abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:46:52 #261
22944 Breetai
....Relax....
pi_91257033
Technisch weekblad heeft deze week een kritisch artikel en column over de JSF.
Het artikel staat nog niet online maar speelt op de tegenvallende prestaties. De column staat hieronder.

http://www.technischweekb(...)duurder.119862.lynkx

adh van de column.
Dat onze manschappen op de grond het beste materieel moeten krijgen snap ik. Of de JSF dat waar gaat maken betwtwijfel ik.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  maandag 17 januari 2011 @ 22:43:45 #262
132191 -jos-
Money=Power
pi_91491998
He kijk nou wat ik lees in een van de wikileaks kabels:

"In this regard, he noted that JSF would likely be the last major manned tactical aircraft program."

https://kabelsearch.org/cables/2005/10/05THEHAGUE2855.txt
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:53:50 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91492649
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou? Als die dingen nog prima werken en hun tegenstanders aankunnen?
Ik ga elke dag nog op de fiets naar mijn werk. En zelfs lopen doe ik af en toe nog wel eens. Techniek uit 1951!

Als de techniek van 2010 nou vlekkeloos zou werken, dan had je nog een punt. Maar dat doet zij blijkbaar niet. Dan heb ik liever iets uit 1960 dat het wel doet dan iets uit 2010 dat het niet doet.
Precies hadden ze in de 2e Golf oorlog niet bijzonder succesvol de jaren 70 ingezet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/A-10_Thunderbolt_II
quote:
In oktober 1975 rolden de eerste operationele A-10’s van de productielijn.

De eerste leveringen aan de USAF startten in maart 1976 en het eerste operationele squadron was in oktober 1977 gereed op de vliegbasis Davis-Monthan, Arizona.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91497990
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies hadden ze in de 2e Golf oorlog niet bijzonder succesvol de jaren 70 ingezet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/A-10_Thunderbolt_II

[..]

Ik hou niet van oorlog maar wel van spitsvondigheid en vernuft: leuk ding!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91500146
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik hou niet van oorlog maar wel van spitsvondigheid en vernuft: leuk ding!
Maar als dat nieuwe ding het wel doet blaast die die oude crap zo omver.
Dat maakt wel een verschil.
Rot maar lekker op dan doe je al normaal genoeg.
pi_91500278
Een nieuw toestel is gewoon nodig. De F16 zit een beetje aan het eind van zijn loopbaan en de "vijand" vliegt al rond met gelijkwaardig of mischien zelfs beter materiaal dan wat Nederland nu heeft.
De A10 Thunderbolt bijvoorbeeld is nu compleet achterhaald omdat je hem van ver af aan hoort en ziet komen en laag moet vliegen om zijn doelwitten uit te schakelen. Met de geleide raketten die je vanaf je schouder kan afschieten kun je met een paar gerichte schoten al zo een ding uit de lucht halen. Ik weet niet of iemand die dingen op discovery had gezien maar ze vlogen vaak terug met fikse schade in de 1e golfoorlog.

Nederland heeft het probleem dat ze maar 1 soort vliegtuig kunnen kopen voor heel veel verschillende soorten doeleinden. Dus dan vallen de enkelmotorige vliegtuigen volgens mij al af. Dat betekent dus een streep door de F16 en een streep door de Gripen. Het is mij alleen niet duidelijk welk toestel Nederland nou eigenlijk wil hebben. Als ik het voor het zeggen had dan was het de Eurofighter geworden puur omdat het een Europees toestel is die maar net is ontwikkeld, dus je kunt er nog jaren mee vooruit in tegenstelling tot de Gripen. De enige reden waarom Nederland dan toch de JSF wil is dan mischien omdat die ook leverbaar worden met een verticaal landingssysteem. Dat zou ook gelijk de hoge prijs verantwoorden en Nederland heeft dan werkelijk het meest veelzijdige toestel die je kunt hebben. Maar ik denk alleen niet dat Nederland voor dat systeem gaat maar voor de goedkope variant en worden we weer flink genaaid met de prijs. :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:02:40 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500331
Kom op, welke tegenstanders hebben we nu nog? We moeten straaljagers hebben die gekaapte airbussen kunnen onderscheppen en in het ergste geval neerhalen en die terroristenkampen kunnen uitschakelen in verwegistan.

En als het tegenzit moeten we wat Venezolaanse vliegtuigen neerhalen die onze overzeese gemeenten bedreigen. Dat kan voorlopig nog prima met de F-16's en als we iets nieuws nodig hebben kopen we iets Europees zoals de Saab Grippen NG.

Ik vind het echt belachelijk om in deze tijd dat op alles bezuinigd moet worden een miljardeninvestering te doen in iets dat we niet nodig hebben en waarvan het meeste geld ook nog naar buiten de EU gaat.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:03:54 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500347
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:59 schreef PKRChamp het volgende:
de "vijand"
Welke?
pi_91500356
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Welke?
Ik heb het over landen zoals Iran bijvoorbeeld. Maar ik zette het niet voor niets tussen aanhalingstekens.
pi_91500390
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:02 schreef remlof het volgende:
Kom op, welke tegenstanders hebben we nu nog? We moeten straaljagers hebben die gekaapte airbussen kunnen onderscheppen en in het ergste geval neerhalen en die terroristenkampen kunnen uitschakelen in verwegistan.

En als het tegenzit moeten we wat Venezolaanse vliegtuigen neerhalen die onze overzeese gemeenten bedreigen. Dat kan voorlopig nog prima met de F-16's en als we iets nieuws nodig hebben kopen we iets Europees zoals de Saab Grippen NG.

Ik vind het echt belachelijk om in deze tijd dat op alles bezuinigd moet worden een miljardeninvestering te doen in iets dat we niet nodig hebben en waarvan het meeste geld ook nog naar buiten de EU gaat.
Je kan als land maar beter voorbereid zijn in plaats van achter de feiten aan te lopen.
Dat de regering niet helemaal eerlijk is tegen de bevolking vind ook ik niet kunnen, maar het aanschaffen van nieuwe toestellen moet toch een keer gebeuren. En dan kun je beter gelijk wat meer investeren in goede nieuwe toestellen in plaats van oude modellen waardoor je over 20 jaar weer andere toestellen kunt bestellen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:07:41 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500391
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:04 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik heb het over landen zoals Iran bijvoorbeeld. Maar ik zette het niet voor niets tussen aanhalingstekens.
Nederland wordt niet bedreigd door Iran, er is totaal geen reden tot oorlog met dat land.

Mocht het toch zover komen dan kunnen wij als Nederland bijvoorbeeld prima schepen leveren om de Amerikaanse vliegdekschepen te beschermen vanaf waar dat land terug naar de prehistorie wordt gebombardeerd.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:09:27 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500410
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:07 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je kan als land maar beter voorbereid zijn in plaats van achter de feiten aan te lopen.
Dat de regering niet helemaal eerlijk is tegen de bevolking vind ook ik niet kunnen, maar het aanschaffen van nieuwe toestellen moet toch een keer gebeuren. En dan kun je beter gelijk wat meer investeren in goede nieuwe toestellen in plaats van oude modellen waardoor je over 20 jaar weer andere toestellen kunt bestellen.
Ja prima, maar ga dan voor de Eurofighter. Het gaat om miljoenen, zo niet miljarden. Die centen kan je beter binnen de EU houden, zeker in deze tijden.
pi_91500430
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Nederland wordt niet bedreigd door Iran, er is totaal geen reden tot oorlog met dat land.

Mocht het toch zover komen dan kunnen wij als Nederland bijvoorbeeld prima schepen leveren om de Amerikaanse vliegdekschepen te beschermen vanaf waar dat land terug naar de prehistorie wordt gebombardeerd.
Ja dat kan, maar je moet toch voorbereid zijn op onverwachte dingen. Dat is ook een taak van defensie, altijd voorbereid zijn op eventuele dreigingen en aanvallen van buitenaf. Het zou bijvoorbeeld ook van Engeland kunnen komen, al zie ik dat niet zo snel gebeuren toch bestaat de kans er altijd. Bovendien zie ik geen reden om een verouderd toestel te gaan kopen terwijl de wereld al bezig is om met de volgende generatie toestellen te gaan vliegen.
pi_91500444
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja prima, maar ga dan voor de Eurofighter. Het gaat om miljoenen, zo niet miljarden. Die centen kan je beter binnen de EU houden, zeker in deze tijden.
Dat vind ik ook, alleen is het mij niet duidelijk welke JSF ze nou eigenlijk willen hebben. De variant voor een vliegdekschip zal het wel niet zijn dus ik denk dat ze willen gaan voor dat andere model wat verticaal kan landen en een erg korte baan nodig heeft om op te stijgen. En niet te vergeten dat de JSF ook stealth heeft en dat heeft de Eurofighter dan weer niet.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 02:17:01 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_91500484
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, alleen is het mij niet duidelijk welke JSF ze nou eigenlijk willen hebben. De variant voor een vliegdekschip zal het wel niet zijn dus ik denk dat ze willen gaan voor dat andere model wat verticaal kan landen en een erg korte baan nodig heeft om op te stijgen. En niet te vergeten dat de JSF ook stealth heeft en dat heeft de Eurofighter dan weer niet.
Waar hebben we in godsnaam stealth voor nodig? :')
pi_91500576
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Waar hebben we in godsnaam stealth voor nodig? :')
Wanneer je in het vijandelijk luchtruim vliegt dan lijkt het mij wel handig om nauwlijks gezien te worden op de radar.
pi_91502516
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:07 schreef PKRChamp het volgende:
. En dan kun je beter gelijk wat meer investeren in goede nieuwe toestellen in plaats van oude modellen waardoor je over 20 jaar weer andere toestellen kunt bestellen.
We weten dat de toekomst van gevechtsvliegtuigen onbemand gaat worden, dus waarom nog van die dure JSF troep kopen.
pi_91502743
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:14 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Nederland koopt gewoon de A versie, geen carrier en geen STOVL. Waarom denken mensen mee te kunnen discussiëren als ze er geen zak vanaf weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Schuifpui op 18-01-2011 09:09:59 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:44:54 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_91503586
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 02:27 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Wanneer je in het vijandelijk luchtruim vliegt dan lijkt het mij wel handig om nauwlijks gezien te worden op de radar.
De radar van de taliban? :')
pi_91503643
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:02 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nederland koopt gewoon de A versie, geen carrier en geen STOVL. Waarom denken mensen mee te kunnen discussiëren als ze er geen zak vanaf weten?
Waar hebben we die dingen voor nodig dan? Ik dacht dat er een staatsschuld afgelost moest worden ofzo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')