgenius van mignonne. Ben nog aan het twijfelen over deze:


http://www.bamboonies.com(...)appy-with-snaps.html

want erg goedkoop en met een paar extra bamboo inleggers een goeie deal. Maar ik vraag me dus ivm de prijs af of ik iets over het hoofd zie. :?

Maar eerst maar eens deze afwachten en dan kijk ik daarna rustig verder.
  zondag 17 februari 2013 @ 09:45:13 #252
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122978579
Leuk! Doe je een keer een stashpic? Dat laatste merk heb ik geen ervaring mee, ziet er wel ok uit en nette prijs idd :)

Ik ga trouwens mijn Itti Bitti maatje S wegdoen, iemand hier interesse? Anders gaan ze op mp :)
3!
  zondag 17 februari 2013 @ 10:08:18 #253
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122978792
Ik wacht (on)geduldig op mijn eBay stapeltje.
Wil er iemand een review als ze binnen zijn?
A grand adventure has begun.
  zondag 17 februari 2013 @ 11:56:47 #254
381212 Gulara
From the future
pi_122980679
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:45 schreef Incantrix het volgende:
Leuk! Doe je een keer een stashpic? Dat laatste merk heb ik geen ervaring mee, ziet er wel ok uit en nette prijs idd :)

Ik ga trouwens mijn Itti Bitti maatje S wegdoen, iemand hier interesse? Anders gaan ze op mp :)
Is I. nu al uit de S gegroeid? :o
pi_122981313
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:08 schreef Keshet het volgende:
Ik wacht (on)geduldig op mijn eBay stapeltje.
Wil er iemand een review als ze binnen zijn?
Met actiefoto's :Y
pi_122993397
Is er een manier om een vent te overtuigen die het van het minste op een kokhalzen zet en op zijn zachtst gezegd lak heeft aan budget- of milieuargumenten?
  zondag 17 februari 2013 @ 17:49:01 #257
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122996640
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:56 schreef Gulara het volgende:

[..]

Is I. nu al uit de S gegroeid? :o
Mjah, moah, het zou nog wel moeten kunnen, maar ik denk dat ze bovengemiddeld veel plast, want ze lekt erdoorheen. Haar broer plast ook veel meer als andere kindjes, dus het verbaast me niets :)
3!
  zondag 17 februari 2013 @ 17:51:09 #258
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122996756
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er een manier om een vent te overtuigen die het van het minste op een kokhalzen zet en op zijn zachtst gezegd lak heeft aan budget- of milieuargumenten?
Beter dan wegwerp in het kader van luieruitslag? Vaak sneller zindelijk? Eh..
3!
  zondag 17 februari 2013 @ 17:55:51 #259
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122996983
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Met actiefoto's :Y
Maar natuurlijk. Ik wil ook zo'n rolrug foto. :D

Morgen heb ik een intakegesprek op het kinderdagverblijf voor Hendrikje.
Hoe hebben jullie het gedaan bij een eventueel kinderdagverblijf of gastouder?
Gewoon medegedeeld, ze overtuigd met argumenten?
Ik neig er naar om niks mee te geven naar het kdv eigenlijk.

Ophelia: ik heb mijn vriend met z'n moeder laten bellen. Hij is de jongste van 6 kinderen en de enige die in wegwerp heeft gezeten. De oudsten hebben dus allemaal in wasbare luiers gezeten, toen heel normaal. (De oudste is 55 ofzo.)
Mijn schoonmoeder is heel benieuwd naar de 'moderne' versies van de wasbare luiers.

En eerlijk gezegd ben ik zelf ook heel benieuwd naar het ranzigheidsniveau. Mocht ik het te vies vinden dan stap ik zo weer over.
A grand adventure has begun.
  zondag 17 februari 2013 @ 18:06:59 #260
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122997518
Keshet, bij Stef hebben wij overlegd en afgesproken om het te gaan proberen, de leidsters vonden het juist leuk om ervaring mee op te doen. Uiteindelijk hebben we het best wel een tijd zo gedaan, al vonden wij het wel intensief om telkens voldoende luiers schoon te hebben voor een hele opvangdag + de dag erna. Op een gegeven moment zat Stef tussen 2 maten in en begon erg door te lekken en toen vonden zijn leidsters het onhandig worden, ze hadden niet de tijd om hem telkens schone kleding aan te doen enzo. Omdat ze toen ook net waren begonnen met milieuvriendelijke inzameling van de wegwerpluiers hebben we samen besloten dat we over zouden stappen en dat was voor beide partijen een opluchting :)

Zodoende weten we dus ook dat Stef erg veel plast vergeleken met andere kindertjes, toen de leidsters hem in wegwerp hadden en konden vergelijken schrokken ze van hoe vol zijn luiers telkens waren.

Met Isabel gaan we daar meteen op wegwerp, het moet wel werkbaar blijven.
3!
pi_123009912
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er een manier om een vent te overtuigen die het van het minste op een kokhalzen zet en op zijn zachtst gezegd lak heeft aan budget- of milieuargumenten?
Gewoon zeggen dat jij de poepluiers voor je rekening neemt en de was doet. Als hij er verder geen last van heeft wat kan hij er dan op tegen hebben.

Leyla draagt hier katoen, J doet in principe geen luiers, dus ik bepaal. Als Bram vaste ontlasting gaat krijgen denk ik dat ook hij in katoen gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 17 februari 2013 @ 23:07:48 #262
381212 Gulara
From the future
pi_123013834
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er een manier om een vent te overtuigen die het van het minste op een kokhalzen zet en op zijn zachtst gezegd lak heeft aan budget- of milieuargumenten?
Ja maar in wegwerp gaat de baby toch ook gewoon poepen en zo? :? En ook dan zul je je baby schoon moeten maken. En als jij het wasgebeuren voor je rekening neemt, dan is er volgens mij toch niet zo veel verschil? Poep- en kokhalstechnisch dan. :Y)
pi_123061084
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat jij de poepluiers voor je rekening neemt en de was doet. Als hij er verder geen last van heeft wat kan hij er dan op tegen hebben.

Daarop gaf hij uiteindelijk toe.
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:45 schreef Incantrix het volgende:
Leuk! Doe je een keer een stashpic? Dat laatste merk heb ik geen ervaring mee, ziet er wel ok uit en nette prijs idd :)

Ik ga trouwens mijn Itti Bitti maatje S wegdoen, iemand hier interesse? Anders gaan ze op mp :)
Ik misschien wel!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:44:33 #264
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123062386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Daarop gaf hij uiteindelijk toe.

[..]

Ik misschien wel!
Ik zal even foto's maken :)
3!
pi_123093980
Hoeveel heb je er? En ben je in voor een ruil? Itties voor bg's.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123105643
Laat maar. Ik zou maat m moeten hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:22:54 #267
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123106011
Ik wilde het net vragen, met dat beertje van jullie :)
3!
pi_123106700
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:22 schreef Incantrix het volgende:
Ik wilde het net vragen, met dat beertje van jullie :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123106713
Ja stom... Maar s is tot 7,5 kilo. Dat vind ik zonde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123106730
Ik ga meelezen hier, wij willen ook over op wasbare luiers :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_123106761
Ik denk dat ik Bram gewoon roze aan ga doen :D. Als m'n eindeloze stapel wegwerp eindelijk op is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123117312
Ik zou ook wel willen, maar zie teveel beren op de weg geloof ik.
pi_123123496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:31 schreef Fenne het volgende:
Ik zou ook wel willen, maar zie teveel beren op de weg geloof ik.
Zoals wat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123132783
Teveel gedoe (wassen, vouwen, weinig ruimte in huis) en vooral welke moet ik in het hemelsnaam nemen!
pi_123132925
Vouwen kun je omzeilen door all in one te nemen. Die moeten wel iets langer drogen.
De wasmachine draait toch wel denk ik met een kleine. Maar ik heb voor 2 dagen luiers en dan zit mijn machine toch nog niet vol. Dus ik zou als ik meer luiers zou hebben wel 2 wassen per week extra hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123134384
En drogen? Mogen ze überhaupt in de droger?
pi_123135573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:54 schreef Fenne het volgende:
En drogen? Mogen ze überhaupt in de droger?
Nee dat niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123172827
Ik heb vandaag voor het eerst een wasbare luier aangetrokken bij Faye en ik ben nu al helemaal fan!
We hebben itti bitti tutto's voor haar, nu op zoek naar nog meer tweedehansjes :)

O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_123173647
Mooi!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123175370
Ooh wat leuk Marjolijntje! (Die sokken heeft Otje ook :P )
  donderdag 21 februari 2013 @ 23:04:36 #281
381212 Gulara
From the future
pi_123184911
Mijn itti bitti's zijn binnen en hebben hun eerste wasje erop zitten. *O* Ze zijn zo zacht! O+
Maar nu wil ik dat m'n baby nú komt want de nieuwe kleuren zijn on sale. En nou weet ik niet of ik de D'lish of tutto's wil. -O-
  donderdag 21 februari 2013 @ 23:06:21 #282
381212 Gulara
From the future
pi_123185026
Oeh Faye wat ben je een snoesje! O+
pi_123189751
Gulara, waar heb je die sale gevonden? :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 00:52:10 #284
381212 Gulara
From the future
pi_123190815
ittibitti.com.au

Ik zat trouwens een beetje scheef te kijken. De oude kleuren zijn nog steeds met 25% korting. De nieuwe kleuren lijken nog goedkoper, maar dit is alleen de shell dus daar moeten nog boosters en soakersets bij. Nog steeds wel een goede prijs en goedkoper dan normaal volgens mij.

Maar de oude kleuren zijn dus -logischerwijs- nog iets goedkoper (met bamboo +/- ¤22,-)



De nieuwe kleuren (met bamboo +/- ¤27,50, met microfibre +/- ¤25,-)



Ik weet overigens niet of ze naar Nederland verschepen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 07:06:32 #285
381212 Gulara
From the future
pi_123193370
Hebben jullie al die inleggers in de bitti tutto wanneer die op standje klein staat? Ik vraag me namelijk af of m'n baby er nog bij past?
  maandag 25 februari 2013 @ 11:38:03 #286
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123318842
Leuk Marjolijntje!

Anders leg je ze gewoon voor de sier in de buurt Gulara. :D Ik kan je foto's helaas niet zien.

Welke inlegvellen gebruiken jullie? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ander idee: Is het een idee om de tt veranderen in "Alles over wasbare luiers - deel XX'?
Katoen dekt de lading niet meer volgens mij.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:59:02 #287
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123383855
Brakke telefoonfoto:



Wij kunnen beginnen! :D
A grand adventure has begun.
pi_123386546
Welke heb je daar??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:03:50 #289
381212 Gulara
From the future
pi_123391108
Goeie stash keshet! Ben ook benieuwd welke het zijn.

Ik verwacht deze week m'n tweede pakketje luiers. Ben zo benieuwd, durf de deur amper uit om de postbode te missen. :')
  woensdag 27 februari 2013 @ 01:02:14 #290
381212 Gulara
From the future
pi_123395786
En de postbode heeft geluisterd.

M'n babybeehinds zijn binnen. *O*

En ze zijn Enorm! De babybeehind Small is vrijwel net zo groot als m'n opengeklapte (grootste stand) bitti tutto! En in de medium (volgens de website voor 6-11 kilo) kun je volgens mij nog een kleuter kwijt. :o

Wel jammer want nu moet ik dus nog wat anders gaan bestellen om mijn stash aan te vullen, want hier gaat ie de komende tijd nog niet in passen. O-)

En die mediums moeten misschien maar inde verkoop, want om het nou zo lang te bewaren. -O-
  woensdag 27 februari 2013 @ 06:26:26 #291
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123398009
Valt wel mee hoor Gulara, de luiers zelf zien er heel groot uit, maar de gaten bij de beentjes en de taille vallen juist heel mooi door het elastiek! Bij Isabel én bij Stef hebben we ze heel snel in gebruik genomen (bij Stef vanaf dag 1) en ze zitten/zaten keurig :) Stef was 3630 gram bij geboorte, Isabel 3900, dus het zijn ook geen reuzenkinderen ;) ik vind ze zelf heel fijn en overweeg nog een maat groter te kopen (heb nu alleen S-jes).
3!
  woensdag 27 februari 2013 @ 06:44:28 #292
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123398046
Mooi verhaal, ga ik even kijken bij de site waar ik destijds de beehinds die ik al heb bestelde, hebben ze ze nu in de aanbieding voor 8 pond per stuk *O* meteen maar 4 M's besteld. (Voor de geïnteresseerden: www.green-me.co.uk , ik ben nu nog geen 10,25 incl verzenden per luier kwijt :))

En ik vertelde aan mijn schoonzus dat we aan het twijfelen waren om een paar itti bitti tutto's te kopen, en zij is zo fan van die teddystof luiertjes dat we er 3 hebben gekregen O+ vandeweek binnengekomen ook, ze gaan ze voor de tweede keer mee met de was. Ben benieuwd!
3!
  woensdag 27 februari 2013 @ 07:58:38 #293
381212 Gulara
From the future
pi_123398382
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 06:44 schreef Incantrix het volgende:
Mooi verhaal, ga ik even kijken bij de site waar ik destijds de beehinds die ik al heb bestelde, hebben ze ze nu in de aanbieding voor 8 pond per stuk *O* meteen maar 4 M's besteld. (Voor de geïnteresseerden: www.green-me.co.uk , ik ben nu nog geen 10,25 incl verzenden per luier kwijt :))

En ik vertelde aan mijn schoonzus dat we aan het twijfelen waren om een paar itti bitti tutto's te kopen, en zij is zo fan van die teddystof luiertjes dat we er 3 hebben gekregen O+ vandeweek binnengekomen ook, ze gaan ze voor de tweede keer mee met de was. Ben benieuwd!
Ja daar heb ik ze ook vandaan. Ietsje duurder ivm verzendkosten, maar nog steeds supercheap. Heb twee S en twee M. Ze hangen inmiddels te drogen. Heb ze maar binnenstebuiten gekeerd na een tijdje, want dan droogt de binnenkant beter denk ik.

Ik zag later inderdaad dat ze ook echt een andere pasvorm hebben. De itti's zijn behoorlijk lage luiers. En dan vooral de twee D'lish.

Dus ik ben er blij mee. En heb vanochtend er toch ook nog even twee van een ander merk besteld (waren ook al erg goedkoop).
Dan zit ik op 10 luiers (+2 M's) dus kan gaan we gewoon een beginnetje maken en kijken wat werkt.

Eerst maar eens een baby op de wereld zetten! :Y)
pi_123398814
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:59 schreef Keshet het volgende:
Brakke telefoonfoto:

[ afbeelding ]

Wij kunnen beginnen! :D
Ooh, die zien er leuk uit! Welke zijn dat? Ik had net besloten dit idee naast me neer te leggen, nu gaat het toch weer kriebelen, damn it :')
pi_123417100
Wij hebben ook een beginnende stash bij elkaar! Er zijn nog 3 tutto's onderweg..

Ben er blij mee :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:36:15 #296
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123418780
Gulara, ik bedacht me ook al dat als je alleen de pasvorm van IB's kent, je die beehinds waarschijnlijk huge vind idd :D

En Ophelia, ik moet nog steeds die foto's maken :@ ik heb in elk geval een paarse, een groene, een blauwe en een oranje. Ik heb wel een foto teruggevonden van toen ik ze nieuw binnen had, misschien is dat voor nu even genoeg? Dat ik foto's maak van nu als je nog steeds interesse hebt?
3!
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:38:43 #297
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123418879


Het is het tweede rijtje van links, minus de mintgroene, daarvan is de shell niet helemaal ok uit de droger gekomen.
3!
pi_123456649
Damn!!! Stash foto's!! Ik heb een enorm saaie stash, allemaal roze. Maar ik krijg m'n fuzzi bunz nog terug van m'n ex.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 02:01:41 #299
381212 Gulara
From the future
pi_123488407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:38 schreef Incantrix het volgende:
[ afbeelding ]

Het is het tweede rijtje van links, minus de mintgroene, daarvan is de shell niet helemaal ok uit de droger gekomen.
Ik zie dat je veel verschillende merken hebt. Heb je een favoriet? En merk je verschil qua pasvorm tussen oudste en jongste?

En na een grondige inspectie valt inderdaad op dat de pasvorm van de itti's anders is. Ze liggen inmiddels gewassen en wel gebroederlijk naast elkaar in de la. O+

En ik kan niet wachten om ze te gebruiken, maar m'n kind vermaakt zich nog prima in z'n blote billen hierbinnen. :s)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:11:44 #300
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123510721
Tico, zijn die ook allemaal roze? :D

Gulara, ja, er zit zeker wel verschil in, zowel qua pasvorm als qua persoonlijke voorkeur. Mijn lief was/is bij beiden erg fan van bumgenius en met name bij Isabel van de baby beehinds. Ik vond bij Stef de itti's superfijn (de d'lish dus he, die vallen anders als de tutto's) in het begin, later vond ik fuzzybunz het fijnst. Bij Isabel vind ik de baby beehinds en de bumgenius het fijnst/het mooist vallen.

Ik moet overigens de tutto's nog proberen hoor, dus daar weet ik nog niet van wat ik ervan vind :) wat ik wel weet is dat ik van alle merken die ik heb (en dat zijn er ondertussen aardig wat :P ) de onesized totsbots het minst fijn vind. Ze absorberen prima, pasvorm is ok, maar ze zijn enórm groot (onhandig qua kledingmaat) en er steekt altijd een flapje van de binnenkant boven de voorkant uit (tot je ze op de grootste maat gebruikt) en daar erger ik me heel erg aan om de 1 of andere reden.

Ennuhm, gebruiken kan snel genoeg, let maar op! :*
3!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')