Er rijdt ook DDAR. Dagplan geeft aan dat er inderdaad setjes van 2, als het meezit 3 V'tjes rijden. Daarom dat de IC soms extra op Houten stopt.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:18 schreef Sandrvich het volgende:
Ik hoorde net van een vriend dat ze Breda-Utrecht blijkbaar ook weer vol hebben gegooid met V'tjes.:)
Daar kan ik kort over zijn: Nee.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:37 schreef italiaan1987 het volgende:
is het zoutkaartje ook geldig in het weekend?
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaïsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:53 schreef bork het volgende:
typhoneren?
mijn woordenboek kent dit werkwoord niet, zullen we het gewoon bij oudhollands toeteren of fluiten houden?
Vind je?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaïsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:52 schreef bork het volgende:
[..]
Vind je?
Dat zo'n ding een typhoon heet is niet zo goed bedacht van de naamgever imho.
typhoon is een chinees en/of japans woord hetgeen grote wind betekent, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven voor zo'n toetertje.
Fluiten is misschien oud maar dekt wel de lading
Remlucht? Wasda?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.
Als ik een lamp aan zet ben ik toch ook niet aan het lampeneren? Dan bedien ik de lamp of zet ik de lamp aan...quote:Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaarquote:
Goed plan, ik doe meequote:Op maandag 3 januari 2011 14:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.
De Fyra is trouwens de hele maand toeslagvrij. Dus het lijkt mij wel leuk om de 15e een Fyra mee te pakken.
Oh, zo. Wel een keertje meegemaakt dat een of andere mongol op het spoor liep, waardoor er een ICM in de ankers moest. Rook naar verbrand rubber/ijzerquote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaar
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:30 schreef James1988 het volgende:
Slapende TRDL denk ik: ik zit in een trein naar Den Bosch die eigenlijk in Houten zou stoppen. Alleen gebeurde dat niet, de trein werd over de buitenste sporen bij Houten geleid, er werd omgeroepen dat mensen die er in Houten uit moesten helaas mee moeten reizen naar Den Bosch en daar de stoptrein terug moeten pakken.
Ook een stop bij Houten Castellum was niet mogelijk, dat "laten ze niet toe" aldus de omroepster.
Ik vind het met deze informatie eigenlijk wel een slechte zaak dat Klerk niet eerder opgestapt is. Zowel voor hemzelf als voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Klerk heeft de juiste beslissing genomen. Opstaan voordat de 'wijze dames en heren' uit Den Haag zijn stoelpoten compleet hadden doorgezaagd.
De opvolgster, Claudia Zuiderwijk, vind ik overigens geen verbetering. Deze ex-ziekenhuisdirectrice solliciteerde vorig jaar voor algemeen directeur bij GVB Amsterdam, trok zich terug omdat het bestuur haar looneis te gortig vond...
2006 TOT 2009 Heb ik wel voor je. Scheelt weer gesleep met de verhuizing.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |