Ik ben vanmorgen nog wel op de fiets gegaan... de grote straten is nog wel te doen, maar ik ben toch gevallen bij het oversteken van de singel. Nu dus zere knie, maar ben wel naar mn werk gegaan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook geen oliebollen. Mams heeft wat appelflappen besteld bij de bakker. Misschien dat ik nog even langs een kraam rij voor een zak, maar heel veel eet ik die dingen ook niet. Heb er nog geen gehad dit jaar!
Zonet geprobeerd boodschappen te doen. Maar aan het eind van de straat omgekeerd: te glad.. Er ligt op de stoepen en de straat een ijslaag. En mijn glibberende peuter wilde alleen nog getild worden.. Dus dan straks maar met de auto als man thuis is..
Hier ook kniepekes. Maak je platten (oudjaarskoekjes, het jaar is al uitgerold) of opgerolde (nieuwjaarskoekjes, het jaar is nog opgerold)? Ik platten.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:33 schreef Macka66 het volgende:
Kniepertjes bakken vandaag, de dag in het jaar dat ik mijn Achterhoekse familiewortels eer
ik zie het net..quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:29 schreef moussy het volgende:
Hele dunne 'wafels' en dan opgerold, en vullen met slagroom
Platten, na 10 rolletjes waren mijn vingers aangebrand... tjee was is dat heet zegquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:25 schreef cattie het volgende:
[..]
Hier ook kniepekes. Maak je platten (oudjaarskoekjes, het jaar is al uitgerold) of opgerolde (nieuwjaarskoekjes, het jaar is nog opgerold)? Ik platten.
Heb je dan ook het andere beslag gemaakt?quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:35 schreef Muks het volgende:
[..]
Platten, na 10 rolletjes waren mijn vingers aangebrand... tjee was is dat heet zeg
sushimatje gebruikenquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:35 schreef Muks het volgende:
[..]
Platten, na 10 rolletjes waren mijn vingers aangebrand... tjee was is dat heet zeg
ik heb nu het iets dikkere beslag gemaakt, het hele dunne de vorige keer. Dit moest een nacht staan en dikte toen flink in, kon er geen bolletjes van rollen, maar met het meloenbollenmesje ging het prima !quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:41 schreef cattie het volgende:
[..]
Heb je dan ook het andere beslag gemaakt?
Wij hebben in de familie 2 verschillende recepten:quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:07 schreef Muks het volgende:
[..]
ik heb nu het iets dikkere beslag gemaakt, het hele dunne de vorige keer. Dit moest een nacht staan en dikte toen flink in, kon er geen bolletjes van rollen, maar met het meloenbollenmesje ging het prima !
Mous das een idee thx!!
Ik heb nog weer een ander recept :quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef cattie het volgende:
[..]
Wij hebben in de familie 2 verschillende recepten:
Platten:
pond bloem
250 gr boter
150 gr witte basterdsuiker
150 gr bruine basterdsuiker
2 eieren
kaneel
zout
opgerolde:
pond bloem
pond suiker
250 gr boter
2 eieren
1/4 liter melk
1/4 liter water
2 pakjes vanillesuiker
kaneel
zout
Mwah het valt tegen uiteindelijk hoor, als je de materiaalkosten doorrekent en dan nagaat hoeveel uur je eraan kwijt bent om het in elkaar te draaien dan denk ik dat de etsy-mevrouw er niet eens gek veel op verdient. Heus wel wat, maar omgerekend naar uurloon kun je wsl beter in een winkel achter de kassa gaan staanquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:59 schreef Muks het volgende:
misschien is dit wel het gat in de markt voor hier... die prijzen zijn echt huge
Ja bij de woonstore & loods5 hebben ze die dingen ook.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Incantrix, ik heb het via etsy.com besteld: http://www.etsy.com/shop/missprettypretty
Ja, gruwelijk duur, niet mijn gewoonte, maar het moest gewoon...En ze kunnen er jaren mee doen.
![]()
noh 2011 sla k even over hoor streepjesgewijsquote:Op zaterdag 1 januari 2011 00:15 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal.![]()
Ons meisje ligt heerlijk te slapen. Nog een uurtje en wij kunnen ook. Dat er in 2011 maar heeeeeeeel veel nominaties zijn voor de buikawards en dat huuphuup als enige in de race is in het 2e streepjes topic.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |