abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90673087
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:

De uithoek die perron 18b/19b heet is haast op de lokatie van het vroegere postperron. Achteraan uitstapppen is een garantie voor gemiste aansluitingen om dat je té ver en bij slecht weer té langzaam moet lopen. Door gebrek aan overkapping is de stationshal bij slechtweer juist in dat hoekje spiegelglad. Stevig doorstappen naar je aansluiting is af te raden.
Voor 18b/19b is het heel erg jammer dat de Rabobrug geen directe aansluitingen naar de perrons krijgt, dat zou dat perron een stuk minder onaangenaam hebben gemaakt.
For great justice!
pi_90674064
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn _O_

- Meer variatie op het spoor.
o Variatie leuk voor de spotter; de reiziger wil betrouwbaarheid en snelheid.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
o Waar wou je nog meer IC verbindingen neerleggen zonder uitbreiding van het spoor? Geen congestie op stations te krijgen.
- Meer internationaal treinverkeer
o Internationaal treinverkeer is erg kostbaar en blijft vaak lastig uit te voeren ivm bovenleidingsspanning, beveiliging etc.
- Gereserveerde zitplaatsen
o Weinig nut, kan ik met ov-studentenchipkaart ook reserveren? Reserveren is leuk voor Groningen - Maastricht in een trein maar Arnhem - Utrecht te veel moeite.
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
o Actiekaarten bestaan ook bij de NS
- Restauratiewagen terug in de treinen
o Vrij onzinnig, langste reizen duren maximaal een uur. Daarbij een bak extra meeslepen is erg omslachtig en kost zitplaatsen.
- Betere informatievoorziening
o Kan, maar vergt nodige aanpassingen aan het huidige systeem. Zijn ze in Duitsland al bezig met internet in de trein en systemen als onboard reisinformatie?
- Uitstekend opgeleid personeel
o Verhoging van de kosten voor het treinkaarjte
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
o Verhoging van de kosten voor het treinkaartje
- Etc. Etc.

Deutsche Bahn _O_
Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE had ;). Het treinproduct is sinds eind jaren 80 geen hobbyproduct maar dient meer zakelijk bekeken te worden.

Het is jammer voor de spotter dat hij geen harde plasser meer krijgt van een bonte combinatie van rijtuigen maar meer eenheidsworst krijgt.
pi_90674419
En net alsof DB niet puur alleen levert wat er in de concessie staat. Waarom meer investeren dan noodzakelijk..
dag
pi_90675380
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn _O_

- Meer variatie op het spoor.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
- Meer internationaal treinverkeer
- Gereserveerde zitplaatsen
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
- Restauratiewagen terug in de treinen
- Betere informatievoorziening
- Uitstekend opgeleid personeel
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
- Etc. Etc.

Deutsche Bahn _O_
Ik ben blij dat hier geen prijsdifferentiatie is. Net als de meeste reizigers wil ik flexibel kunnen reizen. Leuk dat jij je reisje dan 3 maanden van tevoren bedenkt. Als ik zondag opeens naar Amsterdam moet ben ik blij dat ik niet 3x zoveel betaal dan wanneer ik het een maand eerder al wist.

Daarnaast is die informatievoorziening onzin. Ik spreek beter Duits dan sommige servicemedewerkers van DB.
De rest ga ik niet eens op in, want dat is meer zo door de grootte van het land :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:53:20 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90677447
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef Ascendancy het volgende:
Ook een faal trouwens dat als je dan een heel nieuw station bouwt voor een groeikern, dat je de perrons niet in ieder geval voor de zekerheid vast 12bakken lang maakt :N
Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.
pi_90677904
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.
Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90677958
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.
Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!
pi_90683049
Gelukkig blijft NS, Stel je voor de Arriva won dan hadden ze zowat al het spoor in handen gekregen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90683150
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:06 schreef Brembo het volgende:

[..]

Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!
Dat hele etmet is een gigantische faal. Ieder kwartier kan je met meer materiaal ook hogere capaciteit bieden. Met ETMET heb je daarnaast ook nog extra personeel en aanpassingen aan het spoor nodig. Wat is er dan bedrijfstechnisch een betere keuze?
Er gaan echt niet meer mensen met de trein door reizen. Ieder kwartier is genoeg voor Culemborg en Houten. Daarnaast reed tijdens ETMET alles met 2/3 minuten vertraging, waardoor je eigenlijk op een koord aan het balanceren bent waarbij zo de hele dienstregeling in elkaar kan klappen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90683252
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:08 schreef Temlin het volgende:
Gelukkig blijft NS, Stel je voor de Arriva won dan hadden ze zowat al het spoor in handen gekregen.
Arriva? :')
pi_90683452
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:12 schreef Socios het volgende:

[..]

Arriva? :')
quote:
Concurrent Arriva (Deutsche Bahn) ziet de steun voor de NS op het Binnenhof met lede ogen aan. Arriva-topman Anne Hettinga noemt het gunnen van de concessie aan de NS een 'historische blunder'. "Je verlengt toch geen contract met een bedrijf dat slecht presteert? Dan haal je alle prikkels weg om beter te functioneren."
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 december 2010 @ 17:39:12 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90684382
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:35 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE had ;). Het treinproduct is sinds eind jaren 80 geen hobbyproduct maar dient meer zakelijk bekeken te worden.

Het is jammer voor de spotter dat hij geen harde plasser meer krijgt van een bonte combinatie van rijtuigen maar meer eenheidsworst krijgt.
Mja, SNCF boert ook niet zo best. Het TGV-net doet het goed, maar de rest is zwaar verouderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90686551
Daar zit je dan oudejaarsavond in een trein ergens in een weiland bij gouda. Wachtend achter een gestrande trein.
pi_90686620
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:32 schreef Fixers het volgende:
Daar zit je dan oudejaarsavond in een trein ergens in een weiland bij gouda. Wachtend achter een gestrande trein.
Ik ga straks nog met een trein die na 19.30u vertrekt. :D
pi_90687983
Nou we zijn weer gaan rijden en met een mooie +15 op Rotterdam aangekomen. Enige duidelijkheid over de toedracht, of mogelijke alternatieve aansluitingen worden er niet gegeven.

Was er niet iets gaande over het beter informeren van reizigers?
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:10:28 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90692928
Hier uit het afgelegen Slappeterp iedereen van het TreinenTopic toch een goed nieuwjaar gewenst!
  vrijdag 31 december 2010 @ 22:22:21 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90693274
I6/I10 komt tijdelijk terug
Vanwege defecten aan enkele ICR-Prio rijtuigen komt er tijdelijk één I6/I10-stam in de Benelux.
Planning:
Ma-vr: Tr. 9201 v. Roosendaal 7.30, a. Amsterdam 9.06.
Tr 9232 v. Amsterdam 10.54, a. Roosendaal 12.32
Tr 9237 v. Roosendaal 16.30, a. Amsterdam 18.06
Tr 9264 v. Amsterdam 18.54, a. Roosendaal 20.32

za-zo: Tr 9205 v. Roosendaal 9.30, a. Amsterdam 11.06
Tr, 9236 v. Amsterdam 12.54, a. Roosendaal 14.32
Tr. 9241 v. Roosendaal 18.30, a. Amsterdam 20.06
Tr. 9268 v. Amsterdam 20.54, a. Roosendaal 22.32

Voor hoelang dit in dienst blijft, weet ik niet te zeggen. In ieder geval tot de Beneluxstammen weer gerepareerd zijn. Afwijkingen in de omlopen kunnen altijd zo blijven, en ik geef dus geen garanties.
pi_90693335
Ah gaaf! Binnenkort dan nog snel eens een ritje mee maken, bedankt voor het posten greavy! *O*
  Redactie Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 00:33:53 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90696467
Iedereen een goed sporend 2011 gewenst *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90696475
Ook even proberen zo'n `stammetje´ mee te pakken, dat is de vorige keer helaas niet gelukt.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 01:16:39 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90697550
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
pi_90698944
Gelukkig nieuwjaar!

En @greavy: kijk, zo begrijpen wij (of iig ik) het ook. ^O^
Moet trouwens maar gauw die kans grijpen - vorige keer dat die dingen reden heb ik er niet een keet in gezeten.
pi_90699377
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 01:59 schreef Igen het volgende:
Moet trouwens maar gauw die kans grijpen - vorige keer dat die dingen reden heb ik er niet een keet in gezeten.
Ik heb ze één keer zien rijden toen ik zelf in een andere Beneluxtrein zat (ICRm-prio-stam).
  zaterdag 1 januari 2011 @ 07:26:23 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90702683
Goeiemorgen. Wat een pestweer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 07:30:28 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90702691
quote:
Arnhem-Nijmegen/Tiel

Message zaterdag 1 januari 2011, 07:11 :
Reason: aanrijding met een persoon
Tussen Arnhem en Lent/Zetten-Andelst rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Arnhem en 's-Hertogenbosch/Tiel reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Nijmegen en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
De eerste trein moet bij wijze van spreken nog rijden en er is al een aanrijding geweest. Wel mooi kut dat ik juist nu in Elst zit en zometeen de trein naar Breda wil nemen. AV geeft aan dat de IC van 8.04 niet rijdt, IC 8.34 rijdt wel. Vooralsnog.niet.

Dan maar later naar huis.

[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 01-01-2011 07:50:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')