Ik heb ook nog wel een kaasfondue receptje, wij noemden het thuis altijd kinderkaasfondue, zonder wijn. Ik vind 'em lekker.
(kinder) Kaasfondue
Benodigdheden:
40 gr boter
40 gr bloem
0,5 liter water
bakje champignons
150 gr Kernhem kaas (dat stinkt ja...
)
250 gr jonge kaas
150 gr ham (plakjes)
peper en zout
peterselie
Hoe maak je het:
Champignons fijnsnijden, de kaas dun raspen, ham in kleine stukjes snijden.
De champignons in halve liter water zo n 4 minuten koken.
Boter in pan smelten, bloem erbij doen en roeren tot een bal.
De helft van het vocht van champignons door een zeef erbij gieten en tot een glad papje roeren. Dan de andere helft van het vocht erbij en weer glad roeren.
Kaas toevoegen en weer roeren tot de kaas gesmolten is, ham toevoegen en champignons toevoegen. Peper en zout naar smaak toevoegen en wat peterselie toevoegen.
In een pannetje op een theelichtje op tafel zetten en met stokbrood (of andere dingen) erin dopen, eet smakelijk.
Als je er geen champignons in wilt doen kan je ook een bouillonblokje oplossen in de halve liter water.Ik maak het zelf altijd zonder champignons, want daar hou ik niet zo van.
Binnenkort maar eens kijken of onze kleine kaaaaasssskop het ook lekker vindt, want het is alweer een tijdje geleden.
Ik had gisteravond eigenlijk al om half 10 wel in bed willen kruipen, maar dat werd zo ongezellig bevonden, dus toch maar bij de buren op de bank gehangen met wederhelft. Na een uurtje buiten om 12 uur ben ik mn bed in gegaan en ik kreeg het maar niet warm. IJskoude voeten en handen, ik viel pas tegen 3-en in slaap, kinders werden nog even wakker toen ik er net in lag...
Maar voel me brak nu, volgens mn lief heb ik een kater, van een half glaasje champagne... sure...