quote:Op woensdag 29 december 2010 20:44 schreef Deepbluesea. het volgende:
zonde hoor ze had wel een knap toetje ( mits je er minmaal 40 kilo aan vet bijdenkt natuurlijk )
Door de theezakjes?quote:Op woensdag 29 december 2010 21:37 schreef Morendo het volgende:
Hmm, niet helemaal mijn 'cup of tea'.
Pipi was erg sterk. Deze geloof ik niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een beetje Pippi Langkous-achtig. Maar goed, R.I.P.
Verdiep je eens een klein beetje in het ziektebeeld.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:15 schreef Trommeldaris het volgende:
Anorexia. Pure luxe-ziekte.![]()
Dat soort mensen gewoon een paar weken in Afrika zetten, kijken of ze dan blij zijn.
Dat geeft dus al de ernst van anorexia aan.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:37 schreef Morendo het volgende:
Hmm, niet helemaal mijn 'cup of tea'. Maar ze streed dus tegen anorexia, met haar figuur?
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het ook nauwelijks een ziekte te noemen. De oplossing is zo simpel: gewoon eten.
Voedsel in je mond, kauwen en doorslikken.
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:15 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Verdiep je eens een klein beetje in het ziektebeeld.
Tja, het is toch niet zo dat er niks tegen te doen is?quote:Op woensdag 29 december 2010 22:22 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Dat geeft dus al de ernst van anorexia aan.
Je praat dan o.a. over intensieve gedragstherapieen, maar die bieden geen garantie. Onderschat niet hoe gestoord die mensen denken. Je hebt het echt over hele zieke mensen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, het is toch niet zo dat er niks tegen te doen is?
Dwangvoeding? Maar goed, daar moet de patiënt natuurlijk ook mee instemmen....quote:Op woensdag 29 december 2010 22:26 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Je praat dan o.a. over intensieve gedragstherapieen, maar die bieden geen garantie. Onderschat niet hoe gestoord die mensen denken. Je hebt het echt over hele zieke mensen.
Het probleem is dat je dan de psychische stoornis niet aanpakt. Het kan wel in noodgevallen, maar je kunt moeilijk een persoon jaren dwangmatig voeden.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dwangvoeding? Maar goed, daar moet de patiënt natuurlijk ook mee instemmen....
Leuk en aardig, maar zolang er aan de andere kant van de wereld mensen sterven door gebrek aan eten, is het in mijn ogen gewoon een luxe ziekte. En dan kan ik me erin verdiepen, maar dan nog veranderd mijn mening niet wat dat betreft.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:15 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Verdiep je eens een klein beetje in het ziektebeeld.
Tuurlijk. Maar dat verandert weinig aan de ernst voor patiënten en omgeving. Depressie is in zekere zin ook zo'n luxeprobleem.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:54 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar zolang er aan de andere kant van de wereld mensen sterven door gebrek aan eten, is het in mijn ogen gewoon een luxe ziekte.
Met die post wekte je de indruk dat jij vindt dat we van doen hebben met aanstellers. En dan zeg ik op mijn beurt: dan heb je simpelweg geen idee wat de stoornis inhoudt.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:54 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar zolang er aan de andere kant van de wereld mensen sterven door gebrek aan eten, is het in mijn ogen gewoon een luxe ziekte. En dan kan ik me erin verdiepen, maar dan nog veranderd mijn mening niet wat dat betreft.
Ik denk dat er in rampgebieden weinig mensen zijn met anorexia. Maar goed, wie weet heb ik het mis.
quote:Dat soort mensen gewoon een paar weken in Afrika zetten, kijken of ze dan blij zijn.
Makkelijk gepraat als je a) zelf royaal genoeg te eten hebt en b) zelf geen last hebt van anorexia. Ook goedkope zogenaamde solidariteit met de ondervoedden en even goedkoop afzetten tegen mensen die je niet begrijpt.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:54 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar zolang er aan de andere kant van de wereld mensen sterven door gebrek aan eten, is het in mijn ogen gewoon een luxe ziekte. En dan kan ik me erin verdiepen, maar dan nog veranderd mijn mening niet wat dat betreft.
Ik denk dat er in rampgebieden weinig mensen zijn met anorexia. Maar goed, wie weet heb ik het mis.
Waarom moet de "patiënt" daarmee instemmen? Gewoon voeren zoals de ganzen, moet je eens zien hoe snel er weer vlees op die knoken komt.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dwangvoeding? Maar goed, daar moet de patiënt natuurlijk ook mee instemmen....
in het uiterste geval ben ik daar ook voor.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom moet de "patiënt" daarmee instemmen? Gewoon voeren zoals de ganzen, moet je eens zien hoe snel er weer vlees op die knoken komt.
Ja, nu niet meer; een dooie wordt er niet meer levend van.
En dit dus inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2010 20:45 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Een psychiatrische aandoening is ook een ziekte.
quote:Op donderdag 30 december 2010 09:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom moet de "patiënt" daarmee instemmen? Gewoon voeren zoals de ganzen, moet je eens zien hoe snel er weer vlees op die knoken komt.
quote:Op donderdag 30 december 2010 09:52 schreef jasperkandie het volgende:
[..]
in het uiterste geval ben ik daar ook voor.
geef die lui maar medicatie en voedsel door een buisje.
het is van den zotte dat we geestelijk zieke mensen een erg pijnlijke dood laten sterven omdat het anders tegen hun "wil" zou zijn.
In noodgevallen kan dat idd, maar wat onwetenden zoals jij blijkbaar altijd lijkt te ontgaan, is dat je op die manier de onderliggende psychische problematiek niet aanpakt.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik kan het me wel voorstellen. Een meisje dat een fijne jeugd had en goed in haar vel zit krijgt geen anorexia doordat ze magere modellen in de Vogue ziet staan.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:17 schreef Desunoto het volgende:
Zij zei dat haar anorexia kwam omdat ze een slechte jeugd heeft gehad. Kan me het niet voorstellen. Omdat je een moeilijke jeugd hebt gehad ga je maar niet meer eten? Waar ligt het oorzaak-gevolg verband?
anorexia schijnt te zijn terug te voeren op het feit dat die vrouwen geen controle over hun leven hebben en hun eigen lichaam het enige is waar ze wel controle op kunnen uitoefenen.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:40 schreef jasperkandie het volgende:
wiki geeft ook niet veel info wat dat betreft.
Maar wat zou nou belangrijkste oorzaak zijn van anorexia?
het beeld dat de media zogenaamd scheppen van de ideale vrouw en haar figuur?
daar verbaas ik me dan wel over.
Vrouwen (en mannen) krijgen juist het meest perfecte figuur als ze goed/gezond eten en daarbij krachttraining en cardio doen, dan mag/moet je zelfs meer eten.
bij mij op de sportschool lopen een paar meisjes rond die relatief lichte krachttraining doen icm cardio.
en wauw, wat een mooie billen, benen, figuur hebben die.
alles mooi rond en strak.
De oorzaken moete zeker niet alleen in de omgeving of iemands jeugd worden gezocht. Er spelen ook allerlei genetische en biologische factoren een rol. Laat ik het anders zo zeggen: een "fijne jeugd" biedt iig geen garantie dat iemand geen anorexia ontwikkelt.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:51 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik kan het me wel voorstellen. Een meisje dat een fijne jeugd had en goed in haar vel zit krijgt geen anorexia doordat ze magere modellen in de Vogue ziet staan.
Eigenlijk is "een fijne jeugd" mij te vaag en het gevaar bestaat altijd dat mensen bijvoorbeeld de wijze van opvoeding erg overschatten, wanneer het gaat over latere problematiek. Net zoals dat mensen denken dat een karakter op een wat latere leeftijd nog erg zal veranderen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:03 schreef ShadyLane het volgende:
Vandaar de toevoeging 'en goed in haar vel zit'Een fijne jeugd biedt inderdaad wel een grotere kans, maar geen garantie op goed in je vel zitten, en dus ook geen garantie dat je nooit anorexia of andere stoornissen ontwikkelt.
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het ook nauwelijks een ziekte te noemen. De oplossing is zo simpel: gewoon eten.
Voedsel in je mond, kauwen en doorslikken.
Dat is raar.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:52 schreef jasperkandie het volgende:
[..]
in het uiterste geval ben ik daar ook voor.
geef die lui maar medicatie en voedsel door een buisje.
het is van den zotte dat we geestelijk zieke mensen een erg pijnlijke dood laten sterven omdat het anders tegen hun "wil" zou zijn.
quote:Op donderdag 30 december 2010 16:13 schreef Ciske- het volgende:
Anorexia is een stuk breder dan 'alleen maar' het eetgedrag. Zitten vaak veel problemen onder die eruitkomen in de vorm van (in dit geval) de eetstoornis. De eetstoornis op haar beurt zorgt weer voor andere, zowel lichamelijke als psychische problematiek. Onderschat niet wat ondervoeding met je psyche kan doen. Daarom moeten patiënten vaak eerst weer op een bepaald gewicht zijn voor ze überhaupt aan therapie toe zijn.
Iemand (levenslang) dwingen te eten lost die problemen niet op. Het is net zoiets als de scheuren in je huis bedekken met een extra lading verf. Dan ziet het er voor het oog weer normaal uit, maar stort uiteindelijk toch in elkaar.
Overigens snap ik wel dat er onbegrip is van mensen die het niet kennen of van dichtbij hebben meegemaakt. Dan lijkt de oplossing zo simpel (gewoon eten), maar zo ligt het dus niet.
ik heb het over het uiterste geval knuppel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is raar.
Dus je wilt mensen die het leven zo pijnlijk vinden dat ze niet meer willen leven, dwingen hun kennelijk erg pijnlijk leven te leiden (en in dit geval ook lijden!) omdat je hen een pijnlijke dood wilt besparen?
Je gaat tegen de wil die zij uiten in, omdat jij iets anders van hen wilt?
Wie denk jij eigenlijk wel dat je bent? Een soort god of zo?
Je zou bijna denken dat een stoornis als anorexia exclusief voorkomt in de Westerse wereld hé?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Welkom in de Westerse wereld, een wereld waarin exploitatie van het vrouwelijk vlees als beschaving wordt gezien.²
gelukkig steken we onze pik pas in vrouwen als ze tieten hebben.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Welkom in de Westerse wereld, een wereld waarin exploitatie van het vrouwelijk vlees als beschaving wordt gezien.²
Ja, het grote probleem is dat deze girls aan bepaalde schoonheidsidealen willen voldoen, het maakt ze onzeker, en de modebranche helpt daar aardig bij. Terwijl elke gezonde knul niets moet hebben van graatmagere girls.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:38 schreef jasperkandie het volgende:
[..]
gelukkig steken we onze pik pas in vrouwen als ze tieten hebben.
niet als ze 6 jaar zijn
Net zoals het wonderlijke verschijnsel "burnout". Moet je de negers in Afrika eens proberen uit te leggen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:38 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat een stoornis als anorexia exclusief voorkomt in de Westerse wereld hé?
Het punt is dat het niet exclusief in de "Westerse wereld" voorkomt. Dat blijkt uit diverse studies die hierover zijn gedaan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Net zoals het wonderlijke verschijnsel "burnout". Moet je de negers in Afrika eens proberen uit te leggen.
Vrouwen tegen hun zin uithuwelijken aan hun neef en ze verplichten hun haar, hoofd of lichaam te bedekken is beschaving inderdaad. Een mooie vrouw mag gezien worden!quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Daar heb je zeker een punt!quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het grote probleem is dat deze girls aan bepaalde schoonheidsidealen willen voldoen, het maakt ze onzeker, en de modebranche helpt daar aardig bij. Terwijl elke gezonde knul niets moet hebben van graatmagere girls.²
Ja, jij ook welkom in de Westerse wereld. Je loopt er al een tijdje in rond, en het gaat je goed hè. Fijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie is de knuppel?quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:33 schreef jasperkandie het volgende:
[..]
ik heb het over het uiterste geval knuppel.
dus het punt waar organen zwaar beschadigd raken door gebrek aan bouwstoffen.
op het moment dat organen uitvallen is het enige humane wat je eigenlijk nog kunt doen is om ze af te schieten.
als anorexia word bepaald door een verkeerd beeld van de werkelijkheid dan is dat te genezen.
als een periode van dwangvoeding nodig is om ze lichamelijk weer te laten aansterken dan moet dat maar.
we hebben het hier niet over mensen met terminale kanker die nog 1 jaar met veel pijn hebben te leven.
Het is iets dat meespeelt, maar er zijn veel meer factoren die een rol spelen. Bepaalde genetische en biologische factoren bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het grote probleem is dat deze girls aan bepaalde schoonheidsidealen willen voldoen, het maakt ze onzeker, en de modebranche helpt daar aardig bij. Terwijl elke gezonde knul niets moet hebben van graatmagere girls.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |