idd: nog nooit iemand zien doen. En ook nog nooit bij collega's gehoord die al enkele auto's gereden hebben dat een turbo stuk ging binnen 200k kmquote:Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof iedereen dat hier doet. Ik heb nog nooit gezien dat iemand na de rit in de auto blijft zitten met de motor aan vanwege de levensduur van de turbo.
Ik kan me voorstellen dat je dat zou overwegen om te doen als je je auto van plan bent jaren lang te houden. Maar welke automobilist houdt zijn auto nog voor lange tijd?
Dat is op een industrieterrein... Nee, daar wil je wonen!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:30 schreef Afketser het volgende:
Niet dan?
Moet je eens kijken wat je voor 7 ton kan kopen:
HUIS
Nou en?quote:Daar heb je bij ons maar een rijtjeshuis voor zonder tuin.
Nee, het punt is dat je niet je motor af moet zetten als de turbo net daarvoor vol op druk is geweest. Het typische is dat je iha het laatste deel van je rit rustig rijdt (in een woonwijk, op een parkeerkeerplaats, enz. enz. waardoor de turbo al van nature weer tot rust is gekomen.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:26 schreef Palomar het volgende:
Ja, ik ook niet. Heb zelf geen turbo, maar m'n vader heeft altijd Volvo turbodiesels gehad waarmee die tot zo'n 350K doorrijdt, maar ook nooit iets met de turbo gehad. En die zet hem altijd direct uit. Lijkt me dus dat die dingen wel zo degelijk gemaakt zijn dat ze er wel tegen kunnen om door gewone mensen gebruikt te worden.
Misschien dat dit bij bepaalde high performance turbo's gevoeliger is?
het punt was ook dat sommige mensen aangeven dat ze de motor nog een volle minuut stationair laten draaien voordat ze hem uitzettenquote:Op zondag 2 januari 2011 17:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat je niet je motor af moet zetten als de turbo net daarvoor vol op druk is geweest. Het typische is dat je iha het laatste deel van je rit rustig rijdt (in een woonwijk, op een parkeerkeerplaats, enz. enz. waardoor de turbo al van nature weer tot rust is gekomen.
Dat doe ik idd ook altijd. Als ik mn auto op contact zet hoor je eerst wat gezoem van een elektromotor oid (brandstofpomp?). Pas daarna zet ik hem aan. Geen idee of dat ook moet, want hij start ook wel zonder te wachtenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Sleutel in contact en even een paar tellen wachten zodat de computer zichzelf alvast afregelt.
Motor aan.
Maar soms kan dat dus wel nodig zijn...quote:Op zondag 2 januari 2011 19:16 schreef Palomar het volgende:
het punt was ook dat sommige mensen aangeven dat ze de motor nog een volle minuut stationair laten draaien voordat ze hem uitzettenDat vind ik ook wat overdreven en zou niet zo moeten zijn voor een 'gebruiksproduct'.
dat doe ik wel. plus dat de achterruit verwarming aangaat. ik begin met de zijruiten.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:56 schreef Maharbal het volgende:
Ik laat de auto ook nooit warmdraaien terwijl ik de ruiten krab. Het is meteen starten en wegrijden.
moet je wel pas wegrijden als de zon schijntquote:Op zondag 2 januari 2011 23:27 schreef QuantumCat het volgende:
(wat ik ook doe, als ik er erg in heb, is de auto met de neus naar de kant van de opgaande zon zetten, als het dan licht wordt, wordt de voorruit als eerste warm, en het ijs erop wordt dan ook sneller zacht)
Je kunt best meteen 120 rijden als de motor koud is. Het is allen de manier waarop je die 120 haalt, dat een probleem kan zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:
Tja, wat is warm rijden. Ik woon niet zo heel ver van de snelweg. Ik denk iets van 1500 meter vanaf mn voordeur tot invoegen op de autoweg. Dus de auto is nog niet warm maar het metertje loopt wel al naar boven als ik daar ben. Dan weer 2 km verder wordt het autosnelweg, dus dan rij ik al 120km/u. Dus echt tijd om op te warmen voor ik 120km/u rij heb ik niet.
Ja, daar heb ik ook weleens over gehoord. Motoren kunnen ook wel meer hebben dan sommige mensen denken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Hebben mensen hier al eens gezien hoe nieuwe auto van de boot komen?
Doen ze bij Porsche bijzonder netjes trouwens. In colonne en langzaam. Geen kans dat die het zwaar krijgen.
Weet van bekenden dat er wel Audi's zijn die al schade hebben voordat ze in showroom staan![]()
En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen
Eens, maar de allereerste kilometers zijn de belangrijkste voor het motorblok, omdat onderdelen op elkaar in moeten lopen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Dat is echter nog steeds geen reden om elke ochtend volgas de straat uit te racen met je koude motor. Op de langere termijn ga je daar namelijk wel de gevolgen van voelen.
Dat is dus gewoon je brandstofpomp die het systeem op druk zetquote:Op zondag 2 januari 2011 19:49 schreef QuantumCat het volgende:
'gezoem' dat roept mijn moeder ook. Dat hoor je (idd) als je de sleutel omdraait in het contact.
Daarom moet ik hem niet meteen starten.
... het is de CD speler van de autoradio.
Whehe, dat denk jij.. Wellicht dat het bij aankomst netjes gebeurd, maar de monteurs beulen die auto's echt af.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Hebben mensen hier al eens gezien hoe nieuwe auto van de boot komen?
Doen ze bij Porsche bijzonder netjes trouwens. In colonne en langzaam. Geen kans dat die het zwaar krijgen.
Weet van bekenden dat er wel Audi's zijn die al schade hebben voordat ze in showroom staan![]()
En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen
Dit dus.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
KVS 5000 toeren...quote:Op zondag 9 januari 2011 18:28 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn KVS is al na 5 minuten op 90 graden, dan trek ik hem ook wat verder open maar 5000RPM+ probeer ik te ontwijken totdat het tijd is na mijn mening.. dan gaat ze ook vol open..
KVS 5000 toeren?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
KVS 5000 toeren...
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |