Nou, hij heeft het over een witte lijst, dat is natuurlijk ook zo... er staan veel te weinig donkere mensen in de top100. Maar ook dat er teveel nieuwe nummers in staan.. ik vind dat een nummer minimaal 5 jaar oud moet zijn om in de top2000 te mogen komen... Met het stuk over de keuzelijst ben ik het ook eens.quote:
ben ik het ook wel eens. Ze hullen zich nu in stilzwijgen en het is geheel onduidelijk hoeveel stemmen een nummer bijv. gekregen heeft.quote:de top 2000 moet eerlijker, transparanter worden
Dit klinkt iig een stuk beter dan het liedje van daarnet... dit vind ik best mooi.quote:
Er zijn nog best een boel nummer eigenlijk die best in de lijst mogen, alleen dan ergens bij de laagste 100. Veel meer dan 100 iig.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar hoort nog niet in de lijst en zeker niet zo hoog.
Het is vooral waardeloos omdat het geen feiten zijn die hij presenteert. Het is zijn mening dat het oubollige muziek is maar blijkbaar vindt de meerderheid dat nog steeds goed. Daarbij heeft hij de lijst niet goed bekeken als hij zegt dat er geen vernieuwing in de lijst plaats vindt. Coldplay staat 2x in de top 10, Adele in de top 20 en de hoogste nieuwkomer is een plaat van dit jaar!! hoe veel vernieuwing wil je hebben?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo waardeloos is dat stuk niet vind ik.
My Heart Is Yours van Didrik Solle-Tangen en L'Atlantique van Michel Sardou, niet zulke bekende nummers overigens.quote:
Hij is live ook steengoed, en heeft hele mooie andere nummers!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dit klinkt iig een stuk beter dan het liedje van daarnet... dit vind ik best mooi.
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Het is vooral waardeloos omdat het geen feiten zijn die hij presenteert. Het is zijn mening dat het oubollige muziek is maar blijkbaar vindt de meerderheid dat nog steeds goed. Daarbij heeft hij de lijst niet goed bekeken als hij zegt dat er geen vernieuwing in de lijst plaats vindt. Coldplay staat 2x in de top 10, Adele in de top 20 en de hoogste nieuwkomer is een plaat van dit jaar!! hoe veel vernieuwing wil je hebben?
Daarbij: hoezo martelgang voor muziekliefhebbers? ontzettend veel mensen genieten een week lang van de top 2000. Ben je dan geen "echte muziekliefhebber"? dat pretentieuze geneuzel![]()
![]()
"oeh ik voel me beter want ik houd niet van het grote deel van de muziek die in de top 2000 staat" blah blah blah. Als hij andere, nieuwere muziek er in wilt hebben had ie moeten stemmen. Iets zegt me dat ie dat niet gedaan heeft.
* Timo20 mompelt iets met stuurlui die aan wal staan...
Altijd die Hollandse negativiteit![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, ik ken ze iig niet...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
My Heart Is Yours van Didrik Solle-Tangen en L'Atlantique van Michel Sardou, niet zulke bekende nummers overigens.
Dat ligt niet aan de lijst maar aan de mensen die op die witte muziek stemmen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou, hij heeft het over een witte lijst, dat is natuurlijk ook zo... er staan veel te weinig donkere mensen in de top100. Maar ook dat er teveel nieuwe nummers in staan..
Oneens. Een nummer als Viva La Vida of Clocks van Coldplay is een instant klassieker die er met recht in staat. De nieuwe platen die er dit jaar in staan maar volgend jaar bijvoorbeeld niet die verdwijnen dan ook wel weer eruit.quote:ik vind dat een nummer minimaal 5 jaar oud moet zijn om in de top2000 te mogen komen...
Hoe wil je `t dan? dat iedereen gewoon 25 eigen keuzes mag opgeven? wordt denk gewoonweg te moeilijk tellen van de stemmen. Denk dat `t daar mee te maken heeft...quote:Met het stuk over de keuzelijst ben ik het ook eens.
True!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:44 schreef jrk1990 het volgende:
Nja hij heeft het over hoogconjunctuur van de dag, dat klopt: Caro Emerald, Adele maken wat mij betreft geen hoogstaande nummers en horen zeker niet in de top 100 thuis. Het is mijn mening, maar ik denk dat velen het wel met mij eens zijn.
hij haalt wel een paar feiten aan en op die punten ben ik het wel met hem eens: Het weren van nummers (en ja, daar is bewijs van), het niets doen met vrije keuzes (al zegt ie dat niet exact, maar toch) en de stortvloed aan nieuwe nummers...quote:Op woensdag 29 december 2010 22:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Het is vooral waardeloos omdat het geen feiten zijn die hij presenteert. Het is zijn mening dat het oubollige muziek is maar blijkbaar vindt de meerderheid dat nog steeds goed. Daarbij heeft hij de lijst niet goed bekeken als hij zegt dat er geen vernieuwing in de lijst plaats vindt. Coldplay staat 2x in de top 10, Adele in de top 20 en de hoogste nieuwkomer is een plaat van dit jaar!! hoe veel vernieuwing wil je hebben?
Daarbij: hoezo martelgang voor muziekliefhebbers? ontzettend veel mensen genieten een week lang van de top 2000. Ben je dan geen "echte muziekliefhebber"? dat pretentieuze geneuzel![]()
![]()
"oeh ik voel me beter want ik houd niet van het grote deel van de muziek die in de top 2000 staat" blah blah blah. Als hij andere, nieuwere muziek er in wilt hebben had ie moeten stemmen. Iets zegt me dat ie dat niet gedaan heeft.
* Timo20 mompelt iets met stuurlui die aan wal staan...
Altijd die Hollandse negativiteit![]()
![]()
![]()
![]()
Wat dacht je van een grotere keuzelijst.. Maar dat WIL radio 2 niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef Timo20 het volgende:
Hoe wil je `t dan? dat iedereen gewoon 25 eigen keuzes mag opgeven? wordt denk gewoonweg te moeilijk tellen van de stemmen. Denk dat `t daar mee te maken heeft...
Daar ben ik ook `t mee eensquote:Op woensdag 29 december 2010 22:44 schreef jrk1990 het volgende:
Nja hij heeft het over hoogconjunctuur van de dag, dat klopt: Caro Emerald, Adele maken wat mij betreft geen hoogstaande nummers en horen zeker niet in de top 100 thuis. Het is mijn mening, maar ik denk dat velen het wel met mij eens zijn.
Er staat maar weinig zwarte muziek in de keuzelijst. Ik noem een aantal nummers van Bob Marley o.a. Redemption Song, Marvin Gaye. Of je moet een complete keuzelijst doen of alleen eigen keus. Niet een zo beperkte keuzelijst. En ja, een eigen keuzelijst is meer werk voor zowel de kiezer als radio2 maar de lijst hoeft wmb ook niet binnen 1 dag klaar te zijn.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de lijst maar aan de mensen die op die witte muziek stemmen.
[..]
Oneens. Een nummer als Viva La Vida of Clocks van Coldplay is een instant klassieker die er met recht in staat. De nieuwe platen die er dit jaar in staan maar volgend jaar bijvoorbeeld niet die verdwijnen dan ook wel weer eruit.
[..]
Hoe wil je `t dan? dat iedereen gewoon 25 eigen keuzes mag opgeven? wordt denk gewoonweg te moeilijk tellen van de stemmen. Denk dat `t daar mee te maken heeft...
Als in Stop Making Sense?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:47 schreef Eska het volgende:
Dit nummer vind ik in de live-versie leuker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |