Stel je het slapen uit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:17 schreef Mama_Mia het volgende:
Dankzij een vriendin die zat te zeuren over pizza heb ik nu hongerheb nog 2 stukken pizza in de koelkast, maar moet eigenlijk zo slapen
quote:
Was dan gaan tennissen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:55 schreef Deimos000 het volgende:
Het ontbijt was een oliebol die de hele nacht op het aanrecht heeft gestaan... Lekker zo'n tennisbal!
pepperoni mét champignons?quote:
Lekkerquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
pepperoni mét champignons?
ik heb nog niks gegeten maar ga vnv hete kip met ovenfriet (wat zeg ik nou?) patat maken
hete kip van het fokkookboek?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
pepperoni mét champignons?
ik heb nog niks gegeten maar ga vnv hete kip met ovenfriet (wat zeg ik nou?) patat maken
Dat heb ik afgelopen woensdag gedaan. Het was erg lekker wij hadden het ook met friet gegeten. Alleen ik vond hem niet erg heet. Meer een beetje zoet zuur.quote:
komt goed uit. hier houden ze niet zo van heetquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:53 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat heb ik afgelopen woensdag gedaan. Het was erg lekker wij hadden het ook met friet gegeten. Alleen ik vond hem niet erg heet. Meer een beetje zoet zuur.
Bij mijn ouders thuis ook niet waar ik had gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
komt goed uit. hier houden ze niet zo van heet
Het is friet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:32 schreef mazaru het volgende:
Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat!
Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat! Patat!
En misschien schep ik nog wel een keer op.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb jij je fles wijn al leeg Mazaru?
Patattepatat, patattepatat, patat! Diamand!!quote:
Het werd een stoofpot van krieltjes, spruitjes, ui, zoete aardappel, braadworst en bierquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:39 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Lekker
Ik ga eenvoudig het jaar uit: gekookte krieltjes in de schil, spruitjes en een gehaktbal met gebakken uienAls toetje mango-en aardbeiensorbetijs.
En vanavond hapjes; olijven met feta, diverse smeerseltjes van de Turk, cranberrypaté, brie, prosecco en lekker stokbroodEn oliebollen natuurlijk
Is dat niet een duur word voor sperziebonen?quote:
Neequote:Op vrijdag 31 december 2010 19:07 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is dat niet een duur word voor sperziebonen?
Lol.. Ik zou zeggen leg ze eens naast elkaarquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:07 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is dat niet een duur word voor sperziebonen?
op, totaal niet heet.. niet eens pittig! proefde meer de zoete ketjap. maar het was wel lekker! met ovenpatat en sla erbij was het een lekker oudjaarsmaaltijdjequote:Op vrijdag 31 december 2010 15:57 schreef Riann het volgende:
[..]
Bij mijn ouders thuis ook niet waar ik had gemaakt.
klopt het is voor herhaling vatbaarquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
op, totaal niet heet.. niet eens pittig! proefde meer de zoete ketjap. maar het was wel lekker! met ovenpatat en sla erbij was het een lekker oudjaarsmaaltijdje
Hmmm aaradppelsoep, dat maakte mijn oma altijd zo lekker, helaas nooit het recept gevraagd.quote:
Als je ipv Bambiquote:Op maandag 3 januari 2011 19:16 schreef Lief-visje het volgende:
Vanavond: spruitjes met aardappelen en hertenbiefstuk.
Ik ging gisteren naar de winkel omdat het in de reclame was. 650 gram voor 3 zoveel. Kom ik bij de kassa, geeft de kassa aan dat het maar 1,29 kost.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:16 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat ga ik zo ook opzetten, Maar eerst een kop Chinese groentesoep..
Ik vind het altijd wel lekker om daar als toetje een zuigtabletje bij te nemenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:40 schreef Mirjam het volgende:
hoestsiroop, paracetamol en vitamine-c tabletjes
beterschap!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:40 schreef Mirjam het volgende:
hoestsiroop, paracetamol en vitamine-c tabletjes
Dat klinkt goedquote:
Poeh, even denken hoor. Ik heb het gisteren maar gewoon een beetje uit de losse pols gedaan.. Eerst was het gewoon aardappelsoep. Een uurtje een paar aardappels gepoft in de schil. In een soeppan een gesnipperde ui in een flinke berg gesmolten roomboter zachtjes gebakken. Beetje bloem erbij om een roux te maken. Toen kippenbouillon en wat volle melk erbij. De aardappels uit de oven gehaald, schil eraf, en bij de soep. Kwartiertje laten pruttelen en toen de staafmixer erop. Op smaak gebracht met wat zout, peper, worchestershiresaus en een handje belegen kaas.quote:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeh, even denken hoor. Ik heb het gisteren maar gewoon een beetje uit de losse pols gedaan.. Eerst was het gewoon aardappelsoep. Een uurtje een paar aardappels gepoft in de schil. In een soeppan een gesnipperde ui in een flinke berg gesmolten roomboter zachtjes gebakken. Beetje bloem erbij om een roux te maken. Toen kippenbouillon en wat volle melk erbij. De aardappels uit de oven gehaald, schil eraf, en bij de soep. Kwartiertje laten pruttelen en toen de staafmixer erop. Op smaak gebracht met wat zout, peper, worchestershiresaus en een handje belegen kaas.
Opgegeten met fijngesneden bosui, uitgebakken en verkuimelde bacon erop, en nog wat meer kaas.
Er was nogal wat soep over, dus die heb ik net opgewarmd, maar dan nog met een grote schep pindakaas erdoor en wat ketjap manis. En toen was het pindasoep!Opgegeten met gehakte pinda's eroverheen gestrooid en een bruin pistoletje met kaas ernaast
Lekker krootjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:47 schreef FutureFairytale het volgende:
jummie, straks krootjesstamppot met veel gebakken uien en een steak
en stoofpeertjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:47 schreef FutureFairytale het volgende:
jummie, straks krootjesstamppot met veel gebakken uien en een steak
Krootjes, dat heb ik lang niet meer gehoord, is dat zuidhollands?quote:
Ik weet niet wat de oorsprong van het woord is, mijn Haagse oma gebruikte het woord als ze bietjes bedoelde dus het zou zo maar zuidhollands kunnen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krootjes, dat heb ik lang niet meer gehoord, is dat zuidhollands?
Mijn moeder maakt dat ook vaak, is echt lekkerquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:49 schreef Purdey het volgende:
In Rotterdam zeggen ze ook krootjesToen we op vakantie waren in Gelderland, hadden ze geen idee waar we het over hadden
Klinkt trouwens met goed FF, een stamppot ervan!
Ik lust zelf niet zo heel graag krootjes, maar misschien op deze manier wel. Aangezien ik merk dat ik groentes die ik niet graag lust, wel lekker vind als ik ze door elkaar prak met aardappels en jusquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:49 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Mijn moeder maakt dat ook vaak, is echt lekker
Bietjesquote:
en dan ook nog gebakken uiringen erdoorheen en t is echt lekkerquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik lust zelf niet zo heel graag krootjes, maar misschien op deze manier wel. Aangezien ik merk dat ik groentes die ik niet graag lust, wel lekker vind als ik ze door elkaar prak met aardappels en jus
Dat was lunch (kwam zo uit)quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:42 schreef DarkElf het volgende:
Warm eten wordt cottage pie met oa gehakt, wortel, champignons en verse aardappelpuree met kaas.
beterschapjes!quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:57 schreef Purdey het volgende:
Zoete dropjes tegen de keelpijn en hoest!
Dankjewel!quote:
das een stevig ontbijt zegquote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:46 schreef Aphrodyte het volgende:
Pistoletje brie met uienchutney en n blikje red bull, ben weer lekker vroeg wakker
Ik eet altijd een stevig ontbijt, anders kom ik mn dag niet door. Blikje Red Bull is natuurlijk wel heel heftig maar ja lust geen koffie en moest écht wakker worden. Dat doe ik natuurlijk niet iedere dagquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:01 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das een stevig ontbijt zeg![]()
OT nu een kom yoghurt met bessen en lijnzaad.
vanmiddag lunch geen idee nog, vanavond eet ik een griekse salade: rode ui, komkommer, tomaat, feta, platte peterselie, olie en kruiden.
Haha, dat is best een goed idee. Ik eet alle snacks momenteel in hoog tempo op. Als het op is, komt er niks nieuws in huisquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:51 schreef Mama_Mia het volgende:
Laatste stukje van mn chocoladeletterheb alle snacks naar de kelder verbannen, even wat minder snacken de komende tijd
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:20 schreef simmu het volgende:
vanochtend een bordje pap voor iedereen en vanavond pakken we er de grilplaat bij voor de restjes van oud & nieuw
ontbijt is hier een gruwel voor velen en lijkt verdacht op het sprookje van goldylocksbabypap voor de baby, peuterpap voor de peuter, brinta voor mij en muesli met yoghurt voor de papa. elke dag
Klinkt goedquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:49 schreef Tezz het volgende:
Een nieuwjaarsborrel vanavond in huize Tezz, dus ik sta hapjes te maken. Op het menu vanavond (naast veel drank):
* oliebollen met walnoot, appel en rozijnen geweld in ammaretto
* zalmrolletjes met een vulling van rucola en kruidenkaas
* ciabatta met beenham en honing/mosterdsaus
* gehaktballetjes in tomatensaus
* Kipspiesjes met yoghurt/knoflooksaus
* bruscetta met pesto/mozzerella/tomaat
Nu eerst maar eens de drank koud gaan zetten en mijn glasservies oppoetsen.....
En wat als je vriendje je uitnodigt om te dineren bij kaarslicht bij de Mc Drek of de BK?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:33 schreef Purdey het volgende:
Ik hou ook niet van Mac voedsel, en ben er dus al 6,5 jaar niet meer geweest. Knappe dame/heer die mij nog in de Mac krijgt. Gewoon niet gaan, als je er niet van houdt
Dineren met kaarslicht bij de Mac?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En wat als je vriendje je uitnodigt om te dineren bij kaarslicht bij de Mc Drek of de BK?
Was ook maar een flauw geintjequote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dineren met kaarslicht bij de Mac?![]()
Ik zou zo'n iemand niet eens serieus nemen
Dus we gaan niet uit eten? Hmm, jammerquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Was ook maar een flauw geintje
Yep, we gaan niet uit eten, ik kook liever lekker voor mijn vriendin en mijzelf iets substantieels en gezond, met af en toe ff lekker zondigen aan fatty food.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dus we gaan niet uit eten? Hmm, jammer
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En wat als je vriendje je uitnodigt om te dineren bij kaarslicht bij de Mc Drek of de BK?
Lekker! Recept?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:01 schreef foodlover het volgende:
In een beslagkom staat nu een oliebollenbeslag met rum en rozijnen te rijzen.
Het idee is om hiervan kleine bolletjes te maken en deze direkt na het bakken in suiker en kaneel te rollen.
Ik ben gek op de Pancake Puppies die ze bij Amerikaanse keten Dennys verkopen, en dit is een variatie hierop, zie: [ afbeelding ]
Recept (gewoon oliebollenrecept hoorquote:
Buttermilk is toch karnemelk of niet?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:37 schreef borisz het volgende:
Wat klaargemaakt werd tijdens Masterchef Australia
Hotcakes met gecarameliseerde appel
Ja. Al hebben wij normale melk gebruiktquote:Op zondag 9 januari 2011 22:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Buttermilk is toch karnemelk of niet?
Klinkt wel lekker
Zou ik wss ook hebben gedaan jaquote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Al hebben wij normale melk gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |