Ja, want de lijst heeft gelijkquote:Op woensdag 29 december 2010 22:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er schijnen acht mooiere te zijn.
Ja, inderdaad...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:27 schreef Dos37 het volgende:
Working Class Hero
Dat ze dat nummer ooit een keer verkracht hebben dat moest strafbaar zijn.
Nou op momenten ja. Nog niet helemaal fris helaas.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:29 schreef Eska het volgende:
[..]
Jij voelt je weer een stukske beter, geloof ik?
Die momenten heb je iig! Vasthouden. Daarna uitbreiden.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou op momenten ja. Nog niet helemaal fris helaas.
Volgens het publiek, zeg ik er met nadruk bij.quote:
Na Kane gaat het vast beterquote:Op woensdag 29 december 2010 22:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou op momenten ja. Nog niet helemaal fris helaas.
Je hebt je radio na 10 jaar uit het vet gehaald?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:32 schreef Eska het volgende:
Dit ken ik ook al niet.
En het nummer hierna zegt me zo gauw ook al niets.
Deels heeft hij denk ik wel gelijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
wat `n waardeloos stuk
http://opinie.volkskrant.(...)/2#reactieformmarker![]()
![]()
![]()
![]()
volgend nummer is een modern hippie nummerquote:Op woensdag 29 december 2010 22:32 schreef Eska het volgende:
Dit ken ik ook al niet.
ik ben naar een concert van hem geweest, ben ik dan een hippie?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef jrk1990 het volgende:
[..]
volgend nummer is een modern hippie nummer
Nee, Jasonquote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef Aalbers het volgende:
[..]
ik ben naar een concert van hem geweest, ben ik dan een hippie?
Hoe was dit live? Ik vind het een beetje nietszeggend.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Zo waardeloos is dat stuk niet vind ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
wat `n waardeloos stuk
http://opinie.volkskrant.(...)/2#reactieformmarker![]()
![]()
![]()
![]()
waar luisterde jij de afgelopen jaren naar dan?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:32 schreef Eska het volgende:
Dit ken ik ook al niet.
Ik heb best regelmatig de radio aan eigenlijk. Maar vast niet op de hipste zender.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef D. het volgende:
[..]
Je hebt je radio na 10 jaar uit het vet gehaald?
Nostalgieradio??quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef Aalbers het volgende:
[..]
waar luisterde jij de afgelopen jaren naar dan?
Heel vet. Hij zingt live heel anders dan op cd, maakt er elke keer een show van. Zoek maar wat filmpjes op op youtube... Hij is heel goed live.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hoe was dit live? Ik vind het een beetje nietszeggend.
Ik vind het iig leuker klinken dan Kane.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef jrk1990 het volgende:
[..]
Zal ik eens doen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:35 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Heel vet. Hij zingt live heel anders dan op cd, maakt er elke keer een show van. Zoek maar wat filmpjes op op youtube... Hij is heel goed live.
Van alles & heel veel. Wereldvreemd soms, ik zei 't al hè.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef Aalbers het volgende:
[..]
waar luisterde jij de afgelopen jaren naar dan?
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef Fred_B het volgende:
Dit was 1 van de nummers die bij ons trouwen gedraaid werden![]()
Ik moet wel zeggen dat mijn vrouw dat wat sterker gepusht heeft dan ik
In welk deel dat dan?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Deels heeft hij denk ik wel gelijk.
Woow even rustig. Mraz heeft zelf gezegd dat het zijn eigen hippie-liedje is, want zo'n liedje wilde hij altijd al maken. Verder ken ik zijn muziek niet, dus daar kan ik geen uitspraken over doen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar hoort nog niet in de lijst en zeker niet zo hoog.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:33 schreef jrk1990 het volgende:
[..]
Graag gedaan!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:38 schreef Eska het volgende:
Dank voor de tips, Aalbers! Ga ik op een rustiger moment eens beluisteren.
Nou, hij heeft het over een witte lijst, dat is natuurlijk ook zo... er staan veel te weinig donkere mensen in de top100. Maar ook dat er teveel nieuwe nummers in staan.. ik vind dat een nummer minimaal 5 jaar oud moet zijn om in de top2000 te mogen komen... Met het stuk over de keuzelijst ben ik het ook eens.quote:
ben ik het ook wel eens. Ze hullen zich nu in stilzwijgen en het is geheel onduidelijk hoeveel stemmen een nummer bijv. gekregen heeft.quote:de top 2000 moet eerlijker, transparanter worden
Dit klinkt iig een stuk beter dan het liedje van daarnet... dit vind ik best mooi.quote:
Er zijn nog best een boel nummer eigenlijk die best in de lijst mogen, alleen dan ergens bij de laagste 100. Veel meer dan 100 iig.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar hoort nog niet in de lijst en zeker niet zo hoog.
Het is vooral waardeloos omdat het geen feiten zijn die hij presenteert. Het is zijn mening dat het oubollige muziek is maar blijkbaar vindt de meerderheid dat nog steeds goed. Daarbij heeft hij de lijst niet goed bekeken als hij zegt dat er geen vernieuwing in de lijst plaats vindt. Coldplay staat 2x in de top 10, Adele in de top 20 en de hoogste nieuwkomer is een plaat van dit jaar!! hoe veel vernieuwing wil je hebben?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo waardeloos is dat stuk niet vind ik.
My Heart Is Yours van Didrik Solle-Tangen en L'Atlantique van Michel Sardou, niet zulke bekende nummers overigens.quote:
Hij is live ook steengoed, en heeft hele mooie andere nummers!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dit klinkt iig een stuk beter dan het liedje van daarnet... dit vind ik best mooi.
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Het is vooral waardeloos omdat het geen feiten zijn die hij presenteert. Het is zijn mening dat het oubollige muziek is maar blijkbaar vindt de meerderheid dat nog steeds goed. Daarbij heeft hij de lijst niet goed bekeken als hij zegt dat er geen vernieuwing in de lijst plaats vindt. Coldplay staat 2x in de top 10, Adele in de top 20 en de hoogste nieuwkomer is een plaat van dit jaar!! hoe veel vernieuwing wil je hebben?
Daarbij: hoezo martelgang voor muziekliefhebbers? ontzettend veel mensen genieten een week lang van de top 2000. Ben je dan geen "echte muziekliefhebber"? dat pretentieuze geneuzel![]()
![]()
"oeh ik voel me beter want ik houd niet van het grote deel van de muziek die in de top 2000 staat" blah blah blah. Als hij andere, nieuwere muziek er in wilt hebben had ie moeten stemmen. Iets zegt me dat ie dat niet gedaan heeft.
* Timo20 mompelt iets met stuurlui die aan wal staan...
Altijd die Hollandse negativiteit![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, ik ken ze iig niet...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
My Heart Is Yours van Didrik Solle-Tangen en L'Atlantique van Michel Sardou, niet zulke bekende nummers overigens.
Dat ligt niet aan de lijst maar aan de mensen die op die witte muziek stemmen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou, hij heeft het over een witte lijst, dat is natuurlijk ook zo... er staan veel te weinig donkere mensen in de top100. Maar ook dat er teveel nieuwe nummers in staan..
Oneens. Een nummer als Viva La Vida of Clocks van Coldplay is een instant klassieker die er met recht in staat. De nieuwe platen die er dit jaar in staan maar volgend jaar bijvoorbeeld niet die verdwijnen dan ook wel weer eruit.quote:ik vind dat een nummer minimaal 5 jaar oud moet zijn om in de top2000 te mogen komen...
Hoe wil je `t dan? dat iedereen gewoon 25 eigen keuzes mag opgeven? wordt denk gewoonweg te moeilijk tellen van de stemmen. Denk dat `t daar mee te maken heeft...quote:Met het stuk over de keuzelijst ben ik het ook eens.
True!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:44 schreef jrk1990 het volgende:
Nja hij heeft het over hoogconjunctuur van de dag, dat klopt: Caro Emerald, Adele maken wat mij betreft geen hoogstaande nummers en horen zeker niet in de top 100 thuis. Het is mijn mening, maar ik denk dat velen het wel met mij eens zijn.
hij haalt wel een paar feiten aan en op die punten ben ik het wel met hem eens: Het weren van nummers (en ja, daar is bewijs van), het niets doen met vrije keuzes (al zegt ie dat niet exact, maar toch) en de stortvloed aan nieuwe nummers...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Het is vooral waardeloos omdat het geen feiten zijn die hij presenteert. Het is zijn mening dat het oubollige muziek is maar blijkbaar vindt de meerderheid dat nog steeds goed. Daarbij heeft hij de lijst niet goed bekeken als hij zegt dat er geen vernieuwing in de lijst plaats vindt. Coldplay staat 2x in de top 10, Adele in de top 20 en de hoogste nieuwkomer is een plaat van dit jaar!! hoe veel vernieuwing wil je hebben?
Daarbij: hoezo martelgang voor muziekliefhebbers? ontzettend veel mensen genieten een week lang van de top 2000. Ben je dan geen "echte muziekliefhebber"? dat pretentieuze geneuzel![]()
![]()
"oeh ik voel me beter want ik houd niet van het grote deel van de muziek die in de top 2000 staat" blah blah blah. Als hij andere, nieuwere muziek er in wilt hebben had ie moeten stemmen. Iets zegt me dat ie dat niet gedaan heeft.
* Timo20 mompelt iets met stuurlui die aan wal staan...
Altijd die Hollandse negativiteit![]()
![]()
![]()
![]()
Wat dacht je van een grotere keuzelijst.. Maar dat WIL radio 2 niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef Timo20 het volgende:
Hoe wil je `t dan? dat iedereen gewoon 25 eigen keuzes mag opgeven? wordt denk gewoonweg te moeilijk tellen van de stemmen. Denk dat `t daar mee te maken heeft...
Daar ben ik ook `t mee eensquote:Op woensdag 29 december 2010 22:44 schreef jrk1990 het volgende:
Nja hij heeft het over hoogconjunctuur van de dag, dat klopt: Caro Emerald, Adele maken wat mij betreft geen hoogstaande nummers en horen zeker niet in de top 100 thuis. Het is mijn mening, maar ik denk dat velen het wel met mij eens zijn.
Er staat maar weinig zwarte muziek in de keuzelijst. Ik noem een aantal nummers van Bob Marley o.a. Redemption Song, Marvin Gaye. Of je moet een complete keuzelijst doen of alleen eigen keus. Niet een zo beperkte keuzelijst. En ja, een eigen keuzelijst is meer werk voor zowel de kiezer als radio2 maar de lijst hoeft wmb ook niet binnen 1 dag klaar te zijn.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de lijst maar aan de mensen die op die witte muziek stemmen.
[..]
Oneens. Een nummer als Viva La Vida of Clocks van Coldplay is een instant klassieker die er met recht in staat. De nieuwe platen die er dit jaar in staan maar volgend jaar bijvoorbeeld niet die verdwijnen dan ook wel weer eruit.
[..]
Hoe wil je `t dan? dat iedereen gewoon 25 eigen keuzes mag opgeven? wordt denk gewoonweg te moeilijk tellen van de stemmen. Denk dat `t daar mee te maken heeft...
Als in Stop Making Sense?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:47 schreef Eska het volgende:
Dit nummer vind ik in de live-versie leuker.
Welke nummers zijn geweerd dan? dat heb ik dan gemist. En wat/waar is dat bewijst?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
hij haalt wel een paar feiten aan en op die punten ben ik het wel met hem eens: Het weren van nummers (en ja, daar is bewijs van), het niets doen met vrije keuzes (al zegt ie dat niet exact, maar toch) en de stortvloed aan nieuwe nummers...
Maar goed, mijn mening is vrij bekend hier op deze punten.
Ik ben wel met je eens dat hij op bepaalde punten onzin uitkraamt.
Die was geniaal!quote:
Én verboden in België.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
Ik heb helemaal niks met Madonna, maar dit is wel mooi.
Mee eensquote:Op woensdag 29 december 2010 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
Ik PM je wel even.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Welke nummers zijn geweerd dan? dat heb ik dan gemist. En wat/waar is dat bewijst?
idemquote:Op woensdag 29 december 2010 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
Slaap lekker en tot morgenquote:Op woensdag 29 december 2010 22:51 schreef MarijeH het volgende:
Mooi nummer van Madonna.
Maar ik ga nu slapen. Tot morgen
Welterustenquote:Op woensdag 29 december 2010 22:51 schreef MarijeH het volgende:
Mooi nummer van Madonna.
Fix You vind ik hun mooistequote:Op woensdag 29 december 2010 22:51 schreef jrk1990 het volgende:
[..]
idem
over Coldplay, ik vind het een geweldige band, maar ik snap niet dat zoveel mensen clocks en viva la vida zo geweldig vinden. Ik houd van de wat meer 'hardere' coldplaynummers zoals Talk en Speed of Sound
Dat is absoluut waar. Zo erger ik me al jaren aan `t feit dat er zo ontzettend weinig van mijn heldinquote:Op woensdag 29 december 2010 22:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat dacht je van een grotere keuzelijst.. Maar dat WIL radio 2 niet.
Truste!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:51 schreef MarijeH het volgende:
Mooi nummer van Madonna.
Eén of andere Belg claimde dat hij de melodie had bedacht en dat mevrouw Ciccone het wel van hem gejat zou hebben. Alsof zij ooit van hem gehoord zou hebbenquote:Op woensdag 29 december 2010 22:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werkelijk??![]()
Ik heb ook niets met Madonna, ook nooit gehad..
Slaap lekkerquote:Op woensdag 29 december 2010 22:52 schreef Fred_B het volgende:
Ja, ik ben er ook vandoor. Tot morgen
Ook truste dan!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:52 schreef Fred_B het volgende:
Ja, ik ben er ook vandoor. Tot morgen
Volgens mij is die nieuw binnengekomen, en knap hoog.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:52 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Fix You vind ik hun mooisteStaat er vast niet in...
Waarover was je geschokt?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:53 schreef dasorakel het volgende:
Wat vinden jullie overigens van de lijst? Ik zat m net te bekijken ik was behoorlijk geschokt.
Dat ben ik elk jaar.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:53 schreef dasorakel het volgende:
Wat vinden jullie overigens van de lijst? Ik zat m net te bekijken ik was behoorlijk geschokt.
Grootste stijger van de lijstquote:Op woensdag 29 december 2010 22:52 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Fix You vind ik hun mooisteStaat er vast niet in...
Om een voorbeeldje te noemen.. 2x coldplay in de top 10. Nirvana pas op 51. En begrijp me neit verkeerd, vorig jaar was ik 2x bij concert van coldplay. Laura Jansen hoger dan KOL.quote:
In plaats van Bin Laden-lookalike.quote:
Die was toch een uurtje offline?quote:
Ah, dan heb ik niks gezegdquote:
De aanwezigheid van KOL in de lijst vond ik veel schokkender.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:56 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Om een voorbeeldje te noemen.. 2x coldplay in de top 10. Nirvana pas op 51. En begrijp me neit verkeerd, vorig jaar was ik 2x bij concert van coldplay. Laura Jansen hoger dan KOL.
Ik moet ff de lijst erbij pakken voor meer schokkende feiten
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:57 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Jij toch niet.Hoogstens dat er weer een goed nummer in is gekomen.
Ja, zo zijn er elk jaar een paar schokkende feiten. Ik probeer er gewoon mee te leven...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:56 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Om een voorbeeldje te noemen.. 2x coldplay in de top 10. Nirvana pas op 51. En begrijp me neit verkeerd, vorig jaar was ik 2x bij concert van coldplay. Laura Jansen hoger dan KOL.
Ik ben tot op het bot geschokt dat Wuthering Heights buiten de top 100 staat.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:56 schreef dasorakel het volgende:
Veel luisterplezier en welterusten.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:57 schreef D. het volgende:
Het volgende uur is er eentje dat gemist kan worden, dus ik ga naar mijn boek luisteren
Voor dadelijk/straks: welterusten
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:57 schreef D. het volgende:
Het volgende uur is er eentje dat gemist kan worden, dus ik ga naar mijn boek luisteren
Dat een kerstliedje nog zo hoog staat...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:58 schreef Ferdo het volgende:
592 Bob Dylan I want you
591 Janis Joplin Mercedes Benz
590 Bruce Springsteen My hometown
589 Acda & De Munnik De Kapitein deel II
588 Amy Winehouse You know Im no good
587 Bløf Aanzoek zonder ringen
586 Genesis Land of confusion
585 Melanie Beautiful people
584 Joe Jackson Be my number two
583 B.B. King The thrill is gone
582 Brainbox Down man
581 Allman Brothers Band Jessica
580 Chris Rea Driving home for Christmas
579 George Baker Selection Little green bag
Hee, een kerstliedje!!!!
Ik kijk het nog, kippevel bij ned-bra...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ben ik weer! Bij het WK overzicht is de finale aangebroken, dat doet nog teveel pijn!
Top 2000
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ben ik weer! Bij het WK overzicht is de finale aangebroken, dat doet nog teveel pijn!
Top 2000
Oh, was Ofyles idd!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat Ofyles of Morpheus.
mwah uurtje van 12 tot 1 uur kan ik veel meer missenquote:Op woensdag 29 december 2010 22:57 schreef D. het volgende:
True..quote:Op woensdag 29 december 2010 23:00 schreef Eska het volgende:
Niet geschokt zijn joh!?! Hooguit verwondering zo nu en dan (oké Heel Veel verwondering soms). En verder gewoon genieten van wat leuk is.
Ja dat kreeg ik ook! En bij het schot van Gioquote:Op woensdag 29 december 2010 23:00 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Ik kijk het nog, kippevel bij ned-bra...
Inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2010 23:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja dat kreeg ik ook! En bij het schot van Gio
Thanks Diaan!
Niks gemerkt?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:01 schreef Diaan73 het volgende:
ow ow... die fietsenwinkel is hier in de buurt volgens mij..Even rtvoost checken.
't Is al weer geblust & onder contrôle, las ik. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de schrik er even goed in zit.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:01 schreef Diaan73 het volgende:
ow ow... die fietsenwinkel is hier in de buurt volgens mij..Even rtvoost checken.
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:03 schreef jrk1990 het volgende:
588 Amy Winehouse You know Im no good Amy![]()
Nee, ik lees dat het toch een andere is. Deze die ik bedoel, is ook nog dichtbij de vuurwerkrampwijk.quote:
Jaquote:Op woensdag 29 december 2010 23:03 schreef Wickedangel het volgende:
Mooi verhaal vanavond van die vrouw over Dylan
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:04 schreef dasorakel het volgende:
Ik kan t nog steeds niet aan die beelden van t wk![]()
Uiteraard zitten er btw echt topnummers tussen die lijst (mag ook wel met 2000 nummers). Top 50 staan op zich ook weinig klote nummers tussen, maar je mist toch zeker wel een paar geniale nummers.
Ja, was mooi.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:03 schreef Wickedangel het volgende:
Mooi verhaal vanavond van die vrouw over Dylan
Je kunt ze denk ik niet helemaal vergelijken. Amy heeft soul in haar stem, de anderen niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:04 schreef jrk1990 het volgende:
[..]
Ik houd niet van types als Winehouse, Anouk, Adele, driewerf bah bah bah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo dat is eruit
Sssssst! De beelden doemen weer op ook al kijk ik nietquote:Op woensdag 29 december 2010 23:05 schreef Aalbers het volgende:
Robben, waarom schoot je die twee kansen er niet in![]()
Hier leren we van, in 2014 zijn we wereldkampioenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Sssssst! De beelden doemen weer op ook al kijk ik niet
Caro Emerald nummer 23????quote:Op woensdag 29 december 2010 23:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bob Marley - Redemption Song.
![]()
Zoveel mooier als One love, people get ready
Ik ben het eens met jequote:Op woensdag 29 december 2010 23:08 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Caro Emerald nummer 23????![]()
Adele nummer 12?![]()
Guus Meeuwis en Marco Borsato in top 30
Smells Like teen spirit, nummer 71?
[VanGaal-mode]quote:Op woensdag 29 december 2010 23:08 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Adele nummer 12?![]()
Hear Hearquote:Op woensdag 29 december 2010 23:09 schreef jrk1990 het volgende:
Mensen die Adele en Caro Emerald de top 100 in hebben gestemd die mogen actief geëuthanaseerd worden wat mij betreft.
Ben ik blij dat 'Back It Up' op nummer 197 stond, anders had ik me alvast aangegeven...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:09 schreef jrk1990 het volgende:
Mensen die Adele en Caro Emerald de top 100 in hebben gestemd die mogen actief geëuthanaseerd worden wat mij betreft.
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ben ik blij dat 'Back It Up' op nummer 197 stond, anders had ik me alvast aangegeven...
Smells Like Teen Spirit verdient die plaats wmb wel: die plaat heeft een hele generatie (idd. mijn generatie) gedefinieerd en een stem gegeven. Dus die staat wat mij betreft nog te laag.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:08 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Adele nummer 12?![]()
Sommigen die op Caro stemmen zijn 12 jaar. Dan mag 't.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:09 schreef jrk1990 het volgende:
Nee, ik luister 1 week per jaar radio2 en dat is tijdens de top2000. Rest van het jaar 3 fm. muv donderdagmiddag. Dan luister ik KX radio: Rob en Fred.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:09 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Dat hoor ik graag. Ben je btw weer afgestapt van 3fm?
quote:
Niet alleen het muziek, maar ook de persoon Caro is aardig...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:11 schreef Eska het volgende:
[..]
Sommigen die op Caro stemmen zijn 12 jaar. Dan mag 't.
Ik vind het ook leuke muziek overigens. Maar voor mij hoeft ze (nog) niet in deze lijst. En zeker niet zo hoog.
12-jarigen kopen ook geen cd's, het zijn gewoon volwassenen met een enorme wansmaakquote:Op woensdag 29 december 2010 23:11 schreef Eska het volgende:
[..]
Sommigen die op Caro stemmen zijn 12 jaar. Dan mag 't.
Ik vind het ook leuke muziek overigens. Maar voor mij hoeft ze (nog) niet in deze lijst. En zeker niet zo hoog.
Ik dacht dat dasorakel bedoelde dat die te laag stond... dat vind ik wel nl.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Smells Like Teen Spirit verdient die plaats wmb wel: die plaat heeft een hele generatie (idd. mijn generatie) gedefinieerd en een stem gegeven. Dus die staat wat mij betreft nog te laag.
Ik bedoel ook dat Smells like teen spirit zeker top 20 had moeten staan. (persoonlijke mening is hoger, maar staan nog wat erg lekkere nummers boven waar ik mee kan levenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Smells Like Teen Spirit verdient die plaats wmb wel: die plaat heeft een hele generatie (idd. mijn generatie) gedefinieerd en een stem gegeven. Dus die staat wat mij betreft nog te laag.
)quote:Op woensdag 29 december 2010 23:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee, ik luister 1 week per jaar radio2 en dat is tijdens de top2000. Rest van het jaar 3 fm. muv donderdagmiddag. Dan luister ik KX radio: Rob en Fred.
Vijf van mijn vijftien gekozen nummers komen uit de zeroes.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:12 schreef Wickedangel het volgende:
Ik heb alleen op ouwe meuk gestemd. Enige uitzondering was Sex on fire van Kings of Leon
quote:
Dat zeker.quote:het zijn gewoon volwassenen met een enorme wansmaak
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:14 schreef Aalbers het volgende:
Ik weet voor het eerst in jaren weer een cadeau voor me verjaardag: een platenspeler...
Toch goed begrepen!!quote:Op woensdag 29 december 2010 23:14 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat Smells like teen spirit zeker top 20 had moeten staan. (persoonlijke mening is hoger, maar staan nog wat erg lekkere nummers boven waar ik mee kan leven
[..]
Ik ben fok!/internet addict.quote:)
aaah okeej vandaar.. tijdens sr2010 was je ook aardig actief
Als 12-jarigen massaal Justin Bieber en Miley Cyrus liefhebben, dan is het inderdaad keiharde crisis...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:13 schreef jrk1990 het volgende:
[..]
12-jarigen kopen ook geen cd's, het zijn gewoon volwassenen met een enorme wansmaak
Mijn broer heeft een oude, maar wat een heerlijk geluid. Kan ik mooi een platenverzameling aanleggen, die dingen kosten bijna niets meer...quote:
Op dit moment vindt Twan Justin Bieber niet leuk.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als 12-jarigen massaal Justin Bieber en Miley Cyrus liefhebben, dan is het inderdaad keiharde crisis...
Van die 2 heb ik dan weer nog nooit gehoord. En mijn 12-jarige ook niet, geloof ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als 12-jarigen massaal Justin Bieber en Miley Cyrus liefhebben, dan is het inderdaad keiharde crisis...
nou ja, je zou op tijd naar bed gaan vanavondquote:Op woensdag 29 december 2010 23:15 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben fok!/internet addict.Ik vind het ook leuk om dit soort topics te posten en te becommentariëren. Al valt het dit jaar nog mee eigenlijk.
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Op dit moment vindt Twan Justin Bieber niet leuk.
Dan zijn jullie goed bezig.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef Eska het volgende:
[..]
Van die 2 heb ik dan weer nog nooit gehoord. En mijn 12-jarige ook niet, geloof ik.
De stream loopt altijd achter. Tot wel een halve minuut. Is ook zo bij sport via nos-site hoor.quote:
Ik heb er eentje uit 2008quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Even kijken waar ik ook alweer op gestemd heb:
nummers..
Niks uit de 00's!
Dit is nog op tijd toch? Vandeweek was het 2x 2 uur.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou ja, je zou op tijd naar bed gaan vanavond
Maar vier nummers na mijn geboortequote:Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef Aalbers het volgende:
Buddy Holly - Peggy Sue (1957)
Beatles - Here comes the sun (1969)
Cat Stevens - Father and Son (1971)
Billy Joel - Piano man (1974)
Bob Dylan - Hurricane (1975)
Bob Marley & the Wailers - No woman no cry (1975)
Al Stewart - Year of the cat (1977)
Fleetwood Mac - Go your own way (1977)
Dire Straits - Romeo and Juliet (1980)
Bruce Springsteen - The river (1981)
Dire Straits - Telegraph road (1982)
Eric Clapton - Tears in heaven (1992)
Counting Crows - A long december (1996)
Acda & De Munnik - Het regent zonnestralen (1998)
Coldplay - The scientist (2002)
Mijn lijstje, ik ben geveld door het alfabet. Was bij de C of D al vol... Beetje te weinig tijd voor genomen, maar wel steengoede nummers
niet uit principe in ieder gevalquote:Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Luisteren jullie op Oudejaarsavond ook t/m de Nr. 1 naar de Top 2000?
Ik in ieder geval, onder voorbehoud.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wij wel... ondertussen spelletje doen met Twan en hier aanwezig zijn.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hier staan zeker wel wat lekkere nummers tussen... the boss, coldplay.. Acda en de munnik. Billy Joel (mn kroegnummertje) Bob Dylan... een paar die ik niet ken. als ik zo kijk dan moet ik die toch maar eens gaan luisterenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:20 schreef Aalbers het volgende:
Buddy Holly - Peggy Sue (1957)
Beatles - Here comes the sun (1969)
Cat Stevens - Father and Son (1971)
Billy Joel - Piano man (1974)
Bob Dylan - Hurricane (1975)
Bob Marley & the Wailers - No woman no cry (1975)
Al Stewart - Year of the cat (1977)
Fleetwood Mac - Go your own way (1977)
Dire Straits - Romeo and Juliet (1980)
Bruce Springsteen - The river (1981)
Dire Straits - Telegraph road (1982)
Eric Clapton - Tears in heaven (1992)
Counting Crows - A long december (1996)
Acda & De Munnik - Het regent zonnestralen (1998)
Coldplay - The scientist (2002)
Mijn lijstje, ik ben geveld door het alfabet. Was bij de C of D al vol... Beetje te weinig tijd voor genomen, maar wel steengoede nummers
Welke ken je niet?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:22 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Hier staan zeker wel wat lekkere nummers tussen... the boss, coldplay.. Acda en de munnik. Billy Joel (mn kroegnummertje) Bob Dylan... een paar die ik niet ken. als ik zo kijk dan moet ik die toch maar eens gaan luisteren
Misschien moet ik dat de volgende keer ook doen...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:23 schreef Wickedangel het volgende:
Ik had 3x gestemd, ik zal het jullie niet aandoen
ik heb nog wel wat gemist volgens mij omdat ik dan net Senna in bed ging leggen, dus graagquote:Op woensdag 29 december 2010 23:22 schreef Diaan73 het volgende:
Schaap, wil je volgende week weer een dvdtje??
3x Queenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:23 schreef Eska het volgende:
Ik kon ook niet echt goed een keuze maken bij mijn lijstje. Een paar nummers zullen er wel altijd in staan. De meeste nummers kunnen volgende keer net zo goed weer vervallen.
Beatles - Norwegian wood (1965)
Beach Boys - God only knows (1966)
Bee Gees - New York mining disaster 1941 (1967)
Kinks - Waterloo sunset (1967)
Dusty Springfield - Son of a preacher man (1968)
Crosby, Stills, Nash & Young - Our house (1970)
Lou Reed - Satellite of love (1972)
Queen - Love of my life (1975)
Meat Loaf - Bat out of hell (1977)
Jackson Browne - The load out/Stay (1977)
Doe Maar - Smoorverliefd (1981)
David Bowie & Queen - Under pressure (1981)
David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden colours (1983)
Bruce Springsteen - Glory days (1985)
George Michael & Queen - Somebody to love (live) (1993)
Dat is wel te hopen ja, ik vind dit echt helemaal niks.quote:
Op 45 verschillende nummers, dusquote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien moet ik dat de volgende keer ook doen...
Okay, komt voor elkaar. Jullie adres heb ik nog wel volgens mij...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb nog wel wat gemist volgens mij omdat ik dan net Senna in bed ging leggen, dus graag
je kunt de nummer 1 ook op internet bekijken via youtubequote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oké dan!
Ik ga naar vrienden maar daar staat de Top 2000 zeker aan dus ik ga zeker tot 0:00 uur luisteren! Al jaren hetzelfde, vorig jaar niet gelukt omdat ik bij iemand was die de radio niet constant aan had en toen gingen we ook nog eens voor 0:00 uur de kou in om het vuurwerk op de Erasmusbrug te kijken. Ik baalde echt enorm!
Geen idee, helaas nooit mogen zien. Heb laatste jaren sowieso best veel goeie optredens gezien. Lang leve mn bijbaantjequote:Op woensdag 29 december 2010 23:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
De beste liveband die ik ooit gezien heb.
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:26 schreef tong80 het volgende:
'Dat de zachte vingers harder gingen dan we dachten. Het gaat zachter dan gedachten kunnen denken. En ik vraag niet om je hand. Want terstond, zit je weer te wroeten in mijn kont.'
Blöff
Klopt maar op oudejaarsavond in de Top 2000 is speciaal en een heerlijk gevoel!quote:Op woensdag 29 december 2010 23:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je kunt de nummer 1 ook op internet bekijken via youtube
super !quote:Op woensdag 29 december 2010 23:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, komt voor elkaar. Jullie adres heb ik nog wel volgens mij...
Prachtigquote:Op woensdag 29 december 2010 23:25 schreef Diaan73 het volgende:
3x Queen![]()
Love of my life is idd ook wel erg mooi.
Dat is wel fijn. 2 jaar geleden zijn we bij onze buren geweest en gevraagd of ze de top2000 erop wilden zetten, wat ze ook deden.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oké dan!
Ik ga naar vrienden maar daar staat de Top 2000 zeker aan dus ik ga zeker tot 0:00 uur luisteren! Al jaren hetzelfde, vorig jaar niet gelukt omdat ik bij iemand was die de radio niet constant aan had en toen gingen we ook nog eens voor 0:00 uur de kou in om het vuurwerk op de Erasmusbrug te kijken. Ik baalde echt enorm!
Daar is weinig mis mee inderdaad... dankzij jouw lijst kom ik dan weer op joy divisionquote:Op woensdag 29 december 2010 23:27 schreef jrk1990 het volgende:
Mijn top 10 was:
Neil Young - Like A Hurricane
The Cure - A Forest
Dire Straits - Sultans of Swing
U2 - Sunday Bloody Sunday
Radiohead - Street Spirit
The Verve - Bittersweet Symphony
Prince & The Revolution - Purple Rain
Depeche Mode - Enjoy The Silence
The Police - Message in a Bottle
Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
dat is een aardig oude lijst voor iemand uit 1990
Als ze komen... gaan!! Peace is "super" fan van Radihead, ik wat minder, maar wat optreden betreft.. wow zoveel beter als op cd.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:26 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Geen idee, helaas nooit mogen zien. Heb laatste jaren sowieso best veel goeie optredens gezien. Lang leve mn bijbaantje
Wordt bijna traditie..quote:Op woensdag 29 december 2010 23:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
super !
in februari ga ik naar Seattle, kan ik mooi in het vliegtuig kijken...want dan kan ik toch niet slapen
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
Als ik dit nummer hoor moet ik altijd aan de metal versie van Disturbed denken! Die vind ik ook nog eens veel beter
Mooie lijst.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:27 schreef jrk1990 het volgende:
Mijn top 10 was:
Neil Young - Like A Hurricane
The Cure - A Forest
Dire Straits - Sultans of Swing
U2 - Sunday Bloody Sunday
Radiohead - Street Spirit
The Verve - Bittersweet Symphony
Prince & The Revolution - Purple Rain
Depeche Mode - Enjoy The Silence
The Police - Message in a Bottle
Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
dat is een aardig oude lijst voor iemand uit 1990
Ja, maar slechts 1 keer als eerste genoemd hè. Dan valt het niet zo op. Dàcht ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
3x Queen![]()
Love of my life is idd ook wel erg mooi.
Zal ik zeker wel ff gaan werkenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Als ze komen... gaan!! Peace is "super" fan van Radihead, ik wat minder, maar wat optreden betreft.. wow zoveel beter als op cd.
ja, van zaterdag tot zondag...dus best zwaar weekje. maar dan neem ik natuurlijk een mooi kadootje voor beiden meequote:Op woensdag 29 december 2010 23:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wordt bijna traditie..Laat je de dames weer alleen??
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:29 schreef Eska het volgende:
[..]
Ja, maar slechts 1 keer als eerste genoemd hè. Dan valt het niet zo op. Dàcht ik.
ah ok. Sorry!quote:Op woensdag 29 december 2010 23:14 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat Smells like teen spirit zeker top 20 had moeten staan. (persoonlijke mening is hoger, maar staan nog wat erg lekkere nummers boven waar ik mee kan leven
zeker een lekker nummer. maar vooral goed in het geheugen vanwege de clipquote:Op woensdag 29 december 2010 23:30 schreef peaceman het volgende:
Toch wel het beste nummer van Genesis nadat Peter Gabriel vertrokken was.
Leuk zeg op Lowlandsquote:Op woensdag 29 december 2010 23:29 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Zal ik zeker wel ff gaan werken
afgelopen 8 jaar wat geld verdient op lowlands en ondertussen voornamelijk optrends kijken
Daarnaast ook nog wat concertjes meegepakt. Echt heel vervelend
Ik zal t iig in de gaten houden als ze weer in NL komen
Tuurlijk!!quote:Op woensdag 29 december 2010 23:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, van zaterdag tot zondag...dus best zwaar weekje. maar dan neem ik natuurlijk een mooi kadootje voor beiden mee
Ik verwacht dat ik er wel weer ga "werken".quote:Op woensdag 29 december 2010 23:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Leuk zeg op Lowlandswerken. Ik ga komend jaar ook weer naar LL, maar niet werken...
Heb je goed gedaan!! De rest van het weekend op het terrein geweest? Ik heb vorig jaar gemist, het jaar daarvoor ook trouwens.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:33 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ik er wel weer ga "werken".
Afgelopen 2 jaar alleen vrijdagochtend en maandagochtend gewerkt. Afgelopen jaar me op maandagochtend ook nog verslapen. Plus mn vriendin meegesmokkeld
niet heel veel. waarschijnlijk alleen de zondag na aankomst, maar dan heb ik nog een jetlag. Al heeft me dat er twee jaar geleden niet van weerhouden om met een aantal collega's naar Vancouver te rijden.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Tuurlijk!!Zwaar maar ook wel leuk lijkt me. Als je tenminste ook tijd hebt om even "in het rond" te kijken.
Uhuh ja gewoon rest van t weekend op terrein geweest. Dus probeer het komende jaren op dezelfde manierquote:Op woensdag 29 december 2010 23:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb je goed gedaan!! De rest van het weekend op het terrein geweest? Ik heb vorig jaar gemist, het jaar daarvoor ook trouwens.
Wel jammer. Nou ja, misschien komt het er nog wel even van!!quote:Op woensdag 29 december 2010 23:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
niet heel veel. waarschijnlijk alleen de zondag na aankomst, maar dan heb ik nog een jetlag. Al heeft me dat er twee jaar geleden niet van weerhouden om met een aantal collega's naar Vancouver te rijden.
'k vond hem juist wel geinig. Je merkte wel dat hij echt naar een ander liedje overging, maar ook weer niet..quote:
Groot gelijk!! Voorste vak doe ik niet meer. Te druk...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:35 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Uhuh ja gewoon rest van t weekend op terrein geweest. Dus probeer het komende jaren op dezelfde manierAlleen dan zonder die vriendin, want dat is dan weer uit
Hoewel ik btw ook wel een jaar t halve weekend tussen het voorste vak en de band in stond in de alpha. was ook best prima
Real men is voor mij het beste van Joe.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef tong80 het volgende:
Bij dit gezeik ben ik afgehaakt. Dit is voor mijn Joe jackson
Eens.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:38 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Real men is voor mij het beste van Joe.
Ik stond ook niet in het voorste vak. Tussen artiest en voorste vak in. Arbeit hequote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Groot gelijk!! Voorste vak doe ik niet meer. Te druk...![]()
Al heb ik op Pinkpop nog wel vooraan gestaan bij de Pixies.
Ow ja... beveiliging??quote:Op woensdag 29 december 2010 23:38 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ik stond ook niet in het voorste vak. Tussen artiest en voorste vak in. Arbeit he
Sta zelf ook liever neit in voorste vak. Afgelopen tijd alleen bij Arctic Monkeys en Pearl Jam gedaan volgens mij
Die vind ik ook het mooist, denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:38 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Real men is voor mij het beste van Joe.
Ik kende hem van Look Sharp uit 79.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:39 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Ik ook, was ook het eerste nummer dat ik kende van hem
Welterustenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef het_fokschaap het volgende:
helaas ga ik slapen. zou het liefst de hele week luisteren maar dat kan niet
tot morgen
Welterusten, en ook aan de kleinequote:Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef djenneke het volgende:
Ik ga lekker slapen, dag beste mensen, tot morgen!
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef het_fokschaap het volgende:
helaas ga ik slapen. zou het liefst de hele week luisteren maar dat kan niet
tot morgen
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef djenneke het volgende:
Ik ga lekker slapen, dag beste mensen, tot morgen!
mwah soort van.. servicemedewerker.. maar ben redelijk grote kerel. Dus werd daar neergeplant. Heeeeel vervelendquote:
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:42 schreef dasorakel het volgende:
[..]
mwah soort van.. servicemedewerker.. maar ben redelijk grote kerel. Dus werd daar neergeplant. Heeeeel vervelend
Ja ik vond t ook klote. Had ook gewoon gezellig verkeer kunnen regelen of ergens heul ver van t terrein bij een nooduitgang zitten. Wordt ik verdikke voor t podium geplaatstquote:
Volgende keer bezwaar aantekenen...quote:Op woensdag 29 december 2010 23:44 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ja ik vond t ook klote. Had ook gewoon gezellig verkeer kunnen regelen of ergens heul ver van t terrein bij een nooduitgang zitten. Wordt ik verdikke voor t podium geplaatst
Ik nog minderquote:Op woensdag 29 december 2010 23:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik (her)ken dit helemaal niet.Nog nooit gehoord in ieder geval.
Ja is ook een idee. Ik ga gewoon minder werken. ik denk net als afgelopen jaar 1 dagje werkenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgende keer bezwaar aantekenen...
Volgens mij zeg ik hierbij ieder jaar weer "Oh ja". En vervolgens vergeet ik 't weer.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik (her)ken dit helemaal niet.Nog nooit gehoord in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |