abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 23:28:02 #76
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90607520
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:26 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat is geen aanname, dat is een redelijke verwachting.
Vol verwachting klopt ons hart...

Wie koopt er trouwens een huis voor een paar jaar?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_90607599
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Total bullshit.

Ik hoor hier weer de dino_sr, BVZ en nu dus ook snabbi mantra. Huizen zijn alleen maar zo 'onbetaalbaar' omdat er zoveel partijen zijn die er van mee willen vreten. Zij zijn juist degene die een 'free lunch' willen. De productieve mensen in deze samenleving worden helemaal leeggezogen door parasieten en vampiers (bankiers, witte boorden criminelen etc.... jullie zijn er vast heel erg goed bekend mee :') )
Je haalt 2 discussies door elkaar. Dat er veel partijen van mee willen vreten (en dat transactiekosten dus belachelijk hoog zijn) betwist ik niet. Jij stelt alleen dat de woningmarkt op slot zit doordat men het niet kan betalen. Dat terwijl je zelf nota bene elke keer links post met woningen rond de ton.

Men kan het wel betalen, alleen men zoekt altijd het maximum op met wat men kan betalen. Dat is wat prijsverhogend werkt, omdat dit de tussenpartijen in staat stelt de prijzen te verhogen tot dit maximum.
  woensdag 29 december 2010 @ 23:30:49 #78
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90607659
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:28 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Vol verwachting klopt ons hart...

Wie koopt er trouwens een huis voor een paar jaar?
Veel starters. Die kopen nu iets dat veel te klein is voor hun woningbehoefte over een paar jaar.

Dat het niet slim is, dat klopt natuurlijk. Zie hier waarom ik niet geloof in starterswoningen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_90607737
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:23 schreef droom_econoom8 het volgende:

Wie nu instapt en zijn woning over enkele jaren tegen marktwaarde verkoopt, blijft waarschijnlijk namelijk met een forse restschuld zitten.
Dat is toch precies wat ik zeg, je speculatieresultaat (en transactiekosten)?
  woensdag 29 december 2010 @ 23:34:37 #80
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90607853
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:32 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg, je speculatieresultaat (en transactiekosten)?
Je noemde de factor "geleend geld" niet. Mensen verliezen niet alleen geld (speculatieresultaat en transactiekosten), maar verliezen ook de kans om het nog een keer te proberen.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_90607989
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:30 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Veel starters. Die kopen nu iets dat veel te klein is voor hun woningbehoefte over een paar jaar.

Dat het niet slim is, dat klopt natuurlijk. Zie hier waarom ik niet geloof in starterswoningen.
Daar geef ik je wel volledig gelijk in. Een starterswoning is niet interessant vooral doordat de transactiekosten bij een koop gigantisch zijn. Men betaalt in die bijvoorbeeld 5 jaren eigenlijk alleen maar de kosten voor het aanschaffen zonder echt kapitaal op te bouwen.

(overigens ben ik zelf ook zo'n iemand, maar ik ben er bewust zo ingestapt aangezien ik geen huurwoning op een redelijke termijn kon krijgen. Dat ik straks kosten maak wanneer ik de woning verlaat heb ik nu al in mijn budget ingebouwd)
pi_90608091
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:13 schreef Sjabba het volgende:
Xeno?
Wat vindt je nou van de duurdere grondstoffen en salaris ontwikkeling ivt je deflatieverwachting?
En wat heeft jou huur gedaan?
Op veel producten zitten dusdanige marges dat de grondstofprijzen niet echt voor hogere prijzen gaan zorgen. juist duurdere grondstoffen kunnen leiden tot interessante innovaties en hergebruik. Salarissen zie ik wel onder druk komen te staan, ik acht het niet onrealistisch dat op een gegeven moment mensen salaris zullen moeten inleveren in ruil voor het behoudt van hun baan.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 29 december 2010 @ 23:40:27 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90608132
quote:

[..]

maar de overheid is dol op verhuizende mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 29 december 2010 @ 23:40:38 #84
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90608139
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef snabbi het volgende:

[..]

Daar geef ik je wel volledig gelijk in. Een starterswoning is niet interessant vooral doordat de transactiekosten bij een koop gigantisch zijn. Men betaalt in die bijvoorbeeld 5 jaren eigenlijk alleen maar de kosten voor het aanschaffen zonder echt kapitaal op te bouwen.

(overigens ben ik zelf ook zo'n iemand, maar ik ben er bewust zo ingestapt aangezien ik geen huurwoning op een redelijke termijn kon krijgen. Dat ik straks kosten maak wanneer ik de woning verlaat heb ik nu al in mijn budget ingebouwd)
Komt dat ongeveer overeen met wat ik hier heb voorgerekend

( @Sjabba, dat is een link. Daar hoef je niet op te klikken).
  woensdag 29 december 2010 @ 23:41:21 #85
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90608173
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar de overheid is dol op verhuizende mensen
En vooral op belastingbetalende mensen. Maar mensen zijn niet zo dol op belasting betalen. :)
pi_90608288
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:41 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

En vooral op belastingbetalende mensen. Maar mensen zijn niet zo dol op belasting betalen. :)
Belasting betalen is voor sadomasochisten.... :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 29 december 2010 @ 23:44:15 #87
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90608312
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Belasting betalen is voor sadomasochisten.... :D
Dat moet je wel zijn als je in dit land nog gaat werken ;)
pi_90608346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:44 schreef droom_econoom8 het volgende:

Dat moet je wel zijn als je in dit land nog gaat werken ;)
En dat vertel je uitgerekend mij????

Grappenmaker. _O-
  woensdag 29 december 2010 @ 23:52:54 #89
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_90608727
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat vertel je uitgerekend mij????

Grappenmaker. _O-
Bedoel je dat je werkt of dat je werk geeft?
pi_90608745
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:52 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Bedoel je dat je werkt of dat je werk geeft?
Geen van beide. ^O^
pi_90609506
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:40 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Komt dat ongeveer overeen met wat ik hier heb voorgerekend
Mijn huis is goedkoper dan waar jouw lijstje begint. Mijn K.K. ligt daardoor procentueel ook boven de 10% (namelijk 12%). Vooral het komen naar de door jou gehanteerde netto rente is een begrip zoals ik hem zelf niet hanteer. Ook zie ik eigenlijk de toegevoegde waarde van het uitsmeren niet zo. Daarnaast mis ik een element. Als het je bedoeling is te laten zien wat je maandelijks opzij moet leggen om aan dat bedrag van je K.K. te komen, dan zal je ook nog een rendement op dat bedrag in je berekening moeten verwerken. Het is immers flauw alleen de kosten mee te nemen en niet het rendement op de aflossing, die je sowieso al op je hypotheek doet.

Je conclusie waarin je stelt dat de transactiekosten (gebruik ik liever dan K.K.) een nadelig effect heeft op verhuizen lijkt me wel te kloppen. Dit geldt eigenlijk ook wanneer je huis wel in voldoende mate stijgt, maar zo rationeel zullen de meeste mensen niet denken.

Voor mijzelf had ik dus gezegd, vind ik het waard om X te betalen om te kopen of wacht ik liever 2 jaar voordat ik waarschijnlijk een huurwoning heb.

[ Bericht 23% gewijzigd door snabbi op 30-12-2010 00:16:42 ]
pi_90611611
Zojuist is een huis wat een paar weken geleden van funda afgehaald werd weer verschenen, andere makelaar, andere foto's (nog steeds bar en bar slecht :') ).
Opmerkelijk is dat de vraagprijs met 12k5 gestegen is, het zal wel weer de bekende strategie zijn _O-
Misschien ga ik de makelaar wel even bellen om hem succes te wensen :+
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90615961
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:53 schreef xenobinol het volgende:
Zojuist is een huis wat een paar weken geleden van funda afgehaald werd weer verschenen, andere makelaar, andere foto's (nog steeds bar en bar slecht :') ).
Opmerkelijk is dat de vraagprijs met 12k5 gestegen is, het zal wel weer de bekende strategie zijn _O-
Misschien ga ik de makelaar wel even bellen om hem succes te wensen :+
Link? (Incl. google cache linkje)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 30 december 2010 @ 07:37:33 #94
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90616110
quote:
ABN Amro is marktleider voor hypotheken aan artsen en piloten. De bank heeft op Schiphol een speciale pilotendesk.

Het verscherpte beleid zal volgens ABN Amro leiden tot minder hoge hypotheken voor deze beroepsgroepen. Nu worden aan deze beroepsbeoefenaren bovengemiddeld vaak tophypotheken verstrekt. Ook zal het karakter van de hypotheek veranderen. ABN Amro zal vooral minder vaak aflossingsvrije hypotheken gaan verstrekken.
Klasse ABN. Deze artsen kunnen nu niet snel naar succesvolle landen als Duitsland of Noorwegen emigreren als hier de pleuris uitbreekt. Jullie hebben net als de Nederlandse jeugd belooft je leven op te offeren voor de Nederlandse (bank) zaak. Bedankt w/

Het woord krediet hangt samen met het latijnse 'credere', wat betekent te geloven of toe te vertrouwen.

Vraag naar hypotheken daalt niet verder _O-
http://www.rtl.nl/xl/#/u/4c347e72-4a8d-4595-bf71-96b3741f57e8/
http://www.rtl.nl/xl/#/u/0e337e6f-492a-44f8-be15-0d1555f30475/

Niemand gelooft meer in het huizensprookje

[ Bericht 12% gewijzigd door huizenmarkt-zeepbel.nl op 30-12-2010 08:48:59 ]
  donderdag 30 december 2010 @ 08:02:10 #95
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90616280
Gisteren helemaal vergeten dit nieuws te melden

Aantal hypotheken daalt niet verder
De vraag naar hypotheken stabiliseert. De Nederlandsche Bank zegt dat de vraag naar hypotheken gestabiliseerd is door betere vooruitzichten op de woningmarkt en herstel van consumentenvertrouwen.

Ook hebben banken hun voorwaarden voor kredieten niet verder aangescherpt. De kredietverlening liep fors terug door de economische crisis die in 2007 uitbrak. Banken werden voorzichtiger.

Het afsluiten van een hypotheek is wel duurder geworden. De tarieven voor een hypotheek met een looptijd langer dan tien jaar kwamen in september dit jaar weer rond de vijf procent uit.

© ANP

ALKMAAR - Na anderhalf jaar krimp lijkt de hypotheekmarkt zich te stabiliseren. Dat zegt De Nederlandsche Bank op basis van een enquête onder acht banken.

Het aantal hypotheekaanvragen is in het derde kwartaal nog maar nauwelijks afgenomen. De banken verwachten dat de daling voorbij is. Door de financiële crisis sloten steeds minder mensen een hypotheek af.

De Nederlandsche Bank verwacht dat de komende tijd meer hypotheken met een langere looptijd worden afgesloten. De meeste Nederlandse banken zeggen dat ze niet van plan zijn de voorwaarden voor hypotheken verder aan te scherpen.

Bron: NOS
http://www.nos.nl

[ Bericht 33% gewijzigd door Bayswater op 30-12-2010 08:12:21 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90616409
Heb het topic even doorgebladerd en moet zeggen dat jullie je eigen huizenbubbel hebben gemaakt :)
Wie van de grote weters hier hebben eigenlijk zelf een huis met een hypotheek? En wie hebben enige ervaring met geld verdienen?

Enfin, ergens vind ik de nieuwe regels niet eens zo vreemd. Als je een GEZAMENLIJK inkomen van 30-35k per jaar heb moet je ook geen hypotheek van 160-170k hebben. Tenzij je dus inderdaad niets aflost en je financiële situatie dus altijd penibel blijft zit je mooi klem.

Dan gaan jullie me in koor vertellen dat de huizen dus te duur zijn. Dat is nog altijd vraag en aanbod dames en heren. Mijn ouders kochten in 1980 het enige voor hun betaalbare huis in heel Nederland en verhuisden vanuit A'dam en Utrecht naar een klein dorpje in westfriesland (noordholland). Het aanbod is er wel, maar we willen allemaal voor gratiz op de pchoofdstraat wonen. In ieder geval in het centrum. En groot. En een tuin. En een platte tv.
Het is geen 1980 meer, maar als je dan zo graag een huis wilt kopen, wees dan ook bereid het elders te zoeken.

I rest my case...

In de prijsklasse 100-150k staan 6.611 huizen te koop. Niet allemaal in de randstad nee, maar wel huizen met een tuin. Succes!
  donderdag 30 december 2010 @ 08:20:18 #97
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_90616429
ik wil niet eens in de Randstad wonen...NO WAY.
In mijn regio staat in onze prijsklasse est wat te koop (200.000-275.000) maar is niet wat we zoeken. Het is vraag en aanbod. Voor hetzelfde geld koop ik in Groningen een verbouwde woonboerderij met veel grond....maar daar wil ik ook niet heen.

vraag-aanbod, geven-nemen....het is allemaal met elkaar verbonden in de huizenmarkt.

En ja...ik verdien geld en ja heb ervaring met hypotheken :)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_90616589
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:20 schreef joers1 het volgende:
ik wil niet eens in de Randstad wonen...NO WAY.
In mijn regio staat in onze prijsklasse est wat te koop (200.000-275.000) maar is niet wat we zoeken. Het is vraag en aanbod. Voor hetzelfde geld koop ik in Groningen een verbouwde woonboerderij met veel grond....maar daar wil ik ook niet heen.

vraag-aanbod, geven-nemen....het is allemaal met elkaar verbonden in de huizenmarkt.

En ja...ik verdien geld en ja heb ervaring met hypotheken :)
Ah ja, wij waren op zoek in een flink hogere prijsklasse dan dat, maar trokken dezelfde conclusie. Er voldoen tientallen tot honderden te koop staande huize aan onze primaire criteria, maar uiteindelijk blijven we steken tussen niet vinden wat we zoeken en mentaal moeite hebben met zo'n mega hoge hypotheek. Overigens merken we ook dat zowel makelaar als verkoper vaak gewoon vinden dat een huis minstens de hypotheekwaarde moet opbrengen. Ik kan er niets aan doen als die mensen een slechte koop hebben gedaan en nu gewoon te duur zijn...
  donderdag 30 december 2010 @ 08:53:17 #99
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90616791
quote:

[..]

Mwa, een scheefhuurder blijft ook graag zitten in de kleine woning, alleen maar omdat het goedkoop is. Die keuze kunnen starters ook maken. Uiteraard hoef je niets te kopen en is het niet slim iets te kopen als je binnen 5 jaar eruit gaat. Maar meteen het grootste willen zonder te sparen en betalen gaat niet.
Starterswoningen kunnen prima werken mar dan moet dat wel synchroon lopen met de huurmarkt.
and made it rain upward
  donderdag 30 december 2010 @ 08:58:37 #100
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90616848
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Op veel producten zitten dusdanige marges dat de grondstofprijzen niet echt voor hogere prijzen gaan zorgen. juist duurdere grondstoffen kunnen leiden tot interessante innovaties en hergebruik. Salarissen zie ik wel onder druk komen te staan, ik acht het niet onrealistisch dat op een gegeven moment mensen salaris zullen moeten inleveren in ruil voor het behoudt van hun baan.
Lees de geposte feiten eens. En nog probeer jij je eigen draai eraan te geven.
Voorlopig wijst niets erop dat salarissen achter blijven.
Grondstoffen worden duurder en ik heb nog nooit gehoord dat dit ten koste zal gaan van de marge. Gelof je dat echt?
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')